jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?

Data: 2010-11-01 08:57:38
Autor: jeo stancey
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
Jak w wXP "oszukać" wersję językową systemu kiedy instalator
sterownika do "Intel ICH7R/DH SATA AHCI" nie istnieje do XP w wersji
polskiej - do polskiej tylko na w7!

Czytałem kiedyś, że jest jakaś sztuczka do wpisania do Rejestru "na
chwilę" (na czas instalacji) - właśnie wtedy kiedy wersje językowe się
nie zgdzają (a przecież poza formalnym nie ma to dla działania żadnego
znaczenia).

Data: 2010-11-01 09:23:04
Autor: jeo stancey
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?

Jak w wXP "oszukać" wersję językową systemu kiedy instalator

Już znalazłem, chyba to:
http://tinyurl.com/3ycswl4

Problem, że to chyba nie w wersji językowej jest przeszkoda - tak jak
poprzednio otrzymuję komunikat: "your system does not meet the minimal
requirements".
Wersja systemu się zgadza: XP Home - więc o co może chodzić?

Jak mam zainstalować sterownik do "Intel ICH7R/DH SATA AHCI" na XP?

Jeśli ktokolwiek wie to BŁAGAM o pomoc!

Data: 2010-11-01 18:05:50
Autor: W.P.
Użytkownik jeo stancey napisał:
[...]

A na jakim (ukradzionym z muzeum ? :) ) sprzęcie chcesz to XP postawić?
Zobacz CZEGO konkretnie mu brakuje: RAMu, dysku, grafiki? I np pożycz od
kogoś na czas instalacji.

Najsłabsze na czym instalowałem to był P3-800, 128MB RAM (potem
dołożyłem), 10G dysku.
I sam system - akurat do programowania centralek alarmowych - działał
nawet, nawet...

W.P.

Data: 2010-11-01 20:13:15
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 1 Nov 2010 09:23:04 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

[...]

A w BIOS-ie masz to AHCI włączone? Jak masz emulację PATA to normalne, że
system stwierdza, że nie jak instalować AHCI skoro go nie ma.

Data: 2010-11-01 14:21:27
Autor: jeo stancey
On 1 Lis, 20:13, "Leszek K." <leszek60.wytn...@neostrada.pl> wrote:

A w BIOS-ie masz to AHCI włączone? Jak masz emulację PATA to normalne, że
system stwierdza, że nie jak instalować AHCI skoro go nie ma.

O właśnie, wreszcie prawdopodobna przyczyna!
Tylko, że wyłączyłem AHCI w BIOSie właśnie dlatego, że system przy
włączonym AHCI nie chce się uruchomić bez tego sterownika. A bez
włączonego AHCI nie chce się zainstalować. Tak więc błedne koło. JAK
więc zainstalować?

 Pakiet instalacyjny nie ma plików inf, wszystko jest typu setup.exe
oraz dll

Data: 2010-11-01 22:25:08
Autor: Czarek
W dniu 01-11-2010 22:21, jeo stancey napisał/a:
[...]

To normalne, że się nie uruchamia po przełączeniu.
Po co chcesz przełączyć skoro masz zainstalowany działający system?
Jak instalujesz- przez menadżer urządzeń?

--
Cz.

Data: 2010-11-01 14:41:23
Autor: jeo stancey
On 1 Lis, 22:25, Czarek <czar...@nospampoczta.fm> wrote:

> [...]

To normalne, że się nie uruchamia po przełączeniu.
Po co chcesz przełączyć skoro masz zainstalowany działający system?

Bo mam także na tym samym komputerze w7 (dual-boot) który z kolei nie
chce się uruchomić przy wYłączonym AHCI :)  a jak ma być dual-boot to
ciągłe przełączanie w BIOSie jest jak się domyślasz męczące :(

A poza tym to czyż przy włączonym AHCI dysk przypadkiem nie ma
większego transferu?

Jak instalujesz- przez menadżer urządzeń?

Skąd! Przecież nie ma tam plików typu inf - jest pakiet instalacyjny z
Setup.exe i kupa dll-i (w środku też - po rozpakowaniu). To chyba
przez menedżera urządzeń się wóczas nie da, prawda?

Data: 2010-11-01 22:50:47
Autor: Czarek
W dniu 01-11-2010 22:41, jeo stancey napisał/a:

[...]

Minimalnie szybszy, dochodzi np. NCQ

[...]

