jak prać dywan wełniany?

Data: 2010-01-25 09:00:10
Autor: maniek
jak prać dywan wełniany?
Witam.Czy wie ktoś jak należy prać wełniany dywan?

Data: 2010-01-25 19:41:22
Autor: Krzychu
jak prać dywan wełniany?
maniek pisze:
Witam.Czy wie ktoś jak należy prać wełniany dywan?

Tak jak większość dywanów - tylko z użyciem właściwych środków chemicznych. Środki do wełny są mówiąc potocznie "delikatniejsze" - mają niższe pH.

Należy zwrócić baczniejszą uwagę na to aby nie zmoczyć zbyt mocno dywanu albo, mówiąc dokładniej, dokładnie odciągnąć na koniec wodę. Dywan może pozostać co najwyżej lekko wilgotny.

Każdy nadmiar wilgoci zwiększa mocno ryzyko sfilcowania dywanu.

Jak każdy dywan po praniu należy go wyczesać układając runo.

Radzę zlecić fachowcowi. Łatwo doprowadzić do sfilcowania lub zniekształcenia runa a w warunkach domowych bez odpowiedniego sprzętu trudno dobrze odessać wilgoć z dywanu.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2010-01-26 09:44:06
Autor: wolim
jak prać dywan wełniany?
Karcher Puzzi + środek do prania ekstrakcyjnego Karcher RM60.

Zleć to firmie piorącej dywany lub wypożycz urządzenie i zrób sam. Wypożyczysz np. w Komforcie.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-26 01:02:35
Autor: maniek
jak prać dywan wełniany?
On 26 Sty, 09:44, "wolim" <n...@tutaj.pisz> wrote:
[...]

A jak wyglądają ceny wypozyczenia takiego urządzenia?

Data: 2010-01-26 10:26:05
Autor: wolim
jak prać dywan wełniany?

Użytkownik "maniek" <manix-76@o2.pl> napisał

A jak wyglądają ceny wypozyczenia takiego urządzenia?

ZTCP kilkadziesiąt złotych za dobę.
Kilogram proszku, o którm pisałem, to ok. 35 zł.
Wystarczy na 50-100 m2

Pzdry,
MW

Data: 2010-01-26 10:12:41
Autor: Krzychu
jak prać dywan wełniany?
wolim pisze:
Karcher Puzzi + środek do prania ekstrakcyjnego Karcher RM60.

Zleć to firmie piorącej dywany lub wypożycz urządzenie i zrób sam. Wypożyczysz np. w Komforcie.

Karcher nie ma w ofercie czegoś takiego jak RM60. Jak masz na myśli RM760 to jest to środek uniwersalny do tapicerek i wykładzin tekstylnych. Nie jest dedykowany do wełny.

Ktoś kto nie prał nigdy dywanu wełnianego ekstraktorem - przy pomocy Puzzi z dużym prawdopodobieństwem zrobi mu krzywdę. Puzzi słabo odciąga wodę i ma małe cisnienie natrysku

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2010-01-26 10:23:38
Autor: wolim
jak prać dywan wełniany?

Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> napisał

Karcher nie ma w ofercie czegoś takiego jak RM60. Jak masz na myśli RM760 to jest to środek uniwersalny do tapicerek i wykładzin tekstylnych. Nie jest dedykowany do wełny.

Oczywiście, literówka. Prawda, jest uniwersalny, ale spokojnie radzi sobie z wełnianymi dywanami. Większą wagę przykładałbym tu raczej do temperatury wody.

Ktoś kto nie prał nigdy dywanu wełnianego ekstraktorem - przy pomocy Puzzi z dużym prawdopodobieństwem zrobi mu krzywdę. Puzzi słabo odciąga wodę i ma małe cisnienie natrysku

Nie przesadzaj. Uzywam od kilku ładnych lat i prałem już tym chyba wszystko. Jak się pierze z głową, to nic się dywanowi nie zrobi. Prać w jednym przebiegu, bez namaczania (przemaczania) i musi być dobrze.

Data: 2010-01-26 11:03:50
Autor: Krzychu
jak prać dywan wełniany?
wolim pisze:
[...]

Raczej "dywany sobie z nim radzą" w sensie wytrzymują. Zależy jaki dywan. W każdym razie test stabilności kolorów jest w tym wypadku nieodzowny.

Nie przesadzaj. Uzywam od kilku ładnych lat i prałem już tym chyba wszystko. Jak się pierze z głową, to nic się dywanowi nie zrobi. Prać w jednym przebiegu, bez namaczania (przemaczania) i musi być dobrze.

No właśnie - masz jakieś doświadczenie. Pranie "od pierwszego strzału" dywanu wełnianego przez kogoś bez doświadczenia to spore ryzyko. Ale to wybór właściciela.

A to czy da się doprać dywan w jednym przebiegu - zależy od stopnia zabrudzenia.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2010-01-26 11:42:13
Autor: Prawusek
jak prać dywan wełniany?
"Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> wrote in message
wolim pisze:
> [...]

właściciela.

A to czy da się doprać dywan w jednym przebiegu - zależy od stopnia

    Można prać w Carpet Shampoo Amwaya - specjalna szczotka - aplikator
zawiera pojemnik na roztwór roboczy, gdyż sam środek jest koncentratem. W
szczotce podczas prania powstaje piana - którą pozostawia się do
wyschniecia, a więc ilość wody użytej jest minimalna. Pozostawia się tę
pianę do wyschnięcia i odkurzana koniec - działanie super. W/w szampon można
używać i do tapicerki, także samochodowej, jest mały aplikator do takich
celów w postaci szczoteczki nakręconaj na plastikową butelkę, która jest
zbiornikiem roztwqoru roboczego.

Data: 2010-02-03 13:52:58
Autor: Another
jak prać dywan wełniany?
Dnia Mon, 25 Jan 2010 09:00:10 -0800 (PST), maniek napisał(a):

Witam.Czy wie ktoś jak należy prać wełniany dywan?

Może najprościej i najbezpieczniej będzie poszukać w okolicy firmy
świadczącej takie usługi?
Rodzice regularnie prali dywan wełniany gdy jeszcze mieli psa. Płacili za
dywan 2x3m ok. 30 zł.

Pozdrawiam,
--
Another