jak prze¿yæ... blachosmrodziarz pyta

Data: 2009-10-27 06:55:04
Autor: Stefandora
jak prze¿yæ... blachosmrodziarz pyta
On 27 Pa¼, 10:27, "Prot" <protoge...@poczta.onet.pl> wrote:
Auta blokuj± skrzy¿owania nie mog±c z nich zjechaæ (ale to akurat norma - nie s±
przecie¿ pomalowane na pomarañczowo). Kiedy w³±cza siê zielone dla
pieszych/rowerzystów nie daj Bo¿e ¿eby akurat siê zrobi³o  miejsce za
przeje¶ciem. Kierowcy najnormalniej w ¶wiecie ruszaj± je¶li stali przed
przej¶ciem na skrzy¿owaniu, lub kontynuuj± jazdê je¶li akurat doje¿d¿ali.

Nie tylko w Wroc³awiu, niestety... Mam kilka takich miejsc w drodze do
pracy i jedyne co mogê zrobiæ to podziêkowaæ kierowcy, który jednak
siê zatrzymuje przed przejazdem, a w stosunku do tych blokuj±cych
wystosowaæ marsa wraz z dezaprobuj±cym cyt cyt cyt.

Oczywi¶cie, denerwuje mnie to, ale zazwyczaj nie jest ¼le - osobówkê
mo¿na omin±æ, gorzej z autobusami lub innymi d³u¿szymi pojazdami. Ale
dziwi mnie to, ¿e kierowcy nie rozumiej±, ¿e blokuj±c w ten sposób
skrzy¿owania/przejazdy tworz± wiêksze korki. Ale do tego zrozumienia
trzeba wyjrzeæ poza swój w³asny czubek nosa.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-27 07:52:54
Autor: Rowerex
On 27 Pa¼, 14:55, Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

(...) jedyne co mogê zrobiæ to podziêkowaæ kierowcy, który jednak
siê zatrzymuje przed przejazdem

"Art. 49.
1. Zabrania siê zatrzymania pojazdu:
(...)
2) na przej¶ciu dla pieszych, na przeje¼dzie dla rowerzystów
oraz_w_odleg³o¶ci_mniejszej_ni¿_10_m_przed tym przej¶ciem lub
przejazdem; na drodze dwukierunkowej
o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowi±zuje tak¿e za tym
przej¶ciem lub przejazdem;"

Mnie zawsze zastanawia te "10 m" - nie przypominam sobie bym widzia³
kierowcê stosuj±cego siê do tego przepisu. 1 metr, 10 centymetrów jak
najbardziej, ale 10 metrów? Po co martwy zapis, który wszyscy olewaj±?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-27 08:03:23
Autor: Stefandora
On 27 Pa¼, 15:52, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> [...]

kierowcê stosuj±cego siê do tego przepisu. 1 metr, 10 centymetrów jak
najbardziej, ale 10 metrów? Po co martwy zapis, który wszyscy olewaj±?

O, w takim razie pojawi³a sie jeszcze jedna opcja - bêdê woziæ w
sakwach ulotki z tym w³a¶nie paragrafem i wrêcza³a przy stosownej
okazji :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-27 14:59:29
Autor: Jan Srzednicki
jak przeżyć... blachosmrodziarz pyta
On 2009-10-27, Rowerex wrote:
On 27 Paź, 14:55, Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

(...) jedyne co mogę zrobić to podziękować kierowcy, który jednak
siÄ™ zatrzymuje przed przejazdem

"Art. 49.
1. Zabrania siÄ™ zatrzymania pojazdu:
(...)
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów
oraz_w_odległości_mniejszej_niż_10_m_przed tym przejściem lub
przejazdem; na drodze dwukierunkowej
o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym
przejściem lub przejazdem;"

Nie doczytałeś:

"(..)
4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego."

Mnie zawsze zastanawia te "10 m" - nie przypominam sobie bym widział
kierowcę stosującego się do tego przepisu. 1 metr, 10 centymetrów jak
najbardziej, ale 10 metrów? Po co martwy zapis, który wszyscy olewają?

Najczęściej przed skrzyżowaniem wyznaczona jest linia zatrzymania i to
ona obowiÄ…zuje.

