Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jak przedłuĹźyć Ĺźycie łoĹźysku sprzeg ła?

jak przedłużyć życie łożysku sprzeg ła?

Data: 2016-07-25 11:02:13
Autor: Tomasz Pyra
jak przedłużyć życie łożysku sprzeg ła?
Dnia Mon, 25 Jul 2016 09:26:01 +0200, sirapacz napisał(a):

ostatnio zauważyłem, że w moich fiatach nie są problemem kończące się tarcze a coraz ciężej chodzące sprzęgła (ot zmiana stylu jazdy z wariata na spokojny).

wpadłem na głupi pomysł aby albo nasmarować czymś wałek po którym jeździ tarcza (bo zakładam, że to jest powodem cieższej pracy). bez rozbierania skrzyni. Myślałem o czymś lekkim typu wd-40 zeby wyplukać syf stamtąd i aby dzieki temu sobie jakoś lżej pracowała.

dobrze kombinuję? czym powinno się normlanie przy wymianie sprzęgła posmarować ten wałek a czym zwykle warsztaty to robią (sprzęgło to jest ta rzecz, jakiej nie mogę wymienić sam i oddaję do warsztatów).

Nic tam się nie smaruje, bo tam jest taki syf (pył z tarczy), że wszystko
się natychmiast zaklei.

Ciężkie chodzenie pedału nie jest raczej spowodowane klinowaniem się tarczy
na wieloklinie.

Jeżeli pedał wymaga dużej siły do operowania, czyli dużo siły żeby wcisnąć
pedał, ale tak samo dużą siłą Twoja noga jest wypychana przez sprężynę, to
po prostu jest do silna sprężyna docisku i raczej z tym nic nie zrobisz.

Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
uda, to jeszcze trudniej złożyć.

Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
się linka w pancerzu.

Data: 2016-07-25 15:13:29
Autor: sirapacz
jak przedłużyć życie łożysku spr zegła?

Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
uda, to jeszcze trudniej złożyć.

Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
się linka w pancerzu.

z linkami jest prosto - nigdy nie zamordowałem łożyska a zawsze tarcze się zużywały pierwsze.
teraz we wszystkich mam hydrauliczne i po jakimś czasie zaczyna coraz ciężej działać sprzęgło i coraz gorzej wysprzęglać.

albo ja gówniane sprzęgła mam, albo mechanicy coś partolą albo mam po prostu takie szczęście. Żywotność sprzęgła to jakieś 4 lata u mnie co przeklada sie na jakies 40kkm przebiegu. Troche krótko. Z drugiej strony w najstarszym punciaku z linką tarcze mi się kończyły po mniej wiecej takim przebiegu  (ale wtedy jeździłem jak głupek).

ile łożysko powinno wytrzymać? może się niepotrzebnie roztrząsam nad tym?

Data: 2016-07-25 20:00:46
Autor: Budzik
jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

ile łożysko powinno wytrzymać? może się niepotrzebnie roztrząsam nad tym?

Kumpel zrobił ducato milion i nadal jedzie... :)

Data: 2016-07-25 22:51:26
Autor: Tomasz Pyra
jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
Dnia Mon, 25 Jul 2016 15:13:29 +0200, sirapacz napisał(a):

Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
uda, to jeszcze trudniej złożyć.

Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
się linka w pancerzu.

z linkami jest prosto - nigdy nie zamordowałem łożyska a zawsze tarcze się zużywały pierwsze.
teraz we wszystkich mam hydrauliczne i po jakimś czasie zaczyna coraz ciężej działać sprzęgło i coraz gorzej wysprzęglać.

Dziwne - trzeba rozebrać wszystko i zobaczyć o co chodzi.
Albo coś przy pedale się zaciera, albo ta dźwignia przekładająca ruch
wysprzęglika na pchanie łożyska wyciskowego.

albo ja gówniane sprzęgła mam, albo mechanicy coś partolą albo mam po prostu takie szczęście. Żywotność sprzęgła to jakieś 4 lata u mnie co przeklada sie na jakies 40kkm przebiegu. Troche krótko.

No bardzo krótko.
Ja w Vectrze mam 290kkm i nadal fabryczne sprzęgło :)

ile łożysko powinno wytrzymać? może się niepotrzebnie roztrząsam nad tym?

Jak jest dobrze zrobione to powinno działać dłużej niż skrzynia.
Natomiast kto wie czy w Twoim Fiacie jest dobrze - bo np. w Cinquecento
było źle i tam to się lubiło zacierać. A to mógł projektować ten sam gość
:)

jak przedłużyć życie łożysku sprzeg ła?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona