[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl

Data: 2011-11-22 15:58:43
Autor: Bartek
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
ktoś tu czasem pyta - w lidlu są takie, całkiem sensownie wyglądające.
za 69 zł - nie wiem czy dobra cena,
sam się zastanawiałem nad zakupem:)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-11-22 16:55:05
Autor: DoQ
[zima] jak ktoďż˝ szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 22-11-2011 15:58, Bartek pisze:
kto� tu czasem pyta - w lidlu s� takie, ca�kiem sensownie wygl�daj�ce.
za 69 zďż˝ - nie wiem czy dobra cena,
sam si� zastanawia�em nad zakupem:)

6 litrowy koncentrat (-60stC) do spryskiwaczy za 29,99 tez jest niezły. Nie śmierdzi denaturatem, a nawet ładnie pachnie ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 12:17:04
Autor: Papkin
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
Ale wskaznik zamarzania plynu do spryskiwaczy to szajs, nie pokazuje dobrze (i nawet nie wiesz co lejesz do zbiorniczka by sprawdzic czy ten wskaznik obejmuje dana substancje).

A do chlodnicy wskaznik to bzdura, kazdy chyba leje to co trzeba bo to na lata.

Data: 2011-11-23 15:35:26
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-11-23 12:17, Papkin pisze:

A do chlodnicy wskaznik to bzdura, kazdy chyba leje to co trzeba bo to
na lata.

a nic Ci nie odparowuje przez te lata i niczym nie uzupełniasz? Masz też pewność, że wszystkie składniki jednakowo szybko odparowują?

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-23 14:39:27
Autor: AZ
On 2011-11-23, Michał Baszyński <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> wrote:

[...]

Mialem w samochodzie 13 letni plyn chlodniczy i mial taka sama
temperature krzepniecia jak nowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 23:07:25
Autor: Papkin
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
a nic Ci nie odparowuje przez te lata i niczym nie uzupełniasz? Masz
też pewność, że wszystkie składniki jednakowo szybko odparowują?

ubytek symboliczny, dolewalem moze raz koncentratu no i nowy plyn przy okazji wymiany termostatu. Nie wiem co robili z plynem gazownicy jak zakladali LPG ale jak nie zamarzl przez 5lat... Wlej duzo koncentratu i mierzyc tego sensu NIE ma.

Data: 2011-11-22 18:02:10
Autor: ToMasz
[...]

ile ważą? jaka ilość miedzi a jaka plastiku?
ToMasz

Data: 2011-11-22 18:04:39
Autor: Arbiter

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jagkii$5k0$1inews.gazeta.pl...

ile ważą? jaka ilość miedzi a jaka plastiku?

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

Cena kabli wysoka, a co do ilości miedzi sam bym się chętnie dowiedział

Data: 2011-11-22 18:06:52
Autor: 'Tom N'
Arbiter w <news:jagkn7$6vr$1inews.gazeta.pl>:

[...]

zgodnie z opisem, który sam pokazałeś niewiele...

[1]

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-22 18:11:29
Autor: PaweL
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
Miedzi ma tam być niewiele, ale według opisu ma być 25mm2 aluminium. Do codziennego użytku w warsztacie się sprawdzi bo aluminium jest kruche, do sporadycznego prywatnego użytku powinno być OK.

Data: 2011-11-22 18:12:52
Autor: PaweL
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
miało być: "w warsztacie się nie sprawdzi"

Data: 2011-11-23 10:52:23
Autor: Bartek
Użytkownik "PaweL" <lespaf@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jagl41$11k$1news.onet.pl...
Miedzi ma tam być niewiele, ale według opisu ma być 25mm2 aluminium. Do codziennego użytku w warsztacie się sprawdzi bo aluminium jest kruche, do sporadycznego prywatnego użytku powinno być OK.

i tyle jest, widziałem i jest tam tego trochę  :)) w porownaniu do przewodow jakie widzialem
to tutaj jest kawał przewodnika.

dość elastyczne są,
jedyne co mnie zastanawia - to potężne klamry [krokodylki], nie wiem czy da się wszędzie nimi dojść... tzn we wszystkich autach.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-11-22 18:12:26
Autor: Arbiter

Użytkownik "'Tom N'" <news111122@180652intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:111122.180652.pms.2503int.dyndns.org.invalid...

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

zgodnie z opisem, który sam pokazałeś niewiele...

