jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?

Data: 2009-06-29 10:09:44
Autor: elmer radi radisson
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
... bedzie, czy nie bedzie? ;)
Pytam, bo na grupie cos cicho /az dziw, poniekad/. W kazdym razie
interesuje mnie, czy od 6 lipca, jak DU nakazal, nie beda pobierali
tych oplat, czy szykuje sie znowu jakis bu.. balagan. A pytam, bo na
poczatku czerwca zlozylem wypowiedzenie umowy w Orangutanie na malo
uzywany numer, ktory chcialem przeniesc do Play i jesli nie musze,
wolalbym nie zasilac pomaranczowych kwota zlotych 60,-. Zwrot tej
kwoty od Play mnie srednio interesi bo w tym czasie i tak nie
zostanie wykorzystany. Wiec mam jeszcze pare dni na ewentualne
wycofanie wypowiedzenia w Orange i przelozenie je np. o miesiac
i nie wiem teraz co robic - Play nic nie wie na temat nowych zasad,
Orange tez nic nie wie na temat tego, ze nie bedzie pobierac oplat.

Czy ktos na grupie jest moze w tej materii iluminowany?

--

człowiek składa się w 70% z mody

Data: 2009-06-29 08:44:25
Autor: Olgierd

http://www.lex.com.pl/serwis/du/2009/0810.htm

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-06-29 10:56:12
Autor: elmer radi radisson
Olgierd wrote:

http://www.lex.com.pl/serwis/du/2009/0810.htm

Tyle to ja tez wiem, napisalem sam przeciez o Dzienniku Ustaw.
Chodzi mi o praktyczne podejscie do realizacji tego obowiazku.

--

człowiek składa się w 70% z mody

Data: 2009-06-29 09:01:21
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 29 Jun 2009 10:56:12 +0200, elmer radi radisson napisał(a):

http://www.lex.com.pl/serwis/du/2009/0810.htm

Tyle to ja tez wiem, napisalem sam przeciez o Dzienniku Ustaw. Chodzi mi
o praktyczne podejscie do realizacji tego obowiazku.

Szklanej kuli -- brak.
Wehikułu czasu (do przesuwania się na choćby tydzień w przód) -- brak.

Dlaczego mógłbyś choćby przypuszczać, że operatorzy mieliby pobierać opłatę za coś, za co nie wolno im pobierać opłaty?

Data: 2009-06-29 02:14:27
Autor: BearBag
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
z tego co przebąkuje W3 w roznych wywiadach i wypowiedziach dla prasy
to pobierac oplat nie beda ale to przeniesienie numeru w jeden dzien
nie jest realne.I na poczatku pewnie bedzie trwalo okolo tygodnia
(dodatkowy wplyw przyrostu takich operacji po szostym lipca). Czy
dostana za to kary? Pewnie tak ale wlicza sobie to w koszta.

Data: 2009-06-29 09:35:02
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 29 Jun 2009 02:14:27 -0700, BearBag napisał(a):

[...]

Ja się im troszkę nie dziwię. Politykom się wydaje, że wystarczy napisać jakiś przepis, a cała ludność stanie na baczność i będzie klaskać powiekami z radości. Troszkę jak degaulleowskie "intendentura? musi nadążać!"

Tymczasem wiemy, że jeśli chodzi o systemy tego rodzaju, to jest to przedsięwzięcie niebagatelne. Administracji publicznej nie udałoby się to za Chiny Ludowe, albo: udałoby się podobnie jak jedno okienko i inne takie.

Data: 2009-06-29 19:02:04
Autor: W
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
Olgierd wystukał, co następuje:

[...]

Ja się im troszkę nie dziwię.

Ja w sumie też, ale z drugiej strony...

Politykom się wydaje, że wystarczy napisać jakiś przepis, a cała ludność stanie na baczność i będzie klaskać powiekami z radości. Troszkę jak degaulleowskie "intendentura? musi nadążać!"

....ten przepis nie powstał przecież z dnia na dzień - co nie? :]

Data: 2009-06-29 19:36:53
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 29 Jun 2009 19:02:04 +0000, W napisał(a):

[...]

Tak, ma "aż" 30-dniowe vacatio legis.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-06-29 21:43:34
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Olgierd wrote:

Tak, ma "aż" 30-dniowe vacatio legis.

Rozporządzenie? Nie, 15 dni. DU z 23 czerwca 2009 Nr 97 poz. 810

M.

Data: 2009-06-29 20:40:59
Autor: Olgierd
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
Dnia Mon, 29 Jun 2009 21:43:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Tak, ma "aż" 30-dniowe vacatio legis.

Rozporządzenie? Nie, 15 dni. DU z 23 czerwca 2009 Nr 97 poz. 810

Tak, ale ten akurat obowiązek z ustawy wynika. A ona 30 dni przed wejściem w życie została opublikowana.

