jak przesunac strate na kolejny rok

Data: 2011-11-07 11:30:45
Autor: createmodeon
jak przesunac strate na kolejny rok
witam,
jakie są teoretyczne możliwości przesuniecia straty o rok? Np. firma
jednoosobowa hanldujaca sprzetem spodziewa sie straty 20 000 pln za
rok 2011. Wiadomo, że strata to problem pozniej, rozliczanie czesciowe
itd..

Przychodzi mi na mysl sprzedaz towaru firmie B tak aby wykazac zysk a
potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.
B rozmyslila?

Poprosze o teoretyczne pomysly.

Dzieki
createmodeon

Data: 2011-11-07 15:43:40
Autor: witek
On 11/7/2011 1:30 PM, createmodeon wrote:
[...]

np. mozna sprzedac chleb z x milionow, a po nowym roku przyjac zwrot z powodu czerstwego pieczywa.

pogadaj z ksiegowością z pewnej znanej mi piekarni (o ile nie siedzą :) )

Data: 2011-11-08 21:19:13
Autor: monse1
jak przesunac strate na kolejny rok
Ja sprzedałbym towar w 2011 i odkupił w 2012

Data: 2011-11-08 14:04:55
Autor: createmodeon
On 8 Lis, 21:19, monse1 <mon...@op.pl> wrote:
Ja sprzedałbym towar w 2011 i odkupił w 2012

otoz to, tak wlasnie proponuje. ale tak po prostu odkupic? czy mozna
pod zwrot jakis podciagnac.

createmodeon

Data: 2011-11-09 00:31:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-08 23:04, createmodeon pisze:
On 8 Lis, 21:19, monse1<mon...@op.pl>  wrote:
Ja sprzedałbym towar w 2011 i odkupił w 2012

otoz to, tak wlasnie proponuje. ale tak po prostu odkupic? czy mozna
pod zwrot jakis podciagnac.

Można odkupić "coś innego", "przetworzonego" itp.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-09 16:23:44
Autor: monse1
jak przesunac strate na kolejny rok

ale poco kombinować?  numery seryjne masz na fakturach?

Data: 2011-11-07 20:58:22
Autor: tomek
W dniu 07.11.2011 20:30, createmodeon pisze:
[...]

Zwrot z powodu nieodpowiedniego koloru? Tyle że nie wiem czy w PIT nie powoduje to skutków retroaktywnych.

Tomek

Data: 2011-11-07 21:27:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Nov 2011, tomek wrote:

[...]

  IMVHO tak właśnie - przecież to przychód tamtego roku się zmienił.

  Przyznaję że nie wiem jak sprawa wygląda ściśle, bo jedna rzecz
mnie zastanawia: jaka *skala* takich operacji może być "zwykłym
kosztem", a jeśli jest jakieś ograniczenie, to z czego wynika.
  Albo inaczej - czy producent przyjmujący reklamację z tyt.
niezgodności z umową przez zwrot musi koniecznie korygować
przychód.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-07 14:25:07
Autor: createmodeon
On 7 Lis, 21:27, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  Albo inaczej - czy producent przyjmujący reklamację z tyt.
niezgodności z umową przez zwrot musi koniecznie korygować

hmmm, tylko ze to nie zwrot tylko odsprzedanie :)  mozna by podpisac
umowe, ze jesli pogoda bedzie zla w styczniu, to zobowiazuje sie
odkupic od B calego towaru po cenie tej samej. generalnie firmy na
ogol staraja sie wygenerowac starte, a tu myslimy jak zadzialac w
druga strone.

createmodeon

Data: 2011-11-08 12:04:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Nov 2011, createmodeon wrote:

hmmm, tylko ze to nie zwrot tylko odsprzedanie :)  mozna by podpisac
umowe, ze jesli pogoda bedzie zla w styczniu, to zobowiazuje sie
odkupic od B calego towaru po cenie tej samej.

  Można.
  Problem leży w tym, że musisz określić przychód z umowy.
  JEDNEJ umowy, nie dwu niezależnych.
  Czyli albo w roku X nie ma przychodu a w roku X+1 warunkowo
będzie przychód, albo w roku X jest przychód a w roku
X+1 warunkowa korekta roku *X* (a nie "strata" w roku X+1)

  Wersja z dwoma niezależnymi umowami, nie powiązanymi ze
sobą, nie wygląda zaś dobrze ;) (właśnie przez fakt iż
powiązania)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-08 17:52:29
Autor: radekp@konto.pl
jak przesunac strate na kolejny rok
Mon, 7 Nov 2011 21:27:45 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1111072124090.2512@quad>,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(-a):

> Zwrot z powodu nieodpowiedniego koloru? Tyle że nie wiem czy w PIT nie > powoduje to skutków retroaktywnych.

  IMVHO tak właśnie - przecież to przychód tamtego roku się zmienił.

Tz. sprzedając w 2011, a wystawiając korektę w 2012 muszę korygować PIT za
2011??

Data: 2011-11-09 10:02:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 8 Nov 2011, radekp@konto.pl wrote:

[...]

  Ależ nie :P - po to właśnie termin na złożenie deklaracji jest ponad
kwartał później od "normalnego" rozliczenia okresowego, żeby większość
takich zdarzeń dała się "wyczyścić".

