[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DV D do TV?

Data: 2011-11-05 10:28:20
Autor: Rafał Łukawski
[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DV D do TV?

PYTANIE:
czy mozliwe w ogole jest podpiecie tej Manty jako drugiego playera
koncowkami chinchowymi (b) wychodzącymi z wtyczki eurozlaczowej juz
wpietej do TV, ale będącej tak naprawde podlaczeniem dekodera?
Jesli tak, to prosze o dokladna podpowiedz: ktory chinch (kolor!) w
ktore wejscie (c) Manty? Metoda prob i bledow póki co zawodzi :)

Ze tak zapytam, po kiego na sile chcesz sie podpinac pod eurozlacze (albo cos przeoczylem)? Dlaczego nie chcesz skorzystac z wejscia komponentowego i uzyskac z 2xlepszy (cyfrowy) obraz?

pozdr.

Data: 2011-11-05 11:27:41
Autor: jerzu
[ OT ] jak podpi dodatkowy player DVD do TV?
On Sat, 05 Nov 2011 10:28:20 +0100, Rafał Łukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

Ze tak zapytam, po kiego na sile chcesz sie podpinac pod eurozlacze (albo cos przeoczylem)? Dlaczego nie chcesz skorzystac z wejscia komponentowego i uzyskac z 2xlepszy (cyfrowy) obraz?

"Component video – analogowy sygnał wideo" -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Component_video

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-05 11:47:54
Autor: Rafał Łukawski
<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:

[...]

Zwracam honor, nie sprawdzałem tematu bo przy dobrych kablach jakośc (dostrzegalna przez przeciętnego usera) nie odbiega od tego co leci po HDMI /sam uzywalem/

Tak czy owak nadal polecam podpięcie się pod Component (zalecałbym zakup kabli dedykowanych do tego rodzaju złącz, to co prawda cinch, ale wymagania co do wykonanie są większe niż w przypadku np. composite video).

pozdr.

Data: 2011-11-05 16:16:50
Autor: jerzu
[ OT ] jak podpi dodatkowy player DVD do TV?
On Sat, 05 Nov 2011 11:47:54 +0100, Rafa ukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

Zwracam honor, nie sprawdzaem tematu bo przy dobrych kablach jakoc (dostrzegalna przez przecitnego usera) nie odbiega od tego co leci po HDMI /sam uzywalem/

Moe tak, moe nie. Jeli chodzi o t Mant to nie spodziewabym si
jakiego rewelacyjnego obrazu via component, w porwnaniu do tego, co
wysya scartem przez RGB. Pisz to w oparciu o marketowego Korra.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-05 16:25:09
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-11-05 16:16, jerzu wrote:
On Sat, 05 Nov 2011 11:47:54 +0100, Rafał Łukawski
<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:

Zwracam honor, nie sprawdzałem tematu bo przy dobrych kablach jakośc
(dostrzegalna przez przeciętnego usera) nie odbiega od tego co leci po
HDMI /sam uzywalem/

Może tak, może nie. Jeśli chodzi o tę Mantę to nie spodziewałbym się
jakiegoś rewelacyjnego obrazu via component, w porównaniu do tego, co
wysyła scartem przez RGB. Piszę to w oparciu o marketowego Korra.

Też nie znam parametrów owej Manty, tak czy owak przez component obsłuzysz nawet 1080p /a przy tv LCD/plasma to robi spora roznice (nawet przy 720p)/

poza tym wykorzystanie 'komponentu' tu nic nie kosztuje (poza ew. kabelkiem), gniazda w obu urzadzenia sa wolne. po prostu zadziala.

Data: 2011-11-05 18:41:10
Autor: Maciej Bojko
[ OT ] jak podpi dodatkowy player DVD do TV?
On Sat, 05 Nov 2011 16:25:09 +0100, Rafa ukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

[...]

