jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke

Data: 2011-03-06 11:37:22
Autor: PanAdol
jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Witam
Auto typu jeep cherokee/opel frontera  zarejestrowany na 4/5 osob.
Chcialbym wywalic tylne siedzenia wstawic kratke za przednimi i zrobic "homologacje" na ciezarowe i za tym idzie rejestracje na 2 osoby.
Jak to w praktyce wyglada ?
Jade poprostu na stacje diagnostyczna po "przerobce" ?
Na co zwrocic uwage przy przerobce ?
Pozdrawiam
PanAdol

Data: 2011-03-06 11:45:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvo57$55o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale w jakim celu?
Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba zmiany rejestracji.
Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.

Data: 2011-03-06 11:52:14
Autor: PanAdol

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d7365cb$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka i tak by mi pasowal bo prowadze dzialalnosc i non stop duzo gratow wożę a nie pamietam kiedy jechalem w wiecej niz 2 osoby. Przebiegi roczne spore (kolo 40tysiecy w tamtym roku) wiec w roku tego vatu sie uzbiera. Moglbym wziasc cos typu berlingo partner itd ale fajnie bylo by cos z jajem przy okazji meic wiec tak kombinuje.

Data: 2011-03-06 11:57:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvp12$89s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kratki już nie działają, to raz.
Od dawna musiały mieć fabryczną homologację ciężarową, żeby miały przywileje podatkowe, to dwa.
W ten sposób nic nie zdziałasz.

Data: 2011-03-06 12:01:24
Autor: PanAdol

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d73688d$0$2489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
Pzdr
PanAdol

Data: 2011-03-06 12:03:11
Autor: PanAdol

Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvpi9$ad6$1inews.gazeta.pl...
Kratki już nie działają, to raz.
Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
Pzdr
PanAdol
Ustęp 2 tego przepisu mówi, że ograniczenie to nie dotyczy:
pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;
pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 proc. długości pojazdu; dla obliczenia tej proporcji przyjmuje długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;
4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do niniejszej ustawy;
6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;
7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:
a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub
b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Data: 2011-03-06 12:06:27
Autor: Cavallino
[...]

Czyli źle zacytowałeś, bo chodziło Ci o drugie zastrzeżenie - czyli o fabryczną homologację na cieżarówkę.
Znieśli ten wymóg?

Data: 2011-03-06 12:03:27
Autor: Cavallino
jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:

Kratki już nie działają, to raz.
Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)

Znaczy co się pozmieniało?
Że kratki zaczęły działać?
Wręcz przeciwnie - przestały.

Data: 2011-03-06 12:05:36
Autor: PanAdol

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d7369ff$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:

Wręcz przeciwnie - przestały.

j/w w zalacznuiku. jak jeden rzad siedzen i kratka za nimi to "dzialaja"
Pzdr

Data: 2011-03-06 12:07:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvpq4$b6u$1inews.gazeta.pl...

[...]

A co z wymogiem fabrycznej homologacji?
Przestał istnieć?

Data: 2011-03-06 12:15:38
Autor: PanAdol

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d736b0f$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvpq4$b6u$1inews.gazeta.pl...
A co z wymogiem fabrycznej homologacji?
Przestał istnieć?

O to wlasnie pytam bo nie wiem. Jest znowu tak ze chocby tico z kratka za przednimi siedzeniami i mozna odliczac vat od paliwa ale jak i czy mozna zmienic samochod osobowy w ciezarowy tzn - zamontaowac taka "kratke" nie wiem wiec pytam. rozumiem ze nie jest to takie proste ?
W sieci sporo takich przykladow np :
http://otomoto.pl/toyota-previa-C17138057.html
to chyba nie jest fabryczna ciezarowka tylko ktos ja "przerobil" wiec pytam jak to zrobic
Pozdrawiam
PanAdol

Data: 2011-03-06 13:11:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikvqcu$dao$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jak się dowiesz to wrzuć info na grupę, zwłaszcza jeśli się zmieniło o tego obowiązku nie ma.

Jest znowu tak ze chocby tico z kratka za przednimi siedzeniami i mozna odliczac vat od paliwa

Nie "znowu" tylko zawsze tak było.
Co prawda był też wymóg 500 kg.

[...]

Kiedyś można było przerabiać, fabryczna homologacja nie była wymagana.
Potem to ukrócili i już się nie dało w ten sposób załapać się na odliczenia.

Data: 2011-03-06 20:30:05
Autor: ToMasz
Cavallino pisze:
[...]

Ale jesteście frajery i sciemniacze! kratki zostały jako tako
zdefiniowane aby mozna było odliczać paliwo i JEDNOCZEŚNIE wprowadzono
ZAKAZ odlicznia do mniejszych niż 3.5 tony na 2 albo 3 lata.
NA temat vatu gadajcie z ksiegową a nie z grupą entuzjaztów samochodów.

ToMasz

Data: 2011-03-06 21:26:52
Autor: Mruk
jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
O to wlasnie pytam bo nie wiem. Jest znowu tak ze chocby tico z kratka za
przednimi siedzeniami i mozna odliczac vat od paliwa ale jak i czy mozna

kratke za przednimi siedzeniami w smarcie ;P

Data: 2011-03-07 06:40:54
Autor: glang
[...]

taniej, szybciej i ŁATWIEJ w tym kraju będzie kupic żuka, trucka czy inne cinquecento :))
pzdr
GL

Data: 2011-03-07 15:49:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-07 06:40, glang pisze:
[...]

Polemizowałbym. I to na podstawie doświadczeń osobistych, pewnego odłamu frakcji wrocławskiej. :D

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-07 16:09:50
Autor: radekp@konto.pl
jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke

Oo, opowiedz coś o tym :).

Data: 2011-03-07 18:52:20
Autor: radekp@konto.pl
jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Mon, 07 Mar 2011 16:20:43 +0100, w <il2t4j$d9i$1@news.dialog.net.pl>, "Marcin

> Oo, opowiedz coś o tym :).

Poproś Rafała. :P

Zapytam jak się pewnie trochę uspokoi ;).

Data: 2011-03-07 16:54:04
Autor: J.F.
On Mon, 07 Mar 2011 16:09:50 +0100,  radekp@konto.pl wrote:
> [...]
Polemizowałbym. I to na podstawie doświadczeń osobistych, pewnego odłamu frakcji wrocławskiej. :D

A co tu opowiadac - Zuk, Nysa - to nie jest cos co w naszym kraju
latwo kupic. Skonczyly sie :-)

J.

jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke