jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?

Data: 2012-01-05 12:43:35
Autor: Darek
jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?

jade za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu uzywajac karty mBanku

jak mBank to przewalutuje?

a) najpierw przeliczy mi PLN na euro a potem euro na forinty
b) przeliczy bezposrednio z PLN na forinty
c) inna opcja?

Wg mnie bedzie to opcja a. Sprawdzalem w historii transakcji (karta Visa) i co
prawda nie mam zadnej transakcji w forintach, ale np. w GBP jest to najpierw
przeliczone na Euro a potem Euro po kursie sprzedazy mBanku z dnia ksiegowania.
Tylko nie mam pojecia jak oni ustalaja relacje inna waluta<->Euro. Moze ktos
inny bedzie to wiedzial. Generalnie wychodzilo to po kursie ok.2% wiekszym niz kurs sprzedazy GBP w
mBanku z dnia ksiegowania.
Czyli pewnie w Forintach bedzie podobnie, czyli kurs sprzedazy z danego dnia +
ok.2%, czyli na dzis byloby to ok. 1,47 zl (1,43 zl x 1,02).
Przy malych kwotach to kursy nie maja wiekszego znaczenia, ale przy wiekszych
roznice sa spore i oczywiscie najlepiej uzywac do takich rzeczy kart Polbanku,
ktorych kurs walut bedzie nizszy pewnie nawet blisko 5%.

--

jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?