Te nie znam parametrw owej Manty, tak czy owak przez component obsuzysz nawet 1080p /a przy tv LCD/plasma to robi spora roznice (nawet przy 720p)/

Primo, wtpi, eby stary odtwarzacz DVD podawa co innego ni 576i.
Secundo, tak czy inaczej masz obraz SD przeskalowany do natywnej
rozdziaki wywietlacza, jak nie zrobi tego elektronika Manty, to
zrobi to elektronika Samsunga. Zreszt nawet jeeli zrobi to
elektronika Manty, to Samsung przeskaluje go jeszcze raz.

--
Maciej Bjko

Data: 2011-11-05 18:48:15
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-11-05 18:41, Maciej Bojko wrote:
On Sat, 05 Nov 2011 16:25:09 +0100, Rafał Łukawski
<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:

[...]

Primo, wątpię, żeby stary odtwarzacz DVD podawał coś innego niż 576i.
Secundo, tak czy inaczej masz obraz SD przeskalowany do natywnej
rozdziałki wyświetlacza, jak nie zrobi tego elektronika Manty, to
zrobi to elektronika Samsunga. Zresztą nawet jeżeli zrobi to
elektronika Manty, to Samsung przeskaluje go jeszcze raz.

.... co się ogranicza do pytania co wypuszcza z siebie owa Manta, aczkolwiek - jak wspomnialem, nie ma tu inwestycji poza kablem. To po prostu zadziala (jak mysle, zgodnie z intencja pytajacego).

Da sie podlaczyc mante i jeszcze (jezeli dobrze pamietam) pare iinych urzadzen (port HDMI, SCART) byly wolne

Data: 2011-11-05 20:06:04
Autor: Santana

<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:

[...]

Skoro Manta nie posiada HDMI to jest niemal pewne że wypuszcza z siebie zwykły, nieprzeskalowany sygnał SD. A w zasadzie jest to całkiem pewne :)
Optymalnie jest podłączyć pięciona czinczami, wygodniej jednym skartem. Różnica w obrazie będzie widoczna, na korzyść czinczy oczywiście.

Data: 2011-11-06 15:16:48
Autor: Michal
W dniu 2011-11-05 20:06, Santana pisze:

[...]

Ja tam na podobnej klasy sprzęcie - Wivie 128U na chipsecie Mediateka z 2005/2006 r. podłączonej do 50" wyświetlacza plazmowego FullHD widzę wyraźną różnicę pomiędzy SCART RGB, SVIDEO, a component YPbPr po RCA. O przyczynach poniżej.

Też nie znam parametrów owej Manty, tak czy owak przez component
obsłuzysz nawet 1080p

Tylko pokaż mi sprzęt konsumencki AV, który puści 1080p po component - bluraye ograniczają component do 1080i/720p, co gorsza tegoroczne modele BD 3D nawet bardziej - przy połaczeniu analogowym component ograniczają rozdzielczość do 576p/i. IMHO krótkowzroczność
i głupota producentów sprzętu poddających się naciskom dostawców treści w dobie powszechnie plątających się po sieci BDRipów - w d*ę dostaje jak zwykle uczciwy nabywca.