Data: 2009-10-27 08:06:24
Autor: Stefandora
jak prze¿yæ... blachosmrodziarz pyta
On 27 Pa¼, 15:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> [...]
> przejazdem; na drodze dwukierunkowej
> o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowi±zuje tak¿e za tym

Nie doczyta³e¶:

"(..)
4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
pojazdu wynikaj±cego z warunków lub przepisów ruchu drogowego."

Ej, ale ten zapis nie dotyczy np. sytuacji, gdy kierowca wje¿d¿a na
przej¶cie/przejazd i tam siê zatrzymuje, bo np. ma zielon± strza³kê i
czeka na skrêt.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-27 08:16:39
Autor: Rowerex
wrote:

> [...]

Ej, ale ten zapis nie dotyczy np. sytuacji, gdy kierowca wje¿d¿a na
przej¶cie/przejazd i tam siê zatrzymuje, bo np. ma zielon± strza³kê i

Niestety, pomota³em trochê...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-27 15:16:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-27, Stefandora wrote:
On 27 Paź, 15:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> [...]
> przejazdem; na drodze dwukierunkowej
> o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym

Nie doczytałeś:

"(..)
4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego."

Ej, ale ten zapis nie dotyczy np. sytuacji, gdy kierowca wjeżdża na
przejście/przejazd i tam się zatrzymuje, bo np. ma zieloną strzałkę i
czeka na skręt.

Nie, bo obowiązuje go w takiej sytuacji linia zatrzymywania, która
będzie przed przejściem.

Z drugiej strony, nie mogę znaleźć paragrafu, który zabraniałby
blokowania zebry/przejazdu rowerowego przez samochody w korku (czyli,
gdy nie obowiązuje linia zatrzymania, której występowanie jest związane
z odpowiednim sygnalizatorem/znakiem drogowym. Jest w ogóle coś takiego,
czy wolno to robić?

Data: 2009-10-27 08:28:45
Autor: Stefandora
jak prze¿yæ... blachosmrodziarz pyta
On 27 Pa¼, 16:16, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-10-27, Stefandora wrote:

> Ej, ale ten zapis nie dotyczy np. sytuacji, gdy kierowca wje¿d¿a na
> przej¶cie/przejazd i tam siê zatrzymuje, bo np. ma zielon± strza³kê i
> czeka na skrêt.

Nie, bo obowi±zuje go w takiej sytuacji linia zatrzymywania, która
bêdzie przed przej¶ciem.

Z drugiej strony, nie mogê znale¼æ paragrafu, który zabrania³by
blokowania zebry/przejazdu rowerowego przez samochody w korku (czyli,
gdy nie obowi±zuje linia zatrzymania, której wystêpowanie jest zwi±zane
z odpowiednim sygnalizatorem/znakiem drogowym. Jest w ogóle co¶ takiego,
czy wolno to robiæ?

Ok, czego¶ nie rozumiem. Jedzie, jedzie, jedzie, doje¿d¿a do przej¶cia/
przejazdu dla pieszych, patrzy, duma i widzi, ¿e nichucha nie
przejedzie przez te pasy i np. skrzy¿owanie, bo dalej stoj± samochody
w korkach. I w tej sytuacji nie ma zapisu, któryby regulowa³, ¿e
kierowca musi zatrzymaæ siê przed przej¶ciem/przejazdem, tak? To na
cholerê malowali chyba w Redzie tê przestrzeñ na pomarañczowo (albo
czerwono), gdzie samochody nie powinny siê zatrzymywaæ? Licz± na
kurtuazjê kierowców czy jednak mog± postraszyæ paragrafem?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-27 15:33:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-27, Stefandora wrote:
[...]

Ok, czegoś nie rozumiem. Jedzie, jedzie, jedzie, dojeżdża do przejścia/
przejazdu dla pieszych, patrzy, duma i widzi, że nichucha nie
przejedzie przez te pasy i np. skrzyżowanie, bo dalej stoją samochody
w korkach. I w tej sytuacji nie ma zapisu, któryby regulował, że
kierowca musi zatrzymać się przed przejściem/przejazdem, tak? To na
cholerę malowali chyba w Redzie tę przestrzeń na pomarańczowo (albo
czerwono), gdzie samochody nie powinny się zatrzymywać? Liczą na
kurtuazję kierowców czy jednak mogą postraszyć paragrafem?

