jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankow ego przez muchomory z Torunia?

Data: 2010-03-04 03:14:53
Autor: BK
jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankow ego przez muchomory z Torunia?
On 4 Mar, 11:38, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
kiedyś parę lat temu jakies stare dziadki w jakims sądzie
wydały ignorancki wobec techniki bankowej wyrok uznający
że bank używający komputerów zamiast ton papieru popełnia
zaniedbanie i niedopełnia obowiązków. Bo zamiast tych
szatańskich kampiutrów zdaniem pana sędziego trzeba papieru
i umiejętności czytania. I sprawdzania danych benefcjenta.

Obecnie na ten haniebny wyrok powołuje się dr Masłowska.

Juz niedlugo dyrektywa PSD (ktora juz dawno powinnismy wdrozyc)
przewiduje weryfikacje beneficjenta operacji (np. przelewu) jedynie po
unikalnym identyfikatorze (np. numerze konta).

Taki tez jest zapis w ustawie, ktora ta dyrektywe u nas wdrozy.

Data: 2010-03-04 12:23:57
Autor: rmrmg
Dnia Thu, 04 Mar 2010 03:14:53 -0800, BK napisał(a):

Juz niedlugo dyrektywa PSD (ktora juz dawno powinnismy wdrozyc)
przewiduje weryfikacje beneficjenta operacji (np. przelewu) jedynie po
unikalnym identyfikatorze (np. numerze konta).

Może przy tej okazji wprowadzić jakiś ogólnopolski rejestr kont w KIR. Przynajmniej dla osób prawnych. Wykonując przelew po wpisaniu konta pojawiałby się nie tylko bank ale i beneficjent. Wtedy każdy wiedziałby do kogo idzie przelew.

--
.. JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
..   mail: rmrmg(at)wp(dot)pl     |   przy odpowiednim

Data: 2010-03-04 13:50:36
Autor: mvoicem
(04.03.2010 13:23), rmrmg wrote:
[...]

Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

p. m.

Data: 2010-03-04 14:05:08
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna. owszem , afera jest o druczki na poczcie, ale "dla dobra publicznego"
rydzyki są gotowi zdemolować system bankowy pod pozorem "przeciwdziałania
nadużyciom". rachunków osób prawnych jest skończona ilość, więc można je jakoś niedrogo
usystematyzować, a gdybym wpłacając (np. ja jako nie-miłośnik RM, np. datek na owskiki zobaczył komunikat "brakinformacji o beneficjencie" to nabrałbym podejrzeń że ktoś robi wałka tym razem na szkodę owsiaka i nie zatwierdziłbym przelewu w kanale www, a ktoś o innych poglądach,
np. kolega p47 uchroniłby sie przed zasileniem podmiotu innego niż RM itp.

no i byłoby fajnie...

Usprawnienie systemu bankowego w wyżej podany sposób byłoby kosztowne
ale ten koszt banki jakos by uniosły. I co ważne: obowiązek weryfikacji dalej
spoczywałby nie na banku przyjmującym przelew tylko na podmiocie wysyłającym
tzn. na mnie jako użytkowniku www albo panience na poczcie jako na pracownicy
banku pocztowego itd. itp. Nie byłoby np. opóźnienia w przepływie wynagrodzeń
pod pozorem że bank PKOBP musi sprawdzić ręcznie czy wypłata dla sprzątaczki
jest naprawdę wypłatą dla tej sprzątaczki ani problemu z odbijaniem przelewu
trafiającego np. na konto wspólne współmałżonków itp. skutków ubocznych
postulowanych przez rydzykowe media kagańcowo-kontrolnych pseudo-ulepszeń.

No i rydzyki straciłyby argument że "istnieje luka".

Data: 2010-03-04 14:07:11
Autor: MarekZ
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3461.000002e8.4b8fb004@newsgate.onet.pl...

A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

A według mnie nie jest.

Data: 2010-03-04 05:36:59
Autor: BK
On 4 Mar, 14:07, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
U ytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl> napisa w wiadomo ci
grup dyskusyjnych:3461.000002e8.4b8fb...@newsgate.onet.pl...

