jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?

Data: 2012-01-05 11:32:15
Autor: Konrad Karpieszuk
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
Hej,

jadÄ™ za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu uzywajac karty mBanku

jak mBank to przewalutuje?

a) najpierw przeliczy mi PLN na euro a potem euro na forinty
b) przeliczy bezposrednio z PLN na forinty
c) inna opcja?

do tej pory bylem zadowolony z wyplacania kasy kartÄ… mBanku za granica (nawet pomimo roznic kursowych) i jesli bedzie to wariant b) to chyba nawet calkiem niezle - forint sie oslabia wobec zlotowki (choc nieznacznie). jednak w przypadku a) nie wiem czy nie strace wiecej niz zakladam - zarowno pln i forint oslabia sie wzgledem euro wiec co oszczedze na forincie, strace na euro

--
pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

Data: 2012-01-05 12:36:10
Autor: Michał Pysz
jak mBank przelicza wypłaty z bankomató w za granicą?
Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze będziesz miał najlepszy kurs.

Jeśli nie jedziesz na długo to jest to najlepsza metoda. A jak na dłużej to zawsze na początek się przyda.

mp.

Data: 2012-01-05 11:44:29
Autor: Olgierd
On Thu, 05 Jan 2012 12:36:10 +0100, Michał Pysz wrote:

Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze
będziesz miał najlepszy kurs.

Raczej nie jest to prawda, a już w przypadku bardziej niecodziennych walut -- na pewno nie jest to prawda (nie tylko ze względu na ryzyko wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-01-05 11:53:35
Autor: Konrad Karpieszuk
Dnia Thu, 05 Jan 2012 11:44:29 +0000, Olgierd napisał(a):

(nie tylko ze względu na ryzyko
wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).

otoz to. forinty kilka lat temu sie zmienily (przybyl im jakis tam pasek magnetyczny i bez paska sa juz wycofane) i polskie kantory nadal ludziom wciskajÄ… te stare, bezwartosciowe. wole nie ryzykowac wtopienia kupy kasy po to by oszczedzic kilka(nascie) zlotych na przewalutowaniu

--
pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

Data: 2012-01-05 14:51:16
Autor: Michał Pysz
jak mBank przelicza wypłaty z bankomató w za granicą?
Raczej nie jest to prawda, a juĹĽ w przypadku bardziej niecodziennych
walut -- na pewno nie jest to prawda (nie tylko ze względu na ryzyko
wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).
W moim przypadku zawsze było to dotąd prawdą :-) Ale wymieniam gotówkę tylko w dobrych kantorach.
Głównie kupowałem euro i funty. Forinty tylko raz w ostatnie wakacje.

Kursy w kantorach na miejscu były sporo gorsze niż w dobrych kantorach w PL.

mp.

Data: 2012-01-05 22:07:04
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 05 Jan 2012 14:51:16 +0100, Michał Pysz napisał(a):

Raczej nie jest to prawda, a już w przypadku bardziej niecodziennych
walut -- na pewno nie jest to prawda (nie tylko ze względu na ryzyko
wci¶nięcia jakiej¶ podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).
W moim przypadku zawsze było to dot±d prawd± :-) Ale wymieniam gotówkę tylko w dobrych kantorach.
Głównie kupowałem euro i funty. Forinty tylko raz w ostatnie wakacje.
Kursy w kantorach na miejscu były sporo gorsze niż w dobrych kantorach w PL.

A co ma kurs w kantorach gdzie¶ tam do kursu według którego przelicza bank?
Jak na razie proste wyjęcie z bankomatu dawało lepszy przelicznik (należy
tylko mieć kartę która nie ma dużej prowizji za wypłatę z bankomatów
zagranicznych i/lub bardzo złego kursu (co ma aktualnie najgorsze? Citi?)

--
Kojer

Data: 2012-01-06 00:46:18
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 5 Jan 2012 22:07:04 +0100, Robert Kois napisał(a):
[...]

