jak ochłodzić laptop?

Data: 2016-05-31 12:26:32
Autor: Bolko
jak ochłodzić laptop?
Miałem Sony z C2D i HDD
Teraz polesingowego DELL z 3320M z SSD kupionego miesiąc temu.
I dół grzeje się jak cholera.
Można coś z tym zrobić?

próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

Data: 2016-05-31 12:29:16
Autor: sczygiel
jak ochłodzić laptop?
W dniu wtorek, 31 maja 2016 21:26:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
[...]

Mozna sprawdzić czy jest zainstalowane oprogramowanie do podtaktowywania cpu.
Kiedys sie to speedstep nazywalo, dzis pewnie inaczej.
Na linuxie robi to cpu governor o nazwie np. ondemand.

Data: 2016-05-31 22:56:09
Autor: Marsjanin
jak ochłodzić laptop?
Dnia Tue, 31 May 2016 12:26:32 -0700, Bolko napisał(a):

Miałem Sony z C2D i HDD Teraz polesingowego DELL z 3320M z SSD kupionego
miesiąc temu. I dół grzeje się jak cholera.
Można coś z tym zrobić?

próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektu:(

Dać do serwisu na konserwację chłodzenia. Jak Poznań to dawaj na priv.

Zanim tak zadziałasz, zbadaj:
- czy słychać wentylator
- jak tak, czy czuć wiatr z jego wylotu
- jak tak, czy owo powietrze jest raczej gorące czy zimne.

ad.:
- jak nie słychać to jest zatarty, przepalony lub zablokowany kocurem kurzu lub połamanymi elementami obudowy - wymiana, wymiana, tylko czyszczenie.
- jak wyje ale nie dmucha - jest u wylotu gruby kocur kurzu - czyszczenie.
- jak wyje i dmucha mocno, ale stosunkowo zimnym powietrzem przy gorącej obudowie - uszkodzony heatpipe (rurka miedziana z gazem, radiator) - wymiana.

Oprócz tego trzeba wymienić skamieniałe pasty termoprzewodzące oraz skruszałe i wyschnięte termopady na nowe.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-06-01 09:34:29
Autor: z
jak ochłodzić laptop?
W dniu 2016-06-01 o 00:56, Marsjanin pisze:
Dać do serwisu na konserwację chłodzenia. Jak Poznań to dawaj na priv.

Z ciekawości. Ile taka usługa kosztuje?

Data: 2016-06-01 18:01:39
Autor: Marsjanin
jak ochłodzić laptop?
Dnia Wed, 01 Jun 2016 09:34:29 +0200, z napisał(a):

Z ciekawości. Ile taka usługa kosztuje?

W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-06-02 10:52:49
Autor: z
jak ochłodzić laptop?
W dniu 2016-06-01 o 20:01, Marsjanin pisze:
W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

Swojego laptopa rozbierałem raz z powodu zakleszczenia płyty w napędzie szczelinowym. Musiałem po całości i wyczyściłem chłodzenie.
Mimo posługiwania się instrukcjami i filmikami z netu ułamałem co nieco i drugi raz nie zamierzam tego robić :-)
Producent zrezygnował z klapki do czyszczenia. Psipadek? :-)

Raz na dwa/trzy miesiące porządnie wysysam odkurzaczem i temperatury wracają do normy.

Data: 2016-06-02 10:58:41
Autor: pueblo
jak ochłodzić laptop?
Witaj Marsjanin, 01 cze 2016 w news:pan.2016.06.01.18.01.39marsjanin.tk napisałeś/aś:

Dnia Wed, 01 Jun 2016 09:34:29 +0200, z napisał(a):

Z ciekawości. Ile taka usługa kosztuje?

W promocji letniej 50 zł. Poza sezonem 85.

Z ciekawości - tzw. konserwacja, to nałożenie nowych past, termopadów, gruntowne odkurzenie. Bo co więcej?

Data: 2016-06-04 20:16:28
Autor: Marsjanin
jak ochłodzić laptop?
Dnia Thu, 02 Jun 2016 10:58:41 +0000, pueblo napisał(a):

Z  ciekawości   -  tzw.  konserwacja,  to   nałożenie  nowych  past,
termopadów, gruntowne odkurzenie. Bo co więcej?

Dokładnie. Nic więcej.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-06-05 04:45:08
Autor: Akarm
jak ochłodzić laptop?
W dniu 2016-06-04 o 22:16, Marsjanin pisze:
Dnia Thu, 02 Jun 2016 10:58:41 +0000, pueblo napisał(a):

Z  ciekawości   -  tzw.  konserwacja,  to   nałożenie  nowych  past,
termopadów, gruntowne odkurzenie. Bo co więcej?

Dokładnie.

W warunkach domowych nie da się odkurzyć dokładnie.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-06-04 23:16:25
Autor: Bolko
jak ochłodzić laptop?
W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 04:45:10 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> Dokładnie.

W warunkach domowych nie da się odkurzyć dokładnie.

Dlaczego?

Data: 2016-06-05 15:49:24
Autor: Akarm
jak ochłodzić laptop?
W dniu 2016-06-05 o 08:16, Bolko pisze:

Dlaczego?

Komora bezpyłowa nie jest zbyt popularnym gadżetem w domach.
To raz.
A dwa: nie ma sensu dokładne odkurzanie czy dokładne nakładanie pasty. Nawet w najdokładniej oczyszczonym sprzęcie pojawi się kurz po uruchomieniu, a pasta po dociśnięciu elementów sama się ładnie rozprowadzi.
Tak że rada, żeby dokładnie odkurzyć, czy też dokładnie rozprowadzić pastę, należy do rodzaju mało przydatnych.

Data: 2016-06-05 19:30:49
Autor: Marsjanin
jak ochłodzić laptop?
Dnia Sun, 05 Jun 2016 15:49:24 +0200, Akarm napisał(a):

Komora bezpyłowa nie jest zbyt popularnym gadżetem w domach. To raz.

W serwisach też.

[...]

Przez  dokładnie można  i  warto  rozumieć po  prostu  coś więcej  niż
wyciągnięcie  kota z  wiatraka,  zmianę pasty  i pozostawienie  szarej
warstwy  pyłu  na  płycie  głównej  -  a  widziałem  tak  wyczyszczone
komputery.

Litościwie pominę speców, którzy dokładali nowej pasty do starej, albo
na  termopad. Raz  za to  widziałem pięknie  nałożoną pastę,  na umyty
radiator, i pozostawiony kocur przed wiatrakiem...

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

jak ochłodzić laptop?