jak obnizyć temperature na poddaszu

Data: 2010-06-10 07:41:26
Autor: Rafał
jak obnizyć temperature na poddaszu
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Data: 2010-06-10 07:46:00
Autor: Panslavista

"Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> wrote in message news:huptsk$56s$1inews.gazeta.pl...
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Polewać dach, okna otwierać na noc. Akwaria przenieść piętro niżej.

Data: 2010-06-10 08:49:07
Autor: Panslavista

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4c107c1c$0$2604$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Gdy nie można przenieść akwariów trzeba zrobić chłodnice do nich i puścić wodę z kranu lub wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów, pod warunkiem, że metale i prad nie będą miały kontaktu z wodą - mogłoby to się okazać zabójcze dla ryb. Można skorzystać z modułów Peltiera - wtedy da się statować elektronicznie...

Data: 2010-06-10 11:39:29
Autor: Jacek
jak obnizyć temperature na poddaszu

Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
Jacek

Data: 2010-06-10 11:52:01
Autor: Panslavista

"Jacek" <maps@google.pl> wrote in message news:huqbsf$40s$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
Jacek

    Wbrew mniemaniu bardziej praktyk, który z niejednego pieca chleb jadł, mieszkał w miastach i na wsiach w różnych miejscach Polski, pracował w wielu zakładach, w różnych zawodach, a nade wszystko był obserwatorem i słuchaczem wśród ludzi - gdyż wiedza zdobyta może być bez osobiście nabitych guzów, a jest bezcenna. Korzenia też umoczył w niejednej...

Data: 2010-06-10 12:04:54
Autor: Panslavista
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4c10b5c4$0$19162$65785112news.neostrada.pl...

Korzenia też umoczył w niejednej...

    Zdarzyło się niegdyś, gdy jechałem koleją, że siedzący na przeciwko pasażer zaczął perorować (głupio, ale z namaszczeniem, jak jacusie z netu) na temat wychowania dzieci. Gdy zaoponowałem, pochwalił się że wie lepiej. Zapytałem ile dzieci wychował - odpowiedział, że troje. Odpowiedziałem, ze ja szescioro i z dwiema żonami. Przygasł jak gwiazda z tvn-u, czy jakiegoś innego GWna.

Data: 2010-06-10 15:48:48
Autor: Jacek

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał:
"wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów"

Chylę czoła przed tak znakomitym Kolegą, zwłaszcza za "maczanie korzenia", bo czy to chwalebny a i liczna gromadka dzieci budzi optymizm zwłaszcza dla beneficjentów ZUS.

A co co meritum, to jak chcesz  "wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów" w pomieszczeniu gdzie z pewnością powietrze jest cieplejsze od wody w tymże akwarium? Rozwiń ten pomysł, bo Szwedzka Akademia Nauk jeszcze przyjmuje zgłoszenia do Nobla 2010 z fizyki.
Jacek

Data: 2010-06-10 16:00:35
Autor: Panslavista

"Jacek" <maps@google.pl> wrote in message news:huqqfv$2m0$1news.task.gda.pl...

[...]

Obieg zamknięty - wymienniki ciepła jeden w akwarium, drugi w umywalce zanurzony w wodzie zasilanej z kranu. Moduł Peltierra - zimną częścią w akwarium. z tym, ze na upały obłożyłbym akwaria styropianem z boków - w końcu chodzi o zachowanie nieraz bardzo drogich rybek w zdrowiu przy życiu. Doraźnie można wrzucać od czsu do czasu kostkę lodu rybom, o ile są zimnowodne.

Data: 2010-06-10 21:52:15
Autor: wolim
[...]

Nie no... lubię Cię... ale jesteś zdrowo pierdolnięty.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2010-06-11 11:45:47
Autor: Szymon Łuczak
[...]

Abstrahując od reszty wypowiedzi twoich i innych jak kostka lodu ma schłodzić 100litrowe akwarium ? tam by trzeba było całą powierzchnię zapaćkać tym lodem.

Data: 2010-06-11 11:48:04
Autor: kris

Użytkownik "Szymon Łuczak" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:4C1205CB.1000709wp.pl...
Abstrahując od reszty wypowiedzi twoich i innych jak kostka lodu ma schłodzić 100litrowe akwarium ? tam by trzeba było całą powierzchnię zapaćkać tym lodem.

Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna schłodzić

Data: 2010-06-11 14:10:45
Autor: Szymon Łuczak
kris pisze:

[...]