> A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDM WCY w zakresie KIR-owskiej
> bazy rachunk w instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

A wed ug mnie nie jest.

Hmm nie byloby to tak glupie gdyby rejestr taki dotyczyl OPP/fundacji/
stowarzyszen ect. czyli podmiotow zyjacych z publicznych darowzin/
zbiorek ect.

Data: 2010-03-04 14:57:16
Autor: Valdi
jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankoweg o przez muchomory z Torunia?
"MarekZ" news:hmob3p$j3q$1srv.cyf-kr.edu.pl

> A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
> bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

A według mnie nie jest.

Popieram Marka.
Zamiast dłubać coś w szeroko pojętym systemie bo bufon z Torunia czuje się
oburzony tym, że ktoś potrafi dymać ludzi z równą bezszczelnością co on,
postulował bym:
1. odebranie koncesji na nadawanie :)

he he he he a tak na poważnie.
Niech Rydzyk i jego przydupasy pójdą po rozum do głowy i założą sobie jeden
rachunek dla wpłat w PLN, jeden dla wpłat w EUR, USD itp.
Niech biznesmen w sutannie trąbi o jednym numerze konta dla każdej z walut
jaką przyjmuje na antenie swojego śmiesznego radia co 10 minut. Niech
przerywa modlitwy różańcowe przez telefon (modlitwa przez telefon - no
comments) np. co 5 "Zdrowaś Mario" z informacją o numerach kont. Niech w
czasie transmisji mszy świętej też co kilka chwil (najlepiej w momentach
kulminacyjnych - przed kazaniem, po kazaniu, przed podniesieniem hostii,
kielicha z winem itp.) też swoim obłudnym głosikiem informuje swoją wierną
świtę na jaki numer konta można wysłać mu ostatni grosz.
Niech dla wiernych za odpowiednią rzecz jasna opłatą (wysłanie za pobraniem
itp.) wysyła do nich JEDEN druczek przelewu z numerem konta :)
Niech na swojej stronie internetowej umieści jakieś wyskakujące okienka,
których nawet adblock+ nie zbanuje, które będą wyświetlały numery kont.
Niech na dole i górze strony 24h dobę przesuwają się numery kont (coś a'la
notowanie spółek giełdowych jakie można zobaczyć w TV) na które można
wspierać szemraną działalność redemptorysty :)
Rydzyk ma swoją sieć komórkową to niech wprowadzi do swojej oferty usługę w
postaci krótkiego kodu np. *666# + zielona słuchawka po której na ekranie
telefonu będzie się wyświetlał numer konta na który można przelewać datki.
Albo jeszcze lepiej - niech wprowadzi usługę SMS premium (koszt SMSa 10 PLN
+ VAT). Wysłanie SMS'a o treści PLN - dostajemy SMSem numer konta dla wpłat
złotówek itp.
Analogiczne rozwiązanie można wprowadzić dla tych co komórek nie mają ale są
w posiadaniu telefonu stacjonarnego - niech pod numerem 0-300 czy 0-700
(ogólnie numer o podwyższonej opłacie) osoba zainteresowana usłyszy nagrany
głos lektora z numerem konta, na który przeleje datek dla przygłupa.

Rozwiązań jest wiele. Człowiek, który minął się z powołaniem niech zacznie
zabezpieczenia swojej chciwej dupy po swojej stronie (rozwiązanie ma podane
m. in. w tym poście) a od polskiego systemu bankowego wara. To, że go
wydymali to tylko znak dla mnie, że jeszcze jest na tym świecie
sprawiedliwość i w końcu przychodzi kryska na matyska.
Z mojej strony tyle.

Pozdrawiam.

Data: 2010-03-06 05:27:02
Autor: krzysztofsf
Valdi pisze:
"MarekZ" news:hmob3p$j3q$1srv.cyf-kr.edu.pl

A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

A według mnie nie jest.

A gdyby podobny numer zrobil ktos np. podszywajac sie pod organizacje zbierajaca pomoc dla ofiar klesk zywiolowych (Haiti, Chile itp ?)

