Data: 2011-08-31 18:06:58 | |
Autor: Bydlę | |
jak najlepiej przyĹpieszaÄ dieslem? | |
On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <proartisma@WYTNIJ.gazeta.pl> said:
j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania? Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych. ;> -- Bydlę |
|
Data: 2011-09-01 17:35:48 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
jak najlepiej przyśpieszać dieslem? | |
W dniu 2011-08-31 18:06, Bydlę pisze:
On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <proartisma@WYTNIJ.gazeta.pl> said:Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się odmienia) moment i jego maks. już w dolnych obrotach pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów (tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz. Przyśpieszać można zatem spokojniej. Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks. |
|
Data: 2011-09-01 17:59:29 | |
Autor: Bydlę | |
jak najlepiej przyĹpieszaÄ dieslem? | |
On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl> said:
W dniu 2011-08-31 18:06, Bydlę pisze: I dlatego właśnie jeżdzimy - co do zasady! - tak samo! To nie oznacza wciskania gazu na 5 cm na 6 sekund, tylko korzystanie z mocy i momentu silnika oraz z właściwych przełożeń. Jedyne, co można podpowiedzieć komuś, kto nie zna się na prowadzeniu samochodów i nie myśli zbyt dobrze, to to, że w dieslach nie redukuje się tak często biegów, gdy się chce przyspieszyć. Ale to wyczuje każdy sprawny kierowca, jeśli przeoczy podczas zapoznawania się z nowym pojazdem. pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów Nie, nie niskich, a właściwych - niskie obroty często dają wyższe spalanie, bo moment uciekł kierowcy - wystarczy wskaźnik chwilowego spalania, by się przekonać, że często wyższy bieg i obroty w zakresie maksymalnego momentu obrotowego dają niższe spalanie, niż niskie obroty na wysokim biegu, przy jeździe z taką samą prędkością. (tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz. Przyśpieszać można zatem spokojniej. ? Ja zawsze przyspieszam spokojnie - nie denerwuję się nic, a nic. :-))) Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks. Czyli tak samo jak w benzynowych. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-09-02 14:55:08 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
jak najlepiej przyśpieszać dieslem? | |
W dniu 2011-09-01 17:59, Bydlę pisze:
On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl> No to ustalmy: jeżeli moment maks. jest stały w zakresie 1750 - 2800 rpm, to ekonomiczniej będzie na 1750 obr. bo: - opory wewn. silnika są mniejsze, - opory zewn. (jeśli mówimy o tym samym biegu, czyli przy niższych rpm = niższa prędkość) są mniejsze. W benzynówkach ta kwestia jest nieco bardziej skomplikowana (czyli trudniej określić jak przyśpieszać i jaka prędkość optymalna i na jakim biegu) gdyz moment ma charakter pikowy. |
|
Data: 2011-09-01 20:10:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
jak najlepiej przyĹpieszaÄ dieslem? | |
On 2011-09-01, Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk@wp.pl> wrote:
Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się odmienia) Trywialnie: bardziej płaski. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-09-01 20:18:04 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
jak najlepiej przyśpieszać dieslem? | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się czyli płaściejszy ;-) |
|
Data: 2011-09-01 21:19:41 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak najlepiej przyśpieszać dieslem? | |
Dnia Thu, 1 Sep 2011 20:18:04 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się Ekchm... ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|