Dokładnie, tak samo w przypadku litów litewskich. Nawet płacenie kart± Citi
przy ich niby koszmarnych kursach było o niebo bardziej opłacalne niż zakup
tychże litów w kantorze w Polsce (pomijam już to gdzie je w ogóle znaleĽć :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-01-09 09:40:32
Autor: Olgierd
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
On Fri, 06 Jan 2012 00:46:18 +0000, Jacek Osiecki wrote:

Dokładnie, tak samo w przypadku litów litewskich. Nawet płacenie kartą
Citi przy ich niby koszmarnych kursach było o niebo bardziej opłacalne
niĹĽ zakup tychĹĽe litĂłw w kantorze w Polsce (pomijam juĹĽ to gdzie je w
ogóle znaleźć

To prawda, jakieś 2 lata temu kantory miały na licie narzut ca. 20%. Generalnie kantory mogą się opłacać w przypadku takich walut jak euro czy dolar, ale już nawet w przypadku korony czeskiej można oczekiwać lekkich plusów (np. w przypadku mBankowej karty MC).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-01-09 21:44:10
Autor: J.F.
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
Dnia Mon, 9 Jan 2012 09:40:32 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
To prawda, jakie¶ 2 lata temu kantory miały na licie narzut ca. 20%. Generalnie kantory mog± się opłacać w przypadku takich walut jak euro czy dolar, ale już nawet w przypadku korony czeskiej można oczekiwać lekkich plusów (np. w przypadku mBankowej karty MC).

Nie wiem jak z MC, ale na Visie kursy/narzuty okazywaly sie byc
porownywalne z kantorami wroclawskimi.

Wniosek byl jeden pozytywny - niewazne jak, roznice znikome :-)
Przynajmniej dla CZK.

J.

Data: 2012-01-10 08:30:40
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 9 Jan 2012 21:44:10 +0100, J.F. napisał(a):

Nie wiem jak z MC, ale na Visie kursy/narzuty okazywaly sie byc
porownywalne z kantorami wroclawskimi.

Wniosek byl jeden pozytywny - niewazne jak, roznice znikome :-)
Przynajmniej dla CZK.

Akurat mam dane z soboty dla polbankowej visy (17,24)
Kantory w miasteczku przy granicy: skup - 17,00 sprzedaż - 18,00

--
Kojer

Data: 2012-01-10 08:38:57
Autor: Darek
> [...]

Akurat mam dane z soboty dla polbankowej visy (17,24)
Kantory w miasteczku przy granicy: skup - 17,00 sprzedaż - 18,00

Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy walut,
natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta mBanku albo
dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00. --

Data: 2012-01-10 10:01:08
Autor: Olgierd
On Tue, 10 Jan 2012 08:38:57 +0000, Darek  wrote:

Akurat mam dane z soboty dla polbankowej visy (17,24) Kantory w
miasteczku przy granicy: skup - 17,00 sprzedaĹĽ - 18,00

Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy
walut, natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta
mBanku albo dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00.

Transakcja 29 grudnia, księgowana 30 grudnia, 1000 koron mBank przeliczył na 176,13 zł, podczas gdy średni NBP na 30 grudnia to 171,10 zł za tysiąc korun.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-01-11 22:16:29
Autor: xbartx
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
Dnia Tue, 10 Jan 2012 08:38:57 +0000, Darek  napisaĹ‚(a):

Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy
walut, natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta
mBanku albo dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00.

No już niestety nie, bo VISA z dawnego Allianz banku też jest rozliczana bezpośrednio z waluty obcej na PLN po kursie VISA, który to kurs jest lepszy aktualnie niż kurs MC.

Data: 2012-01-07 14:29:22
Autor: Michał Pysz
[...]
Chyba nie rozumiem o czym piszesz.
W moim przypadku jest tak:
- bank sprzedaje mi euro z niezłym narzutem (spread rzędu 6%)
- kantor ma spread kilka razy mniejszy

Przykład:
- kurs NBP euro 4,400
- w kantorze kupuję po 4,405
- w banku kupuję po 4,470

mp.

