[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl

Data: 2011-11-22 18:02:10
Autor: ToMasz
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 22.11.2011 15:58, Bartek pisze:
ktoś tu czasem pyta - w lidlu są takie, całkiem sensownie wyglądające.
za 69 zł - nie wiem czy dobra cena,
sam się zastanawiałem nad zakupem:)

ile ważą? jaka ilość miedzi a jaka plastiku?
ToMasz

Data: 2011-11-22 18:04:39
Autor: Arbiter

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jagkii$5k0$1inews.gazeta.pl...

ile ważą? jaka ilość miedzi a jaka plastiku?

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

Cena kabli wysoka, a co do ilości miedzi sam bym się chętnie dowiedział

Data: 2011-11-22 18:06:52
Autor: 'Tom N'
Arbiter w <news:jagkn7$6vr$1inews.gazeta.pl>:

[...]

zgodnie z opisem, który sam pokazałeś niewiele...

[1]

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-22 18:11:29
Autor: PaweL
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
Miedzi ma tam być niewiele, ale według opisu ma być 25mm2 aluminium. Do codziennego użytku w warsztacie się sprawdzi bo aluminium jest kruche, do sporadycznego prywatnego użytku powinno być OK.

Data: 2011-11-22 18:12:52
Autor: PaweL
[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl
miało być: "w warsztacie się nie sprawdzi"

Data: 2011-11-23 10:52:23
Autor: Bartek
Użytkownik "PaweL" <lespaf@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jagl41$11k$1news.onet.pl...
Miedzi ma tam być niewiele, ale według opisu ma być 25mm2 aluminium. Do codziennego użytku w warsztacie się sprawdzi bo aluminium jest kruche, do sporadycznego prywatnego użytku powinno być OK.

i tyle jest, widziałem i jest tam tego trochę  :)) w porownaniu do przewodow jakie widzialem
to tutaj jest kawał przewodnika.

dość elastyczne są,
jedyne co mnie zastanawia - to potężne klamry [krokodylki], nie wiem czy da się wszędzie nimi dojść... tzn we wszystkich autach.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-11-22 18:12:26
Autor: Arbiter

Użytkownik "'Tom N'" <news111122@180652intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:111122.180652.pms.2503int.dyndns.org.invalid...

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

zgodnie z opisem, który sam pokazałeś niewiele...

No tak - racja jest w opisie
DIN 72553-25 25 mm2

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

Data: 2011-11-22 18:17:01
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Arbiter" <> napisał w wiadomości ...

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

tiaaaa...
bardzo dużo ale aluminium - przeczytaj dokładnie:
"rdzeń aluminiowy z powłoką miedzianą"

Data: 2011-11-22 18:20:58
Autor: Arbiter

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:jaglcs$2lgf$1newsread1.aster.pl...

bardzo dużo ale aluminium - przeczytaj dokładnie:
"rdzeń aluminiowy z powłoką miedzianą"

racja:)

Data: 2011-11-22 12:35:56
Autor: Pszemol
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote in message news:jagllp$9jb$1inews.gazeta.pl...
[...]

No i co z tego? Nie przesadzacie troszkę z tym wybrzydzaniem?
http://www.elecon.com.ve/Doc_in/tech/IT002.pdf
Będą działać wyśmienicie i wolę mieć takie kable w bagażniku
jak mi aku padnie bo światła zostawiłem na chodzie niż nie mieć
kabli wcale.

Data: 2011-11-22 18:18:24
Autor: Arbiter

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:jagl5q$83p$1inews.gazeta.pl...

Jeśli mają 25mm2 to bardzo dużo! To wychodzi średnica żyły miedzianej 5,6mm więc byłaby rewelacja

znów mój błąd, bo jak zauważył Paweł jest tam aluminium i miedz. Przewodność miedzi jest prawie 2x większa, wiec jak założymy że jest tam same aluminium i nie ma nic miedzi to by odpowiadało przewodowi miedzianemu o średnicy 4mm czyli przekrój 12,5mm2

Data: 2011-11-22 12:37:19
Autor: Pszemol
"Arbiter" <niemam@hotmail.com> wrote in message news:jaglh0$9a2$1inews.gazeta.pl...

[...]

W zupełności wystarczy do tego zastosowania...
No chyba że chcesz odpalać 40-letniego diesla w 30 stopniowym mrozie.

Data: 2011-11-22 19:19:00
Autor: ToMasz
W dniu 22.11.2011 18:18, Arbiter pisze:
[...]

To wszystko zależy czy te kable mają być do naładowania akumulatora w 3 minuty - wtedy wystarczy że przepuszczą 30A, czy też do uruchomienia drugiego auta w trybie natychmiast lub bez akumulatora (z innych względów bez sensu) W takim przupadku, kalbe powinny być miedziane, elastyczne( zima!) i koniecznie dobre grube krokodylki/klemy. JA najperw kupiłem takie kabelki w markecie, spaliłem przewody. Za parędziesiąt zł kupiłem kable w "centrokablu" wymieniłe te spalone i.... spaliłem klemy. Znaczy te zaciski z blaszki 0.5mm. stykające części zaświeciły się, i zniknęły. Znalazłem stare socjalistyczne klemy-krokodylki, ciężkie, grube-choć małe. Działają już z 10 lat. Choć nigdy mnie się nie przydały - zawsze komuś innemu. JAk ktoś ma naprawdę takich uzywać, to zwróćcie uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna cholera.
ToMasz

Data: 2011-11-22 19:28:56
Autor: Marek
W dniu 2011-11-22 19:19, ToMasz pisze:

> to zwróćcie uwagę ze takie kable są sztywne na morozie jak jasna
> cholera.

