jak obnizyć temperature na poddaszu

Data: 2010-06-10 07:46:00
Autor: Panslavista
jak obnizyć temperature na poddaszu

"Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> wrote in message news:huptsk$56s$1inews.gazeta.pl...
Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien roletami cos da?
Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

Polewać dach, okna otwierać na noc. Akwaria przenieść piętro niżej.

Data: 2010-06-10 08:49:07
Autor: Panslavista

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4c107c1c$0$2604$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Gdy nie można przenieść akwariów trzeba zrobić chłodnice do nich i puścić wodę z kranu lub wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów, pod warunkiem, że metale i prad nie będą miały kontaktu z wodą - mogłoby to się okazać zabójcze dla ryb. Można skorzystać z modułów Peltiera - wtedy da się statować elektronicznie...

Data: 2010-06-10 11:39:29
Autor: Jacek
jak obnizyć temperature na poddaszu

Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
Jacek

Data: 2010-06-10 11:52:01
Autor: Panslavista

"Jacek" <maps@google.pl> wrote in message news:huqbsf$40s$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
Jacek

    Wbrew mniemaniu bardziej praktyk, który z niejednego pieca chleb jadł, mieszkał w miastach i na wsiach w różnych miejscach Polski, pracował w wielu zakładach, w różnych zawodach, a nade wszystko był obserwatorem i słuchaczem wśród ludzi - gdyż wiedza zdobyta może być bez osobiście nabitych guzów, a jest bezcenna. Korzenia też umoczył w niejednej...

Data: 2010-06-10 12:04:54
Autor: Panslavista
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4c10b5c4$0$19162$65785112news.neostrada.pl...

Korzenia też umoczył w niejednej...

    Zdarzyło się niegdyś, gdy jechałem koleją, że siedzący na przeciwko pasażer zaczął perorować (głupio, ale z namaszczeniem, jak jacusie z netu) na temat wychowania dzieci. Gdy zaoponowałem, pochwalił się że wie lepiej. Zapytałem ile dzieci wychował - odpowiedział, że troje. Odpowiedziałem, ze ja szescioro i z dwiema żonami. Przygasł jak gwiazda z tvn-u, czy jakiegoś innego GWna.

Data: 2010-06-10 15:48:48
Autor: Jacek

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał:
"wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów"

Chylę czoła przed tak znakomitym Kolegą, zwłaszcza za "maczanie korzenia", bo czy to chwalebny a i liczna gromadka dzieci budzi optymizm zwłaszcza dla beneficjentów ZUS.

A co co meritum, to jak chcesz  "wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów" w pomieszczeniu gdzie z pewnością powietrze jest cieplejsze od wody w tymże akwarium? Rozwiń ten pomysł, bo Szwedzka Akademia Nauk jeszcze przyjmuje zgłoszenia do Nobla 2010 z fizyki.
Jacek

Data: 2010-06-10 16:00:35
Autor: Panslavista

"Jacek" <maps@google.pl> wrote in message news:huqqfv$2m0$1news.task.gda.pl...

[...]

Obieg zamknięty - wymienniki ciepła jeden w akwarium, drugi w umywalce zanurzony w wodzie zasilanej z kranu. Moduł Peltierra - zimną częścią w akwarium. z tym, ze na upały obłożyłbym akwaria styropianem z boków - w końcu chodzi o zachowanie nieraz bardzo drogich rybek w zdrowiu przy życiu. Doraźnie można wrzucać od czsu do czasu kostkę lodu rybom, o ile są zimnowodne.

Data: 2010-06-10 21:52:15
Autor: wolim
[...]

Nie no... lubię Cię... ale jesteś zdrowo pierdolnięty.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2010-06-11 11:45:47
Autor: Szymon Łuczak
[...]

Abstrahując od reszty wypowiedzi twoich i innych jak kostka lodu ma schłodzić 100litrowe akwarium ? tam by trzeba było całą powierzchnię zapaćkać tym lodem.

Data: 2010-06-11 11:48:04
Autor: kris

Użytkownik "Szymon Łuczak" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:4C1205CB.1000709wp.pl...
Abstrahując od reszty wypowiedzi twoich i innych jak kostka lodu ma schłodzić 100litrowe akwarium ? tam by trzeba było całą powierzchnię zapaćkać tym lodem.

Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna schłodzić

Data: 2010-06-11 14:10:45
Autor: Szymon Łuczak
kris pisze:

[...]

A to tak o takim patencie już słyszałem

Data: 2010-06-13 13:38:18
Autor: Artur Lew
W dniu 2010-06-11 11:48, kris pisze:
Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna
schłodzić
Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
przykladowo 250l wody w moim akwarium.
Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2010-06-13 14:19:56
Autor: Panslavista

"Artur Lew" <no_spamik_artee@poczta.onet.pl> wrote in message news:4c14c32f$0$17103$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kup sobie chłodziarkę do akwariów - są takie.

Data: 2010-06-14 15:13:09
Autor: Szymon Łuczak
Artur Lew pisze:
[...]

