jak oszacowac wartośc firmy?

Data: 2010-11-09 20:09:50
Autor: andrzej
jak oszacowac wartośc firmy?
Użytkownik "futurapack" <futurapack@vp.pl> napisał w wiadomości news:ib8iso$llt$1news.onet.pl...
Czy może mi ktos powiedziec ile warta może być firma, na potrzeby sprzedazy może byc przekształcona w sp z o.o. która ma w przyblizeniu takie dane finansowe

obrót roczny ok 1 mln zł
zysk netto ok150-200 tys zł
ilośc pracowników: 2
wartośc srodków trwałych ok 70 tys zł.
branza: produkcja opakowań.
niezadłuzona, brak kredytów, posiadająca stałych , rzetelnych klientów.

Nie mam pojecia w jaki sposób oszacowac wartośc takiej firmy, jesli ktos moze pomóc byłbym wdzięczny

Jeżeli ta firma to działaność gospodarcza osoby fizycznej to jej cena jest 0 zł, bo w Polsce nie ma niewolnictwa.
Natomiast majątek jaki ta osoba fizyczna ma jest warty tyle ile ktoś chce za niego zapłacić, czyli wystarczy zapytać paru chętnych na te rzeczy ile są gotowi zapłacić i masz wycenę z głowy.

--
andrzej

Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
www.auto-szyby.opx.pl
Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

Data: 2010-11-10 10:20:07
Autor: futurapack

Użytkownik "andrzej" <kurek@agi.de> napisał w wiadomości news:ibc6a1$4h4$1news.onet.pl...
[...]

Nie zgadzam się z kolega ,że wartośc firmy to jedynie jej majatek.
A relacje, umowy z klientami? to nawet lata pracy nad wypracowaniem odpowiednich relacji, wspólpracy. Odpowiednie warunki z dostawcami. czy wreszcie częśc rynku zdobyta ciężką pracą,  . Rzetelni i stali kontrachenci itp itd.
zdaje sobie sprawę ze dzialalnosc na osobe fizyczna nie podlega sprzedazy , ale juz przekształcona w sp z o.o  jak najbardzej tak..

Data: 2010-11-10 23:45:23
Autor: andrzej
Użytkownik "futurapack" <futurapack@vp.pl> napisał w wiadomości news:ibdo0i$8rp$1news.onet.pl...

[...]

Ci wszyscy stali kontrahenci są związani umową z bogobojnym Janem Kowalskim, który ma NIP XXXXXXXXX i nic ich nie zmusi, aby się w taki sam sposób związać z karciarzem Pawłem Nowakiem, który ma NIP YYYYYYYYYYY i nigdy nie będzie Janem Kowalskim z NIPem XXXXXXXXX.
Ci wszyscy kontrahenci, szczególnie dostawcy, wiedzą, że ewentualne zadłużenie Jana Kowalskiego mogą od niego wymagać do końca jego życia, natomiast od firmy Kowalski & Nowak Sp. z o.o. z NIPem ZZZZZZZZZZZZ i kapitałem 5000 zł nie dostaną nic.

Data: 2010-11-11 15:43:01
Autor: f

Użytkownik "andrzej" <kurek@agi.de> napisał w wiadomości news:ibf7a7$67t$1news.onet.pl...
[...]

Jeszcze niedawno niektórzy uważali, że S.A czy Sp.z o.o. to poważne firmy, a S.C. czy zwykłe DG to firmy krzak.
Niektórzy jednak wiedzą, że firmy osobowe ręczą całym swoim majątkiem a krzaki są wśród S.A i Sp.z.oo.
Prezes bogacz formalnie bywa gołodupcem za nic nie odpowiadającym. Zapłaci dostawcom na świętego dygdy, jak mu forsy bedzie zbywać ewentualnie ogłosi upadłość i załozy nowy geszeft.

jak oszacowac wartośc firmy?