jak odkręcić support na kwadrat

Data: 2012-09-02 13:39:53
Autor: Marek
jak odkręcić support na kwadrat
Hej,
Próbuję odkręcić zapieczony support na kwadrat (prawa strona, lewa zeszła
odpowiedni klucz
(http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/18/35/99/2518359902), do
tego klucz 32mm całkiem długi. Adapter przykręciłem do kwadratu śrubą od
korby by nie spadał. Wiem że gwint jest lewy - trzeba kręcić clockwise by
odkręcić. Support idzie na straty - chcę nowy wkręcić.

Zalałem WD40 na 2dni. Zalałem pepsi na dzień. Dalej nie udało mi się
odkręcić.

Metody mi znane, nie prĂłbowane jeszcze:
* palnik - boję się o alu ramę.. (ponoć od temperatury utleniają się
domieszki i psuje struktura)
* klucz w imadło i kręcić ramą - to przede mną; do sensownego imadła mam
kawał drogi
* "gumówką" obciąć kwadrat i przyspawać wajchę do supportu - spawarkę mam
obok imadła, kawał drogi

Szanowni grupowicze: czy sÄ… jeszcze jakieĹ› inne skuteczne metody?

Marek.

Data: 2012-09-02 07:35:46
Autor: Ignac
jak odkręcić support na kwadrat
A tu masz instrukcje postepowania.Ten klucz najpierw przykręć do osi suportu i dopiero kręć we wła¶ciw± stronę,możesz troche przed kręceniem podgrzać suszarka mufę suportu (żeby lakieru nie spalić). http://www.bukowe.info/rowerowyserwis/?p=304  Ignac

Data: 2012-09-02 14:11:57
Autor: szufla
jak odkręcić support na kwadrat
Szanowni grupowicze: czy sÄ… jeszcze jakieĹ› inne skuteczne metody?

Marek.

W dobra strone krecisz ?

sz.

Data: 2012-09-02 20:14:14
Autor: Andrzej Ozieblo
Marek pisze:

[...]

Nie bardzo mi ten klucz pasuje. Normalnie powinno byc tak, jak pisal Ignac. Czyli wkrecasz adapter w korbe (dobrych kilka zwojow) i krecisz za pomoca klucza oczkowgo lub plaskiego srodek klucza. Sek w tym, ze starsze korby (nie sadze, by byl to Twoj przypadek) nie mialy gwintu na wkrecenie adaptera. Wtedy jedynie pomagal dworamienny sciagacz do lozysk.

Mozna tez polac cocacola (moze byc pepsi, obie duzo bardziej skuteczne niz WD40) i pojezdzic. Powinna sama spac po kilku km.

Data: 2012-09-02 20:52:58
Autor: szufla
[...]

Klucz jest dobry  W wiekszosci przypadkow jest to gwint angielski czyli:
miska lewa prawy gwint, miska prawa lewy gwint. Prawdopodobnie facet kreci nie w te strone. To wszystko.
Nie potrzeba tutaj zadnych sciagaczy ani adapterow.

Mozna tez polac cocacola (moze byc pepsi, obie duzo bardziej skuteczne niz WD40) i pojezdzic. Powinna sama spac po kilku km.

Tak, z pewnoscia, rownie dobrze mozesz polac sokiem pomaranczowym. Efekt bedzie taki sam, czyli zaden.

sz.

Data: 2012-09-02 12:26:36
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 2 wrze¶nia 2012 20:52:45 UTC+2 użytkownik szufla napisał:

[...]

Dokładnie,zakładam klucz na o¶ suportu i przykręcam go do niej ¶rub± do korb
z leciutkim luzem (wyczuwalnym lekko pod palcami) i już wiem że mi nie spadnie
podczas kręcenia,następnie jedn± ręk± trzymam rower za ramę żeby się nie przewrócił a drug± krecę ten klucz po założeniu na niego stosownego klucza oczkowego z niwielk± przedłuzk± z rurki lub klucz nastawny z w.w przedłużk±.

 Ignac

Data: 2012-09-02 20:58:28
Autor: szufla
jak odkręcić support na kwadrat
Prawdopodobnie facet kreci nie w te strone.

Sorry nie doczytalem. Jak krecisz w dobra strone to zamocuj klucz w imadlo, rame na klucz.
Ja tak robilem. Jesli zeszla ci lewa miska  i chcesz starcic suport to podlej do srodka odrdzewiaczem.

sz.

Data: 2012-09-03 09:19:45
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-02 20:52, szufla pisze:

[...]

No to cytacik. Właśnie czytam "motor" z 7.02.2005 i na stronie 34 jest test preparatów antykorozyjnych do ułatwiania odkręcania śrub.

Zbadano 8 preparatów, odkręcano śruby pokryte identyczną warstwą korozyjną (korozję "stworzono" w Instytucie Transportu Samochodowego, odkręcano je kluczem dynamometrycznym.

Pierwsze miejsce zajęła Coca-Cola (podgrzana do 40 stopni C).
Moment odkręcania śruby - 40,6 Nm

(dla przykładu WD40 - 96,6 Nm)

Data: 2012-09-03 14:43:54
Autor: szufla
[...]

