jak najpro艣ciej spi膮膰 2 laptopy w "sie膰"

Data: 2010-12-18 17:19:01
Autor: maX
jak najpro艣ciej spi膮膰 2 laptopy w "sie膰"

U偶ytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d0ca6ea$0$27043$65785112news.neostrada.pl...
Tego ostatniego nie mog臋 po prostu zainstalowa膰 na "badanym" komputerze, bo dzia艂a on w oparciu o klucz, generowany przez Producenta aplikacji pod konkretny nr MAC - ale jest to server sieciowy, zatem spi臋cie mojego laptopa i tego偶 kompa powinno za艂atwi膰 spraw臋 (tzn. apikacj臋 zainstaluj臋 na tamtym kompie, ale licencj臋 b臋dzie bra艂 z mojego lapka prez LAN).

Nie wiem czy taki trik (zainstalowanie programu na jednym kompie, a pobieranie licencji z innego) przejdzie.
Natomiast numer MAC mo偶esz sobie zmieni膰 w kilka sekund (to standardowa opcja w ka偶dej praktycznie karcie sieciowej).

W zwi膮zku z tym pytanie do Pana: nie wiem, czy na miejscu zastan臋 sie膰 LAN, do kt贸rej wystarczy艂oby wpi膮膰 oba kompy. Nie posiadam kabla skr臋tki, kt贸rym mo偶naby spi膮膰 oba kompy bezposrednio...

Je艣li przynajmniej jeden z tych komp贸w jest w miar臋 nowy (tzn. z w miar臋 now膮 kart膮 sieciow膮), to kabel zwyk艂y, nie musi by膰 krosowany.

Czy zatem wystarczy, je偶eli zabior臋 se sob膮 router Linksys (seria WRT, z wi-fi), i dwa kr贸tkie kable?

To ostateczno艣膰, gdyby okaza艂o sie 偶e jednak musi by膰 kabel krosowany (bo oba kompy maj膮 stare karty sieciowe), a mia艂by艣 tylko zwyk艂y.

Na miejscu nie chcia艂bym 偶adnych niespodzianek - co jeszcze wi臋c powinienem mie膰 ze sob膮? Czy komputery si臋 zobacz膮, gdy oba wepn臋 do routera (Internet nie jest mi potrzebny)? Trzeba b臋dzie im zapewne przypisa膰 IP na sztywno (np. 198.162.1. 5 i 192.168.1.6), czy lepiej to zrobic inaczej? Jak?

Nic nie wpisuj, 偶adnych numer贸w DHCP, TCP, maski, czy cokolwiek innego. Kompy same powinny si臋 znale藕膰 (nieraz sk艂ada艂em takie pary, nigdy nic nie wpisywa艂em). Chyba 偶e sie nie znajd膮, dopiero wtedy wpisuj na sztywno.

A mo偶na dwa komputery zestawi膰 w LAN bez routera, uzywaj膮c ich kart wi-fi? Nigdy tego nie robi艂em, wi臋c prosze o wyczerpuj膮cy "przepis" :)

Po艂膮czenie Ad-Hoc, to jest bezprzewodowy odpowiednik po艂膮czenia kablowego dw贸ch komputer贸w bez routera.

Spr贸bowa艂em zasymulowa膰 sytuacj臋 w warunkach domowych, u偶ywaj膮c zwyk艂ego kabla (nie skr臋tki, i bez routera) - dwa kompy si臋 dogada艂y. Na obu jest ten sam OS  (Vista x64) - mam nadziej臋, 偶e obecno艣膰 Win7 na tym "badanym" komputerze, a Visty - na moim laptopie, nie b臋dzie przeszkod膮.

Nie b臋dzie, nie powinno by膰 problem贸w nawet jakby na tym kompie by艂 Win98.

jak najpro艣ciej spi膮膰 2 laptopy w "sie膰"