No tak - racja jest w opisie
DIN 72553-25 25 mm2

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

Data: 2011-11-22 18:17:01
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Arbiter" <> napisał w wiadomości ...

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

tiaaaa...
bardzo dużo ale aluminium - przeczytaj dokładnie:
"rdzeń aluminiowy z powłoką miedzianą"

Data: 2011-11-22 18:20:58
Autor: Arbiter

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:jaglcs$2lgf$1newsread1.aster.pl...

bardzo dużo ale aluminium - przeczytaj dokładnie:
"rdzeń aluminiowy z powłoką miedzianą"

racja:)

Data: 2011-11-22 12:35:56
Autor: Pszemol
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote in message news:jagllp$9jb$1inews.gazeta.pl...
[...]

No i co z tego? Nie przesadzacie troszkę z tym wybrzydzaniem?
http://www.elecon.com.ve/Doc_in/tech/IT002.pdf
Będą działać wyśmienicie i wolę mieć takie kable w bagażniku
jak mi aku padnie bo światła zostawiłem na chodzie niż nie mieć
kabli wcale.

Data: 2011-11-22 18:18:24
Autor: Arbiter

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:jagl5q$83p$1inews.gazeta.pl...

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

znów mój błąd, bo jak zauważył Paweł jest tam aluminium i miedz. Przewodność miedzi jest prawie 2x większa, wiec jak założymy że jest tam same aluminium i nie ma nic miedzi to by odpowiadało przewodowi miedzianemu o średnicy 4mm czyli przekrój 12,5mm2

Data: 2011-11-22 12:37:19
Autor: Pszemol
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote in message news:jaglh0$9a2$1inews.gazeta.pl...

[...]

W zupełności wystarczy do tego zastosowania...
No chyba że chcesz odpalać 40-letniego diesla w 30 stopniowym mrozie.

Data: 2011-11-22 19:19:00
Autor: ToMasz
W dniu 22.11.2011 18:18, Arbiter pisze:
[...]

To wszystko zależy czy te kable mają być do naładowania akumulatora w 3 minuty - wtedy wystarczy że przepuszczą 30A, czy też do uruchomienia drugiego auta w trybie natychmiast lub bez akumulatora (z innych względów bez sensu) W takim przupadku, kalbe powinny być miedziane, elastyczne( zima!) i koniecznie dobre grube krokodylki/klemy. JA najperw kupiłem takie kabelki w markecie, spaliłem przewody. Za parędziesiąt zł kupiłem kable w "centrokablu" wymieniłe te spalone i.... spaliłem klemy. Znaczy te zaciski z blaszki 0.5mm. stykające części zaświeciły się, i zniknęły. Znalazłem stare socjalistyczne klemy-krokodylki, ciężkie, grube-choć małe. Działają już z 10 lat. Choć nigdy mnie się nie przydały - zawsze komuś innemu. JAk ktoś ma naprawdę takich uzywać, to zwróćcie uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna cholera.
ToMasz

Data: 2011-11-22 19:28:56
Autor: Marek
W dniu 2011-11-22 19:19, ToMasz pisze:

> to zwróćcie uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna
> cholera.

> ToMasz

Ale to chyba te plastikowe koszulki tak sztywnieją? Czy same druty?

Marek

Data: 2011-11-23 12:38:40
Autor: s2k
[zima] jak ktoďż˝ szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 2011-11-22 18:04, Arbiter pisze:
Uďż˝ytkownik "ToMasz"<twitek4@.gazeta.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

ile wa��? jaka ilo�� miedzi a jaka plastiku?

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

Cena kabli wysoka, a co do ilo�ci miedzi sam bym si� ch�tnie dowiedzia�

Wysoka, pijany jesteś?Taki gotowy wyrób PRAWDZIWY kosztuje 200 zł a tu masz aluminiowe kable miedziowane;]

Data: 2011-11-23 13:28:09
Autor: DoQ
W dniu 22-11-2011 18:04, Arbiter pisze:
Cena kabli wysoka, a co do ilo�ci miedzi sam bym si� ch�tnie dowiedzia�

A może samemu zmontować np:
http://allegro.pl/przewod-kabel-zasilajacy-21mm2-hw-energetic-pcb-4-i1902657661.html 3.5m to będzie jakieś 95PLN + krokodylki http://allegro.pl/zaciski-krokodylki-krokodyle-kable-rozruchowe-2szt-i1895645880.html jakieś 40PLN.

