jak juĹź o szybach...polerowanie szyb

Data: 2015-10-09 12:27:39
Autor: sirapacz
jak juĹź o szybach...polerowanie szyb
Czy ktoś mi naświetli czy jest sens polerować szybę?

mam w doblo dosc zmasakrowaną szybę od kamieni, kamyczków i piasku. o ile w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza i wszystko widac dobrze o tyle pod słońce już jest nieciekawie.

czy da się to polerować jak mam polerkę czy tylko zakład? jakie jest ryzyko, że zrobię (lub zakład zrobi) mi z szyby soczewkę?
:))

no i ile to w ogóle może kosztować?

mgut

Data: 2015-10-09 14:12:57
Autor: AA
jak już o szybach...polerowanie szyb
W dniu piątek, 9 października 2015 12:27:46 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
Czy ktoś mi naświetli czy jest sens polerować szybę?

moim zdaniem jest, chociaż ograniczony.

mam w doblo dosc zmasakrowaną szybę od kamieni, kamyczków i piasku. o ile w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza i wszystko widac dobrze o tyle pod słońce już jest nieciekawie

W poprzednim aucie wypolerowałem szybę przy 250kkm (była niewymieniana od nowości). Stan przed: pełno dziurek po kamyczkach, sporo dużych rys i mnóstwo mikrorysek, praktycznie mleko pod słońce/w nocy.

czy da się to polerować jak mam polerkę czy tylko zakład? jakie jest ryzyko, że zrobię (lub zakład zrobi) mi z szyby soczewkę?

Ryzyko jest niewielkie, jeśli wypolerujesz tylko tlenkiem ceru.

Swoją robiłem w całości, 3-4 godziny pracy wiertarką z nakładką filcową. Tzn. zniknęły te mikroryski, duże i dziurki po kamyczkach zostały, ale widoczność znacznie się poprawiła.

W obecnym aucie też już by się przydało - chociaż tu będę robił tylko pole widzenia kierowcy - bo reszta nie jest IMHO istotna, a to da się zrobić w 30-
45 minut.

no i ile to w ogóle może kosztować?

Mało kto się podejmie, bo efekt nigdy nie będzie taki, jak po wymianie szyby - więc jeśli nie masz atermicznej, oryginalnej szyby za 1200 netto - polecam wymienić na nową, albo posmigać samemu, jeśli nie masz dwóch lewych rąk.

--
pozdr
AA

Data: 2015-10-10 00:17:09
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 9 Oct 2015 14:12:57 -0700 (PDT), AA napisał(a):

[...]

A jak w nocy?
Bo efekty polerowanych szyb które widziałem, to w dzień były całkiem
niezłe, natomiast niestety w nocy pojawiała się cała gama efektów 3D
naokoło każdego punktowego źródła światła.

Data: 2015-10-12 05:17:11
Autor: AA
W dniu sobota, 10 października 2015 00:17:15 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]

niezłe, natomiast niestety w nocy pojawiała się cała gama efektów 3D
naokoło każdego punktowego źródła światła.

Bez zarzutu, zniekształceń brak. Podejrzewam, że to kwestia braku umiejętności, czy wiedzy przy polerowaniu - kluczowe jest, żeby zetrzeć tyle samo z każdego punktu polerowanej powierzchni.

Efekty 3D, o których piszesz uzyskano zapewne przez próby punktowego polerowania rys, nierównomierny, punktowy nacisk, użycie papieru ściernego itp.

Kluczowe są duża powierzchnia cierna (najlepiej polerka z dyskiem 180mm), równomierny, stały nacisk i odpowiedni "wzorzec" poruszania się po szybie - w zasadzie ten sam, co przy polerowaniu lakieru, czyli równe przejazdy po całej powierzchni, gdzie każde kolejne przejście w 50% pokrywa się z poprzednim.

Tutaj:

https://youtu.be/o2J-Ofuyfbs?t=105

widać, jak to się powinno robić (jeszcze raz ostrzegam, nie polecam próbować papierem ściernym!)

pozdr
AA

Data: 2015-10-12 05:21:29
Autor: AA
W dniu poniedziałek, 12 października 2015 14:17:14 UTC+2 użytkownik AA napisał:
Efekty 3D, o których piszesz uzyskano zapewne przez próby punktowego polerowania rys, nierównomierny, punktowy nacisk, użycie papieru ściernego itp.

Tu zaś dobry przykład tego, jak się tego raczej robić nie powinno:

https://youtu.be/emvl30wsoF0?t=152

Dołóżmy do tego próby papierem - przeciętny amator po zastosowaniu takiego "zestawu" będzie miał szybę do wymiany.

pozdr
AA

Data: 2015-10-12 17:51:04
Autor: sirapacz
jak juĹź o szybach...polerowanie szyb
chyba zaryzykuję tylko pogoda mi teraz znowu nie pasuje bo za zimno na polerowanie....

Data: 2015-10-12 11:59:03
Autor: AA
W dniu poniedziałek, 12 października 2015 17:51:10 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
chyba zaryzykuję tylko pogoda mi teraz znowu nie pasuje bo za zimno na polerowanie....

daj znać - ja w obecnym aucie też będę jechał, tym razem kątówką z regulacją obrotów i dużym dyskiem, zobaczymy, co wyjdzie.

Trochę mnie kusi delikatnie pojechać papierem, żeby zrobić 'na nówkę', ale z drugiej strony pamiętam, że po samej paście było na tyle ok, że jazda w nocy stała się na powrót dosyć wygodna. YMMV.

--
pozdr
AA

Data: 2015-10-12 14:18:53
Autor: Lisciasty
W dniu poniedziałek, 12 października 2015 20:59:06 UTC+2 użytkownik AA napisał:
Trochę mnie kusi delikatnie pojechać papierem, żeby zrobić 'na nówkę', ale z drugiej strony pamiętam, że po samej paście było na tyle ok, że jazda w nocy stała się na powrót dosyć wygodna. YMMV.

A patrzyłeś ile kosztuje nowa szyba z montażem?
Ja byłem w szoku jak kumpel w jakiejś popularnej padace
wymienił szybę za 3 stówki z groszami, wydaje mi się że przy
takiej cenie odnawianie starego klamota ma mały sens.
Chyba, że akurat w takim egzemplarzu sobie więcej winszują...

L.

Data: 2015-10-14 01:33:51
Autor: AA
W dniu poniedziałek, 12 października 2015 23:18:55 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]

A patrzyłeś ile kosztuje nowa szyba z montażem?

Akurat spodziewałem się, że będzie więcej, a wychodzi, że zamiennik identyczny z oryginałem kosztuje w granicach 900zł na allegro. W Intercarsie "z ulicy" 1300.

Chyba, że akurat w takim egzemplarzu sobie więcej winszują...

Trochę więcej jest, poza tym wymiana szyby to zawsze też ryzyko, że wymieniający coś spieprzy - a po godzince polerowania jest znaczna poprawa, to czemu nie?

--
pozdr
AA

Data: 2015-10-14 02:25:10
Autor: sczygiel
W dniu środa, 14 października 2015 10:33:56 UTC+2 użytkownik AA napisał:

> [...]

Trochę więcej jest, poza tym wymiana szyby to zawsze też ryzyko, że wymieniający coś spieprzy - a po godzince polerowania jest znaczna poprawa, to czemu nie?

Jak kupisz zamiennik gorszej jakosci to nawet 400pln moze kosztowac.

Ale tak czy inaczej wymiana jest IMHO kiepskim pomysłem.
U mnie uszczelka jest zintegrowana z plastikiem pod szybą.
No wlasnie. Niby jest ale po wymianie już nie bo szyba przyszła sama a nie z plastikiem. I teraz na łączeniu jest ucięte i bylejak spasowane..

A spolerowanie może wyjśc a może nie wyjść. Feler taki że jak gostek zrobi babola to może sie okazać że to nie do uratowania i mimo że nie przeszkadza strasznie ale może wkurzać. Szczególnie jak taki babol jest centralnie na wprost...

Data: 2015-10-14 02:50:26
Autor: AA
W dniu środa, 14 października 2015 11:25:15 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Jak kupisz zamiennik gorszej jakosci to nawet 400pln moze kosztowac.

Raczej nie, ta szyba w ASO kosztuje 2200 netto. Atermiczna, akustyczna, z wprawionymi już mocowaniami pod czujnik deszczu i lusterko wsteczne.

Fakt, można zamontować zwykłą, ale nie po to się kupuje auto z bajerami, żeby później z nich rezygnować, prawda?

[...]

Dlatego też - jak napisałem w pierwszym poście - mało kto się chce podjąć polerowania szyby czołowej za pieniądze.

Dodam jeszcze, że u mnie założeniem przy pierwszej próbie było "stan szyby już i tak jest tak gówniany, że najwyżej się wymieni na nową, jeśli coś pójdzie nie tak".

--
pozdr
AA

jak juĹź o szybach...polerowanie szyb