jak legalnie wyświetlać reklamy

Data: 2011-03-23 16:32:29
Autor: identifikator: 20040501
jak legalnie wyświetlać reklamy
jak legalnie, nie mając działalności gospodarczej wyświetlać na stronie
bannerki reklamowe? coś mi się obiło o uszy o jakiejś umowie o dzieło czy
jakoś tak... Ktoś tu zna rozwiązanie?

Data: 2011-03-23 16:34:44
Autor: Arek
[...]

Firma w raju podatkowym?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-03-23 17:41:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Chociażby takie, jak tu
http://www.adtaily.pl/publishers/guide/#q11

Data: 2011-03-23 18:17:22
Autor: Marzena
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:imd7r4$lj3$1news.onet.pl...
[...]

Tylko mała uwaga. Od stycznia tego roku Adtaily już nie pobiera zaliczek na podatek od osób fizycznych. Wypłacają całą kwotę brutto, zostawiając sprawę zaliczek i rozliczenia samemu Wydawcy.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-24 08:29:05
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Mar 2011 18:17:22 +0100, Marzena napisał(a):

Tylko mała uwaga. Od stycznia tego roku Adtaily już nie pobiera zaliczek
na podatek od osób fizycznych. Wypłacają całą kwotę brutto, zostawiając
sprawę zaliczek i rozliczenia samemu Wydawcy.

To zresztą wynika z prawidłowej interpretacji, że dochodzi do zawarcia umowy najmu powierzchni na stronie internetowej.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-03-24 12:12:47
Autor: Michal Jankowski
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

To zresztą wynika z prawidłowej interpretacji, że dochodzi do zawarcia umowy najmu powierzchni na stronie internetowej.

Gazety papierowe też się tak rozliczają z reklam?

  MJ

Data: 2011-03-24 11:30:33
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:12:47 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

To zresztą wynika z prawidłowej interpretacji, że dochodzi do zawarcia
umowy najmu powierzchni na stronie internetowej.

Gazety papierowe też się tak rozliczają z reklam?

W zasadzie to bez znaczenia, ponieważ prowadzą działalność gospodarczą i wystawiają faktury.

Data: 2011-03-23 18:32:01
Autor: Michal Jankowski
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

Chociażby takie, jak tu
http://www.adtaily.pl/publishers/guide/#q11

O, a dlaczego w 2010 i 2011 jest kompletnie inaczej?

  MJ

Data: 2011-03-23 18:43:33
Autor: identifikator: 20040501
jak legalnie wyświetlać reklamy
nie chciałbym Wam przerywać dyskusji, ale o czym Wy mówicie?
ja jestem laikiem, a do tego mało mnie prawo interesuje...

Data: 2011-03-23 19:46:54
Autor: Marzena

Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:imdbg5$8gc$1news.onet.pl...
nie chciałbym Wam przerywać dyskusji, ale o czym Wy mówicie?
ja jestem laikiem, a do tego mało mnie prawo interesuje...

Nieznajomośc prawa nie zwalnia od jego przestrzegania. Ja też nie jestem prawnikiem, ale za to mam trochę praktyki. Na swoich blogach mam włączone reklamy, trochę na tym zarabiam, płacę podatki od tych przychodów i mogę podzielić się z Tobą wiedzą.
Musisz jednak napisać coś więcej. Rozumiem, że masz jakąś stronę internetową o tam chcesz wyświetlać reklamy?
To na początek napisz - jak chcesz je pozyskiwać?

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-24 20:25:00
Autor: identifikator: 20040501
[...]

byłbym wdzięczny,
mam stronę www na której chciałbym wyświetlać płatne reklamy, obrazek z
reklamą...
tylko jak zalegalizować opłaty za takie reklamy?

Data: 2011-03-24 20:56:38
Autor: Marzena

Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:img5qd$kvh$1news.onet.pl...
mam stronę www na której chciałbym wyświetlać płatne reklamy, obrazek z
reklamą...
tylko jak zalegalizować opłaty za takie reklamy?

Ale skąd chcesz brać te reklamy? Będziesz sam zgłaszał się do firm z propozycją? Firmy będą chciały faktury, jak chcesz je wystawiać nie mając firmy?

Najlepiej napisz do mnie na
marzatela (at )gazeta.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-25 23:14:56
Autor: SDD

Użytkownik "Marzena" <marzatela@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:img7ln$9gc$1inews.gazeta.pl...

Ale skąd chcesz brać te reklamy? Będziesz sam zgłaszał się do firm z propozycją? Firmy będą chciały faktury, jak chcesz je wystawiać nie mając firmy?

Jesli mozna to zrobic jako najem, to moze wystawic rachunek. Ba, w pewnych sytuacjach to nawet fakture VAT moze wystawiac nie majac firmy (nie bedac firma) :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-28 09:37:40
Autor: Kamil
Dnia Fri, 25 Mar 2011 23:14:56 +0100, SDD napisał(a):

[..] Ba, w pewnych sytuacjach to nawet fakture VAT
moze wystawiac nie majac firmy (nie bedac firma) :)

Możesz rozwinąć w jaki sposób wystawia się faktury VAT i nalicza podatek od
towarów i usług, nie będąc zgłoszonym podatnikiem tegoż podatku?
Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie.

