[NTG] jak rozliczyć płyn do spryskiwaczy

Data: 2014-08-06 09:37:30
Autor: dddddddd
[NTG] jak rozliczyć płyn do spryskiwaczy
Witam,
Wczoraj dostałem maila od księgowej: "do jakiego auta kupił Pan płyn do spryskiwaczy" :)
Zasadę mam taką, że jak pojawia się 5L płynu letniego poniżej 3zł/szt. lub 5L zimowego do 5zł/szt. to kupuję więcej na zapas. Tym razem kupiłem z 50L płynu. Jak powinienem odliczać vat od tego? Na razie zużyłem 3,75L do auta z odliczniem 100%  Vat i 2,813L do auta 50% VAT, 0,11L rozlało mi się na ziemię.
Czy od zakupu menzurki do odmierzania objętości płynu mogę odliczyć 100c czy 50% vatu (będę jej używał do nalewania płynu do obydwu aut ;)

Łukasz

Data: 2014-08-06 03:34:40
Autor: kogutek444
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
W dniu roda, 6 sierpnia 2014 09:37:30 UTC+2 uytkownik dddddddd napisa:
Witam,

Wczoraj dostaem maila od ksigowej: "do jakiego auta kupi Pan pyn do spryskiwaczy" :)

Zasad mam tak, e jak pojawia si 5L pynu letniego poniej 3z/szt. lub 5L zimowego do 5z/szt. to kupuj wicej na zapas. Tym razem kupiem z 50L pynu. Jak powinienem odlicza vat od tego? Na razie zuyem 3,75L do auta z odliczniem 100%  Vat i 2,813L do auta 50% VAT, 0,11L rozlao mi si na ziemi.

Czy od zakupu menzurki do odmierzania objtoci pynu mog odliczy 100c czy 50% vatu (bd jej uywa do nalewania pynu do obydwu aut ;)

-- Pozdrawiam

ukasz

Strach si ba o co spytasz jak sprark do pompowania k kupisz.

Data: 2014-08-07 12:04:00
Autor: dddddddd
W dniu 2014-08-06 12:34, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu roda, 6 sierpnia 2014 09:37:30 UTC+2 uytkownik dddddddd napisa:

Strach si ba o co spytasz jak sprark do pompowania k kupisz.

Widz e wielu nie zauwayo e wtek jest z tych [pitkowo] :)
ale faktycznie - kompresor do k to moe by dopiero problem, chyba jak ewidencj uycia naleaoby prowadzi... :)
Z pynem prociej - deklaruj e 20L do auta X, 30L do auta Y, opisuj opakowania i po sprawie :)
co do magazynowania - wol to ni zorientowa si z rana e pynu nie ma i kupi na stacji za 20z...

ukasz

Data: 2014-08-07 13:08:26
Autor: dddddddd
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
W dniu 2014-08-06 12:34, kogutek444@gmail.com pisze:

Strach si ba o co spytasz jak sprark do pompowania k kupisz.

a jak ty to widzisz? pewnie prowadzenie ewidencji...

ukasz

Data: 2014-08-07 04:26:38
Autor: kogutek444
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 13:08:26 UTC+2 uytkownik dddddddd napisa:
> [...]

> Strach si� ba� o co spytasz jak spr�ark� do pompowania k� kupisz.

a jak ty to widzisz? pewnie prowadzenie ewidencji...

Historia zna sporo przypadkw naliczania przez US podatku od darmowego oprogramowania. A powietrze dla miejscowych jest darmowe. Ludzie nie zdaj sobie sprawy na jak min si pakuj pompujc samemu samochody, zwaszcza firmowe. A jak jednoczenie s firmowe i prywatno firmowe to ja si nie podejmuj stworzenia algorytmu rozlicze pompowania. A co w sytuacji jak by byy rne stawki VAT na powietrze do k w zalenoci od tego co si przewozi?

Data: 2014-08-07 13:56:41
Autor: dddddddd
W dniu 2014-08-07 13:26, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

w zasadzie to na powietrze do pompowania powinna by akcyza, zwolnione powinno by tylko to do oddychania (ale zwolnienie powinno zacz obowizywa za ptora roku), tak jak olej opaowy.
No i koniecznie tester pynu w spryskiwaczach, bo jeszcze kto sabiej opodatkowan wod naleje :)

ukasz

Data: 2014-08-07 16:27:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 Aug 2014, kogutek444@gmail.com wrote:

Historia zna sporo przypadkw naliczania przez US podatku od darmowego oprogramowania.

  A we i si doucz (a raczej "sprawd").
  Zna przypadki takich prb, dawno temu i skutecznie ucite wyrokiem NSA.
  Jednoznacznym - cena moe by zerowa, warunek jest taki, e jest to cena
"rynkowa", czyli e *KADY* moe dosta to samo wiadczenie w tej cenie.
  Tene wyrok uwiadamia jednoczenie grob pomysw np. zablokowania
parkowania "obcym" samochodom za pomoc ustalenia cennika i zaporowej ceny.
  Bo gocie przyjad i kto doniesie...

A powietrze dla miejscowych jest darmowe.

  No i pty nie wprowadzono odrbnego podatku, podstawa opodatkowania
wynosi zero :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-07 11:35:07
Autor: kogutek444
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 16:27:41 UTC+2 uytkownik Gotfryd Smolik news napisa:
> [...]

> A powietrze dla miejscowych jest darmowe.

  No i p�ty nie wprowadzono odr�bnego podatku, podstawa opodatkowania

Co mam sprawdza i si doucza. Byy takie przypadki bo bez douczania si o nich wiem bo w telewizji mwili.  NSA w tej sprawie mi zwisa i powiewa. Jeli kto przez przypierdolenie si US si rozchorowa, zawau na przykad dosta. To po tym wyroku choroba mu si cofna i jest w stanie jak przed zawaem?

Data: 2014-08-08 01:15:19
Autor: Gotfryd Smolik news
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
On Thu, 7 Aug 2014, kogutek444@gmail.com wrote:

Co mam sprawdza i si doucza. Byy takie przypadki bo bez douczania si o nich wiem bo w telewizji mwili.

  Mwili wanie o tym jednym przypadku, kiedy to nadgorliwy urzdnik nie
doczyta ustawy.
  Tak, sprawa bya gona.
  I nie, nie jest pomysem na "bezpodatkow darowizn" (bo trzeba kademu
chtnemu da za t sam, zerow cen).

NSA w tej sprawie mi zwisa i powiewa.

  I dlatego piszesz gupoty :(
  Od czasu tego wyroku aden US ju AFAIR nie way si na podwaanie "ceny
rynkowej" freeware.

To po tym wyroku choroba mu si cofna i jest w stanie jak przed zawaem?

  Nie, AFAIK nie byo takich, US si sparzy i nie prbowa u innych.
  Przez do dugi czas za to, bazujc na "szumie medialnym" oraz na fakcie
e nie kady doczyta jak si skoczyo, cz dostawcw oprogramowania,
w tym oprogramowania GPL *pozwalajcego* na odpatne wiadczenia, mocno
"proponowaa rozwizanie problemu otrzymania faktury" za niewielk
patnos :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-06 09:50:38
Autor: masti
[NTG] jak rozliczy pyn do spryskiwaczy
Dnia pięknego Wed, 06 Aug 2014 09:37:30 +0200 osobnik zwany dddddddd
napisał:

[...]

do dowolnego. Księgowanie jest inne w zależności od rodzaju pojazdu. Piszesz "do pojazdu xxxxx" i już. Księgowa wtedy wie do której rubryki to wpisać. Doszukiwanie się drugiego dna jest bez sensu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 13:15:46
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości
[...]

50 litrow do jednego pojazdu ? Toz kontrola zaraz to wychwyci.
Towar trzeba zgodnie z prawda na magazyn, a potem w miare wydawania na auto RW rozpisac :-P

No chyba ze kolega cale 50 litrow wydal do auta z pelnym odliczeniem i czeka ono tam sobie w bagazniku.

J.

Data: 2014-08-06 11:27:23
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 06 Aug 2014 13:15:46 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości Dnia pięknego Wed, 06 Aug 2014
[...]

to już wybór kupującego. Mnie by się nie chciało trzymac 50 litrów płynu w garażu :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 10:27:40
Autor: MichaelData®
[NTG] jak rozliczyć płyn do spryskiwaczy
dddddddd wydumał(a) w news:lrslvr$h7p$1dont-email.me :
[...]

Musisz zainstalowac jeszcze plombowany licznik przepływu płynu ze zbiorniczka do szyby bo skąd i kto ma wiedzieć ile tego płynu rzeczywiscie zuzyłeś?

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-08-06 12:43:49
Autor: rAzor
Dnia 2014-08-06 10:27, Użytkownik - MichaelData®  napisał::
[...]

Kłap dalej dziobem, a się doczekasz i alkomatów w kluczyku i wodomierza w zbiorniku na płyn. Cóż to za problem w dzisiejszych skomputeryzowanych czasach?
--
http://reduta-dobrego-imienia.pl/#

Data: 2014-08-07 12:09:56
Autor: dddddddd
W dniu 2014-08-06 10:27, MichaelData® pisze:

Musisz zainstalowac jeszcze plombowany licznik przepływu płynu ze
zbiorniczka do szyby bo skąd i kto ma wiedzieć ile tego płynu
rzeczywiscie zuzyłeś?

koniecznie połączony z czujnikiem deszczu, bo niby skąd wiadomo czy na auto obok trochę nie poleciało (jak poleciało to i w straty wrzucić nie można, chyba że udowodnisz że nie mogłeś tego uniknąć - bo niewyregulowany spryskiwacz szyby to strata z twojej winy więc i w kosztach nie powinno się znaleźć :)

Łukasz

Data: 2014-08-06 10:29:32
Autor: Franek Kalina
Użytkownik dddddddd napisał:
[...]

Ludzie zadają takie pytania, a potem się dziwią, że Ministerstwo Finansów czuwa i "usprawnia" oraz "doprecyzowywuje" przepisy. :-)
Już oni ci ustalą właściwą menzurkę. he he he
--
http://reduta-dobrego-imienia.pl/#

Data: 2014-08-06 10:56:21
Autor: megrimsES
W dniu 2014-08-06 o 09:37, dddddddd pisze:
[...]

No i to właśnie jaja są. I dlatego trzeba z podatkami stąd spierdzielać.

OT:
Po konsultacji w www.mskcc.org mój młody ma mieć badania kontrolne
MIBG (Scyntegrafię) na przemian z Tomografem co 3 miesiące.

Tomograf kosztuje mniej niż jeden obiadek podsłuchiwanych.
A nasz NFZ stwierdził, że taki czterolatek to ma mieć badania co
6 miesięcy. 12 kolegów i koleżanek mojego synka już zmarło.
Nowotwory u małych dzieci postępują bardzo szybko.

I następne auto to chyba kupie i zarejestruje na Teneryfie.

Data: 2014-08-06 17:01:40
Autor: J.F.
Użytkownik "megrimsES"  napisał w wiadomości
[...]

Ale tomograf to rentgen, i w nadmiarze szkodzi.
Zauwaz ze ci pierwsi tez co pol roku tylko ordynuja.

Poza tym obiadek jest jeden, no - kilkadziesiat, a chorych setki tysiecy :-)

I od tego obiadku jest VAT, CIT, PIT i ZUS, i skladka na NFZ :-)

P.S. Bezrobocie i NFZ po polsku
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,135228,16425557,Bezrobocie_siega_prawie_40_proc___a_pod_urzad_pracy.html

J.

Data: 2014-08-07 12:07:16
Autor: dddddddd
W dniu 2014-08-06 10:56, megrimsES pisze:
[...]

zorientowałem się dopiero teraz, bo o ile paliwo czy części łatwo zakwalifikować do danego auta, o tyle płyn do spryskiwaczy czy kompresor do kół gorzej :)
A kiedyś lałem ten sam olej do trzech samochodów, jak kupowałem to też często na zapas bo zdarzało się raz w miesiącu wymieniać, więc i ewidencję by trzeba było prowadzić :P na szczęście teraz do każdego auta idzie inny olej...

Łukasz

[NTG] jak rozliczyć płyn do spryskiwaczy