Dobre pytanie. Mi instruktor PJ mówił, że mogę się zatrzymać np. na
przystanku tramwajowym (takim, że pasażerowie przełażą do tramwaju przez
ulicę, jeśli np. zaatakuje mnie czerwone światło.

Ale nie wiem (i nie rozumiem) jak to się ma do sytuacji, gdy dojeżdżam
sobie do takiego miejsca, widzę, że stoją tam samochody w korku - czy
mogę się tam wpychać za nich, czy nie.

Data: 2009-10-27 17:14:27
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-27, Stefandora wrote:
[...]

Zatzrymac sie mozesz jak przystanek jest na wysepce. Jezeli nie jest 'w jezdni' i masz znaki na jezdni (zyg-zag) nie morzesz sie zatrzymywac. Nie moze Cie 'zaatakowac czerwone swiatlo'. Dojezdzajac do przystanku powinienes uwazac, nz to czy dasz rade normalnie przejechac. Tak jak przy wjezdzaniu na skrzyzowanie (jeden z chyba najbardziej olewanych przepisow):
Art. 25. 4. Kierujacemu pojazdem zabrania sie:
1) wjezdzania na skrzyzowanie, jezeli na skrzyzowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontunuowania jazdy;

Co do przejscia dla pieszych - tak to wyglada, kiedy chcialo by sie wszystko bardzo szczegolowo opisac w przepisach - przeciez zdroworozsadkowo - zaniechanie wjazdu na przejscie (podczas jazdy w korku) w celu nieblokowania przejscia dla pieszych jest zupelnie oczywiste. Zawsze staram sie tak robic, choc rzadko ale zdarza sie, ze wyliczenie okaze sie nietrafione.

increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2009-10-27 16:18:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-27, Coaster wrote:
[...]

To już jakaś bzdura - w ogóle nie można by wjechać na w.w. zygzak.
Przecież takie coś może mieć dobre 20m długości, jak niby przewidzieć,
że światło zaraz zmieni się na czerwone?

Data: 2009-10-27 16:54:50
Autor: Ryszard Mikke
jak prze¿yæ... blachosmrodziarz pyta
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa³(a):
On 2009-10-27, Coaster wrote:

> Zatzrymac sie mozesz jak przystanek jest na wysepce. Jezeli nie jest 'w > jezdni' i masz znaki na jezdni (zyg-zag) nie morzesz sie zatrzymywac. > Nie moze Cie 'zaatakowac czerwone swiatlo'. Dojezdzajac do przystanku > powinienes uwazac, nz to czy dasz rade normalnie przejechac.

To już jakaÅ&#65533; bzdura - w ogóle nie można by wjechaÄ&#65533; na w.w. zygzak.
Przecież takie coÅ&#65533; może mieÄ&#65533; dobre 20m dÅ&#65533;ugoÅ&#65533;ci, jak niby przewidzieÄ&#65533;,
że Å&#65533;wiatÅ&#65533;o zaraz zmieni siÄ&#65533; na czerwone?

Po kolorze? Teraz ¿ó³te, to zaraz czerwone? Chyba po to te ¿ó³te s±?

rmikke

Data: 2009-10-27 16:58:47
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-27, Ryszard Mikke wrote:
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
> Zatzrymac sie mozesz jak przystanek jest na wysepce. Jezeli nie jest 'w > jezdni' i masz znaki na jezdni (zyg-zag) nie morzesz sie zatrzymywac. > Nie moze Cie 'zaatakowac czerwone swiatlo'. Dojezdzajac do przystanku > powinienes uwazac, nz to czy dasz rade normalnie przejechac.

To juĹź jakaĹ&#65533; bzdura - w ogĂłle nie moĹźna by wjechaÄ&#65533; na w.w. zygzak.
PrzecieĹź takie coĹ&#65533; moĹźe mieÄ&#65533; dobre 20m dĹ&#65533;ugoĹ&#65533;ci, jak niby przewidzieÄ&#65533;,
Ĺźe Ĺ&#65533;wiatĹ&#65533;o zaraz zmieni siÄ&#65533; na czerwone?

Po kolorze? Teraz żółte, to zaraz czerwone? Chyba po to te żółte są?

