jak odszukaćmasęmajątkowądłużnika ;) ??

Data: 2010-01-07 14:31:29
Autor: lukeskyobi
jak odszukaćmasęmajątkowądłużnika ;) ??
Trochę przewrotny temat, ale chciałbym poznać Wasze metody poszukiwanai
informacji nt. dłużników firm, gdzie kierować wnioski o udzielenie informacji
można, jak posługiwać się dostępnymi bazami itd.

Data: 2010-01-07 13:42:22
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 07 Jan 2010 14:31:29 +0100, lukeskyobi napisał(a):

Trochę przewrotny temat, ale chciałbym poznać Wasze metody poszukiwanai
informacji nt. dłużników firm, gdzie kierować wnioski o udzielenie
informacji można, jak posługiwać się dostępnymi bazami itd.

Internet, Google, informacja gospodarcza, KRS... Coś ostatnio Twoje pytania są strasznie ogólne ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-07 14:42:38
Autor: Liwiusz
lukeskyobi@vp.pl pisze:
Trochę przewrotny temat, ale chciałbym poznać Wasze metody poszukiwanai
informacji nt. dłużników firm, gdzie kierować wnioski o udzielenie informacji
można, jak posługiwać się dostępnymi bazami itd.

1. Zapytanie o płatnika składek w ZUS
2. Zapytanie o źródła dochodów w US
3. Zapytanie o posiadane pojazdy w WEP
4. Zapytanie o dane osobowe (NIP, PESEL), miejsce zamieszkania w CBA lub BEL
5. Ustalenie statusu prawnego lokalu w którym dłużnik zamieszkuje
6. Ustalenie czy dłużnik prowadzi działalność gospodarczą
7. Zapytanie do rejestru statków morskich i łodzi motorowodnych
8. Zapytanie do KRS czy dłużnik sprawuje jakiekolwiek funkcje w spółkach
prawa              handlowego
9. Zapytanie do jednostek władających prawami autorskimi:
Stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO
Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i
Słowno-Muzycznych SAWP
Związek Polskich Artystów Plastyków - Agencja Prawa Autorskiego (ZPAP-APA)
Związek Artystów Scen Polskich ZASP
Stowarzyszenie Autorów i Wydawców "Polska Książka"
Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Stowarzyszenie Twórców Ludowych
Związek Producentów Audio-Video ZPAV
Związek Autorów i Producentów Audio-Wizualnych - Stowarzyszenie
Filmowców Polskich (SFP-ZAPA)
Związek Polskich Artystów Fotografików ZPAF
Związek Stowarzyszeń Artystów Wykonawców STOART
Stowarzyszenie Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi Twórców Dzieł
Naukowych i Technicznych KOPIPOL
Stowarzyszenie Niezależnych Autorów Radiowych i Telewizyjnych
Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP
10. Zapytanie do KRUS  o podstawę ubezpieczenia
11.Ustalenie czy dłużnik posiada rachunki bankowe w
BANK BPH S.A.
BANK ZACHODNI WBK S.A.
BANK HANDLOWY W WARSZAWIE S.A.
RAIFFEISEN BANK POLSKA S.A.
BRE BANK (M BANK) S.A.
ING BŚK S.A.
BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO S.A.
BANK MILLENIUM S.A.
BOŚ S.A.
DRESDNER BANK POLSKA S.A.
BISE S.A.
NORDEA BANK POLSKA S.A.
WBC S.A.
EURO BANK S.A.
KREDYT BANK S.A.
FORTIS BANK POLSKA S.A.
ABN AMRO BANK POLSKA S.A.
DEUTSCHE BANK POLSKA S.A.
DEUTSCHE BANK PBC S.A.
SOCIETE GENERAL S.A.
WESTLB BANK POLSKA S.A.
LUKAS BANK S.A.
A I G BANK POLSKA S.A.
BGŻ S.A.
VOLKSWAGEN BANK POLSKA S.A.
12. Zapytanie o wierzytelności przysługujące dłużnikowi z tytułu
dokonywania transakcji z użyciem kart płatniczych
13. Zapytanie o prawo dłużnika do nieruchomości położonych na terenie
[miasto]

Powodzenia.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 14:02:16
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 07 Jan 2010 14:42:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

Zapytanie do jednostek władających prawami autorskimi:

O, a to nawet ciekawe -- zaiksy udzielają informacji o tantiemach z tytułu wykonywania?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-07 15:03:26
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
Dnia Thu, 07 Jan 2010 14:42:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

Zapytanie do jednostek władających prawami autorskimi:

O, a to nawet ciekawe -- zaiksy udzielają informacji o tantiemach z tytułu wykonywania?

   Na wniosek komornika zapewne tak.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 14:06:46
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:03:26 +0100, Liwiusz napisał(a):

O, a to nawet ciekawe -- zaiksy udzielają informacji o tantiemach z
tytułu wykonywania?
    Na wniosek komornika zapewne tak.