Czyli z przesyłkami w jakichś 150PLN można się zmieścić, no i jakość wiadoma ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 12:31:27
Autor: AZ
On 2011-11-23, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
[...]

No jeszcze rolka czerwonej tasmy izolacyjnej, jezeli by przyszlo komus
to pozyczyc ;-) Swoja droga ciekawe jaki efekt by byl polaczenia takimi
kablami na krzyz dwoch aku? Zarowka dwuwloknowa? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 13:38:09
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 13:31, AZ pisze:
No jeszcze rolka czerwonej tasmy izolacyjnej, jezeli by przyszlo komus
to pozyczyc ;-) Swoja droga ciekawe jaki efekt by byl polaczenia takimi
kablami na krzyz dwoch aku? Zarowka dwuwloknowa? ;-)

Chyba nie zatrybiłem ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 12:38:54
Autor: AZ
On 2011-11-23, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
[...]

Kabel jest koloru czarnego, wiec warto jeden owinac na czerwono zeby
pozniej nie bylo nieporozumien ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 13:41:33
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 13:38, AZ pisze:
Chyba nie zatrybiłem ;)
Kabel jest koloru czarnego, wiec warto jeden owinac na czerwono zeby
pozniej nie bylo nieporozumien ;-)

Krokodylki są kolorowe :-))

--
Paweł

Data: 2011-11-23 14:18:13
Autor: J.F
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jaip2v$h2j$20@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie, takimi kablami nie - dymic zaczna ale na tym sie skonczy, potem ewentualnie bedzie dymic z akumulatorow.
Za to takimi "200A" za 15 zl to kto wie :-)

Przy czym kable energetyczne sa dostepne w roznych kolorach i moze nawet taniej.
W lokalnej hurtowni pewnie bez problemu dostaniecie 16mm2 na metry.
Na allegro tez
http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-16mm2-czerwony-gruby-mlawa-i1918046871.html

J.

Data: 2011-11-23 15:31:02
Autor: DoQ

Faktycznie są tańsze, ale aluminiowe-miedziowane http://allegro.pl/przewod-kabel-zasilajacy-21mm2-hw-energetic-pcb4-i1924675414.html tej samej firmy chyba nawet. Ale pojechałem po całości, obciachem jest odpalać Bentleya jakimś tam aluminiowym kabelkiem... ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 22:08:36
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 23 Nov 2011 14:18:13 +0100, J.F wrote:

Przy czym kable energetyczne sa dostepne w roznych kolorach i moze nawet
taniej. W lokalnej hurtowni pewnie bez problemu dostaniecie 16mm2 na
metry.

Jeśli już DIY, to przewód spawalniczy OS-1, z mosiężnymi zaciskami masowymi oczywiście również spawalniczymi. Niestety przewód kosztuje 20zł/
m, a porządny zacisk 35zł/sztuka. Razem to już całkiem sporo. Ja sobie zrobiłem takie 6m, więc teraz nie mam problemów z odległością do biorcy :)

Tomek

Data: 2011-11-23 14:21:13
Autor: Mirek
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl

2*3.5m to 189PLN ;)

Data: 2011-11-23 15:32:01
Autor: DoQ
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 23-11-2011 15:21, Mirek pisze:
2*3.5m to 189PLN ;)

LOL faktycznie :>>
Za to profesjonalne i DIY ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-22 23:18:49
Autor: Arbiter

Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jagdar$j15$1node2.news.atman.pl...
ktoś tu czasem pyta - w lidlu są takie, całkiem sensownie wyglądające.
za 69 zł - nie wiem czy dobra cena,

tutaj real zdjęcia i szczegóły
http://fanlidla.pl/opinie/do.samochodu

Wygląda na to że warto je kupić

Data: 2011-11-23 13:01:46
Autor: Jakub Witkowski
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 2011-11-22 23:18, Arbiter pisze:

A ktoś nabył takie gwintowniki/narzynki - daje to radę?
Mnie by się taki komplecik przydał do sporadycznego użycia.

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3586,Narzynki,i,gwintowniki

Z tego co widzę to są gwintowniki "maszynowe", czyli jedna sztuka na wymiar, a nie
klasycznie, po trzy. Nie używałem takich - łatwiej, trudniej, lepiej, gorzej?

Data: 2011-11-23 15:34:28
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-11-23, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

[...]