a przy tv LCD/plasma to robi spora roznice (nawet przy 720p)/

A i owszem. Upscaling DVD na wspomnianej 50" plaźmie jest u mnie lepszy ze wspomnianej Wiwy 128U po component, niż z tegorocznego modelu BluRaya 3D - LG BD660 też na chipsecie Mediateka, ale o 6 lat nowszym i nowocześniejszym. Widać to zwłaszcza po poziomie detali. Dodatkowo przy wybraniu component można lepiej dostroić sobie poprawiacze obrazu w TV, co po HDMI jest częściowo zablokowane.
Kolejny plus starych playerów to lepsze wyjście analogowe audio - w obecnie produkowanych często na analog położono kreskę i o 5.1 czy SNR
>95 dB w tańszych modelach można zapomnieć - skupiono się na dźwięku cyfrowym. To o tyle ciekawe, że kilkukrotnie tańsze Wivy itp. sprzed 5-6 lat mają DD 5.1 po analogu i deklarowany SNR > 100 dB oraz niższe THD. Generalnie wtedy było więcej złącz - np: audio miały jednocześnie 5.1, 2.0 oraz cyfrowe elektryczne i optyczne. To się czasem przydaje,
bo w recaiverze do obecnego sprzętu zabrakło mi już wejść optycznych,
więc Wive 128U mam podłączoną po cyfrowym elektrycznym (jakość taka sama) a dodatkowe wyjście 2.1 wykorzystane równolegle z cyfrowym 7.1
jako dopełniające z góry głośniki nr 8 i 9 oraz drugi subwoofer (dodatkowo rozkładający po pomieszczeniu dźwięk).

Primo, wątpię, żeby stary odtwarzacz DVD podawał coś innego niż 576i.

Nie wiemy jaka Manta. Z tego co pisałem wyżej już wiesz, że upscalowany z DVD obraz 720p z takiej Manty czy Wiwy bywa lepszy niż z tegorocznych modeli BluRay 3D podłączonych po HDMI (mam np: Apocalypse Now Redux (DVD9) mam w 2 egzemplarzach z Kina Konesera kupionych przez pomyłkę i puszczałem równolegle - poziom szczegółów lepszy z Wiwy. N
a 50" plaźmie FullHD widać wyraźnie na początkowych palmach czy żłobkowaniu rękojeści pistoletu na pościeli (w innych scenach oczywiście też, ale to mi się rzuciło najbardziej w oczy podczas kalibrowania wyświetlacza, wcześniej kalibrowanego Buroschem (wersja retail, ale może być i okrojona do pobrania z http://www.burosch.de/
Dodatkowa zaleta tych starych, tanich, ale niezłych odtwarzaczy DVD to multisystemowość i region free prosto z pudełka bez martwienia się o aktualizację firmware w blurayu - wbrew pozorom ma to znaczenie
bo przez kilkanaście lat kupiłem ~ 1000 DVD, w tym z angielskiego Amazona - czasem są to wersje US Import (dużo bogatsze w dodatki wydanie kolekcjonerskie) niż wydanie UK, o bieda-z-nędzą wydaniach PL zawierających często sam film bez dodatków, z wyciętym DTS, nawet nie wspominając). Jednym z lepszych przykładów dla mnie to Marsz Pingwinów - polskie wydanie to DD 2.0 z wyłacznie polskim lektorem (M. Kondrat strasznie wczuwa się i czyta typowo dla dzieci, co denerwuje wyjątkowo, zwłaszcza że PL wydanie to nawet nie jest pełne DVD5 - ma AFAIR około 3,5GB z jedną PL scieżką dźwiękową DD 2.0 - makabra w porównaniu z zachodnim wydaniem z Morganem Freemanem i dookólnym dźwiękiem. Wtedy właśnie stary odtwarzacz DVD region free z obsługą NTFS przydaje się jak diabli.
Smutne tylko to, że będąc uczciwym trzeba płacić za to ciężkie pieniądze, ściągać wydania z zachodu (nawet od kiedy Amazon UK wysyła
za 1,82 funta idzie to jako list zwykły, zawsze mam wątpliwości czy nie przyklei się komuś na poczcie do rąk, a jak pomimo opisu "dipatched from UK" wysyłane jest z Wysp Kanałowych, to idzie na cło i trwa to około 2-2,5 tygodnia - przynajmniej u mnie, a piraci nie przejmują się i ściągają co im się żywnie podoba mając content w trymiga na dysku :(

[...]