Data: 2011-03-31 18:31:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Mar 2011, Kamil wrote:

[...]

  Po pierwsze, IMO mylisz dwie rzeczy: bycie "firmą" z byciem podatnikiem
VAT. "Firma" jest prawnym określeniem, zdefiniowanym w KC i przypisanym
do "DG w rozumieniu KC".
  Natomiast definicja "DG w rozumieniu ustawy o VAT" jest szersza, obejmuje
również czynności które nie podlegają pod DG w rozumieniu KC, DG
w rozumieniu przepisów o rejestracji DG czy też DG w rozumieniu
podatku dochodowego.
  Przykładem takiego podatnika jest ktoś kto wynajmuje lokal: jeśli
wynajmuje go na cele niemieszkalne i do tego nie mieści się w limicie
zwolnienia, to wręcz ma obowiązek zostać podatnikiem czynnym.
  A "firmą" z tego powodu się nie staje (mimo, że taka możliwość
istnieje - podatnik może wybrać - stanie się wtedy firmą z *innego*
powodu, tego mianowicie że... wybrał :))

  Drugi przypadek również niewątpliwie znasz.
  I dziwne, że go ignorujesz.
  Podpadają pod niego wszelkie postacie *importu* towarów (czyli
sprowadzenia spoza strefy jednolitego obszaru celnego - znaczy
..ue + Norwegia i jeszcze parę krajów).
  Podpadają pod niego również wewnątrzwspólnotowe dostawy mechanicznych
środków transportu (po polsku: samochodów, i jeden z drugim w razie
sprowadzenia pojazdu *podlegającego* lecz *zwolnionego* z VAT
dyma do US po stosowny papierek ;))

Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie.

  Ale w nim nic dziwnego nie ma!
  Wynajmujący, który nie wybrał "wynajmu w ramach DG" jak najbardziej
wystawia (o ile czynność nie jest zwolniona bądź on nie korzysta
ze zwolnienia kwotowego) najzwyczajniejsze f-ry VAT, ale nie ma
prawa do posługiwania się firmą.
  A jak ktoś sprowadzi "środek transportu" i zwolnienia nie bedzie,
to najzwyczajniej w świecie wypełni deklarację. A faktura co
najwyżej będzie "wewnętrzna" :) (i nieobowiązkowa) - to nie
jest tak, że *każda* faktura VAT jest przeznaczona "dla kogoś",
forma "dokumentu dla siebie" też istnieje (piszę z przezorności,
nim jakiś geniusz wyskoczy z tekstem "to co on z tą fakturą
zrobi", przepraszam wszystkich dla których to oczywiste :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-31 19:18:47
Autor: identifikator: 20040501
jak legalnie wyświetlać reklamy
no to teraz wszyscy mamy wodę w mózgu... tak to zgrabnie wyjaśniłeś, a do kogo można się zwrócić o wyjaśnienie jak działać przy reklamach?

Data: 2011-04-05 13:29:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 31 Mar 2011, identifikator: 20040501 wrote:

no to teraz wszyscy mamy wodę w mózgu... tak to zgrabnie wyjaśniłeś

  Przepraszam :D, ale jeśli Twój post linkuje do mojego, to
odniosłem się do offtopica który miał miejsce w miedzyczasie :)

a do kogo można się zwrócić o wyjaśnienie jak działać przy reklamach?

  Do doradcy podatkowego chyba tylko.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-23 20:33:40
Autor: SDD
[...]

Jezeli Cie prawo nie interesuje to w czym problem?
Po prostu sobie wyswietlaj tak jakby prawo nie istnialo i spokojnie czekaj, az ono zainteresuje sie Toba.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-23 19:41:19
Autor: Marzena

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzoc51g2um.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Zmiana regulaminu :(
Za ubiegły rok też dostałam od nich PIT-11, teraz juz tak nie będzie.
Szczegóły tu:
http://blog.adtaily.pl/zmiana-w-systemie-rozliczania-z-wydawcami/

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-03-26 19:28:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

Chociażby takie, jak tu
http://www.adtaily.pl/publishers/guide/#q11

O, a dlaczego w 2010 i 2011 jest kompletnie inaczej?

  Ktoś zajrzał do przepisów? ;)
(trzeba by przekopać, czy nie wystąpili o interpretację)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-26 20:59:01
Autor: Marzena

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1103261927550.3456quad...

 Ktoś zajrzał do przepisów? ;)
(trzeba by przekopać, czy nie wystąpili o interpretację)

(...)
Z tego co wiem - wystąpili i dostali juz w zeszłym roku. Dostali czas na wprowadzenie nowych zasad i od początku tego roku - sa nowe zasady.
Gdzieś nawet widziałam link d tego orzeczenia, ale musiałabym pokopać.

Data: 2011-03-28 16:46:30
Autor: identifikator: 20040501
jak legalnie wyświetlać reklamy
to inaczej, co trzeba mieć, żeby legalnie wyświetlać reklamy?

jak legalnie wyświetlać reklamy