Nie czytaj takich glupot, czlowieku, (zwlaszcza identyczna warstwa korozyjna)
Ty jestes teoretykiem, ja praktykiem.

sz.

Data: 2012-09-03 14:51:54
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-03 14:43, szufla pisze:

Nie czytaj takich glupot, czlowieku, (zwlaszcza identyczna warstwa
korozyjna)
Ty jestes teoretykiem, ja praktykiem.

Jaki ze mnie teoretyk. Przede wszystkim praktyk mechanik. Rowerowy i samochodowy. Amator, ale ze sporym dowiadczeniem. Od wielu wielu lat. Cocacola jest najlepszym ze znanych mi "odrdzewiaczy".

Data: 2012-09-03 15:16:00
Autor: coaster
W dniu 2012-09-03 14:51, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

IMHO odrdzewiacze na bazie Coli mozna spokojnie umiescic w antologii Jana Parandowskiego :-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-09-03 15:47:30
Autor: Alfer_z_pracy
Andrzej Ozieblo napisał:
Cocacola jest najlepszym ze znanych mi "odrdzewiaczy".

Może to zależy od zastosowania ale odrdzewiałem sporo razy różne elementy metalowe (z naciskiem na _bardzo_ zardzewiałe) i jednak chamski firmowy odrdzewiacz w butelce 0,5 l z żółtą nakrętką był nieporównywalnie silniejszy od Coli. Jednocześnie jednak był podobnie mocniej szkodliwy dla odrdzewiającego jak i dla środowiska ;)

A.

Data: 2012-09-03 16:08:58
Autor: szufla
jak odkręcić support na kwadrat

Cocacola jest najlepszym ze znanych mi "odrdzewiaczy".

Coz, skoro masz czas miesiacami moczyc zardzewiale czesci :)

Siegnij do jednego z odcinkow pogromcy mitow:
http://mythbustersresults.com/episode5

sz.

Data: 2012-09-02 21:37:17
Autor: Marek
On 02.09.2012 20:14, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Dwa razy to przeczytałem i mam wrażenie że myślisz że próbuję ściągnąć
korbę. Korbę ściągnąłem, mam problem z supportem :)

A do korby mam też klucz odpowiedni, bardzo się przydał :)

Marek

Data: 2012-09-03 10:47:49
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-02 21:37, Marek pisze:

Dwa razy to przeczytałem i mam wrażenie że myślisz że próbuję ściągnąć
korbę. Korbę ściągnąłem, mam problem z supportem :)

Gapa ze mnie. Z odkrecaniem suportu, wlasnie od prawej strony (lewy gwint, nie wielowpust, ale klasyczna miska, z dwoma nacieciami), niezle sie kiedys nameczylem. I wlasnie imadlem odkrecilem.

Data: 2012-09-03 03:52:11
Autor: AlbertStonoga
W dniu poniedziałek, 3 wrze¶nia 2012 10:47:46 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Gapa ze mnie. Z odkrecaniem suportu, wlasnie od prawej strony (lewy gwint, nie wielowpust, ale klasyczna miska, z dwoma nacieciami), niezle sie kiedys nameczylem. I wlasnie imadlem odkrecilem.

Jeden z moich trudniejszych przypadków - support na klucz kołkowy, w rowerze do¶ć leciwym. Traktowałem go wybijakiem, aż iskry szły ...ale pu¶cił.

Pozdr,
Albert Stonoga

Data: 2012-09-02 20:37:28
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Marek" <marek@nonspam.org> napisał w wiadomości news:k1vgi9$u08$1node1.news.atman.pl...

[...]

BARDZO długa przedłużka oraz osoba do pomocy, która potrzyma rower i przypilnuje żeby klucz nie wypadł z suportu. Jak nie da rady na zimno to podgrzej to miejsce, ale Z WYCZUCIEM i powinno pójść.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-09-03 06:53:17
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-02 13:39, Marek pisze:

* klucz w imadło i kręcić ramą - to przede mną; do sensownego imadła mam
kawał drogi

Bezpieczna i skuteczna metoda.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-03 20:12:17
Autor: Klimkr
jak odkręcić support na kwadrat
Użytkownik "Marek" <marek@nonspam.org> napisał w wiadomo¶ci news:k1vgi9$u08$1node1.news.atman.pl...

Zalałem WD40 na 2dni. Zalałem pepsi na dzień. Dalej nie udało mi się
odkręcić.

Ostatnio odkręcałem prawie 20 letni suport - zalewałem WD40 przez parę dni z obu stron (zostawiałem na noc nieodkręcon± stron± w dół), nabyłem gazrurkę ok. 1 m, przedłużyłem klucz (przykręcony do suportu) i poszło.

Data: 2012-09-03 22:05:36
Autor: Marek
jak odkręcić support na kwadrat
Dziękuję za cenne porady, poszło przy pomocy imadła.

Marek

Data: 2012-09-03 22:57:18
Autor: szufla
jak odkręcić support na kwadrat

Dziękuję za cenne porady, poszło przy pomocy imadła.

Kup sobie smar miedziowy(miedziowany), gdy bedziesz wkrecal nastepny.

sz.

jak odkręcić support na kwadrat