Jeszcze raz - piszesz bez sprawdzenia w oparciu o teorię, wywodząc błędne wnioski. W praktyce w zależności od odtwarzacza i wyświetlacza oraz złącza wygląda to bardzo różnie. Urządzenia bardzo różnią się między sobą jakością upscalingu (np: BD660 na Mediateku
ma fatalny, a BD670 na Broadcomie już bardzo OK), dodatkowo obróbka obrazu lepiej działa na obrazie źródłowym na poziomie dekodowania strumienia MPEG2, niż na podanym na wejściu już zdekodowanym sygnale analogowym czy cyfrowym _ZDEKODOWANYM_ z różną możliwą dokłądnością
z wejściowego MPEG2. Ludzie często tego nie rozróżniają, tak kiedyś mylili zwykłą przepływowość bitową MP3 i dokładność kodowania oraz modele psychoakustyczne - to dwie różne sprawy.
A tak na marginesie - jak dla mnie i tak wzorcowe upscalowanie
DVD robi Playstation3 - od dawna chodzi mi po głowie kupienie go jako trzeciego odtwarzacza tylko do DVD - trochę szkoda mi jednak tych 1000+ zł na sam odtwarzacz, bo nie gram nawet na PC, a i zużycie prądu oraz hałas z konsoli większy.

... co się ogranicza do pytania co wypuszcza z >siebie owa Manta
Skoro Manta nie posiada HDMI to jest niemal pewne że wypuszcza z siebie
zwykły, nieprzeskalowany sygnał SD. A w zasadzie jest to całkiem pewne :)

      Kolejny raz - z tą "całkowitą pewnością" to bym nie przesadzał ;>
Powód - pisałem o tym już wyżej.

Optymalnie jest podłączyć pięciona czinczami, wygodniej jednym skartem.

Tu się zgadzam.

Różnica w obrazie będzie widoczna, na korzyść czinczy oczywiście.

Generalnie tak, ale dużo zależy od samych kabli. Dobrze ekranowane, grube SCARTY RGB (nawet takie jak Cyfra+ dodaje do swoich dekoderów - grubości małego palca u ręki dorosłego) bywają lepsze niż
cienkie "jak włos" kabelki component "made in china". Sygnał analogowy YPbPr jest bardzo wyczulony na jakość okablowania.

P.S.
Co do "ciemność widzę" - proszę nie zapomnieć o przestawieniu w odtwarzaczu/tunerze sygnału wideo pomiędzy zintegrowanym (composite w SCART nr 2), RGB (SCART nr 1) i YPbPr (Component CINCH) w zazeżności jak jest podłączone.

Data: 2011-11-06 15:26:55
Autor: Michal
W dniu 2011-11-06 15:16, Michal pisze:
Wtedy właśnie stary odtwarzacz DVD region free z obsługą NTFS przydaje
                                                            ^^^^

Oops, NTSC miało być, oczywiście. Chyba za bardzo wczułem się w "klimat imprezy" na grupie sprzętowej PC ;)

--
/MB

Data: 2011-11-07 13:25:49
Autor: 1634Racine
[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
Rafał Łukawski in news:j92vk4$6fn$1news.onet.pl
[.........]
Ze tak zapytam, po kiego na sile chcesz sie podpinac pod eurozlacze

a bo to chyba najlepsze rozwiazanie :)
najlepsze jakosciowo.
najprostsze: wtyczka, wtyczka, euro,euro. Niestety - u mnie nie chce
zadziałać. cholera wie, dlaczego.

Data: 2011-11-07 13:57:50
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-11-07 13:25, 1634Racine wrote:
Rafał Łukawski in news:j92vk4$6fn$1news.onet.pl
[.........]
Ze tak zapytam, po kiego na sile chcesz sie podpinac pod eurozlacze

a bo to chyba najlepsze rozwiazanie :)

Zecydowanie nie najlepsze. Jezeli cokolwiek chcesz wydusic lepszego z tej manty w podanej konfiguracji, podepnij komponentem.

najlepsze jakosciowo.

bzdura

najprostsze: wtyczka, wtyczka, euro,euro. Niestety - u mnie nie chce
zadziałać. cholera wie, dlaczego.