Ja kupiłem, już dosyć dawno temu. Krótko: tanie i działają. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-23 16:05:07
Autor: Jacek
[zima] jak ktoďż˝ szuka: kable rozruchowe - lidl
Byłem dziś w Lidlu i z ciekawości pooglądałem te kable.
Krokodyle mają mocną sprężynę i styki z blachy na oko miedzianej.
Sam kabel może mieć te 25 mm kw i jest aluminiowy miedziowany.
Wrażenie ogólne dobre, ale ja bym nie kupił.
Raz w życiu widziałem zapalanie auta z obcego akumulatora, ale kable były typu zrób to sam z przewodów spawalniczych z zaciskami mosiężnymi na śrubę. Przy zaciskach typu krokodyl IMO jest za duży opór i można co najwyżej podładować akumulator z drugiego auta, a do tego wystarczą byle jakie przewody.
Jacek

Data: 2011-11-23 15:09:44
Autor: AZ
On 2011-11-23, Jacek <niematakiegonumer@gmail.com> wrote:
[...]

Dokladnie. Palilem ostatnio Audi 1.9 TDI ktore samo ledwo krecilo. Kable
niby lepsze od tych za 10 PLN, po podlaczeniu krecil tak jak bez
podlaczenia, niezaleznie czy dawca mial 1000 rpm czy 4000 rpm wiec
trzeba bylo sterczec 10 minut zeby troche wciagnal pradu i dopiero
zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w krokodylkach
jakiej jest grubosci? 2mm? No to jaka daje nam powierzchnie styku z
klema?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 16:21:07
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 16:09, AZ pisze:

zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w krokodylkach
jakiej jest grubosci? 2mm? No to jaka daje nam powierzchnie styku z
klema?

No właśnie, tym bardziej że trzyma się to głównie na ostrych ząbkach które mają znikomą powierzchnię styku. Już lepszy byłby jakiś pierścień czy coś takiego, ściskany dużym motylkiem na klemie.

--
Paweł

Data: 2011-11-23 17:25:20
Autor: J.F
On 2011-11-23, Jacek <niematakiegonumer@gmail.com> wrote:
[...]

Co wy, k*, wiecie o odpalaniu ? Jak nie wiecie, to nie piszcie :-)

niby lepsze od tych za 10 PLN, po podlaczeniu krecil tak jak bez
podlaczenia, niezaleznie czy dawca mial 1000 rpm czy 4000 rpm wiec
trzeba bylo sterczec 10 minut zeby troche wciagnal pradu i dopiero

Ja swoje 1.8 odpalam w czasie potrzebnym do przesiadki z jednego auta do drugiego.
No powiedzmy nie spiesze sie przy tym.
A pewnie i trzy razy szybciej bym mogl - bez odpalania dawcy, podlaczam kable, wsiadam i odpalam.

zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w krokodylkach
jakiej jest grubosci? 2mm?

0.5 ? Raczej nie wiecej niz 1.0.  Bo to krokodylek z kabli za 15zl.
Tylko kabel wymieniony.  I niezbyt fachowo zacisniety.

No to jaka daje nam powierzchnie styku z klema?

Praktyka dowodzi ze wystarczajaca.

J.

Data: 2011-11-24 22:25:41
Autor: Michal Lukasik
Dnia 23.11.2011, Jacek napisał(a):

[...]

Hmmm. Powiem tak. Miałem przypadek, że ktoś na parkingu poprosił mnie o
użyczenie prądu. Miał jakieś tanie kable z Tesco. Rozrusznik jego Opla
(nie wiem jaki silnik, ale coś ponad 10lat i na oko ze 2 litry) "poklikał"
i na tym koniec. Przypomniałem sobie, że mam w bagażniku kable szwagra
(jak w temacie) i na nich odpalił bez problemu.
Co do budowy krokodyli - IMO sprężyna trochę za mocna i po jakimś czasie
plastik w miejscu mocowania (zawias) się "rozłazi" (może jutro "sfocę") -
nie wygląda to solidnie i nie wiem ile jeszcze wytrzyma.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-11-24 15:44:18
Autor: WS
On 24 Lis, 23:25, Michal Lukasik <mich...@tlenCUT.pl> wrote:

[...]

Majac kiepskie kable tez da sie odpalic (o ile aku biorcy choc troche
dziala...) - po podpieciu kabli uruchamia sie silnik dawcy i czeka
kilka minut, az aku biorcy sie podladuje... wtedy mozna odpalac -
kable dostarczaja tylko czesc energii, reszta idzie juz z aku...

WS

[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl