[RAID-0] jak przetestowac?

Data: 2009-10-08 23:14:58
Autor: ==PiNo==
[RAID-0] jak przetestowac?
Witam,
Utworzylem na dwoch dyskach RAID-a 0 (kopia) i jest tam podzia na partycje i partycja systemowa. Chce przecwiczyc postepowanie w przypadku awarii jednego z dysków. Jak przelaczyc sie aby wystartowac i pracowac na tym, ktory jest spawny?
Jak pozniej dolaczyc dysk (po naprawie) aby znowu wrocic do RAID-a 0 ??
Prosze o informacje/rady od praktykow.
Z gory uprzejmie dziekuje.
--
Pozdr.
==PiNo==

Data: 2009-10-08 23:34:42
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[RAID-0] jak przetestowac?
Utworzylem na dwoch dyskach RAID-a 0 (kopia)[...]

Raid 0 to stripping, a nie kopia, więc jak jeden padnie to papa dane.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-10-09 21:19:04
Autor: ==PiNo==
[RAID-0] jak przetestowac?

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak61@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:halls3$jja$1news.onet.pl...
Utworzylem na dwoch dyskach RAID-a 0 (kopia)[...]

Raid 0 to stripping, a nie kopia, więc jak jeden padnie to papa dane.

Fakt :/ - mój błąd - skoro opisuję jak działa to jest to oczywiście RAID-1 (mirror). a nie RAID-0.

Data: 2009-10-12 16:08:47
Autor: kamil
[RAID-0] jak przetestowac?

"==PiNo==" <PiNo@pinopino.pl> wrote in message news:halkt3$5ho$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Najlepiej tak, jak mowi instrukcja kontrolera, bo co sprzet to sposoby inne..

Data: 2009-10-14 22:10:35
Autor: ==PiNo==
[RAID-0] jak przetestowac?
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:havgq2$lpa$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ech, tak to jest jak się tnie posty gdy nie ma takiej potrzeby :(
Prosiłem o radę praktyka, bo to co "kamil" piszesz to jest tzw. oczywista oczywistość, a nie każda płyta (GigaByte GA-EP45T-DS3R) ma tak szczegółową dokumentację opisującą różne warianty konfiguracyjne RAID-a oraz tok postępowania w przypadku awarii.
--
Pozdr.

Data: 2009-10-15 15:50:23
Autor: kamil
[RAID-0] jak przetestowac?

"==PiNo==" <PiNo@pinopino.pl> wrote in message news:hb5brl$s0l$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Nie podales nawet plyty w poscie, to i trudno cokolwiek wyrokowac praktykom. Wiekszosc nowych kontrolerow odbuduje macierz w tle, niektore zaczna piszczec i w BIOSie kontrolera trzeba pokazac paluchem co ma robic.

Odepnij jeden dysk podczas pracy i na 99.9% trafisz na ktorys z wariantow powyzej. Jesli kontroler jest sprawny, niz zlego nie ma prawa stac sie z danymi (inaczej caly Raid nie mialby sensu ;).

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-15 16:37:27
Autor: Irokez
[RAID-0] jak przetestowac?
Użytkownik "==PiNo==" <PiNo@pinopino.pl> napisał w wiadomości news:halkt3$5ho$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

U mnie w takim jednym kompie dyski się rozłączyły, miałem 2 widoczne w systemie z czego startował z jednego z nich system tak jakoś sam automagicznie.

Ale potem wchodząc do opcji kontrolera raid ICH7R pisało verified i nie za bardzo znalazłem o co biega i jak je spiąć potem.
Więc zrobiłem backup danych, wywaliłem oba dyski z rajdu, potem oba znowu połaczyłem i postawiłem system na nowo.
Z raci specyficznego zastosowania kompa tak było o wiele szybciej (czas to pieniądz) niż bawić się po necie czy gdzies łaskawie producent da info co dalej z tym robic ewentualnie czekać na pomoc po forach kilka dni.

pozdro.

--
Irokez

[RAID-0] jak przetestowac?