Podaj symbol tej płyty (albo link do strony ze sterownikami)

PS. Nie chce mi się teraz szukać tego wpisu do rejestru dla XP, tu masz dla Visty i 7: http://support.microsoft.com/kb/922976/pl

Aby rozwiązać ten problem samodzielnie, włącz w rejestrze sterownik AHCI przed zmianą trybu SATA dysku rozruchowego. W tym celu wykonaj następujące kroki:

    1. Zamknij wszystkie programy oparte na systemie Windows.
    2. Kliknij przycisk Start, wpisz regedit w polu Rozpocznij wyszukiwanie, a następnie naciśnij klawisz ENTER.
    3. Jeśli zostanie wyświetlone okno dialogowe Kontrola konta użytkownika, kliknij polecenie Kontynuuj.
    4. Zlokalizuj i kliknij jeden z następujących podkluczy rejestru:
       HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
       HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\IastorV
    5. W prawym okienku kliknij prawym przyciskiem myszy polecenie Start w kolumnie Nazwa, a następnie kliknij polecenie Modyfikuj.
    6. W polu Dane wartości wpisz wartość 0, a następnie kliknij przycisk OK.
    7. W menu Plik kliknij polecenie Zakończ, aby zamknąć Edytor rejestru.

--
Cz.

Data: 2010-11-01 16:05:35
Autor: jeo stancey
On 1 Lis, 22:50, Czarek <czar...@nospampoczta.fm> wrote:

link do strony ze sterownikami:

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=17412&lang=eng
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18859&lang=eng
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=17312&lang=eng
itd.

    4. Zlokalizuj i kliknij jeden z nast puj cych podkluczy rejestru:
       HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
       HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\IastorV

Szukam szukam i nic! Jakoś tam nie ma żadnego z tych podkluczy...

Data: 2010-11-02 01:00:10
Autor: animka
W dniu 2010-11-02 00:05, jeo stancey pisze:
[...]

Bo nie masz zainstalowanego sterownoka do AHCI.

--
animka

Data: 2010-11-02 00:57:53
Autor: animka
W dniu 2010-11-01 22:41, jeo stancey pisze:
Skąd! Przecież nie ma tam plików typu inf - jest pakiet instalacyjny z
Setup.exe i kupa dll-i (w środku też - po rozpakowaniu). To chyba
przez menedżera urządzeń się wóczas nie da, prawda?

To ten setup.exe się nie uruchomi jak na niego klikniesz? Nie chce instalować?

--
animka

Data: 2010-11-01 22:48:40
Autor: Przemek
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
jeo stancey nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:

Przeczytaj wątek:
"wXP zmienia sprzęt"
Mniej więcej od mejla:
Przem

Data: 2010-11-01 16:13:29
Autor: jeo stancey
On 1 Lis, 22:48, "Przemek" <r...@onet.pl> wrote:
> [...]

> więc zainstalować?
>  Pakiet instalacyjny nie ma plików inf, wszystko jest typu setup.exe

Przeczytaj wątek:
"wXP zmienia sprzęt"
Mniej więcej od mejla:
Przem

Tak, próbowałem zainstalować ów sp46692.exe - ale otrzymuję komunikat,
że JUŻ mam go zainstalowanego!
To dlaczego więc XP nie chce się zabutować przy włączonej opcji AHCI w
BIOSie?

BTW. Czy ów sp46692.exe aby na pewno obsługuje SouthBridge ICH7R/DH ?
Po rozpakowaniu poleceniem Sp#####.exe -e -f<path> -s
i tak nie można znaleźć tych plików:
a. iaahci.cat
b. iaahci.inf
c. iastor.cat
d. iastor.inf
e. iastor.sys
f. txtsetup.oem

Data: 2010-11-02 00:55:05
Autor: animka
W dniu 2010-11-01 22:21, jeo stancey pisze:
[...]

Poszukaj na google sterownika AHCI dla swojej płyty głównej i zainstaluj. Potem zrestartuj komputer.

--
animka

Data: 2010-11-02 16:26:21
Autor: Przemek
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
animka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Poszukaj na google sterownika AHCI dla swojej płyty głównej i zainstaluj. Potem zrestartuj komputer.

Z wyłaczonym sterownikiem w biosie system powie, że się drajwer nie zainstaluje, bo nie ma odpowiedniego urządzenia, z włączonym sterownikiem się nie odpali bo 0x0000007b i koło się zamyka.
Przem

Data: 2010-11-02 19:28:34
Autor: animka
W dniu 2010-11-02 16:26, Przemek pisze:
Z wyłaczonym sterownikiem w biosie system powie, że się drajwer nie
zainstaluje, bo nie ma odpowiedniego urządzenia, z włączonym sterownikiem
się nie odpali bo 0x0000007b i koło się zamyka.

To trzeba coś w tym komputerze wymienić, zmodernozować. Widocznie komputer jakiś do kitu.

--
animka

Data: 2010-11-02 19:39:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 02 Nov 2010 19:28:34 +0100, animka napisał(a):

[...]

Ja chyba te mądrości zacznę zbierać i gdzieś jakąś "Złotą Księgę Cytatów"
założę...

[ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest  ]
[ tylu idiotów.                                            (Stanisław Lem) ]

Data: 2010-11-03 12:18:47
Autor: .Peeter
"Przemysław Ryk" wrote:
Ja chyba te mądrości zacznę zbierać i gdzieś jakąś "Złotą Księgę Cytatów"
założę...

Pomogę Ci bardzo chętnie.

To będzie lepsze od księgi cytatów pewnego specjalisty z Wrocławia.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-11-03 17:09:52
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Nov 2010 12:18:47 +0100, .Peeter napisał(a):

Ja chyba te mądrości zacznę zbierać i gdzieś jakąś "Złotą Księgę Cytatów"
założę...

Pomogę Ci bardzo chętnie.

To będzie lepsze od księgi cytatów pewnego specjalisty z Wrocławia.

Czy przypadkiem nie masz na myśli tego speca, co Wikipedię pozwał? :)

[ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo.          ]
[                                                         (Rowan Atkinson) ]

Data: 2010-11-03 18:56:54
Autor: .Peeter
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
"Przemysław Ryk" wrote
Czy przypadkiem nie masz na myśli tego speca, co Wikipedię pozwał? :)

O kurde, który? :D Ten od prokuratury wtorkowej? Bo tego właśnie
mam na myśli. :>

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-11-03 19:13:25
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Nov 2010 18:56:54 +0100, .Peeter napisał(a):

Czy przypadkiem nie masz na myśli tego speca, co Wikipedię pozwał? :)

O kurde, który? :D Ten od prokuratury wtorkowej? Bo tego właśnie
mam na myśli. :>

Prokuratura wtorkowa? Tego nie kojarzę. Ale nick "Przetwarzam" już diablo
diablo kojarzę... :)

[ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]

Data: 2010-11-03 20:46:44
Autor: .Peeter
"Przemysław Ryk" wrote:
Prokuratura wtorkowa? Tego nie kojarzę. Ale nick "Przetwarzam" już diablo
diablo kojarzę... :)

Taaaak, prokuratura wtorkowa. :-) Zawsze było "we wtorek idę do prokuratury".
Do tej pory czekam na pozew. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-11-03 23:23:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Nov 2010 20:46:44 +0100, .Peeter napisał(a):

[...]

Szlag... Mnie nigdy nie obiecywał. :( A ja swego czasu współmoderatorem
pl.soc.seks.moderowana byłem...

[ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny.                         ]
[                                 (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]

Data: 2010-11-01 23:27:50
Autor: Tomasz Jasiński
jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 1 Nov 2010 09:23:04 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomość
<ca00c25e-1931-4d42-8701-90388b010a66@c20g2000yqj.googlegroups.com>  od jeo stancey <jeostancey@gmail.com>  :

Jak mam zainstalować sterownik do "Intel ICH7R/DH SATA AHCI" na XP?

Jeśli ktokolwiek wie to BŁAGAM o pomoc!

Prawdopodobnie potrzebujesz sterownika z nieco przerobionym plikiem
INF, jak to zrobić onestar opisał tu:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/245184-12-g33m-blue-screen-ahci-enabled

Poszukaj w sieci, jest więcej opisów.

Data: 2010-11-01 17:49:35
Autor: jeo stancey
On 1 Lis, 23:27, Tomasz Jasiński <Belze...@invalid.invalid> wrote:
Prawdopodobnie potrzebujesz sterownika z nieco przerobionym plikiem
INF, jak to zrobić onestar opisał tu:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/245184-12-g33m-blue-screen-ahci-e...

Ten link mi pomógł - ale nic nie modyfikowałem lecz w tym sensie
pomógł, że nie wiedziałem, że spokojnie można rozpakować ten pakiet
instalacyjny:
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18859&lang=eng
poleceniem:
 iata96enu.exe -a -a

To rozpakowało sterowniki do katalogu C:\Program Files\Intel\...

Potem wybrałem z Mendżera Urządzeń "aktualizuj sterownik" dla wpisu z
grupy "Kontrolery IDE ATA/ATAPI"
i wymusiłem podanie powyższej ścieżki samemu i podałem iaAHCI.inf

Po rebucie i włączeniu w BIOSie AHCI teraz XP śmiga jak mała rakietka!

Data: 2010-11-01 18:06:53
Autor: JoteR
"jeo stancey" napisał:

Czytałem kiedyś, że jest jakaś sztuczka do wpisania do Rejestru

Nie do Rejesrtu, ino w pole adresu przeglądarki:
http://pecetfaq.republika.pl/ntg/ntg.htm

JoteR

Data: 2010-11-01 18:31:09
Autor: konieczko
W dniu 2010-11-01 16:57, jeo stancey pisze:
[...]

Chlopie twoj problem to za male zasoby sprzetowe a nie wersja jezykowa,
masz za malo ramu pewnie albo cos w tym stylu

jak oszukać wersję językową przy instalowaniu sterów?