Ach, myślałem, że to wszystko to lista, którą dysponuje wierzyciel ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-07 15:08:51
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   No nie, to był fragment przykładowego wniosku o poszukiwanie majątku dłużnika zamieszczonego na stronie www.warszawa.wola.komornik.pl

   Można do tego dodać trochę banków, jak w zeszłym roku robiłem listę banków, które warto zająć, to wyszło trochę ponad 50 (bez spółdzielczych).

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 15:09:55
Autor: lukeskyobi
jak odszukaćmasęmajątkowądłużnika;) ??

>    Na wniosek komornika zapewne tak.

Ach, myślałem, że to wszystko to lista, którą dysponuje wierzyciel ;-)

--

Czyli które pozycje ww. są jeszcze zastrzeżone i nie mogą stać się przedmiotem
działań wierzyciela ?

Data: 2010-01-07 14:35:36
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:09:55 +0100, lukeskyobi napisał(a):

>    Na wniosek komornika zapewne tak.

Ach, myślałem, że to wszystko to lista, którą dysponuje wierzyciel ;-)

Czyli które pozycje ww. są jeszcze zastrzeżone i nie mogą stać się
przedmiotem działań wierzyciela ?

No ba. Co do ZUS i US to chyba nie sądzisz, że jak napiszesz to Ci podadzą różne informacje o dowolnym obywatelu? ;-) albo że bank czuje się zwolniony z zachowania tajemnicy bankowej? ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-08 08:12:23
Autor: lukeskyobi
> [...]

No ba. Co do ZUS i US to chyba nie sądzisz, że jak napiszesz to Ci podadzą różne informacje o dowolnym obywatelu? ;-) albo że bank czuje się zwolniony z zachowania tajemnicy bankowej? ;-)

Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc ;) a ile kosztuje taka przyjemność
u komornika 797/1/ ?

Data: 2010-01-08 08:21:31
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 08 Jan 2010 08:12:23 +0100, lukeskyobi napisał(a):

Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc  a ile kosztuje taka
przyjemność u komornika 797/1/

Kosztuje najpierw pozew, wyrok, tytuł i dopiero egzekucja ;-) Komornik nie świadczy raczej takich usług komercyjnie, tj. bez tytułu wykonawczego ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-08 10:50:55
Autor: wombi
lukeskyobi@vp.pl pisze:
[...]

Ustawa o komornikach i egzekucji

Art. 53a
1. Opłatę stałą w wysokości 3% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego komornik pobiera od wierzyciela w przypadku otrzymania zlecenia poszukiwania majątku dłużnika w trybie art. 797(1) Kodeksu postępowania cywilnego. W razie nieuiszczenia opłaty w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, komornik zwraca wniosek zawierający zlecenie.

2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1 komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Data: 2010-01-08 11:27:48
Autor: Liwiusz
wombi pisze:

[...]

   Do tego dochodzi koszt samego zapytania, jeśli jest płatne.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-08 13:04:36
Autor: Marcus
jak odszukaćmasęmajątkowądłużnika ;) ??
Czy to nie jest w takim razie błędne koło? Wierzyciel ma wskazać komornikowi majątek dłużnika, ale nie ma jak się dowiedzieć, czy ten majątek rzeczywiście istnieje i w jakiej postaci. Coś tu jest chyba nie po kolei...

Pozdro
Marek

Data: 2010-01-08 13:41:47
Autor: Liwiusz
Marcus pisze:
[...]

   Nie musi wskazywać, może zlecić poszukiwanie tegoż majątku.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-08 13:52:32
Autor: Marcus
Liwiusz pisze:
Marcus pisze:
[...]

Ale, jak rozumiem, nie jest to usługa za friko. Tak więc nie dość, że wierzyciel jest w jakiś sposób poszkodowany przez dłużnika, to jeszcze musi zapłacić komornikowi? Czy może komornik ściąga sobie to z zajmowanego majątku?

Pozdro
Marcus

Data: 2010-01-08 14:18:40
Autor: Leszek
jak odszukacmasemajatkowadluznika;) ??
In article <hi7gfq$q8i$1@newsread1.aster.pl>, m.korbecki@aster.pl says...>
Liwiusz pisze:
> Ale, jak rozumiem, nie jest to usluga za friko. Tak wiec nie dosc, ze wierzyciel jest w jakis sposób poszkodowany przez dluznika, to jeszcze musi zaplacic komornikowi? Czy moze komornik sciaga sobie to z zajmowanego majatku?

Pozdro
Marcus

No tak, ?wiat nie jest sprawiedliwy.

To s? koszta post?powania które teoretycznie komornik ?ci?ga z maj?ku d?u?nika. Teoretycznie, bo tylko wtedy gdy go znajdzie.

Data: 2010-01-08 14:24:46
Autor: Liwiusz
Marcus pisze:
Liwiusz pisze:
Marcus pisze:
[...]

   Ściąga, ale najpierw musi zapłacić wierzyciel.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 14:45:38
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:
> [...]

dokonywania transakcji z użyciem kart płatniczych
13. Zapytanie o prawo dłużnika do nieruchomości położonych na terenie

HA ogólne pytanie  a jak precyzyjna odpowiedź.