A to tak o takim patencie już słyszałem

Data: 2010-06-13 13:38:18
Autor: Artur Lew
W dniu 2010-06-11 11:48, kris pisze:
Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna
schłodzić
Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
przykladowo 250l wody w moim akwarium.
Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2010-06-13 14:19:56
Autor: Panslavista

"Artur Lew" <no_spamik_artee@poczta.onet.pl> wrote in message news:4c14c32f$0$17103$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kup sobie chłodziarkę do akwariów - są takie.

Data: 2010-06-14 15:13:09
Autor: Szymon Łuczak
Artur Lew pisze:
[...]

U mnie dawała radę w 112L

Data: 2010-06-17 17:14:34
Autor: ąćęłńóśźż
jak obnizyć temperature na poddaszu
Ryby niegłupie, jak podpłyną do butelki to jak do góry lodowej ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-11 12:13:34
Autor: Panslavista

"Szymon Łuczak" <szymon.luczak@wp.pl> wrote in message news:4C1205CB.1000709wp.pl...

[...]

Obniżyć temperaturę czy zamrozić?

Data: 2010-06-11 14:10:10
Autor: Szymon Łuczak
Panslavista pisze:
[...]

obniżyć temperaturę. ile da jednak kostka lodu 0,01 st. ?
trochę tych "kostków" by być musiało :)

Data: 2010-06-11 15:28:26
Autor: Panslavista
jak obnizyć temperature na poddaszu

Gdyby ryby zaczęły pływać ci bokiem, lub brzuchem do góry zastanawiałbyś się ile kostek ci pomoże? A te butelki - zastanów się czy rybki wytrzymają szybki spadek tenperatury o 10° i więcej...

Data: 2010-06-14 15:14:29
Autor: Szymon Łuczak
Panslavista pisze:
[...]

Pet 1,5 l nie obniży ci szybko o 10st temperatury.

Data: 2010-06-17 17:15:44
Autor: ąćęłńóśźż
jak obnizyć temperature na poddaszu
Należy na powierzchnię wody skierować strumień powietrza np. z kilku wiatraczków typu komputerowego, ciepło parowania obniży
temperaturę.

-- -- -

Data: 2010-06-10 19:56:35
Autor: Andrzej S.
Panslavista pisze:

Zapytałem ile dzieci wychował - odpowiedział, że troje. Odpowiedziałem, ze ja szescioro i z dwiema żonami. Przygasł jak gwiazda z tvn-u, czy jakiegoś innego GWna.

Cos w tym jest, ze wielodzietni nienawidza TVN ;) Tylko te 2 zonki
jakos psuja stereotyp.
--
A S

Data: 2010-06-10 20:21:46
Autor: Panslavista

"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message news:4c11274f$1news.home.net.pl...
Panslavista pisze:

[...]

Bo ta tv sqrwia normalne kobiety.

Data: 2010-06-10 22:35:42
Autor: Marek Dyjor
jak obnizyć temperature na poddaszu OT
Andrzej S. wrote:
Panslavista pisze:

[...]

To norma u prawicowców.

Data: 2010-06-10 22:39:29
Autor: Panslavista

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:hurib5$tsm$1news.onet.pl...
Andrzej S. wrote:
Panslavista pisze:

[...]

Hm, słusznie, lewicowcy sprowadzili człowieka do poziomu małpy.

Data: 2010-06-11 07:58:47
Autor: emarcin
[...]

A dali wykształcenie Panslaviście
;)

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-06-11 08:28:41
Autor: Panslavista

"emarcin" <emarcin@tlen.pl> wrote in message news:4c11d096$0$19164$65785112news.neostrada.pl...
[...]

    GWno prawda - przed IIWŚ Gorliczanie mieli swoje kluby na uniwersytetach w Lwowie i Krakowie, gdyż prawie 100% absolwentów gorliskich szkół średnich wstępowało na wyższe uczelnie. Moje wykształcenie to 10% pracy nauczycieli w szkołach, reszta to samokształcenie.

Data: 2010-06-12 20:46:46
Autor: Marek Dyjor
Panslavista wrote:
[...]

słabo ci to wyszło  :)

Data: 2010-06-12 21:15:57
Autor: Panslavista
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:hv0kn0$g12$1news.onet.pl...
Panslavista wrote:
[...]

Ci idzie o papiery? Ty masz dobre - żółte.

Data: 2010-06-25 18:05:55
Autor: WMP
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c10b5c4$0$19162$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Debilu, jak miałes za gorąco na poddaszu, to polewałes dach wodą?
Może teoretycznie tak, można również otworzyć lodówkę w pokoju, albo kupowac kostki lodu na Orlenie.