> ToMasz

Ale to chyba te plastikowe koszulki tak sztywnieją? Czy same druty?

Marek

Data: 2011-11-23 12:38:40
Autor: s2k
[zima] jak ktoďż˝ szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 2011-11-22 18:04, Arbiter pisze:
Uďż˝ytkownik "ToMasz"<twitek4@.gazeta.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

ile wa��? jaka ilo�� miedzi a jaka plastiku?

http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.21.narzedzia/3596,Kable,rozruchowe,do,samochodu

Cena kabli wysoka, a co do ilo�ci miedzi sam bym si� ch�tnie dowiedzia�

Wysoka, pijany jesteś?Taki gotowy wyrób PRAWDZIWY kosztuje 200 zł a tu masz aluminiowe kable miedziowane;]

Data: 2011-11-23 13:28:09
Autor: DoQ
W dniu 22-11-2011 18:04, Arbiter pisze:
Cena kabli wysoka, a co do ilo�ci miedzi sam bym si� ch�tnie dowiedzia�

A może samemu zmontować np:
http://allegro.pl/przewod-kabel-zasilajacy-21mm2-hw-energetic-pcb-4-i1902657661.html 3.5m to będzie jakieś 95PLN + krokodylki http://allegro.pl/zaciski-krokodylki-krokodyle-kable-rozruchowe-2szt-i1895645880.html jakieś 40PLN.

Czyli z przesyłkami w jakichś 150PLN można się zmieścić, no i jakość wiadoma ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 12:31:27
Autor: AZ
On 2011-11-23, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
[...]

No jeszcze rolka czerwonej tasmy izolacyjnej, jezeli by przyszlo komus
to pozyczyc ;-) Swoja droga ciekawe jaki efekt by byl polaczenia takimi
kablami na krzyz dwoch aku? Zarowka dwuwloknowa? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 13:38:09
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 13:31, AZ pisze:
No jeszcze rolka czerwonej tasmy izolacyjnej, jezeli by przyszlo komus
to pozyczyc ;-) Swoja droga ciekawe jaki efekt by byl polaczenia takimi
kablami na krzyz dwoch aku? Zarowka dwuwloknowa? ;-)

Chyba nie zatrybiłem ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 12:38:54
Autor: AZ
On 2011-11-23, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
[...]

Kabel jest koloru czarnego, wiec warto jeden owinac na czerwono zeby
pozniej nie bylo nieporozumien ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-23 13:41:33
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 13:38, AZ pisze:
Chyba nie zatrybiłem ;)
Kabel jest koloru czarnego, wiec warto jeden owinac na czerwono zeby
pozniej nie bylo nieporozumien ;-)

Krokodylki są kolorowe :-))

--
Paweł

Data: 2011-11-23 14:18:13
Autor: J.F
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jaip2v$h2j$20@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie, takimi kablami nie - dymic zaczna ale na tym sie skonczy, potem ewentualnie bedzie dymic z akumulatorow.
Za to takimi "200A" za 15 zl to kto wie :-)

Przy czym kable energetyczne sa dostepne w roznych kolorach i moze nawet taniej.
W lokalnej hurtowni pewnie bez problemu dostaniecie 16mm2 na metry.
Na allegro tez
http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-16mm2-czerwony-gruby-mlawa-i1918046871.html

J.

Data: 2011-11-23 15:31:02
Autor: DoQ

Faktycznie są tańsze, ale aluminiowe-miedziowane http://allegro.pl/przewod-kabel-zasilajacy-21mm2-hw-energetic-pcb4-i1924675414.html tej samej firmy chyba nawet. Ale pojechałem po całości, obciachem jest odpalać Bentleya jakimś tam aluminiowym kabelkiem... ;)

--
Paweł

Data: 2011-11-23 22:08:36
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 23 Nov 2011 14:18:13 +0100, J.F wrote:

Przy czym kable energetyczne sa dostepne w roznych kolorach i moze nawet
taniej. W lokalnej hurtowni pewnie bez problemu dostaniecie 16mm2 na
metry.

Jeśli już DIY, to przewód spawalniczy OS-1, z mosiężnymi zaciskami masowymi oczywiście również spawalniczymi. Niestety przewód kosztuje 20zł/
m, a porządny zacisk 35zł/sztuka. Razem to już całkiem sporo. Ja sobie zrobiłem takie 6m, więc teraz nie mam problemów z odległością do biorcy :)

Tomek

Data: 2011-11-23 14:21:13
Autor: Mirek
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl

2*3.5m to 189PLN ;)

Data: 2011-11-23 15:32:01
Autor: DoQ
[zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
W dniu 23-11-2011 15:21, Mirek pisze:
2*3.5m to 189PLN ;)

LOL faktycznie :>>
Za to profesjonalne i DIY ;)

--
Paweł

[zima] jak ktoś szuka: kable rozruchowe - lidl