jak obliczyć zmianę wartości pieniądza w czasie?

Data: 2014-06-09 11:31:38
Autor: jureq
jak obliczyć zmianę wartości pieniądza w czasie?
Dnia Mon, 09 Jun 2014 11:01:27 +0200, marek napisał(a):

W jaki sposób można obliczyć zmianę wartości pieniądza w czasie? Mam na
myśli obliczenia prowadzące do porównania spotykanego w artykułach typu
"złotówka w 2014 to mniej więcej 0.9 złotego w 2011" lub podobne. Jak
się do tego zabrać? Słyszałem, że można wykorzystać pojęcie "koszyka
dóbr" i na jego podstawie to obliczyć porównując wartość koszyka w
interesującym okresie. Tylko skąd brać dane do takich obliczeń?
Interesują mnie lata 2011-2014.

Jeśli wierzyć GUS-owi to dane są na stronie

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-
cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-pot-inflacja-/roczne-wskazniki-cen-
towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-latach-1950-2013/

Dla interesujących cię lat trzeba policzyć między końcem 2010 i 2013 czyli

(104,3/100) * (103,7/100) * (100,9/100)

Data: 2014-06-12 23:18:56
Autor: marek
jak obliczyć zmianę wartości pieniądza w czasie?
On 09.06.2014 13:31, jureq wrote:
(104,3/100) * (103,7/100) * (100,9/100)

Dzięki!

Marek

jak obliczyć zmianę wartości pieniądza w czasie?