jak opisać casback organowi podatkowemu?

Data: 2009-09-05 14:14:40
Autor: kredytywkarpaczu
jak opisać casback organowi podatkowemu?
zamierzam regularnie otrzymywać cashback na kilku kartach, chcę mieć podkładkę
że jest on nieopodatkowany, dlatego pragnę zredagować wniosek do izby skarbowej
o interpretację indywidualną, zwłaszcza że chcę uzyskać taki bonus kilkadziesiąt
razy w ciągu roku.

kiedyś był na grupie omawiany przypadek pana który dostał odpowiedź że podatek
ma zapłacić i ktoś wyraził uwagę, że wnioskodawca dał ciała, źle opisując cashback.

proszę o wszelką pomoc (linki, materiały, argumenty, polemikę) w redagowaniu
stanowiska podatnika które broniłoby trzyelementowej tezy że

1) cashback jest nagrodą w konkursie organizowanym przez bank
2) cashback jest związany ze sprzedażą premiową
3) okoliczność że cashback otrzymuję od podmiotu innego niż sklep (od banku) nie zaprzecza tezie 2)

Data: 2009-09-05 14:22:06
Autor: kredytywkarpaczu
jak opisać casback organowi podatkowemu?
poprzednio o konsekwencjach interpretacji dyskutowaliśmy tutaj:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.biznes.banki&aid=86505053

teraz proszę o skupienie sie na tym, jak _uargumentować_ zwolnienie do 760zł
wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym
uzasadnieniu swojego stanowiska

Data: 2009-09-06 03:39:49
Autor: BK
On 5 Wrz, 14:22, kredytywkarpa...@op.pl wrote:
[...]

Wiesz taka porada u doradcy podatkowego to kosztuje troche $$$, a Ty
chcesz zebysmy Ci za free napisali ? ;-)

A calkiem serio - popros bank, dadza Ci gotowca.

Data: 2009-09-06 15:31:57
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
jak opisać casback organowi podatkowemu?
> korzyść dla współautorów miałaby polegać na tym że w razie czego
> tylko ja stracę 40zł a oni nie.

I tylko Ty dostaniesz wiążącą interpretację, a inni nie. :)

tylko ja ryzykuję zmarnowaniem 40zł (być może poznańska izba skarbowa odpisze,
że stanowisko podatnika jest błędne i mam spadać na drzewo, znaczy płacić PIT)

inni współautorzy wpłacają swoje 40zł swoim izbom skarbowym dopiero wtedy,
gdy będą pewni 100% sukcesu (każdy z nich uzupełni treść "mojego" stanowiska
o linijkę "Dnia .... izba skarbowa w poznaniu biuro w lesznie wydała decyzję
nr ............ w której w całości podzieliła stanowisko podatnika
wnioskującego o wydanie interpretacji w identycznej sprawie")

Data: 2009-09-07 03:06:30
Autor: VoyteG
On 6 Wrz, 15:31, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

to ciekawe bo zawsze jak pisze pytanie  emailem to zawsze izba
odpowiada, ze to musi byc interpretacja indywidualna.

nawet gdy pytam o zagadnienia najbardziej ogolne to jedyna reakcja
jest, ze wszystko tryb indywidualny!

czy oni nie moga odpowiedziec indywidualnie, przeciez wiele jest
spraw, ktore nie maja cech unikalnych!

Data: 2009-09-05 15:54:00
Autor: 'Tom N'
kredytywkarpaczu@op.pl w <news:211d.00000065.4aa25630newsgate.onet.pl>:

zamierzam regularnie otrzymywać cashback na kilku kartach, chcę mieć podkładkę
że jest on nieopodatkowany,

Zamierzam regularnie korzystać z bankomatu używając kilku kart, chcę mieć
podkładkę, że takie wypłaty nie podlegają opodatkowaniu...

Zacznij od wyjaśnienia co uważasz za cash back i dlaczego nie jest to
<http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.jsp>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-05 15:12:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-09-05, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

[...]

[...]

Cashback w przypadku kart kredytowych oznacza zwrot umówionego procenta od kwoty wydatków bezgotówkowych. Zazwyczaj 0.5%-1.5%. Przykładowo takie karty ma Polbank, czy Alior Bank.

Się utarlo w Polsce że to też nazywają cashback :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-09-05 19:25:40
Autor: kredytywkarpaczu
jak opisac casback organowi podatkowemu?
dziękuję za pierwszą praktyczną poradę

> Zacznij od wyjaśnienia co uważasz za cash back i dlaczego nie jest
> to <http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.jsp>

co prawda dla mnie jest to oczywista oczywistość ale skorzystam
z dobrej rady przedmówcy i wyraźnie zastrzegę we wniosku ORD-IN, że NIE mam na myśli usługi visacashback, ale że
Cashback w przypadku kart kredytowych oznacza zwrot umówionego procenta od kwoty wydatków bezgotówkowych. Zazwyczaj 0.5%-1.5%.

bo urzędnik-interpretator powinien wiedzieć, czego dot. moje pytanie.

--

jak opisać casback organowi podatkowemu?