Data: 2010-08-08 18:45:14 | |
Autor: Szymon Pysz | |
jak odpowiedzieć na wezwanie kontrolera? | |
Delfino Delphis wrote:
Zdarza się czasem, że kontroler woła nas od czapy samym callsignem, bez Meldunek pozycyjny? p. -- Szymon Pysz |
|
Data: 2010-08-09 05:13:52 | |
Autor: Delfino Delphis | |
jak odpowiedzieć na wezwanie kontrolera? | |
Szymon Pysz wrote:
Meldunek pozycyjny?A no właśnie zastanawiałem się czy ktoś wymyśli. Instruktor właśnie uważa, że na takie wywołanie powinno się złożyć meldunek o położeniu. Mnie się to jednak wydaje dziwne, bo przecież gdyby o to chodziło, to by kontroler o to zapytał, a on po prostu zazwyczaj chce zwrócić uwagę, bo będzie nadawał jakieś dłuższe polecenie. |
|
Data: 2010-08-09 08:35:47 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
jak odpowiedzieć na wezwanie kontrolera? | |
Dnia Mon, 09 Aug 2010 05:13:52 +0200, Delfino Delphis napisał(a):
Szymon Pysz wrote: nie znam procedur łączności lotniczych, tylko morskie, ale na logikę powinno się po prostu zgłosić - to nawiązanie łączności. Tak jest na morzu - wywołuje się kogoś a potem mówi o co chodzi. Na wodzie dochodzi jeszcze często sprawa dojścia do radia, przekazania na chwilę komuś steru itp. Natomiast wydawanie poleceń kiedy nie ma pewności, że odbiorca Cię słyszy i wie, że o niego chodzi jest IMHO bez sensu... -- pzdr meping |
|
Data: 2010-08-12 21:20:54 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
jak odpowiedzieć na wezwanie kontrolera? | |
nie znam procedur łączności lotniczych, tylko >morskie W lotnictwie często tak się komendy jednak wydaje, po to jest potwierdzenie, aby mieć pewność, że usłyszał. W strefach kontrolowanych stały nasłuch jest wymagany, więc nie można się tłumaczyć, że byłem z dala od radia albo trzymałem ster. W strefach o dużym ruchu, np. zbliżanie, jakby kontroler chciał każdego najpierw wywołać, poczekać na zgłoszenie i dopiero wydać komendę, to by się mogło okazać, że opóźnienie jest tak wielkie, że grozi złamaniem separacji. |
|
Data: 2010-08-09 09:45:08 | |
Autor: Wojciech Ścigała | |
jak odpowiedzieć na wezwanie kontrolera? | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
Pan instruktor się myli. Jeśli kontroler chce usłyszeć meldunek, powie "podaj pozycję". Wywołanie samymi znakami służy albo nawiązaniu transmisji przed dłuższą korespondencją, albo zwróceniu uwagi, jeśli pilot nie odpowiedział na poprzednią tranmisję.Meldunek pozycyjny?A no właśnie zastanawiałem się czy ktoś wymyśli. Instruktor właśnie uważa, Meldunek pozycyjny to jedna z dłuższych transmisji - nadana bez ostrzeżenia i nie w porę może skutecznie utrudnić kontrolerowi pracę. -- Wojtuś.net |