W USA np dosyc czestym przekretem w takich sytuacjach jest zakladanie strony internetowej do ktorej przekierowuje szukajacych w wyszukiwarkach informacji o danej katastrofie i podawanie tam lipnego konta nalezacego do oszusta podszywajacego sie pod taka zbiorke.

Data: 2010-03-04 16:02:41
Autor: mvoicem
jak przeciwdziałać zdemolowaniu syste mu bankowego przez muchomory z Toru nia?
(04.03.2010 14:05), zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:
[...]
Usprawnienie systemu bankowego w wyżej podany sposób byłoby kosztowne
ale ten koszt banki jakos by uniosły.

Czyli ja bym poniósł, ty byś poniósł, on - ona by ponieśli.

Bez przesady - Rydzyki mogą sobie naszemu systemowi bankowemu nagwizdać.
Wbrew pozorom nie ma tutaj żadnej luki.

p. m.

Data: 2010-03-05 07:56:45
Autor: MacGregor
jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.000002e8.4b8fb004newsgate.onet.pl...
.........Ciach.........
[...]
..........Ciach
Jeżeli chodzi o rachunki osób prawnych ok takie dane są dostępne.
Natomiast co z przedsiębirstwami prowadzonymi jako "działalność gospodarcza" bez osobowości prawnej.
Wpisując nuner rachunku poznawało by się dane adresowe osoby fizycznej. A tu się kłania ustawa o ochronie danych osobowych.
Zawężenie sprawdzania tylko do osób prawnych wydaje się być rozwiązaniem nieco ułomnym.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-03-05 09:29:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Mar 2010, MacGregor wrote:

[...]

  Nie, te same dane są publicznie dostępne w jawnym rejestrze DG (albo
ogólnopolskim, tym samym co osoby prawne, albo "gminnym").
  Sorry sir, ale kupujesz nieruchomość (księgi wieczyste) czy zakładasz
DG (rejestr przedsiębiorców właśnie) trafiasz do publicznie dostępnych,
jawnych danych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-04 15:11:35
Autor: rmrmg
Dnia Thu, 04 Mar 2010 13:50:36 +0100, mvoicem napisał(a):

Może przy tej okazji wprowadzić jakiś ogólnopolski rejestr kont w KIR.

Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

Wiem, ale nie pisałem, ze to pomysł jak uchronić tą jedną, konkretną, grupę osób. Jesli numer konta ma być jedynym identyfikatorem to niech on będzie pełnym identyfikatorem, by dało się ustalić kto za tym numerem konta stoi. W przypadku osób prawnych, poza kwestiami technicznymi, chyba nic nie stoi na przeszkodzie. A zastosowanie tego? Ochrona przed phishingiem (np. przychodzi mail "z allegro" o wygranej aukcji z nowym, innym, numerem konta), oszustwami (kupując komputer musiałem wpłacić zaliczkę, sklep nie akceptował kart, ja nie miałem gotówki - umówiliśmy się ze sprzedawcą na przelew) czy zwykłymi pomyłkami.

Data: 2010-03-04 15:46:09
Autor: Kamil Jońca

On 2010-03-04, rmrmg <in@sign.atu.re> wrote:

[...]

[...]

A wydaje Ci się, że to zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

Ale chyba mówimy o osobach prawnych? (Niezależnie, od tego, że do mnie
ten pomysł nie przemawia)
KJ

A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
- Winston Churchill

Data: 2010-03-05 00:53:33
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

> A wydaje Ci się, że to zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

Ale chyba mówimy o osobach prawnych? (Niezależnie, od tego, że do mnie

gdyby ktoś wymyślił sobie że konto firmowe "firma handlowa jana
kowalskiego" podlega ochronie danych osobowych to zawsze jan kowalski
może pisemnie zezwolić spółce akcyjnej KR SA na przetwarzanie danych
osobowych dzięki czemu uchroni siebie np. przed wałkami na allegro.

podobnie wspólnicy spólki osobowej z uwagi na ułomność spółki osobowej
a spółka kapitałowa i jej dane nie podlegają ochronie i nie ma problemu.