Data: 2010-06-25 21:49:40
Autor: Panslavista

"WMP" <w_m_p@wp.pl> wrote in message news:95dd598ce3a591e2b8895703dccc6887@www.curva.com...
[...]

WeronkoMadziulko Powalanko a co ci do tego, jak się można ratować? Wystarczyłby zraszacz na kalenicy od słonecznej strony. Parowanie pobiera mnóstwo energii. Ogrzaną wodę można z rynien użyć do polewania trawnika.

Data: 2010-06-22 09:26:00
Autor: 666
Jak obnizyc temperature na poddaszu ?
Strumień powietrza skierowany na powierzchnię wody, np. z kilku wiatraczków od komputerowych wentylatorków (bezpieczne 12 volt).

Ciepło parowania wody obniża temperaturę o 1-2 stopnie.

Lub filtr kubełkowy wstawiony do starej lodówki.

Lub jakaś inna wężownica na obiegu wody wstawiona do lodówki/zamrażarki.

Można też spróbować z wstawionym do zamrażarki "brzęczykiem" powietrza ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-10 08:34:36
Autor: Pietrek

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomości
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Zdecydowanie trzeba zasłonić okna na dzień. Otwieranie ich nie ma także
sensu, kiedy jest upał. Wietrzysz od zachodu słonca do godzin rannych, potem
zamykasz. Ewentualnie jakiś niedużzy przenośny klimatyzatorek.

P.

Data: 2010-06-10 09:12:08
Autor: Boombastic

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomości news:huptsk$56s$1inews.gazeta.pl...
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Tylko i wyłącznie klimatyzacja za wymierny efekt. Taki jest urok poddaszy.

Data: 2010-06-10 10:50:33
Autor: Misiek
[...]

1. bron boze nie otwierac okien w dzien !!!! Mozna dopiero po ZNACZNYM ochlodzeniu sie za oknem czyli... w nocy i to tez na pare  "chwil"..
2. okna zaslaniac bezzglednie w dzien !!!!

Data: 2010-06-10 11:04:12
Autor: Bbjk
Rafał pisze:
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Coś może da, ale radykalnie pomoże tylko klimatyzacja.
--
B.

Data: 2010-06-10 11:21:09
Autor: kris
[...]

Nie otwierać okien w dzień.
A jak rolety to tylko zewnetrzna na okna dachowe.
Wewnętrzne niewiele daja.

Krzysiek

Data: 2010-06-10 12:15:51
Autor: eMonika
[...]

Do okien uchylnych nie rolety, tylko MARKIZY. Taka czarna siateczka na zewnątrz, a gdy jest zamocowana, mozna uchylić okno. Velux ma je zwykle w czasie wiosenno-letnim w promocji.

Dają ogromny efekt (ale ogólnie i tak bedzie za gorąco).

:-)   Monika

Data: 2010-06-10 13:06:13
Autor: Green
W artykule <rjq6e7-1el.ln1@usenet.etop.pl> eMonika napisal(a):

[...]

i to jest madra podpowiedz.  W przeciwieństwie do "porad" wiejskiego teoretyka
 (moduły peltiera), i tych innych co (w zadnym wypadku nie otwierac!)
Oczywiście
- zewnetrzna roleta.markiza
-uchylanie okien, i drzwi (dla wywołania wymiany powietrza nagrzanego na poddaszu na chłodniejsze,napływajace z dolnych pięter.
Generalnie - remont dachu (wykonanie grubego ocieplenia) znaczy w tym przypadku
"ochłodzenia" z uzyciem materiałów ocieplajacych.
Co zabezpieczy poddasze przed przegrzewaniem przepływem ciepła z zewnetrznego
pokrycia. --
Pozdr. Zbig.Drwięga

Data: 2010-06-10 15:27:22
Autor: kris
Użytkownik "Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huqo05$66d$1inews.gazeta.pl...
i to jest madra podpowiedz.
W przeciwieństwie do "porad" wiejskiego teoretyka
(moduły peltiera), i tych innych co (w zadnym wypadku nie otwierac!)

Bo nie otwierać.
Skoro na zewnatrz jest teraz ponad 30stC to otwarcie okien pogorszy tylko sytuacje

Oczywiście
- zewnetrzna roleta.markiza

Zgod. Duzo pomaga taka zewnętrzna markiza

-uchylanie okien, i drzwi (dla wywołania wymiany powietrza nagrzanego na
poddaszu na chłodniejsze,napływajace z dolnych pięter.

