Data: 2009-05-26 23:23:39 | |
Autor: Michał | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
Mam takie pytanko, czy wartosci przyspieszen podawane w katalogach dotycza predkosci realnych czy wskazywanych przez licznik danego auta? Czy sajakies ogolne wytyczne w jakich warunkach mierzy sie przyspieszenie podane w katalogu i broszurach informacyjnych? a serio te "licznikowe" są inne ? zawsze wydawało mi się ze jak sie nie zapomni jakie opony zakładac to jest ok. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-05-27 08:38:48 | |
Autor: Artur | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvhtlr$ae5$1inews.gazeta.pl...
a serio te "licznikowe" są inne ? serio serio... wiem to z wlasnych doswiadczen (w jednym aucie zalozenie kol sporo wiekszych niz norma spowodowalo ujednolicenie pomiarow, w drugim na lekko ponad norma wskazania z licznika mniejsze o ok 5% od GPS-u) oraz z roznych zrodel, wielokrotnie slyszalem komentarze w programach motoryzacyjnych, ze producenci aut zawyzaja wskazania celowo. -- Pozdrawiam /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/ |
|
Data: 2009-05-28 00:33:03 | |
Autor: Michał | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
serio serio... wiem to z wlasnych doswiadczen (w jednym aucie zalozenie kol sporo wiekszych niz norma spowodowalo ujednolicenie pomiarow, w drugim na lekko ponad norma wskazania z licznika mniejsze o ok 5% od GPS-u) oraz z roznych zrodel, wielokrotnie slyszalem komentarze w programach motoryzacyjnych, ze producenci aut zawyzaja wskazania celowo. wow, na szczęście w moim na takie pomysły nie wpadli :) pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-05-28 10:37:14 | |
Autor: Massai | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
Michał wrote:
> serio serio... wiem to z wlasnych doswiadczen (w jednym aucie Kiedyś widziałem jakiś prosty test, sprawdzili kilkanaście marek, i tylko w citroenach licznik był precyzyjny. Generalnie jest jakaś norma plus-minus, i chyba żeby kierowcy się nie czepiali że np. licznikowo jechali zgodnie z przepisami a tu im błysnęło (są kraje gdzie dają mandaty za 51/50), to producenci tak ustawiają żeby prędkościomierz ciut zawyżał. Bo widać wstawianie bardzo precyzyjnego jest nieopłacalne. Kiedyś jechałem stopem z jakimś gościem, nie wiem co on mierzył, ale miał w poldku drugi dokładny predkościomierz, taką wielką skrzynkę 20 cmx20 cm. Już nie pamiętam po co, w każdym razie było to jakoś związane z jego pracą. Różnice na trasie były dość znaczne ;-) przy 110 na fabrycznym ten dodatkowy pokazywał 90 ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-05-28 13:48:41 | |
Autor: Artur | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvlpgp$gg6$1inews.gazeta.pl...
Różnice na trasie były dość znaczne ;-) przy 110 na fabrycznym ten pewnie dzieki temu poldki mialy opinie zderzeniowo bezpiecznych aut ;) -- Pozdrawiam /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/ |
|
Data: 2009-05-28 13:59:06 | |
Autor: J.F. | |
jak sie podaje dane o przyspieszeniu w katalogach? | |
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvlpgp$gg6$1inews.gazeta.pl...
Kiedyś widziałem jakiś prosty test, sprawdzili kilkanaście marek, i Generalnie jest jakaś norma plus-minus, i chyba żeby kierowcy się nie Ustawowo licznik nie moze zanizac, zato moze zawyzyc o 10% plus 4km/h Wiec bym sie nie zdziwil gdyby producenci ustawiali na zawyzanie o 5%+2 Bo widać wstawianie bardzo precyzyjnego jest nieopłacalne. Od wielu lat sa juz elektroniczne i w zasadzie bez dodatkowych kosztow moga mierzyc, a wrecz mierza, obroty kola bardzo precyzyjnie. Niewiadomym jest tylko obwod opony. J. |