Data: 2010-03-05 09:45:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-03-04, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Doczytałem i puściłem cancela (a że nie wszystkie serwery to honorują... ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-03-04 12:25:37
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
[...]

http://www.euractiv.pl/gospodarka/spis_linie/dyrektywa-w-sprawie-usug-patniczych-psd-koniec-ery-gotowki

Problemy z transpozycją

Przyjęcie dyrektywy PSD nie oznacza, że nowe regulacje prawne zostaną od razu
wdrożone. Tekst dyrektywy jest obecnie studiowany przez rządy państw
członkowskich, które muszą dokonać jej transpozycji do prawa krajowego.
Złożoność dyrektywy PSD, znacznie większa niż przeciętna dla unijnych aktów
legislacyjnych, stawia pod znakiem zapytania ostateczny wynik procedury
legislacyjnej w poszczególnych krajach.

Taki tez jest zapis w ustawie, ktora ta dyrektywe u nas wdrozy.

można prosić o konkretną ustawę z nr artykułu? bo z tego co wyżej
zacytowałem z PSD może wyjść coś zupełnie innego niż chcieli twórcy --

Data: 2010-03-04 04:30:57
Autor: BK
On 4 Mar, 12:25, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

legislacyjnych, stawia pod znakiem zapytania ostateczny wynik procedury
legislacyjnej w poszczegĂłlnych krajach.

A wiesz, ze tekst ktory linkujesz pochodzi z 2008, termin wejscia w
zycie byl w 2009, a mamy 2010? :)

To juz sie stalo tylko Polska jak zwykle jest w plecy. I tez nie z
uwagi na merytoryke tylko powolny proces legislacyjny.

> Taki tez jest zapis w ustawie, ktora ta dyrektywe u nas wdrozy.

można prosić o konkretną ustawę z nr artykułu? bo z tego co wyżej
zacytowałem z PSD może wyjść coś zupełnie innego niż chcieli twórcy

ze slowniczka projektu ustawy:

unikatowy identyfikator - kombinację liter, liczb lub symboli
określoną przez dostawcę dla
uŜytkownika usług płatniczych, która jest dostarczana przez jednego
uŜytkownika usług
płatniczych w celu jednoznacznego zidentyfikowania drugiego biorącego
udział w danej
transakcji płatniczej uŜytkownika usług płatniczych lub jego rachunku
płatniczego;

Art. 140. 1. JeŜeli zlecenie płatnicze zostało wykonane zgodnie z
unikatowym identyfikatorem
wskazanym w treści zlecenia płatniczego, bez względu na dostarczone
przez uŜytkownika inne
informacje dodatkowe względem informacji określonych w art. 24 ust. 1
pkt. 1 lub określonych w art.
29 pkt. 2 lit. b, uwaŜa się, iŜ zlecenie płatnicze zostało wykonane
prawidłowo na rzecz właściwego
odbiorcy.

Data: 2010-03-04 13:46:11
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
jak przeciwdzia�a� zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?

wiem, dlatego napisałem:

> można prosić o konkretną ustawę z nr artykułu? bo z tego co wyżej
> zacytowałem z PSD może wyjść coś zupełnie innego niż chcieli twórcy

bo ciekawiło mnie, co nasi (p)osłowie zrobili z PSD, a z uwagi na czas
coś juĹź zrobić zapewne zrobili: i tutaj pozytywne zdziwienie: cytowane przez  kolegę "słowniczek" i art. 140 wskazują, Ĺźe  posłowie o dziwo nic nie namieszali i  Ĺźe będzie w miarę dobrze. W kaĹźdym razie ja
w słowach o "dostarczeniu przez jednego użytkownika" identyfikatora
drugiego użytkownika widzę delikatną sugestię ustawodawcy: "pani Gabrielo Masłowska, odwal się pani od mBanku, bo mBank jest spoko!"

I jeśli ustawę uchwalą w tym brzmieniu, to wyroku SN cytowanego
przez panią doktor będzie można używac conajwyżej w toalecie...
a system bankowy nie zostanie zdemolowany przez radio zTwarzą

--

jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankow ego przez muchomory z Torunia?