Bzdura

[...]

To fakt. Ja mam 25cm wełny i na poddaszu dzięki temu jest znośnie. Ale otwieranie/uchylanie okien tylko pogarszało sytuacje.
Otwierac wieczorem na maksa jak temperatura na zewnatrz spadnie.

A najlepsze rozwiązanie to klimatyzator. Ceny tego bardzo spadły.

Krzysiek

Data: 2010-06-11 12:31:38
Autor: kogutek
> [...]

Otwierac wieczorem na maksa jak temperatura na zewnatrz spadnie.

A najlepsze rozwiązanie to klimatyzator. Ceny tego bardzo spadły.

-- Pozdrawiam

Krzysiek
Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie. --

Data: 2010-06-12 08:12:35
Autor: Lagod
W dniu 2010-06-11 12:31, kogutek pisze:
Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

Jezusicku... A skąd to wiesz? Zmierzyłeś? Czym?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-06-12 23:56:16
Autor: kogutek
> [...]
> temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

Jezusicku... A skąd to wiesz? Zmierzyłeś? Czym?

Akurat w tym przypadku można to wiedzieć bez mierzenia. Wystarczyło na lekcji
fizyki uważać. --

Data: 2010-06-14 15:56:39
Autor: Lagod
W dniu 2010-06-12 23:56, kogutek pisze:
[...]

Nie wymądrzaj się jak przedszkolak tylko odpowiedz, jak udowodnić że "Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko temperaturą termometru". Z podaniem definicji co to jest dla temperatura, termometr i powietrze.
I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-06-14 19:51:15
Autor: kogutek
> [...]

I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

Co można więcej napisać niż to co napisałem. Czarne absorbuje, białe odbija. A
przezroczyste, no właśnie jak się zachowuje przezroczyste jeśli się chce je
ugrzać przez promieniowanie? Wyobraź sobie termometr zaokienny z czarną cieczą w środku i obok niego z białą cieczą. Czy one będą pokazywały temperaturę
otoczenia czy temperaturę własną? Na pewno nie będą pokazywały tyle samo. Dlaczego?

Data: 2010-06-15 10:24:07
Autor: Lagod
[...]

I ten Twój termometr oczywiście wisi w słońcu?
Dość enigmatycznie piszesz, jakby nie do końca będąc pewnym swej racji.
Jak umiesz wyjaśnić, to wyjaśnij, a jak nie to sobie daruj.
Tymczasem będę sobie wyobrażał termometr zaokienny z czarną cieczą :-)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-06-19 07:55:19
Autor: zil0g
jak obnizyć temperature na poddaszu
*kogutek* wdusil[a] knefle:

Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

A do tego jest zawieszony na niewazkiej nici i porusza sie ruchem jednostajnym.

Data: 2010-06-10 16:33:37
Autor: Boombastic
[...]

Taaa, jasne. Jak przyjdą upały to ile ci da ta izolacja? Dwa-trzy dni? A potem i tak się nagrzeje, a nocą aż tak mocno się nie wychłodzi by poprawa komfortu była odczuwalna. Byłem w wielu mieszkaniach na poddaszu i w mieszkaniach dwupoziomowych (nowe budownictwo). Właściciele starali się jak mogli wychładzać nocą, ale i tak róznica temperatury na poddaszu i nizej była znaczna i męcząca.
Odczuwalną poprawę komfortu da tylko i wyłącznie klima, nawet prosty split. Nie żadne klimatyzatory i inne wynalazki tego typu.

Data: 2010-06-18 00:35:12
Autor: dj
jak obnizyć temperature na poddaszu
On 10 Cze, 16:33, "Boombastic" <boombasticnos...@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]

Odczuwalną poprawę komfortu da tylko i wyłącznie klima, nawet prosty split.
Nie żadne klimatyzatory i inne wynalazki tego typu.

Nie masz racji. Dobra izolacja znacznie pomoże. Mieszkam w domu z
poddaszem użytkowym, ale porządnie ocieplonym (dach z dachówki, na
połaci 25 cm wełny, na ścianach 15 styropianu i ściana z PGS, w oknach
rolety zewnętrzne, w oknach dachowych markizy i rolety) i nawet w
największe upały u mnie jest całkiem nieźle. OK zdarza się że jak na
zewnątrz przekracza 33 to u mnie wzrośnie do 25, owszem jest cieplej
niż na parterze (tam niezmiennie ok 20 st C :-)) ) ale nie jest to
problem. Już wieczorem po otwarciu okien temperatura spada, a po nocy
jest wręcz bardzo przyjemnie, czyli wyższa temperatura jest przez ok
4-5 godzin i to prawie niezależnie od tego ile dni utrzymują się upały
( w naszym klimacie rzadko zdarzało się że trwały nieprzerwanie dłużej
niż tydzień ).
Klima fajna sprawa :-)) tylko koszt zakupu spory i użytkowania też nie
mały :-)) a dobre ocieplenie to wprawdzie inwestycja większa ale na
lata i dalej już bez kosztów.
Też mam akwarium na poddaszu :-)) i jakoś moje rybki nie narzekają na
gorąco ;-) . Zdecydowanie pomaga: wyłączenie (zmniejszenie, bądź
zamiana na np LED) oświetlenia, ustawienia wylotu wody z filtra tak
aby występował intensywny ruch wody (zwiększa parowanie, możemy zatem
przy okazji dolać więcej zimnej wody :-), zdjęcie szyb/otwarcie
pokrywy, zainstalowanie wentylatora wymuszającego dodatkowy ruch
powietrza a nawet wody,  w ekstremalnych sytuacjach zamrożone butelki
PET , ale u mnie nie było jeszcze takiej konieczności.

Data: 2010-06-18 10:33:22
Autor: Lagod
jak obnizyć temperature na poddaszu
Klima fajna sprawa :-)) tylko koszt zakupu spory i użytkowania też nie
mały :-)) a dobre ocieplenie to wprawdzie inwestycja większa ale na
lata i dalej już bez kosztów.

No i problemy z wilgocią przy klimatyzacji. A dokładnie jej brakiem.
Z Twojego opisu domu wynika:
1) nieźle masz to wszystko zrobione i dobrze pomyślane
2) dużo lepiej jest na parterze, czyli lepiej budować domy parterowe (a to natrafia na potężny opór mentalny-zabrać 5% z powierzchni działki...)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-06-10 15:55:35
Autor: Jacek
jak obnizyć temperature na poddaszu
Rozważ zabudowę klimatyzacji typu split. Najprostszy model 1000 zł.
Klimatyzator przenośny - nie polecam, bo jest głośny i musi mieć gdzie wydmuchiwać gorące powietrze, na miejsce którego napływa powietrze z zewnątrz (prawdopodobnie także ciepłe). Na poddaszu jest spore ryzyko, że taki klimatyzator będzie zasysał powietrze znad sufitu a to może być nie tylko gorące ale również może mieć niefajny zapach.
Roleta na okno minimalnie polepszy sytuację ale musi odbijać światło. Widziałem srebrne. Ewentualnie żaluzja z pasków aluminiowych.
Jacek

Data: 2010-06-10 16:06:06
Autor: Panslavista
"Jacek" <maps@google.pl> wrote in message news:huqqsl$3gj$1news.task.gda.pl...
[...]

Taniej wyjdzie rura PVC pobierająca powietrze z piwnicy i tłocząca go na poddaszu. Wentylaror małej mocy.

Data: 2010-06-15 15:20:46
Autor: mk
Panslavista pisze:

Taniej wyjdzie rura PVC pobierająca powietrze z piwnicy i tłocząca go na poddaszu. Wentylaror małej mocy.
To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.
Pdr. M

Data: 2010-06-15 18:41:55
Autor: Kamikazee
W dniu 2010-06-15 15:20, mk pisze:
To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże
piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.

Dlaczego ma się podwyższyć wilgotność w piwnicy?

Data: 2010-06-20 12:58:23
Autor: mk
Kamikazee pisze:
W dniu 2010-06-15 15:20, mk pisze:
To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże
piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.

Dlaczego ma się podwyższyć wilgotność w piwnicy?

Objętość ciepłego powietrza przyjmie więcej pary wodnej niż ta sama zimnego, wpadając do zimnej piwnicy powietrze pozbędzie się nadwyżki poprzez wykraplanie np. na zimnych ścianach. To tak jak z piwkiem z lodówki.
Pdr. M

Data: 2010-06-11 18:27:52
Autor: KJ Siła Słów
Jacek pisze:
Rozważ zabudowę klimatyzacji typu split. Najprostszy model 1000 zł.