Data: 2012-01-05 13:37:02
Autor: marfi
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:je41te$v4j$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze będziesz miał najlepszy kurs.

  Najlepszy kurs forinta do zĹ‚otĂłwki byĹ‚ w kantorach na WÄ™grzech - zaznaczam, ĹĽe mam na myĹ›li okolice Egeru bo tam PolakĂłw mnĂłstwo.

--
marfi

Data: 2012-01-05 14:33:28
Autor: Q
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?
 Najlepszy kurs forinta do zĹ‚otĂłwki byĹ‚ w kantorach na WÄ™grzech - zaznaczam, ĹĽe mam na myĹ›li okolice Egeru bo tam PolakĂłw mnĂłstwo.

W kantorach na dworcach w Budapeszcie tez mialem kursy niegorsze
niz w kantorach w Polsce.

Data: 2012-01-05 12:43:35
Autor: Darek
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?

jade za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu uzywajac karty mBanku

jak mBank to przewalutuje?

a) najpierw przeliczy mi PLN na euro a potem euro na forinty
b) przeliczy bezposrednio z PLN na forinty
c) inna opcja?

Wg mnie bedzie to opcja a. Sprawdzalem w historii transakcji (karta Visa) i co
prawda nie mam zadnej transakcji w forintach, ale np. w GBP jest to najpierw
przeliczone na Euro a potem Euro po kursie sprzedazy mBanku z dnia ksiegowania.
Tylko nie mam pojecia jak oni ustalaja relacje inna waluta<->Euro. Moze ktos
inny bedzie to wiedzial. Generalnie wychodzilo to po kursie ok.2% wiekszym niz kurs sprzedazy GBP w
mBanku z dnia ksiegowania.
Czyli pewnie w Forintach bedzie podobnie, czyli kurs sprzedazy z danego dnia +
ok.2%, czyli na dzis byloby to ok. 1,47 zl (1,43 zl x 1,02).
Przy malych kwotach to kursy nie maja wiekszego znaczenia, ale przy wiekszych
roznice sa spore i oczywiscie najlepiej uzywac do takich rzeczy kart Polbanku,
ktorych kurs walut bedzie nizszy pewnie nawet blisko 5%.

Data: 2012-01-05 13:27:12
Autor: Konfabulator
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
Najpierw z forinta do EUR po kursie w zależno¶ci od karty: visa+2% lub mc i dalej po swoim kursie sprzedaży EUR na PLN. Jak widać zazwyczaj lepiej mieć kartę mc.

Data: 2012-01-06 00:22:04
Autor: Jacek
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
Użytkownik "Konrad Karpieszuk" <kkarpieszuk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:je41nv$2s0$1inews.gazeta.pl...
Hej,

jadę za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu
uzywajac karty mBanku

jak jedziesz okazjonalnie zrobić zakupy, to oszczędno¶ć pare zł na zakup w kantorze, a potem dożywotnie bujanie sie z bezwarto¶ciowymi monetami z którymi nie ma co zrobić jest, nie jest warte kosztów przewalutowania z karty płatniczej. Nawet w budzie z pami±tkami dało sie płacić kart±, czasem co¶tam marudzili przy małych kwotach, ale jak tylko spytasz czy gadaj± po angielsku, natychmiast daruj± sobie dysputy :)

Jacek

Data: 2012-01-06 17:05:11
Autor: Q
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?
kantorze, a potem dożywotnie bujanie sie z bezwarto¶ciowymi monetami z którymi nie ma co zrobić jest, nie jest warte kosztów przewalutowania z

Dokladnie- ja mam ze 150-200zl w forintach (banknoty glownie),
ktore to zostaly mi z jakiegos wypadu pare lat temu,
ale jak zobaczylem biezacy kurs, to chyba jeszcze poczekam z wymiana :).

jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granic±?