U mnie dawała radę w 112L

Data: 2010-06-17 17:14:34
Autor: ąćęłńóśźż
jak obnizyć temperature na poddaszu
Ryby niegłupie, jak podpłyną do butelki to jak do góry lodowej ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-11 12:13:34
Autor: Panslavista

"Szymon Łuczak" <szymon.luczak@wp.pl> wrote in message news:4C1205CB.1000709wp.pl...

[...]

Obniżyć temperaturę czy zamrozić?

Data: 2010-06-11 14:10:10
Autor: Szymon Łuczak
Panslavista pisze:
[...]

obniżyć temperaturę. ile da jednak kostka lodu 0,01 st. ?
trochę tych "kostków" by być musiało :)

Data: 2010-06-11 15:28:26
Autor: Panslavista
jak obnizyć temperature na poddaszu

Gdyby ryby zaczęły pływać ci bokiem, lub brzuchem do góry zastanawiałbyś się ile kostek ci pomoże? A te butelki - zastanów się czy rybki wytrzymają szybki spadek tenperatury o 10° i więcej...

Data: 2010-06-14 15:14:29
Autor: Szymon Łuczak
Panslavista pisze:
[...]

Pet 1,5 l nie obniży ci szybko o 10st temperatury.

Data: 2010-06-17 17:15:44
Autor: ąćęłńóśźż
jak obnizyć temperature na poddaszu
Należy na powierzchnię wody skierować strumień powietrza np. z kilku wiatraczków typu komputerowego, ciepło parowania obniży
temperaturę.

-- -- -

Data: 2010-06-10 19:56:35
Autor: Andrzej S.
Panslavista pisze:

Zapytałem ile dzieci wychował - odpowiedział, że troje. Odpowiedziałem, ze ja szescioro i z dwiema żonami. Przygasł jak gwiazda z tvn-u, czy jakiegoś innego GWna.

Cos w tym jest, ze wielodzietni nienawidza TVN ;) Tylko te 2 zonki
jakos psuja stereotyp.
--
A S

Data: 2010-06-10 20:21:46
Autor: Panslavista

"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message news:4c11274f$1news.home.net.pl...
Panslavista pisze:

[...]

Bo ta tv sqrwia normalne kobiety.

Data: 2010-06-10 22:35:42
Autor: Marek Dyjor
jak obnizyć temperature na poddaszu OT
Andrzej S. wrote:
Panslavista pisze:

[...]

To norma u prawicowców.

Data: 2010-06-10 22:39:29
Autor: Panslavista

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:hurib5$tsm$1news.onet.pl...
Andrzej S. wrote:
Panslavista pisze:

[...]

Hm, słusznie, lewicowcy sprowadzili człowieka do poziomu małpy.

Data: 2010-06-11 07:58:47
Autor: emarcin
[...]

A dali wykształcenie Panslaviście
;)

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-06-11 08:28:41
Autor: Panslavista

"emarcin" <emarcin@tlen.pl> wrote in message news:4c11d096$0$19164$65785112news.neostrada.pl...
[...]

    GWno prawda - przed IIWŚ Gorliczanie mieli swoje kluby na uniwersytetach w Lwowie i Krakowie, gdyż prawie 100% absolwentów gorliskich szkół średnich wstępowało na wyższe uczelnie. Moje wykształcenie to 10% pracy nauczycieli w szkołach, reszta to samokształcenie.

Data: 2010-06-12 20:46:46
Autor: Marek Dyjor
Panslavista wrote:
[...]

słabo ci to wyszło  :)

Data: 2010-06-12 21:15:57
Autor: Panslavista
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:hv0kn0$g12$1news.onet.pl...
Panslavista wrote:
[...]

Ci idzie o papiery? Ty masz dobre - żółte.

Data: 2010-06-25 18:05:55
Autor: WMP
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c10b5c4$0$19162$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Debilu, jak miałes za gorąco na poddaszu, to polewałes dach wodą?
Może teoretycznie tak, można również otworzyć lodówkę w pokoju, albo kupowac kostki lodu na Orlenie.

Data: 2010-06-25 21:49:40
Autor: Panslavista

"WMP" <w_m_p@wp.pl> wrote in message news:95dd598ce3a591e2b8895703dccc6887@www.curva.com...
[...]

WeronkoMadziulko Powalanko a co ci do tego, jak się można ratować? Wystarczyłby zraszacz na kalenicy od słonecznej strony. Parowanie pobiera mnóstwo energii. Ogrzaną wodę można z rynien użyć do polewania trawnika.

Data: 2010-06-22 09:26:00
Autor: 666
Jak obnizyc temperature na poddaszu ?
Strumień powietrza skierowany na powierzchnię wody, np. z kilku wiatraczków od komputerowych wentylatorków (bezpieczne 12 volt).

Ciepło parowania wody obniża temperaturę o 1-2 stopnie.

Lub filtr kubełkowy wstawiony do starej lodówki.

Lub jakaś inna wężownica na obiegu wody wstawiona do lodówki/zamrażarki.

Można też spróbować z wstawionym do zamrażarki "brzęczykiem" powietrza ;-))

-- -- -