  Ale czytam ci ja interpretacje i widzę że oprócz trudności związanej
z faktem iż gro komentarzy dotyczy CIT, występuje zjawisko wskazujące
na możliwość zaliczania korekt "na bieżąco", w sumie opartej na inter-
pretację o sygnaturze ILPB3/423­504/08­2/KS
  Khm...
  Tu:
http://www.czasopismaksiegowych.pl/11,2422,129437,zwroty-w-styczniu-towarow-sprzedanych.html
....usiłują wywieść to z "litery"

  No to "sprzedaż na zwrot" byłaby metodą na zmniejszenie strat,
swoistym "wekslem podatkowym" :>
 Przyznam że konstrukcja nie bardzo mi się podoba co do zasady,
bo faktem jest że "litera" ma pierwszeństwo przed celowością,
niemniej *mi* litera wygląda tak: "przychód po uwzględnieniu".
 Czyli mamy JEDEN, że tak powiem: "tamten" przychód, który
może uwzględniać opusty, zwroty i inne takie. Teza o powstawaniu
"podprzychodów" (które można zaksięgować później) jakoś mało
mnie przekonuje, choć oczywiście jest praktyczna i wygodna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-09 15:41:18
Autor: radekp@konto.pl
jak przesunac strate na kolejny rok
Wed, 9 Nov 2011 10:02:48 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1111090939330.2164@quad>,
> [...]

  Ależ nie :P - po to właśnie termin na złożenie deklaracji jest ponad
kwartał później od "normalnego" rozliczenia okresowego, żeby większość

A jeżeli zwrot/korekta jest w grudniu 2012?

[...]

Zawsze korekty szły mi w bieżący okres, w ogóle pierwsze słyszę by korygować
PIT-a za poprzedni rok. W Castoramie zwrot są teoretycznie bezterminowe (a
klientów mnóstwo), nie mam pojęcia jakby sobie poradzili z korygowaniem
przychodu wg Twoich zasad :).

Data: 2011-11-09 16:09:36
Autor: tomek
W dniu 09.11.2011 15:41, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Dla WNT ze względu na poroniony moment powstania obowiązku podatkowego (coś koło art. 20 ust. 5,6 uptu) korekty to codzienna męka i ludzie sobie radzą.
(Przy czym nie twierdzę że w PIT są te korekty)

Tomek

Data: 2011-11-09 19:13:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 9 Nov 2011, radekp@konto.pl wrote:

[...]

         ^^^^^^^^^
takich zdarzeń dała się "wyczyścić".

A jeżeli zwrot/korekta jest w grudniu 2012?

  Nie napisałeś że "zawsze" :)
  Spotkałem się z poglądem (jakaś strona "księgowa") że "do zamknięcia
ksiąg" nalezy skorygować, a później pisać na bieżąco, ale chyba
tam o PK chodziło.

[...]

  Przyjrzałem się bliżej dopiero jak wsiąkłem w temat - mimo że wiem
o "niepraktyczności" takiego poglądu, sformułowanie w ustawie
wywodzące że przychód to jest przychód *wraz* z opustami i innymi
takimi stoi w poprzek tezy że późniejsze zmiany stanowią osobne
zdarzenia gospodarcze. Ale skoro jest to przyjęty pogląd to
nic tylko korzystać - w razie czego wtopi jedna osoba, sprawa
się nagłośni i będzie wiadomo czy naczelnik z Poznania popełnił
błąd czy nie ;)

W Castoramie zwrot są teoretycznie bezterminowe
(a klientów mnóstwo), nie mam pojęcia jakby sobie poradzili z korygowaniem
przychodu wg Twoich zasad :).

  Zwyczajnie, maks 12 korekt na rok!
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-13 06:51:46
Autor: createmodeon
jak przesunac strate na kolejny rok
to koniec koncow co proponujecie?

createmodeon

Data: 2011-11-07 21:23:52
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Moment.
  Za ile masz tam tego towaru?
  Bo żeby pokryć 20 000 zł, to zysk, czyli różnica między wartością
remanentową a ceną sprzedaży musi przekroczyć te 20 000 zł, zgadza
się?
  Jeśli zaś się zdarzy, że "normalna" marża to np. 5%, zaś tym
razem wyjąkowo się trafiło 50%, to będzie to ... dziwne.
  Natomiast sama "wartość na magazynie" nijak nie wpływa na
zysk - towar kupiony za 50 kzł i leżący na magazynie da
ten sam skutek podatkowy co jego sprzedaż za 50 kzł (czyli
bez zysku).

a potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.
B rozmyslila?

  Hm...
  A nie wyjdzie aby tak, że trzeba skorygować przychód za ten rok
ze stratą (poprzedni)?
  Skoro "cofamy" tamten przychód... (bo sam przyznajesz, że mowa
o zmianie *tamtej* transakcji, a nie zawarciu nowej)

Poprosze o teoretyczne pomysly.

  Nie mam.
  Dla porządku spytam - wiesz że 50% straty rozliczać można zaraz
od początku następnego roku?
  Czy w tym układzie manipulacje mają sens?
(bo za czasów kiedy było "3x33%" oczywiście miały większy)

pzdr, Gotfryd

jak przesunac strate na kolejny rok