jak najlepiej przyśpieszać dieslem?

Data: 2011-08-31 18:06:58
Autor: Bydlę
jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <proartisma@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania?

Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych.
;>

--
Bydlę

Data: 2011-09-01 17:35:48
Autor: Wojciech Wrodarczyk
On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <proartisma@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania?

Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych.
;>

Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się odmienia) moment i jego maks. już w dolnych obrotach pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów (tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz. Przyśpieszać można zatem spokojniej.

Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks.

Data: 2011-09-01 17:59:29
Autor: Bydlę

On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <proartisma@WYTNIJ.gazeta.pl> said:

[...]

I dlatego właśnie jeżdzimy  - co do zasady! - tak samo!
To nie oznacza wciskania gazu na 5 cm na 6 sekund, tylko korzystanie z mocy i momentu silnika oraz z właściwych przełożeń.
Jedyne, co można podpowiedzieć komuś, kto nie zna się na prowadzeniu samochodów i nie myśli zbyt dobrze, to to, że w dieslach nie redukuje się tak często biegów, gdy się chce przyspieszyć.
Ale to wyczuje każdy sprawny kierowca, jeśli przeoczy podczas zapoznawania się z nowym pojazdem.

pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów

Nie, nie niskich, a właściwych - niskie obroty często dają wyższe spalanie, bo moment uciekł kierowcy - wystarczy wskaźnik chwilowego spalania, by się przekonać, że często wyższy bieg i obroty w zakresie maksymalnego momentu obrotowego dają niższe spalanie, niż niskie obroty na wysokim biegu, przy jeździe z taką samą prędkością.

(tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz. Przyśpieszać można zatem spokojniej.

?
Ja zawsze przyspieszam spokojnie - nie denerwuję się nic, a nic.
:-)))

Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks.

Czyli tak samo jak w benzynowych.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-02 14:55:08
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-09-01 17:59, Bydlę pisze:
On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl>

[...]

No to ustalmy: jeżeli moment maks. jest stały w zakresie 1750 - 2800 rpm, to ekonomiczniej będzie na 1750 obr. bo:
- opory wewn. silnika są mniejsze,
- opory zewn. (jeśli mówimy o tym samym biegu, czyli przy niższych rpm = niższa prędkość) są mniejsze.

  W benzynówkach ta kwestia jest nieco bardziej skomplikowana (czyli trudniej określić jak przyśpieszać i jaka prędkość optymalna i na jakim biegu) gdyz moment ma charakter pikowy.

Data: 2011-09-01 20:10:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-09-01, Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl> wrote:

Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się odmienia)

Trywialnie: bardziej płaski.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-09-01 20:18:04
Autor: Przemysław Czaja
jak najlepiej przyśpieszać dieslem?

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
odmienia)

Trywialnie: bardziej płaski.

czyli płaściejszy ;-)

Data: 2011-09-01 21:19:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 1 Sep 2011 20:18:04 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
odmienia)

Trywialnie: bardziej płaski.

czyli płaściejszy ;-)

Ekchm... ;)