Split razy ilośc pomieszczen to wyjdzie pare tysiecy, duzo montowania na zewnatrz, a to dalej nie sa tanie uslugi, elewacja zbrzydnie nieco i czesto oznacza to trudny dostep dla konserwatorow.
Owszem mozna ale jak sie dokladnie policzy koszty mozna sie zastanowic nad kanalowa klimatyzacja polozona na strychu nad poddaszem, plus jednostka zewnetrzna na kominie (choc podobno jesli zapewnic wentylacje   to moze byc tez na strychu) tak ze ja nie za bardzo widac.

Ja bylem troche madry bo zalozylem klime.
Ale bardziej glupi bo zalozylem w salonie :-)
Trzeba bylo szarpnac sie na kompleksowe rozwiazanie dla poddasza.
Problem jest taki ze klima na kilka pomieszczen z ukosnymi scianami to wychodzi sporo kilowatow - trza miec konkretny kabel na poddasze.

KJ

Data: 2010-06-10 19:53:32
Autor: Andrzej S.
Rafał pisze:
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Z akwariów koniecznie zdejm szyby. Jak ryby uciekaja - przykryj
siatka. Jesli juz jest krytycznie - utop butelke PET z zimna
woda albo nawet z lodem. Swiatlo zimne (ledy?), mocna wentylacja.

Jesli jeszcze skierujesz w te okolice jakis wentylator
- bedzie OK nawet w Afryce. Ruch powietrza zwieksza parowanie,
a to proces bardzo kosztowny energetycznie - znaczy zabierze
duzo ciepla.
--
A S

Data: 2010-06-10 22:51:30
Autor: Cyb
jak obnizyć temperature na poddaszu
On Thu, 10 Jun 2010 07:41:26 +0200, "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl>
wrote:

Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

z praktyki piwowarskiej (gdzie trzeba utrzymac rozne ciekawe
temperatury np. 10 stopni niezaleznie od warunkow zewnetrznych)
nie wiem jakie masz duze i pojemne te akwaria, ale mozesz obudowac
czasowo plytami ze styropianu + meijsce, gdzie raz dziennie bedziesz
wstawial obok akwarium butelke zamrozonej wody.

wiem ze glupio brzmi, ale 20l nastawioego piwa mozna utrzymac w
temperaturze 20stopni za pomoca zmieniania raz na dobe dwoch butelek
2l pet, ktore zamrozily sie wczesniej w zamrazalniku).

do rozwiazania pozostaje kwetsia napowietrzania wody, ale to cienkim
wezykiem z zewnatrz mozesz zalatwic.

poczytaj sobie co wypluj wujek google:
http://www.browar.biz/forum/archive/index.php/t-41286.html
http://www.browar.biz/artykuly.php?id=114

estetyka taka sobie, ale styropian jest tani, technologia jest tania a
pozniej wywalisz lub zachowasz na kolejne upalne lata

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-06-12 08:08:25
Autor: Lagod
W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Jeden termometr na zewnątrz, jeden w domu. Gdy na zewnątrz temperatura zaczyna przekraczać wewnętrzną to okna zamykasz.
Koniecznie zasłaniać okna, najlepiej od zewnątrz. Jeśli od wewnątrz to zasłony jasne.
Ja w ten sposób u siebie na poddaszu osiągam przy największy upałach pod wieczór 25st.
Ale jeśli masz duże zyski ciepła (gotowanie, komputery...) to tylko klimatyzator.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-06-13 13:44:03
Autor: Artur Lew
jak obnizyć temperature na poddaszu
W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
Czemu nie sprawdzisz na grupach akwarystycznych ?
To corocznie walkowany temat...
Jedna ze skuteczniesjzych metod jest chlodzenie za pomoca wentylatorkow.
W zaleznosci od rodzaju filtracji (ja mam sumpa) uzycie dwoch
wiatraczkow w sumpie albo pokrywie to spadek temperatury nawet o 4 stopnie.
Wiatraczki takie jak w zasilaczach komputerowych albo wydlubiesz ze
starego kompa albo kupisz w dowolnym sklepie elektronicznym.
Najskuteczniejsza jest wersa z dwoma wiatraczkami pracujaca w trybie
wyciagu goracego powietrze spod pokrywy albo jeden pchajacy drugi
wyciagajacy.
Dobrze jest tez ustawic programator oswietlenia zeby w szczycie goraca
wylaczyc oswietlenie na 2-3 godziny. Roslinom nie powinnno to zaszkodzic.
Oba sposoby to realny spadek temp o jakies 4 stopnie.
Moze 5 jak masz sumpa (wieksza powierzchnia parowania).