Data: 2009-06-29 22:49:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Tak, ma "aż" 30-dniowe vacatio legis.
Rozporządzenie? Nie, 15 dni. DU z 23 czerwca 2009 Nr 97 poz. 810

Tak, ale ten akurat obowiązek z ustawy wynika. A ona 30 dni przed wejściem w życie została opublikowana.

Opłata tak, ale terminy wynikają tylko z rozporządzenia

M.

Data: 2009-06-29 11:35:51
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Olgierd wrote:

Dlaczego mógłbyś choćby przypuszczać, że operatorzy mieliby pobierać opłatę za coś, za co nie wolno im pobierać opłaty?

Na tyle długo siedzę w tym biznesie, że mogę to sobie wyobrazić. Prawo jest tu traktowane jako sugestia, nie jako obowiązek.

Są udokumentowane przypadki, na przykład ustawowo bezpłatne choć płatne billingi w tepsie.

M.

Data: 2009-06-29 10:43:34
Autor: Olgierd
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
Dnia Mon, 29 Jun 2009 11:35:51 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Myślę, że się uczą.
Tak, pamiętam jak Idea przez 3-6 miesięcy brała pieniądze za blokadę prezentacji numeru, chociaż ustawa już wprowadziła bezpłatność tej usługi. Później zwracali pieniądze.

Inna sprawa, że rozwiązania contra legem są poza moją wyobraźnią ;-)

Data: 2009-06-29 14:04:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Olgierd wrote:

Inna sprawa, że rozwiązania contra legem są poza moją wyobraźnią ;-)

Jeszcze raz, wężykiem: zapisy ustaw to tylko sugestia ;-) My nie wiemy, co ustawodawca chciał nam przekazać i sądzimy, że właśnie to, co zrobiliśmy. Jak Pan się z tym nie zgadza, może nas Pan podać do sądu, a i tak złożymy apelację :-)

M.

Data: 2009-06-29 11:44:25
Autor: elmer radi radisson
Olgierd wrote:

Szklanej kuli -- brak.
Wehikułu czasu (do przesuwania się na choćby tydzień w przód) -- brak.

Szkoda ze nie masz. Za to moze odpisac tu ktos kto pracuje u takiego
operatora albo ma jakies ciekawe informacje z pierwszej reki i na
takie informacje bym liczyl. Nierealne?

Dlaczego mógłbyś choćby przypuszczać, że operatorzy mieliby pobierać opłatę za coś, za co nie wolno im pobierać opłaty?

Dlatego, ze "to Polska, mieszkam w Polsce" i nieraz byly przypadki
jak to operatorzy czy uslugodawcy bimbali sobie na regulacje badz
sie od nich odwolywali. Badz od nalozonych kar, ktore im sie
mimo wszystko najwyrazniej potrafily oplacic.

--

człowiek składa się w 70% z mody

Data: 2009-06-30 16:41:44
Autor: Tomaszek
Olgierd pisze:
Dlaczego mógłbyś choćby przypuszczać, że operatorzy mieliby pobierać opłatę za coś, za co nie wolno im pobierać opłaty?

Bo żyje w Polsce, jak dla mnie to już wystarczający powód, żeby na każdym kroku być podejrzliwym
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-07-04 16:24:34
Autor: Titus Atomicus
jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?
In article <pan.2009.06.29.09.01.21@rudak.org>,
 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

> [...]

Dlaczego mógłbyś choćby przypuszczać, że operatorzy mieliby pobierać opłatę za coś, za co nie wolno im pobierać opłaty?

Bo ostatnio tak sie wypowiadali. Ze nie bedzie bezplatnego przenoszenia przynajmniej do konca wakacji.

TA

Data: 2009-07-04 16:35:40
Autor: PlaMa
W dniu 2009-07-04 16:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Bo ostatnio tak sie wypowiadali. Ze nie bedzie bezplatnego przenoszenia
przynajmniej do konca wakacji.

Bez sensu. Takie będzie prawo i oni nie mogą obie wybiórczo decydować że to będą przestrzegali a coś innego oleją! Bez jaj. A jak słysze argumenty że nie są technicznie gotowi do darmowego przenoszenia numeru to nóż mi się otwiera w kieszeni. Do odpłatnego są gotowi technicznie a do darmowego już nie?! Bez jaj.

Data: 2009-07-04 17:17:56
Autor: Piotr M
PlaMa pisze:

argumenty że nie są technicznie gotowi do darmowego przenoszenia numeru to nóż mi się otwiera w kieszeni. Do odpłatnego są gotowi technicznie a do darmowego już nie?! Bez jaj.

Bo to chodziło chyba, że nie są przygotowani technicznie do przeniesienia numeru w tak krótkim czasie. No w sumie jest to możliwe ale wiadomo, rękoma i nogami niektórzy się zapierają żeby tak właśnie było, po wypowiedzi rzecznika Era o tej szybkości co może być dla klientów niekorzystna, stawiam że najwięcej kłopotów bedzie miała Era i u niej ta technika będzie szwankować :D

--
pzdr, Piotr M

jak jest w koncu z tym darmowym przeniesieniem numeru?