jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

Data: 2009-08-26 22:18:46
Autor: kredytywkarpaczu1
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
w tytule wątku nie ma pomyłki. planuję dokonanie stu
tysięcy przelewów (CHYBA wymyśliłem sposób na ulepszenie
pomysłu Leszka) ALE zastanawiam się jak najtaniej wysłać
coś takiego, przy czym pod pojęciem "najtaniej" rozumiem
ograniczenie czasu i własnej pracy kosztem rozsądnej ceny.

reczne wpisywanie tysięcy nr kont, zatwierdzanie tysiącami
kodów jednorazowych, zaspamowanie na śmierć mojej komórki
hasłami sms-owymi, noszenie pliku list haseł jednorazowych
w ciężkim plecaku, to nie to o czym marzę.

słyszałem coś że są jakieś systemy do wysyłania masowych przelewów, ponoć są jakieś programy piszące paczki przelewów
do ING on-line (mam tam darmowego e-directa) oczywiscie dla realizacji celu to wcale nie musi byc ing ale w ogóle nie wiem od czego zacząć, jestem kompletnie zielony
jeśli ktoś może mi pomóc, proszę o konkretne porady...

Data: 2009-08-26 22:22:49
Autor: MK
Użytkownik <kredytywkarpaczu1@op.pl> napisał w wiadomości news:7b4d.0000039d.4a9598a6newsgate.onet.pl...
w tytule wątku nie ma pomyłki. planuję dokonanie stu
tysięcy przelewów (CHYBA wymyśliłem sposób na ulepszenie
pomysłu Leszka) ALE zastanawiam się jak najtaniej wysłać

Jak zaczniesz juz je wysylac to daj znac przy, ktorym przelewie zostal zablokowany rachunek i wyslane przez bank wypowiedzenie umowy. GIIF odezwie sie troche pozniej ;).

MK

Data: 2009-08-26 13:28:45
Autor: Tomek z Wawy
On 26 Sie, 22:22, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Jak zaczniesz juz je wysylac to daj znac przy, ktorym przelewie zostal
zablokowany rachunek i wyslane przez bank wypowiedzenie umowy. GIIF odezwie
sie troche pozniej ;).

Ponadto jest to ciekawy przypadek kliniczny. Myślę, że w AM mogą mu
coś na to pomóc.

Data: 2009-08-26 22:59:33
Autor: XYZ
On 2009-08-26 22:22, MK wrote:
[...]

Dlaczego miałoby się tak stać? Widzisz gdzieś sprzeczność z prawem?

Data: 2009-08-27 18:56:12
Autor: JanKo
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
Agent MK nadaje:
Jak zaczniesz juz je wysylac to daj znac przy, ktorym przelewie zostal
zablokowany rachunek i wyslane przez bank wypowiedzenie umowy. GIIF
odezwie sie troche pozniej ;).

Zaraz, abstrahując (trudne słowo) od sytuacji źródłowej, to chyba istnieją instytucje zatrudniające np. tysiące pracowników i wysyłające tysiące przelewów np. z pensją w ciągu krótkiego czasu. Jakimś programowym narzędziem to chyba jest realizowane? Czy też pani Krysia tworzy rękodzieło?

Data: 2009-08-27 20:38:36
Autor: Ra
jak najtaniej wysłać 100.000 przele wów z konta osobistego?
JanKo pisze:
Agent MK nadaje:
[...]

oczywiście że programowe, generuje się plik i wrzuca się go przez ftp i ew czeka się na plik zwrotny

Data: 2009-08-27 20:58:53
Autor: kredytywkarpaczu1
> [...]
> Zaraz, abstrahując (trudne słowo) od sytuacji źródłowej, to chyba > istnieją instytucje zatrudniające np. tysiące pracowników i wysyłające > tysiące przelewów np. z pensją w ciągu krótkiego czasu. Jakimś > programowym narzędziem to chyba jest realizowane? Czy też pani Krysia > tworzy rękodzieło?

no dobra, założmy przez chwilę że nie jestem żadnym półgrosikowym świrem i
że nie mam żółtych papierów ale jestem najnormalniejszym w świecie księgowym
przygotowującym się do zrobienia wypłaty pensji dla stu tysięcy pracowników.
oczywiście że programowe, generuje się plik i wrzuca się go przez ftp i ew czeka się na plik zwrotny

W jakim banku mam założyć konto z jakim pakietem i jakiego użyć sprzętu
i oprogramowania abym mógł 'wrzucić sobie' plik z danymi 100.000 odbiorców
i dokonać takiej masowej wysyłki przelewów.

Data: 2009-08-27 21:35:59
Autor: Animka
kredytywkarpaczu1@op.pl pisze:

W jakim banku mam założyć konto z jakim pakietem i jakiego użyć sprzętu
i oprogramowania abym mógł 'wrzucić sobie' plik z danymi 100.000 odbiorców
i dokonać takiej masowej wysyłki przelewów.

Może zapytaj w Zusie jak to robią i weź z nich przykład.

--
animka

Data: 2009-08-27 21:46:48
Autor: XYZ
On 2009-08-27 21:35, Animka wrote:
[...]

Właśnie przyszło mi do głowy, że gdyby ZUS wypłacał groszowe świadczenia, to ktoś by na tym nieźle zyskiwał :D

Data: 2009-08-28 12:02:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"XYZ" h76nrg$es4$1@news.onet.pl

Właśnie przyszło mi do głowy, że gdyby ZUS wypłacał
groszowe świadczenia, to ktoś by na tym nieźle zyskiwał :D

A mnie wydaje się, że ZUS mógłby już wyliczać
świadczenia w euro i przeliczać na złote. ;)

-=-

Nie zdziwiłby się, gdybym się dowiedział o tym, że
zryte psychiki funkcjonują od lat i nieźle się mają.

Przypomniał się mi pewien film o takiej zrytej psychice.
Facet bogacił się właśnie na zaokrągleniach i nieźle żył,
ale ponieważ popisywał się majątkiem a zarabiał niewiele,
wpadł. :)

Data: 2009-08-28 22:41:59
Autor: Valdi.Pavlack
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:h796sn$shj$6inews.gazeta.pl

A mnie wydaje się, że ZUS mógłby już wyliczać
świadczenia w euro i przeliczać na złote. ;)

A po co sobie tak życie utrudniać. Nie lepiej zmienić tylko PLN na EUR bez
zmiany stanu liczbowego. Przynajmniej ludzie będą szczęśliwi bo ceny w PL to
już wielu produktów wyższe niż na zachodzie.

Data: 2009-08-29 00:45:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"Valdi.Pavlack" h79e8r$sb7$1@news.interia.pl

A po co sobie tak życie utrudniać. Nie lepiej zmienić tylko PLN na EUR bez
zmiany stanu liczbowego. Przynajmniej ludzie będą szczęśliwi bo ceny w PL to
już wielu produktów wyższe niż na zachodzie.

Chodzi ci o to, że są wyższe po przeliczeniu na tę sama walutę?
Pojedź na Litwę -- tam jest drożej niż u nas. :)
Dziwię się rodakom handlującym na Suwalszczyźnie -- na Litwie
mieliby raczej lekkie życie. :)

Data: 2009-08-29 10:20:51
Autor: Valdi.Pavlack
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:h79vki$8e8$1inews.gazeta.pl

Chodzi ci o to, że są wyższe po przeliczeniu na tę sama walutę?

Coś ten deseń - po prostu jeżeli ktoś teraz ma 1200 PLN emerytury niech
dostaje 1200 EUR i będzie OK :)

Pojedź na Litwę -- tam jest drożej niż u nas. :)

Byłem kilka dni temu przy litewskiej granicy. Najazd Litwinów na polskie
sklepy i stacje - tak mogę to tylko opisać.

Data: 2009-08-29 21:00:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"Valdi.Pavlack" h7anmn$bid$1@news.interia.pl

Byłem kilka dni temu przy litewskiej granicy. Najazd Litwinów
na polskie sklepy i stacje - tak mogę to tylko opisać.

Ja byłem wielokrotnie. Chciałem jechać do Wilna, ale boję się. :)
Boję się Polaków i ,,pielgrzymek''. :) Już Wigry mnie odstraszają
osobą JPII i masami pielgrzymujących. :)

Data: 2009-08-28 16:52:09
Autor: Reksio
[...]

Eksport danych z praogramu płacowego do pliku, następnie plik ten jest wczytywany do programu służącego do wykonywania przelewów. Ja pamiętam jeszcze program EsoBig. Kredyt Bank miał taki sam program, ale pod inną nazwą.
Dużych ilości nie wysyła się przez www tak jak to robią klienci indywidualni, choć od tej zasady też istnieją wyjątki.

Pozdrrr... Reksio.

Data: 2009-08-29 12:22:18
Autor: Ra
[...]

miałem doczynienia z citi ale IMHO każdy bank który obsługie tzw małe i średnie przedsiębiorsta ma taką usługę, przecież nawet dla 100 osób nikt nie będzie wklepywał przelewów co miesiąc - zbyt czasochłonne i za duże ryzyko popełnienia błedu

Data: 2009-08-27 23:04:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"JanKo" h76drm$e2n$1@inews.gazeta.pl

[...]

ZUS śle emerytury i renty chyba paru milionom ludzi.
Może nie robi tego wszystkim naraz, ale jednak pani Krysia tam pracująca
miałaby pełne ręce roboty, a i komputer do zlecania przelewów musiałaby
mieć całkiem niezły -- taki, który by nie zawieszał się zbyt często. ;)

IMO zaokrąglanie z przewalutowania ma tę przewagę nad kapitalizacją
z zaokrąglaniem, że pracowitsi zarabialiby więcej. ;)

Data: 2009-08-26 22:32:44
Autor: ąćęłńóśźż
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
Założyc rachunek w tym samym banku, co odbiorca.
JaC

-- -- -

zastanawiam się jak najtaniej wysłać coś takiego

Data: 2009-08-26 22:38:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
jak najtaniej wysłać 100.000 przele wów z konta osobistego?

Założyc rachunek w tym samym banku, co odbiorca.

ROTFL!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-26 22:41:49
Autor: glaukonWYTNIJTO
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
w tytule wątku nie ma pomyłki. planuję dokonanie stu
tysięcy przelewów (CHYBA wymyśliłem sposób na ulepszenie
pomysłu Leszka)

to kolejna genialna metoda z cyklu "jak zarobic cztery złote"? napisz koniecznie
coś więcej!

Data: 2009-08-26 22:55:19
Autor: Paweł
jak najtaniej wys�a� 100.000 przelew�w z konta osobistego?
kredytywkarpaczu1@op.pl wrote:

[...]

z osobistego moze byc ciezko :)
ale ptaszki cwierkaja, ze w bph-u przy korporacyjnym,
mozna zaimportowac 10k zlecen w formacie elixira i pchnac to w eter.

Data: 2009-08-26 22:57:02
Autor: XYZ
On 2009-08-26 22:18, kredytywkarpaczu1@op.pl wrote:
[...]
Powiedz tylko, gdzie pozakładasz tyle kont?

reczne wpisywanie tysięcy nr kont, zatwierdzanie tysiącami
kodów jednorazowych, zaspamowanie na śmierć mojej komórki
hasłami sms-owymi, noszenie pliku list haseł jednorazowych
w ciężkim plecaku, to nie to o czym marzę.
W którym banku pozakładasz tyle kont?

słyszałem coś że są jakieś systemy do wysyłania masowych
przelewów, ponoć są jakieś programy piszące paczki przelewów
do ING on-line (mam tam darmowego e-directa)
Pytałem o to około 12 lub 13 lipca na grupie.

oczywiscie dla realizacji celu to wcale nie musi byc ing ale
w ogóle nie wiem od czego zacząć, jestem kompletnie zielony
jeśli ktoś może mi pomóc, proszę o konkretne porady...
Mój pomysł opierał się na wykonywaniu przelewów o wysokości 3 gr na rach. walutowy w EUR. Zaokrąglone dawały 0,01 EUR. Zyski spokojnie mogłyby iść w tysiące, gdyby nie to, że nie znalazłem jeszcze banku, który przyjmowałby takie przelewy. mBank i Alior zwróciły przelewy, a w Nordei pieniądze się rozpłynęły.

Ostatecznie próbowałem przelewać w Aliorze z rach USD->EUR. "Zarobiłem" w ten sposób 2 zł i dałem sobie spokój, bo interfejs Aliora jest tak skonstruowany, że napisanie skryptu, który robiłby te przelewy i dodatkowo obsługiwał błędy (np. strona się niezaładowała, czy wylogowanie) jest bardzo trudne (Ajax). Ciekawe, kiedy wprowadzą captcha.

Data: 2009-08-26 22:51:16
Autor: Wemif
XYZ <junk@mail.bin> wrote:

[...]

Jest interfejs mobilny m.aliorbank.pl tam chyba nie ma ajax'a.

a.

Data: 2009-08-27 01:01:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"XYZ" h747j3$g17$1@news.onet.pl

[...]

Ile czasu zajęło to zarabianie 2 złotych? Może warto to komuś zlecać? ;)
Można by zatrudniać pracowników (tyluż jest teraz bezrobotnych), płacić
im pensje, płacić za nich podatki na utrzymanie państwa... Można nawet
dać z tego na ,,Kościół'' i na biednych... ;)

Cenna inicjatywa. :)

-=-

Nic mnie nie rozśmieszyło do łez od wielu lat -- a teraz nie mogę się powstrzymać.
Na dodatek mam chore gardło (próbowałem sił i wyszło mi na to, że nie jestem jeszcze ;)
odporny na przeziębienia -- zbieram efekty, a antybiotyki kosztują) i śmiech mi
nie służy. :) No i jest nocka...

-=-

Handel wódką, tanie zapładnianie i półgroszówki oraz przelewanie z waluty na
walutę z zaokrąglaniem... Jest wiele dróg do zrobienia pieniędzy w naszym kraju. ;)
Jak się to śpiewa -- jeszcze Polska nie umarła, póki pomysły żyją. ;)

Data: 2009-08-27 01:04:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ciekawe kiedy zysk jest najefektywniejszy -- przy laniu z jakiej waluty na jaką? :)
No... I co zrobić z kursowaniem ;) walut? Jest tak nieznaczne, że nie ma wpływu?

Data: 2009-08-27 01:25:45
Autor: XYZ
On 2009-08-27 01:04, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"XYZ" h747j3$g17$1@news.onet.pl

[...]

Około 2 godzin, ale robiło się półautomatycznie - sprawdzałem tylko co 15 minut, czy nie ma błędu w ładowaniu podstrony -- tak jak napisałem nie potrafię dobrze napisać skryptu ją przetwarzającego.

Ciekawe kiedy zysk jest najefektywniejszy -- przy laniu z jakiej waluty
na jaką? :)
No... I co zrobić z kursowaniem ;) walut? Jest tak nieznaczne, że nie ma
wpływu?
Myślę, że 0,01 DKK -> 0,01 PLN to całkiem dobry kurs wymiany z zyskiem 80%. Da się to zrobić w Nordei, gdyby nie ta cholerna karta TAN. Jednokrotnie wykonałem i poszło. Może ktoś z podpisem elektronicznym by spróbował, zwłaszcza że spartański interfejs Nordei będzie szybki w przetwarzaniu. Mnie niestety jest potrzebne konto w tym banku, więc nie będę ryzykował. Zresztą nie mam podpisu elektronicznego :).

Data: 2009-08-27 01:59:59
Autor: XYZ
On 2009-08-27 01:04, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"XYZ" h747j3$g17$1@news.onet.pl

[...]

Robiąc to tylko w godzinach pracy (8 h/dobę), zakładając, że jeden przelew zajmuje 5 sekund i kursy K=0,535 S=0,565 ze 100 zł robi się po 22 dniach (ilość dni pracujących w miesiącu) ponad 1929 zł (po roku zysk rzędu 40600%). Gdy działamy 24 h/dobę i założymy, że przelew trwa 4 sekundy (Nordea jest naprawdę szybka) mamy ponad 6691 zł (po 30 dniach).

PS Powyższe wyliczenia podaję jedynie w celach edukacyjnych. Odradzam komukolwiek robienie tego - możliwe, że jest to niezgodne z prawem. :D

Data: 2009-08-27 06:35:15
Autor: maruda
XYZ pisze:
PS Powyższe wyliczenia podaję jedynie w celach edukacyjnych. Odradzam komukolwiek robienie tego - możliwe, że jest to niezgodne z prawem. :D

Nawet, jeśli nie jest explicite zabronione w tej chwili, to jeśli by naprawdę zaczęło działać, to stanie się niezgodne z prawem z mocą wsteczną. Mafia nie pozwala się okradać, a rząd nie znosi konkurencji. Vide: Google -> oscylator bagsik gąsiorowski.

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-08-26 23:33:40
Autor: BK
On 27 Sie, 06:35, maruda <r...@null.com> wrote:
XYZ pisze:

> [...]

wsteczną. Mafia nie pozwala się okradać, a rząd nie znosi konkurencji.
Vide: Google -> oscylator bagsik gąsiorowski.

"Mafia nie da sie okradac" tak bo to klepnie po kieszenia akurat jakas
mafie a nie zwyklych userow.

Takie kombinowanie na lewo moze tylko doprowadzic do tego, ze sie np.
Nordea czy mBank wkurzy i zrobi limit darmowych przelewow.

Kombinatorzy z zryta psychika pojda szukac szczescia gdzie indziej, a
zostana wkurwieni zwykli klienci, ktorzy straca fajna funkcjonalnosc
konta.

Data: 2009-08-27 16:40:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta o sobistego?

"BK" 90a50cf8-a8b5-4ddf-82f9-05958b459e13@w41g2000yqb.googlegroups.com

: Kombinatorzy z zryta psychika pojda szukac szczescia gdzie indziej, a
: zostana wkurwieni zwykli klienci, ktorzy straca fajna funkcjonalnosc
: konta.

Od jakiego momentu psychika jest zryta? Gdy kupuję mleko w Biedronce
(po 1.49 za litr z Mlekovity, czyli chyba akurat teraz najlepsze mleko
Polsce) zamiast w ,,ekskluzywnym'' sklepie (po 3.2 za litr) to już mam
zrytą? Gdy zakładam dziesięć lokat zamiast jednej, to mam już zrytą czy
jeszcze nie? Może dopiero wówczas zostanie zryta lub za zryta uznana, gdy
założę trzy komplety po dziesięć sztuk? Ile kont można mieć, aby psychika
nie została uznana za zrytą? I dlaczego tyle lat Polacy walczyli
z komunizmem, gdzie nie wybierano tego, co się opłacało, ale to,
co narzucała ,,władza''? Co w tym złego, że chcę jak najmniej
stracić przy przelewaniu? A co złego, gdy te straty chcę mieć
rodem z Lady Pank? ;)

Zaokrąglenia Marka Belki są niebezpieczne. Być może w zdrowym
społeczeństwie nie są chorobogenne, ale IMO każdy Polak ma zrytą
psychikę.

W tym kraju przyszłość jest niepewna, zarobki niskie, a bezrobotnych
(czy inaczej ,,wysadzonych z siodła'') spycha się do śmietnika. :)

IMO najbardziej zryta jest psychika różnej maści dobroczyńców,
którzy chcą wykrzyczeć na (tak zwane) całe gardło:

 -- Patrzcie, jacy jesteśmy dobrzy!!!

Przypomnę może żart z wyborów Miss. :)

   Te dziewczyny są bardzo skromne -- każda myśli o pokoju.
   Ja to bym od razy brał dwa pokoje z kuchnią. :)

I może inny, rodem z pokoju. :)

   Podczas gdy inne narody prowadziły ekspansywne, zaborcze,
   imperialne wojny, Rosjanie walczyli o pokój, a Niemcy o korytarz. :)

-=-

IMO czas najwyższy na zlikwidowanie niemądrego obelkowywania. :)
Jako (imo oczywiście) zdrowy na umyśle jestem za opodatkowywaniem skąpych...
Znaczy... Oszczędnych i gospodarnych, ale jako spychany do śmietnika przez
instytucje charytatywne (głownie przez ,,Kościół'') jestem za likwidacją
belki. :) Przy okazji jestem za tym, aby dzieci w szkołach uczyć pokory
i wzajemnego szacunku, nie zaś rozpychania się łokciami, energiczności
i chamstwa. Kto wie -- może już za 50 lat w tym kraju będzie można żyć. :)
Na razie pozostaje silna wiara, połączona z dotowaniem ,,Kościoła''. :)
Wiaro w cuda? Zdecydowanie w cuda. Niby Bóg (w Piśmie Świętym) zachęca
do ufnej modlitwy, dodając, iż nie należy zapominać o jałmużnie, ale też
dodaje, iż nie można Go przekupić :) darem. :)

A kieruję ostatnie słowa do tych białostoczan, :) którzy z uporem godnym
czegoś lepszego ,,modlą się o to'', abym zatrudnił ich dzieci w firmie Elis. :)
Firma jest, miasto jej zleca i płaci dobrze, ale -- to nie moja firma i po tym,
jak ja nie mogłem znaleźć zatrudnienia, nikogo nigdzie nie zatrudnię. :) (chyba
że za freeko -- jak pracowniczki w bankach, dając im masę roboty przy zakładaniu
absurdalnych kont lub pracowników serwisu samochodowego usuwających skutki
wypadku, gdy płaci ubezpieczyciel, na dodatek nie z moich składek)

Unormalnienie obelkowania jest jednym z kroków koniecznych do budowania w tym
kraju tak zwanego dobrobytu. Oczywiście to mikry krok, ale jednak potrzebny.

-=-

Nie ten ma zrytą psychikę, kto chce zarobić na zaokrągleniach,
ale ten, kto buduje głupie zasady postępowania. :)

Aby  było jasne -- na razie ;) wejście w euro nam nie grozi. :)
Przewalutowania będą miały swoje miejsce coraz częściej. :)
A ten, kto ukazuje problem, zamiast na nim zarabiać, powinien
być jakoś nagradzany przez tak zwane społeczeństwo. :) Ja bym
takich wybierał do różnego rodzaju władz, zamiast ludzi ,,energicznych''. :)

Data: 2009-08-27 13:39:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"maruda" h752i2$sd7$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

ZTCW oscylator nie był zabroniony. Co więcej -- na małą skalę musiał
być praktykowany przez każdego, kto obracał dużymi pieniędzmi, czyli
płacił czekami potwierdzonymi.

ZTCP ArtyściB ;) byli oskarżani o inne zbrodnie finansowe, jak
poświadczanie nieprawdy czy wyłudzanie czegośtam.

-=-

[...]

Zrytą psychiką raczej odznaczają się ci, którzy handlują alkoholem i ci,
którzy pobierają z tego podatki na fiskusa czy podatki na ,,Kościół''.
Koszt reperowania skutków pijaństwa jest znacznie wyższy niż zyski z tych
podatków. Co więcej -- zapewne znacznie gorzej wypada stosunek opłacalności
i kosztu w przypadku alkoholu niż w przypadku tych przelewów czy półgroszówek.

-=-

I prawdę mówiąc -- uważam, że zryta psychika naszego społeczeństwa powinna
być reperowana. Jak? Ano warto zastanowić się nad tym, co uczynić, aby człowiek
wiedział o tym, że ma pracować, czyli być użytecznym dla społeczeństwa. Moralny
autorytet nie odmawia przyjmowania datków pochodzących z działalności osób ze
zrytą psychiką, wiec zachęca do takiej działalności. :)

BTW -- czym różni się sprzedawanie alkoholu od eutanazji? Kupują tylko ci,
którzy chcą chlać i zabijani są tylko ci, którzy chcą być zabijani. Alkohol
zabija wolniej od trutek podawanych w eutanazji, ale za to pijani reprodukują
chore społeczeństwo. ,,Kościół'' (na przykład w osobie księdza Józefa Koszewnika,
ówczesnego białostockiego duszpasterza akademickiego) odradza małżeństwo z abstynentami
(nie z alkoholikami abstynentami, ale z abstynentami w ogóle) jako że taki abstynent
za jakiś czas będzie (zdaniem tegoż ,,Kościoła'') chlał na umór tak zwany.

IMO zrytą psychikę mają właśnie księżą rzymskokatoliccy. :)
Tu pozdrawiam moją niedoszłą, której Koszewnik odradzał małżeństwo z abstynentem.
Niedoszła wyszła za mąż za umiarkowanie pijącego (pił raz w miesiącu, robiąc
w domu awantury) i miała do mnie żal o to, że jej ,,zawróciłem w głowie''. :)

-=-

Ja nie piję -- nie chcę wzbogacać innych? :) Alkoholikiem nie jestem, mogę wypić,
ale piję niezmiernie rzadko. Raz, że alkohol jest trutką; dwa, że jest oakcyzowany;
zero, że daje zyski najgłupszym i najmniej wartościowym ludziom, którzy później
(sądząc, iż bogactwo współgra z mądrością) chcą rządzić innymi, w tym i mną. :)
Dla równowagi lubię spalanie oakcyzowanego paliwa samochodowego. :) BTW -- IMO
alkohol etylowy (zwany też duchem czy spirytusem) też jest takim paliwem. :)
I ja bym wolał, aby ten duch napędzał samochody, nie ludzkie umysły. :)

-=-

Zrytą psychikę mają ci, którzy stwarzają warunki do tego rodzaju przelewów.
Tusk, idąc do wyborów, twierdził, iż z korupcją należy walczyć poprzez
stwarzanie prawa, które nie sprzyjałoby korupcji. Podobnie z tymi
półgroszówkami czy przelewami z zaokrągleniami. Należy stworzyć
takie warunki życia, aby ludziom nie chciało się tak zaokrąglać. :)

Data: 2009-08-27 12:49:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Zamiast 3 gr można lać ileś plus te 3 gr, które zaokrąglą się do góry.
Na oko przelew będzie trudny do zidentyfikowania (poza tym, że taki
przelew nie wystąpi samodzielnie, ale w asyście ;) setek tysięcy mu
podobnych) a i bez dodatkowych filtrów automagia takiego czegoś nie
wyłapie i takie coś przepuści. :)

[...]

Chyba nocnikowa lokata rodem z Aliora otworzyła puszkę Pandory. :)
Obawiam się, ;) że podobne pomysły będą się mnożyły -- i będą coraz
ciekawsze, coraz bardziej wyrafinowane a zasięg tych okrągłości ;)
wykroczy znacznie poza obelkowanie...

Może wreszcie PO zrezygnuje z tego podatku, a może ustawowo zmieni
się metodę zaokrąglania... Półgroszówki co najwyżej nadwerężą nieco
kieszenie banków, ale zawalenia Elixirami mogą położyć ten system
na łopatki w ogóle. :) Co będzie kolejnym rozwinięciem ;) rodem
z zaokrągleń -- trudno zgadnąć. :) I początku czego jeszcze
można się spodziewać po belkowiźnie -- tez trudno zgadnąć. :)
Niby na te zaokrąglenia przewalutowania można było wpaść bez
belkowania, ale jakoś tak się stało, że belkowanie było inspiracją. :)
(bez belek nie byłoby wielości KO i dziennej kapitalizacji odsetek,
czyli zaokrąglenia odsetek byłyby mizerne/nieefektywne)

-=-

Ja akurat nie jestem oryginalny i uważam, że PO powinna wywiązać się
z przedwyborczych obietnic i zmniejszyć podatki w ogóle, przy okazji
mocno podcinając to, co fiskusa obciąża niepotrzebnie. Na przykład
MZ odciąć należy ,,Kościół'', bo jeśli jest on potrzebny -- wierni
dadzą mu bezpośrednio (bez pośrednictwa fiskusa -- taniej im to wyjdzie
a ,,Kościół'' więcej uzyska/dostanie) na tacę z potrzeby serca, czyli
z miłości, a jeśli wierni na tacę nie dadzą, to oznaczać będzie, że
,,Kościół'' jest niepotrzebny lub potrzebny, ale w mniejszej skali,
że tak to określę. :)

-=-

Jeżdżąc po polskich wsiach, widzę nędzę -- zmniejszenie podatków mogłoby
ulżyć ludziom, czyli dać to, o co ,,Kościół'' walczy od lat. :) Inną
tragedią widzianą aż nazbyt wyraźnie jest pijaństwo -- gdyby ukrócono
zyski płynące z alkoholu, też żyłoby się weselej i spokojniej oraz
(w pewnym sensie) dostatniej -- może niektórzy by najpierw zbiednieli
(handlarze czy producenci) ale na dłuższą metę (i nie chodzi mi tutaj
o melinę) także oni by wzbogacili się na tej abstynencji. :) A ukrócenie
zysków płynących :) z alkoholu MZ można uzyskać poprzez zrzeczenie się
zysków z akcyz, czyli poprzez zezwolenie na lokalne bimbrownictwo. :)

Postscriptum: Wracając do półgroszówek -- chyba można ;) wlać i Polbanku
              na 3 mocne i do innych banków. Nawet jeśli jakiś bank daje
marne 4% czy 5%, to przeca całkiem niezłe oprocentowanie w przypadku półgroszówek. :)

Data: 2009-08-27 17:45:59
Autor: maruda
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

Tutaj się z Tobą zgodzę.
Podobnie należy potraktować kryminalistów, imbecyli, bezrobotnych, niefunkcjonalnych i innych społecznie niewydolnych. Kto będzie miał potrzebę serca, to im da z miłości, a nie z rabunku w "majestacie prawa".

zysków płynących :) z alkoholu MZ można uzyskać poprzez zrzeczenie się
zysków z akcyz, czyli poprzez zezwolenie na lokalne bimbrownictwo. :)

A tutaj z innej beczki: W latach stanu wojennego, gdy wódka i cukier były na kartki (2kg cukru /os/mies, wódki - nie pamiętam, bo wtedy nie piłem), to "gdy się spotkało trzech, to dwóch dzieliło się doświadczeniami z czego i jak pędzić". Aparaturę pożyczało się między sąsiadami, imprezy robiło się "na ciepłym", wg schematu "tu nam ubywa, a tam nam przybywa" i jakoś się żyło. A teraz ta szlachetna sztuka całkowicie zanikła. Nie pojmuję.

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-08-27 21:02:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"maruda" h76aag$6ha$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

I zapewniam Cię, że ja sprzedającym wódkę nie dam ani grosza z dobroci serca. :)

,,Kościół'' jest niewydolny? Może i jest. Ale dlaczego chce zabierać
ponad 70% dochodu narodu? :) Jeśli każdy zbiorowy niewydolny tyle
zechce zabrać -- szybko okaże się, że musimy zarabiać 100 razy
więcej, aby zaspokoić żadania kryminalistów, imbecyli, bezrobotnych itd. :)

Bóg przestrzega przed ,,pysznym żebrakiem'', a duchowni właśnie są
takimi pysznymi, nadętymi żebrakami. :) Co więcej -- w objawieniach
Matka Boska przestrzega przed oddawaniem duchownym władzy nad polityką
czy gospodarką. :)

Bóg nakazuje karmieni głodnych (niewydolnych) ale nie zezwala na
to, aby zrzekać się swych dóbr na korzyść tychże niewydolnych.

A teraz najciekawsze:

 -- bezrobocia nie można zlikwidować jednym posunięciem
  podczas gdy
 -- ,,Kościół'' można :)

Duchowni mogą iść do pracy. Nie musza rabować i kraść. :)
Nie są niewydolni, ale chcą być niewydolni. :)
Gdyby można było jednym posunięciem zlikwidować czy to choroby nieuleczalne,
czy grzech, zapewne nie łożono by pieniędzy ani na kryminalistów, ani na
policję, ani na debili, lecz by zlikwidowano ów problem. Co więcej -- stale
społeczeństwa walczą i z chorobami, i z grzechem. :) Nikt zdrowy na umyśle
nie tworzy kryminalistów. Owszem -- są (lub były) szkoły terroryzmu, ale
w cywilizowanych krajach nie buduje się kryminalizmu, lecz z nim walczy,
i to bezpardonowo. :)

Chcesz powiedzieć, ż tak jakoś samo się przez się ;) dzieje, że ktoś
staje się księdzem? Jakiś wypadek w rodzinie czy nagła choroba lub
może zły przykład, wychowanie z ulicy? :)

Nie widzę związku pomiędzy dotowaniem służby zdrowia czy wymiaru
sprawiedliwości a dotowaniem ,,Kościoła''.

[...]

A teraz pijesz? :)

[...]

Nieźle jesteś zorientowany jak na abstynenta. :)
Ale -- nie wiem, czy piszesz prawdę, bo ja nie znam nikogo pędzącego. :)

Data: 2009-08-27 13:43:23
Autor: kredytywkarpaczu1
On 2009-08-26 22:18, kredytywkarpaczu1@op.pl wrote:
Powiedz tylko, gdzie pozakładasz tyle kont?

tajemnica wojskowa :) jak mi je pracownicy banku zamkną, a tvp ani onet nie opublikują tego jako "ciekawostki" albo
opublikują coś w stylu że JAKIŚ świr założył od cholery kont
w JAKIMŚ banku, wtedy podam nazwę "tego czegoś" na grupie. ;)

o ile oczywiście nie potwierdzi się klątwa o karaniu wstecz
i nie będę odsiadywać wyroku dożywotniego więzienia za zamordowanie
systemu eliksir :P upewniłem się co prawda że eliksir nie jest chyba :)
człowiekiem i pod art. 148 kk sie nie łapie, nie ma także artykułu kk
zabraniającego wysyłania jednogroszowych przelewów, ale czort ich wie
ziobryzacja prawa trwa i pomimo odejścia ziobry nie wykluczam, że
jakiś sąd mnie kiedyś powiesi za ziobro :)

Data: 2009-08-27 21:05:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

kredytywkarpaczu1@op.pl  33ae.00000020.4a96715b@newsgate.onet.pl

[...]

Po co Ci ileś kont? Starczą dwa. Oby szmalu nie brakowało,
bo jednak Elixir nie działa błyskawicznie...

Data: 2009-08-28 18:09:14
Autor: Pete
W dniu 27.08.09 13:43, kredytywkarpaczu1@op.pl pisze:
... nie ma także artykułu kk zabraniającego wysyłania jednogroszowych przelewów...

W Citi jest :D

--
Pete

Data: 2009-08-28 20:30:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"Pete" h78vf5$en0$1@news.dialog.net.pl

... nie ma także artykułu kk zabraniającego wysyłania jednogroszowych przelewów...

W Citi jest :D

Można la nie ileś groszy, ale cos plus te ileś, aby w zaokrągleniu przybyło.

Data: 2009-08-28 23:52:28
Autor: XYZ
On 2009-08-28 20:30, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Już ktoś to proponował w tym wątku. Nie można tak zrobić, ponieważ kursy kupna i sprzedaży różnią się.

Data: 2009-08-29 01:54:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"XYZ" h79jj7$pv2$1@news.onet.pl

Można la nie ileś groszy, ale cos plus te ileś, aby w zaokrągleniu
przybyło.

Już ktoś to proponował w tym wątku. Nie można tak zrobić,
ponieważ kursy kupna i sprzedaży różnią się.

Chyba nie rozumiemy się. Jeśli nie można przelać 3 gr, które
w zaokrągleniu dałyby zysk, można zlać ileś zł.gr, które też
dadzą zysk z zaokrąglenia -- mniejszy relatywnie, ale ten sam
bezwzględnie, lub nawet lepszy.

Data: 2009-08-29 09:23:14
Autor: XYZ
On 2009-08-29 01:54, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"XYZ" h79jj7$pv2$1@news.onet.pl

[...]

Przecież wtedy masz jedynie zysk z gr groszy a z zł złotych tracisz zł*K/S (K i S to kursy kupna i sprzedaży). Jeżeli sądzisz, że mówię o czymś innym, podaj swój przykład.

Data: 2009-08-30 00:07:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"XYZ" h7al1d$i9s$1@news.onet.pl

Przecież wtedy masz jedynie zysk z gr groszy a z zł złotych tracisz zł*K/S (K i S to kursy kupna i sprzedaży). Jeżeli sądzisz, że mówię o czymś innym, podaj swój przykład.

Pojąłem. Nie pomyślałem o drodze powrotnej. :)
(o tym, że pieniądz musi krążyć, ;) aby był zysk)
Czyli tylko sprytnie dobrane grosiaki?

Data: 2009-08-27 13:48:00
Autor: kredytywkarpaczu1
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
mBank i Alior zwróciły przelewy,

rozumiem

a w Nordei pieniądze się rozpłynęły.

że co?
Nordea była nadawcą czy odbiorcą?
i jak przelewy mogą "się rozpłynąć"?

Data: 2009-08-27 21:06:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

kredytywkarpaczu1@op.pl 33ae.00000022.4a967270@newsgate.onet.pl

Nordea była nadawcą czy odbiorcą?
i jak przelewy mogą "się rozpłynąć"?

Normalnie -- banki wcześniej odkryły ;) możliwość zbierania ziarnka do ziarnka. :)

Data: 2009-08-28 23:49:14
Autor: XYZ
On 2009-08-27 13:48, kredytywkarpaczu1@op.pl wrote:
mBank i Alior zwróciły przelewy,

rozumiem

a w Nordei pieniądze się rozpłynęły.

że co?
Nordea była nadawcą czy odbiorcą?
i jak przelewy mogą "się rozpłynąć"?

Jak wysłałem do mBanku i Aliora na rach. walutowe te przelewy dostałem zwroty, że numery rach. są błędne. Z Nordei natomiast nie dostałem zwrotu, a saldo na rachunku się nie zmieniło, więc po prostu kasa wyparowała.

Data: 2009-08-29 10:00:41
Autor: kredytywkarpaczu
> [...]
Jak wysłałem do mBanku i Aliora na rach. walutowe te przelewy dostałem zwroty, że numery rach. są błędne. Z Nordei natomiast nie dostałem zwrotu, a saldo na rachunku się nie zmieniło, więc po prostu kasa wyparowała.

myślę, że gdyby klient się uparł, to bank musiałby mu pieniadze oddać
bo pieniądze nie mogą "ot tak sobie się rozpłynąć".

przypuszczam że było to kilka złotych i o równowartość piwa nie będziesz
składać reklamacji i wielokrotnie wydzwaniać ponosząc koszty kilku piw...

Data: 2009-08-29 11:15:41
Autor: XYZ
On 2009-08-29 10:00, kredytywkarpaczu@op.pl wrote:
[...]

Testowałem zaokrąglanie, więc były to dwa przelewy - 3 i 4 gr. :D

Data: 2009-08-27 22:44:32
Autor: AP
[...]

Przykładowy scenariusz:

1. r-ki tak czy inaczej musisz za pierwszym razem gdzieś wklepać - by je mieć w postaci zero-jedynkowej :)
Możesz od razu wklepać np. w program Eliksir:
http://programy.internetstandard.pl/pc/5344/Eliksir.0.5.html
Przy czym bazę kontrahentów trzyma bodajże w zwykłym pliku tekstowym, ale za to generuje gotowe pliki z przelewami w tzw. formacie ELIXIR.
Nie wiem, czy ma jakieś ograniczenia na ilość wierszy w pojedynczym pliku - nawet jeśli, to 100tys. przelewów podzielić Ci na n-plików.

2. Import przelewów z plików w formacie ELIXIR oferuje np. BOŚ (można sprawdzić na wersji demo).
Wydaje mi się, że przez chwilę widziałem również podobną opcję w wersji demo systemu Aliora, ale to było dość dawno temat - teraz jakby nie ma...

Niektóre banki oferują tzw. grubego klienta, np. w postaci VideoTEL'a, zazwyczaj firmom lub tzw. klientom instytucjonalnym. Wówczas jeśli r-ki kontrahentów masz już np. w programie FK, wówczas tam generujesz odpowiednie pliki z przelewami i wczytujesz je do klienta (VideoTEL) i następnie przy jego pomocy wysyłasz przelewy do banku celem ich realizacji.

Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k rachunków...

W razie czego - służę dalszą pomocą :)

AP

Data: 2009-08-27 23:00:44
Autor: AP
AP pisze:

[...]

Ad.2.
W ING też można importować:
http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/bank_elektr/paczki_przelewow.pdf

Szkoda, że nie mają "normalnego" demo, to spróbowałbym coś wczytać ;-)

AP

Data: 2009-08-27 23:16:30
Autor: kredytywkarpaczu
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k rachunków...

tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza

Data: 2009-08-28 00:24:01
Autor: AP
kredytywkarpaczu@op.pl pisze:
Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k rachunków...

tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza

No to już dużo ;-)

A co z nazwami ich właścicieli, treścią przelewów oraz kwotami - mają być generowane losowo?
Jeżeli udostępnisz ten plik, to mogę spreparować 100.000 przelewów w formacie ELIXIR.

PS. odnośnie programu Eliksir, co to o nim wspomniałem wcześniej:
http://www.chemibaz.com/eliksir/

AP

Data: 2009-08-28 01:15:56
Autor: XYZ
On 2009-08-27 23:16, kredytywkarpaczu@op.pl wrote:
Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k
rachunków...

tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek
a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza
Czyli konta się tworzą przy przelaniu na nie środków... Ciekawy bank. W GB były kiedyś "lokaty zakładane przelewem", ale robili to ludzie :)

Data: 2009-08-28 12:01:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?

"XYZ" h7743k$cg1$1@news.onet.pl

[...]

Dlaczego ,,czyli''?

Później trzeba pieczołowicie zebrać te pieniądze do tak zwanej kupy...
To może okazać się bardziej pracochłonne. :)

-=-

Co do karalności -- ponoć w PRLi był ocet i nic poza nim.
Nie potwierdzam tej rewelacji, bo nie widywałem półek pełnych
octu, ale nie o to tu chodzi.

Ponoć ocet w butelce kosztował mniej niż sama butelka na skupie
i co mądrzejsi kupowali ocet, wylewali a butelki oddawali do skupu
i byli chwaleni przez tak zwany ogół społeczeństwa za swoją gospodarność. :)

Czym takie lanie różni się od tamtego wylewania? :)
Chyba tylko tym, że tu niczego nie marnuje się. :)

-=-

Kiedyś w serwisie Mercedesa cała lampa tylna do studziewięćdziesiątki
kosztowała mniej niż sam klosz do tej lampy. :) (około 700 złotych; sam
klosz był droższy o kilkadziesiąt złotych; używany klosz kosztował tutaj
około 100 złotych; dziś taką używaną, w pełni sprawną lampę można kupić
za mniej niż 20 złotych)

jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?