jak nie kupić diesla? - a może jednak kupić?

Data: 2012-01-18 01:19:56
Autor: Sebastian
jak nie kupić diesla? - a może jednak kupić?
On 16 Sty, 20:58, Marcin <kremena...@o2.pl> wrote:
Cześć

Do tej pory jeżdżę Oplem Astrą II 1,6 (84KM) z 2000r, benzyna. Z
samochodu jestem bardzo zadowolony ale czas na zmiany.
Cel: 4-5 letni samochód za około 25000 (plus minus 2 tyś), 4/5 drzwi, >> 100KM, przebieg do około 100.000km.
Wyniki szukania, które mnie zaciekawiły:
- Opel Astra III (hatchbak/kombi)
- Ford Focus (kombi)
- Kia C'eed (kombi)
a może jednak nie pchać się diesle tym bardziej automat i czekać na
jakąś benzynę?

Witaj

Pytanie podstawowe czym się kierujesz - ekonomia eksploatacji,
przyjemność z jazdy ;)
Wybór automat + diesel (1,9) sam w sobie nie jest zły do spokojnej
jazdy po mieście, ale musisz się pogodzić z większym spalaniem i
brakiem dynamiki.
Legendy o awaryjności automatu to w większości legendy, co wiecej
automat utrudnia zajechanie silnika.

Osobiście celowałbym w auto benzynowe  (tańsze w zakupie, tańsze w
naprawach, bardziej optymalne do krótkich tras po mieście), z listy
powyżej Focus z uwagi na IMO super zawieszenie i układ kier.

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2012-01-18 02:06:47
Autor: Sebastian
On 18 Sty, 10:19, Sebastian <sebastianrucin...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Wyniki szukania, które mnie zaciekawiły:

Jeszcze jedno - apropo's Astry III - jeżeli myślisz o dieslu z
silnikiem (naciągane) 1,4 l. zdecydowanie odradzam - w mieście "żeby
auto jechało" musisz trzymać obroty wysoko (za wysoko jak na diesla z
turbiną) więc spalanie rośnie, turbina na zimnym dostaje, dodatkowo 6
biegowa skrzynia  + mała pojemność + złe zestopniowanie zmusza do
ciągłego machania. Na trasie problemy podobne. Ergonomia wnętrza -
patrz sterowanie klimatyzacją - szkoda nawet pisać.

pozdrawiam
Sebastian

jak nie kupić diesla? - a może jednak kupić?