Faktycznie przesadzam z tym wywoływaniem dyskusji pisząc ogólne pytanko, ale
ostatnio mocno mi się rozwinęła dyskusja odnośnie zarządu sp. z o.o. i problemu
różnicy pomiędzy uprawnieniem do reprezentacji spółki jednoosobowym a
uprawnieniem do działań w zakresie funkcjonowania spółki, które muszą być
2-osobowo wykonywane - nie umiałem sobie odpowiedzieć jakie faktycznie czynności
zarząd musi wykonywać razem a jakie może pojedynczo.

Data: 2010-01-10 01:01:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-01-07 14:42, Liwiusz pisze:

7. Zapytanie do rejestru statków morskich i łodzi motorowodnych

;) No strzeliłeś do mnie :). BTW - wskazujesz większość czynności, które musi wykonać komornik a nie wierzyciel (znaczy się o jakie czynności wnioskować do komornika)

11.Ustalenie czy dłużnik posiada rachunki bankowe w

Jaki klucz wyboru bankĂłw ?

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-01-10 01:05:20
Autor: Liwiusz
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

   Nie ma uniwersalnego klucza. MoĹźna wybrać wszystkie banki, moĹźna tylko te z miasta dłuĹźnika, moĹźna tylko internetowe (jak dłuĹźnik młody) itp. itd.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-13 01:10:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Trochę uzupełniających info ... a tak mnie wzięło na prostowanie ;)

3. Zapytanie o posiadane pojazdy w WEP

Aktualnie zapytania do CEPIK

4. Zapytanie o dane osobowe (NIP, PESEL), miejsce zamieszkania w CBA lub
BEL

CBA - Aktualnie Wydział Udostępniania Informacji Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA

6. Ustalenie czy dłużnik prowadzi działalność gospodarczą

OgĂłlnie przydatna baza: http://www.stat.gov.pl/regon/

8. Zapytanie do KRS czy dłużnik sprawuje jakiekolwiek funkcje w spółkach
prawa handlowego

Przydatne bazy w LEX, LEXIS NEXIS, etc ... ogólne (abonamentowe) bazy z dostępem do KRS (pełniejszym nisz na stronach sejmowych KRS)

13. Zapytanie o prawo dłużnika do nieruchomości położonych na terenie

Generalnie warto rozbijać się po geodezjach - ustalać numery działek i na ten przykład w starostwach ustalać KW nieruchomości adresów, którymi posługuje się dłużnik ... Następnie zapytania do KW.

No i jak napisał Olgierd - portale społecznościowe (często można na ten przykład zobaczyć jak dłużnik foci się na tle swojej maskotki, tj. auta - a tam nr rej ;) ... i takie tam).

Data: 2010-01-13 01:43:01
Autor: Animka

Ogólnie przydatna baza: http://www.stat.gov.pl/regon/

[...]

Gdzieś czytałam, że Naszą Klasę utworzyła firma windykacyjna Ultimo. O to właśnie chodziło.

--
animka

Data: 2010-01-13 01:48:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-01-13 01:43, Animka pisze:

[...]

Zasmucę Cię - jesteś w mylnym błędzie :)

Ta i inne firmy windykacyjne, wkur*ione są do granic możliwości za to, że NK wprowadziła opcję "prywatne profile" pt - Twój nr tel. widzą tylko znajomi ;)

Ale google archiv wiecznie Ĺźywe ;)

Data: 2010-01-13 02:50:11
Autor: Animka
Rafał "SP" Gil pisze:

Ta i inne firmy windykacyjne, wkur*ione są do granic możliwości za to, że NK wprowadziła opcję "prywatne profile" pt - Twój nr tel. widzą tylko znajomi ;)

Oraz założyciele Naszej Klasy!

Ja tam swojego numeru telefonu nie podawałam, bo i tak wszyscy moi znajomi go znają.

Ale google archiv wiecznie żywe ;)

To znaczy? Możesz jaśniej?

--
animka

Data: 2010-01-13 08:02:27
Autor: Liwiusz
Rafał "SP" Gil pisze:

CBA - Aktualnie Wydział Udostępniania Informacji Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA

   No proszę, przypuszczam Ĺźe skrĂłt będzie jeszcze długo uĹźywany, tak jak sławne L4 :)

6. Ustalenie czy dłużnik prowadzi działalność gospodarczą

OgĂłlnie przydatna baza: http://www.stat.gov.pl/regon/

   Nieraz nieaktualna - wiele razy ktoś się nie wyrejestruje, a niedawno pozwałem wspĂłlnika spółki cywilnej, na podstawie właśnie REGONu, a on mi potem przedstawia dowody, Ĺźe od 2003 nie jest juĹź wspĂłlnikiem, tylko wpisu w REGONie nie uaktualnili.

No i jak napisał Olgierd - portale społecznościowe (często można na ten przykład zobaczyć jak dłużnik foci się na tle swojej maskotki, tj. auta - a tam nr rej ;) ... i takie tam).

   To nie dłuĹźnik, tylko dupa. Prawdziwy dłuĹźnik juĹź niczego nie ma :)

--
Liwiusz

jak odszukaćmasęmajątkowądłużnika ;) ??