Data: 2014-10-21 13:21:20 | |
Autor: bugattieb1001 | |
jak przechować auto przez zime | |
Czesc,
Kilka porad: 1. Umyc podwozie + wypelnic szczeliny Fertanem (srodek antykorozyjny- lepszy niz Bool poniewaz reaguje z metalami i powstalymijuz ogniskmi korozji). Wiem ze twoje 911 to nówka ale warto go zabezpieczyc jesli zamierzasz go miec >10 lat. 2. Odpalac 1 lub wiecej w tyg. na ok. 8-12 min. na obr. jałowych (moj 3.0 silnik przy temp. otoczenia 15C nagrzewa sie w 11 min...wiec podałem dla Twojego 3.6 wartość przybliżoną 8-12 min...być może ze względu na większa poj.ukl. chlod. czas bedzie dłuższy). Powinien sie nagrzac do 70-80C i przygazowac kilkanascie razy do 4 tys obr i kilka razy przytrzymac na kilka sekund przy 3-4 tys obr. Potem poczekac 1 min na wystudzenie i zgasic. Po co tak robic? Aby skroplona para wodna nie zalegała tam i nie powod. powst. korozji w wydechu. JEDNAKŻE uwazam ze zima nie bedzie az tak wielka wiec imo ja bym autem wyjezdzał na normalne jazdy...nawet jesli to 911 Turbo Cabrio ... 3. Zakonserwowac uszczelki drzwi i szyb oraz elementy gumowe zawieszenia...np. preparatamu Sonnax'a 4. Umyc nadwozie i nawoskowac. 5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował. 6. Jesli ten parking pozwala na jazdy to ja bym rozpedzil sie pare razy do niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc. z powierzchownej korozji. Podsumowujac Lepiej auto uzytkowac w zimie a nie kombinowac :) Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2014-10-21 22:35:15 | |
Autor: Lewis | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-21 22:21, bugattieb1001@gmail.com pisze:
5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował. Plastikowy zbiornik? :D -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-10-21 13:44:48 | |
Autor: bugattieb1001 | |
jak przechować auto przez zime | |
Plastikowy jak pewnie w ogromnej wiekszosci aut.
Nie miałem na myśli korozji scianek zbiornika lecz elektrycznej pompy paliwa (ktorej obudowa pewnie tez jest z plastiku) z elementami metalowymi w srodku np. jakis zaworek itp. Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2014-10-21 22:35:27 | |
Autor: AZ | |
jak przechowaÄ auto przez zime | |
On 2014-10-21, bugattieb1001@gmail.com <bugattieb1001@gmail.com> wrote:
A to ciekawe, a co sie stanie w momencie gdy silnik i wydech bedzie stygl? To ktos montuje jeszcze stalowe zbiorniki? Jak bedzie stal w suchym garazu to nie wiele skoroduje. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-10-21 22:57:22 | |
Autor: bugattieb1001 | |
jak przechować auto przez zime | |
Gdy przyjedzie pierwszy raz ze zewnatrz na ten suchy parking to po kilku godz. i tak troche wilgoci zostanie w wydechu. Ponadto jestem niemal pewny ze pojecie "suchy " parking nie oznacza ze parametry pomieszczenia parking: wilgotnosc wzgledna i zawartosc gramow pary wodnej na 1kg suchego powietrza będą równe ZERO - na pewno beda zawsze na jakimś poziomie bo nikt tak nie projektuje układów. Poczytaj o wykresie Moliera i o instalacjach wentylacyjnych.
Dlatego przynajmniej raz w tyg warto odpalic silnik tak jak to opisałem wyzej. Druga przyczyna to starzenie sie sondy lamba....(...). BTW. Zaproponowałeś coś od siebie dla wątkotwórcy czy lubisz szukac rzeczy juz odkrytych ? Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2014-10-21 22:59:59 | |
Autor: megrimsES | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-21 o 22:21, bugattieb1001@gmail.com pisze:
Czesc,Jak wydech zardzewieje, to będzie powód, aby kupić tytanowego Akrapovic'a. Nie jest to cabrrio na szczęście
Parking jest w biurowcu nie za dużym i samochodem wjeżdża się do niego windą :D 911 się na pewno zmieści, ale rozpędzić się nie ma szans. Ta moja turbina na szczęście ma ceramikę, więc nie zardzewieje :D :D :D A nie szkoda na sól i całe to gówno?
|
|
Data: 2014-10-22 23:40:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-21 22:59, megrimsES pisze:
PodsumowujacA nie szkoda na sól i całe to gówno? Jak blachy są całe, a nie poobijane to nic się nie stanie od soli. Mi tam by było szkoda auto na zimę wstawiać do garażu, nawet gdybym miał inne :) Masz je do oglądania czy do jeżdżenia? |
|
Data: 2014-10-22 23:56:58 | |
Autor: megrimsES | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-22 o 23:40, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-21 22:59, megrimsES pisze:Wiesz. Problem będzie jak się zrobią koleiny w zwałach śniegu. Dość nisko osadzony zderzak i do wymiany. Za pług będzie robił. Ogólnie do jeżdżenia. Ale z samochodami jest tak, że nie ma takiego, które by spełniało wszystkie potrzeby. 911 turbo do wgniatania w fotel i latania >300. Ale na zimę? |
|
Data: 2014-10-23 01:09:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-22 23:56, megrimsES pisze:
W dniu 2014-10-22 o 23:40, Tomasz Pyra pisze: Jak czterobut to powinien spoko jeździć. Wiadomo że nie po polu ale za to bokami :) A internet mówi że te prześwity też bez dramatu |
|
Data: 2014-10-23 17:28:16 | |
Autor: Cavallino | |
jak przechować auto przez zime | |
Użytkownik "megrimsES" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m2998q$lss$1@usenet.news.interia.pl... W dniu 2014-10-22 o 23:40, Tomasz Pyra pisze: Cayenne turbo nie wyciąga? |
|
Data: 2014-10-22 23:38:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak przechować auto przez zime | |
W dniu 2014-10-21 22:21, bugattieb1001@gmail.com pisze:
2. Odpalac 1 lub wiecej w tyg. na ok. 8-12 min. na obr. jałowych (moj 3.0 silnik przy temp. otoczenia 15C nagrzewa sie w 11 min...wiec podałem dla Twojego 3.6 wartość przybliżoną 8-12 min...być może ze względu na większa poj.ukl. chlod. czas bedzie dłuższy). Powinien sie nagrzac do 70-80C i przygazowac kilkanascie razy do 4 tys obr i kilka razy przytrzymac na kilka sekund przy 3-4 tys obr. Potem poczekac 1 min na wystudzenie i zgasic. Od stania ona się tam nagle nie znajdzie. Więc o ile rada poniekąd dobra o tyle żeby wstawiając auto do garażu rozgrzać wydech żeby usunąć z niego wilgoć, to uruchamianie go co tydzień na chwilkę raczej tylko wilgoć w wydechu wygeneruje. 5. Nalac co najmniej 3/4 baku paliwa po to aby nie korodował. Co prawda od jakiś 20 lat nie widziałem stalowego zbiornika w nowym aucie, no ale jak się tam na Porsche nie znam :) 6. Jesli ten parking pozwala na jazdy to ja bym rozpedzil sie pare razy do niewielkich predkosci i delikatnie hamowal po to aby oczyscic tarcze i klocki hamulc. z powierzchownej korozji. I jaką widzisz wyższość regularnego ścierania korozji, nad zrobieniem tego raz po zimie? :) |