Na żółtym też już musisz się zatrzymać.

Data: 2009-10-28 11:37:54
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-27, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Jak nie nadazasz, to zatrzymuj sie na 'wczesniejszym zoltym' ;-)

Data: 2009-10-27 17:53:54
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-27, Coaster wrote:
[...]

Chwileczke, chwileczke - nie mozesz sie zatrzymywac na znaku, jak na przystanku stoi lub zbliza sie do niego tramwaj. To takie trudne? Oczywiscie, ze jak zatrzymasz sie 'w ruchu miejskim' a tramwaju nie bylo i cos cie przyblokuje czyli nie bedziesz w stanie sie ewakuowac przez dluzszy czas a tramwaj wlasnie nadjezdza, to nie Twoja wina. Ale jak to udowodnic Policji? ;-) BTW albo nigdy nie mialem takiej sytuacji albo nie przejmowalem sie tym. Ttak czy siak, nie pamietam...

Data: 2009-10-27 17:51:00
Autor: arturbac
Stefandora pisze:
To na
cholerê malowali chyba w Redzie tê przestrzeñ na pomarañczowo

Chyba Wroc³aw lub Poznañ z tego co pamiêtam ale na pewno nie Reda.

Data: 2009-10-27 08:16:01
Autor: Rowerex
On 2009-10-27, Rowerex wrote:

> [...]
> przejazdem; na drodze dwukierunkowej
> o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowi±zuje tak¿e za tym

Nie doczyta³e¶:

"(..)
> [...]

> kierowcê stosuj±cego siê do tego przepisu. 1 metr, 10 centymetrów jak
> najbardziej, ale 10 metrów? Po co martwy zapis, który wszyscy olewaj±?

Najczê¶ciej przed skrzy¿owaniem wyznaczona jest linia zatrzymania i to
ona obowi±zuje.

Mea culpa - faktycznie nie doczyta³em :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-27 16:05:54
Autor: Fabian
Rowerex wrote:
[...]

Chciałem Ci wkleić tylko co poniżej:

Art. 2
29) zatrzymanie pojazdu – unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów;

bez komentarza, ale nie przypominałem sobie aby w tej definicji był zapis "oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów". Bez tego oraz to miało by sens, a tak, to nie wiem ;)

Fabian.

Data: 2009-10-27 08:27:14
Autor: Rowerex
On 27 Pa¼, 16:05, Fabian <fab...@niemampocztyaniadresu.pl> wrote:
Rowerex wrote:

> [...]

> kierowcê stosuj±cego siê do tego przepisu. 1 metr, 10 centymetrów jak
> najbardziej, ale 10 metrów? Po co martwy zapis, który wszyscy olewaj±?

Chcia³em Ci wkleiæ tylko co poni¿ej:

Art. 2
29) zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikaj±ce z
warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwaj±ce nie d³u¿ej ni¿ 1
minutê, oraz ka¿de unieruchomienie pojazdu wynikaj±ce z tych warunków
lub przepisów;

bez komentarza, ale nie przypomina³em sobie aby w tej definicji by³
zapis "oraz ka¿de unieruchomienie pojazdu wynikaj±ce z tych warunków lub
przepisów". Bez tego oraz to mia³o by sens, a tak, to nie wiem ;)

Owszem, nie doczyta³em wszystkiego, ale doczytawszy hmmm.... - niby
jest zakaz zatrzymywania siê mniej ni¿ 10 metrów przed, ale go nie ma
bo co¶ tam, bo przepisy, ale skoro go nie ma, to po co jest te 10m?

Zdaje siê chodzi o to, ¿e _bez_powodu_ nie mo¿na siê zatrzymaæ mniej
ni¿ 10m przed przej¶ciem lub przejazdem, ale je¶li jest powód w
postaci "kogo¶ na ¶cie¿ce lub przeje¼dzie", cz³owieka, psa, kota, itp,
to zatrzymaæ siê mo¿na nawet 1cm od przej¶cia.

Nie mo¿na by³o tego uj±æ pro¶ciej? :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-27 16:24:49
Autor: Coaster
Fabian wrote:
Rowerex wrote:
[...]

Hmm, ale czego nie rozumiesz? Moze po prostu brakuje ci Art. 2 pkt. 30?
;-)