Pytanie, czy chcesz podpiac mante, czy chcesz sie zastanawiac, dlaczego konkretna konfiguracja nie dziala (my tu mamy tylko Twoje slowo, a faktycznie nie wiadomo co sie faktycznie dziele, czy kabel uszkodzony, czy jakies gniazdo uszkodzone, czy manta skonfigurowana tak by wypuszczala sygnal na euro etc etc.)

Data: 2011-11-07 22:19:14
Autor: 1634Racine
[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
Rafał Łukawski in news:j98kke$p7r$1news.onet.pl
On 2011-11-07 13:25, 1634Racine wrote:
[...]

no to pewnie dlatego usiluje podpiac euro-euro, poniewaz tutaj gdzie jestem
nie
posiadam pod ręką (+jakis sklep) kabli: potrojnego + podwojnego do
komponentu.

Pytanie, czy chcesz podpiac mante, czy chcesz sie zastanawiac, dlaczego
konkretna konfiguracja nie dziala

to pierwsze, to pierwsze.

(my tu mamy tylko Twoje slowo, a faktycznie nie wiadomo co sie faktycznie
dziele, czy kabel uszkodzony, czy jakies gniazdo uszkodzone,

wszystko technicznie ok: mam dwa dobre kable euro-euro, bo jeden i drugi bez
problemu pozwala polaczyc dekoder kablowki z tv i to albo na jednym (gornym)
wejsciu,albo na drugim (dolnym) wejsciu euro w tv.
Wiec jeszcze do bani moze byc tylko wejscie euro w mancie, ale to tez nie
jest prawdą - jakis czas temu ta manta dzialala metoda "euro manty - chinche
w inny odbiornik tv".

czy manta skonfigurowana tak by wypuszczala sygnal na euro etc etc.)

i byc moze tutaj jest pies pogrzebany.
"nom" pisal w ktoryms z postow wątku, żeby ustawic w mancie wyjscie sygnalu
rgb, czyli podpiąc mantę pod Ext2 (AV) i zmienic w menu wyjście sygnału
wideo na RGB a później podłączyc pod drugie Euro.
Rozkladam sie na: "(...) zmienic w menu wyjście sygnału wideo na RGB (...)"
<-- - _jak?_

sorry, ale: doceniajac podpiecie po komponencie usiluje ratowac metode
euro-euro, to mam pod ręką :)

No dobra, zalozmy, ze nie uda sie euro-euro.
Co kupic? -> _specjalne_do_komponentu_ (r-g-b)-(r-g-b) oraz audio
(bialy-czerw)-(bialy-czerw)?

Data: 2011-11-08 17:16:23
Autor: 1634Racine
[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
Rafał Łukawski in news:j98kke$p7r$1news.onet.pl
[..............]
Zecydowanie nie najlepsze. Jezeli cokolwiek chcesz wydusic lepszego z tej manty w podanej konfiguracji, podepnij komponentem.

poszło;
dzięki.

Data: 2011-11-07 14:46:34
Autor: Remek
Użytkownik "1634Racine" napisał:

u mnie nie chce zadziałać. cholera wie, dlaczego.

Dlatego, że nie umiesz poprawnie wybrać źródła sygnału. Bredzisz wciąż, że
oczywiste podłączenie nie chce działać. Żałosne. Poproś jakiegoś przedszkolaka,
który w mig Ci wszystko podłączy i skonfuguruje.

Remek

Data: 2011-11-07 21:31:46
Autor: 1634Racine
[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
Remek in news:j98ncd$pe1$1inews.gazeta.pl
Użytkownik "1634Racine" napisał:
u mnie nie chce zadziałać. cholera wie, dlaczego.
Żałosne.  [....]

mocne slowo.

[ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DV D do TV?