jak się skończył SKOK na nadzór SKOK-ów?

Data: 2010-08-27 12:18:53
Autor: bastek72
jak się skończył SKOK na nadzór SKOK-ów?
była ustawa której kaczka smoleńska nie podpisała.
ustawa nie weszła (?) w życie. Czy co¶ sie zmieniło?
czy jest już nowa ustawa i nadzór KNF nad skokami?

Data: 2010-08-27 10:59:18
Autor: xbartx
jak się skończył
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:18:53 +0200, bastek72 napisał(a):

była ustawa której kaczka smoleńska nie podpisała. ustawa nie weszła (?)
w życie. Czy coś sie zmieniło? czy jest już nowa ustawa i nadzór KNF nad
skokami?

Chyba obecny prezydent może ją wyciągnąć z trybunału (tam trafiła o ile mnie pamięć nie myli) i wtedy ponownie uchwalą a prezydent podpisze. Nie jestem na 100% pewny więc jak coś to niech ktoś mnie poprawi.

--
xbartx

Data: 2010-08-27 14:24:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"xbartx" i585q6$3qs$4@inews.gazeta.pl

Chyba obecny prezydent może j± wyci±gn±ć z trybunału (tam trafiła o ile
mnie pamięć nie myli) i wtedy ponownie uchwal± a prezydent podpisze. Nie
jestem na 100% pewny więc jak co¶ to niech kto¶ mnie poprawi.

Czyli krok za krokiem tracimy ;) wolno¶ć... Najpierw Kudrycka
dokonała zamachu na wolne szkolnictwo, teraz Komorwski (niby
prezydent, a jednak po prostu wtyczka PO) dokonać ma zamachu
na wolne [quasi-]banki?

Dobrze, że przynajmniej duchowni zauważyli, że obrońcy krzyża
po prostu profanuj± ¶więty symbol... :) (wła¶nie radio podało
oficjalne ;) stanowisko ,,Ko¶cioła'' w tej sprawie)

A miało być tak ładnie... Najpierw miano pokonać beton PZPR...
PóĽniej po kryjomu miano dać betonowym maj±tki, aby nie krzyczeli zbyt gło¶no...
Następnie wyprzedano dobra państwowe, utożsamiaj±c je z dobrami PZPR...
Po czym pod szyldami ,,teraz Polska'' (tylko polski kapitał itp.)
miano wprowadzić ludzi do SKOKów Stefczyka itp. parabanków, aby
zdobyć pieni±dze...

A tu... Po udanych pierwszych krokach... Najpierw przedterminowe wybory
parlamentarne póĽniej prezydenckie... Na dodatek w Smoleńsku na przedpasiu
ginie kwiat PiSuaru -- szeregi PiSu rzedn±...

-=-

Dzięki Ci Boże, ale czy nie mógłby¶ nieco przyspieszyć?
W tym tempie nie zd±żysz mi pomóc przed ¶mierci± mego
doczesnego ciała... :)

-=-

W Wigrach pada deszcz. :) Jest pięknie. :)

Data: 2010-08-28 10:41:23
Autor: Jan Werbiński
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
Wolno¶ć systemu bankowego bez żadnej kontroli oznaczałoby z czasem zmniejszenie się rezerw obowi±zkowych do 0,0000000000001% udzielonych kredytów.
Im mniej wolno¶ci dla banków kreuj±cych pieni±dze, tym lepiej.
Jestem natomiast za całkowit± wolno¶ci± i brakiem ¶cisłej kontroli dla banków obracaj±cych wył±cznie fizycznym złotem, kruszcami itp, np udzielaj±cymi kredytu w fizycznym złocie.
:-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-28 04:31:57
Autor: Clegan
On 28 Sie, 10:41, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:
Wolno¶ć systemu bankowego bez żadnej kontroli oznaczałoby z czasem
zmniejszenie się rezerw obowi±zkowych do 0,0000000000001% udzielonych
kredytów.
Skoro jest rezerwa obowi±zkowa to jest i kontrola. A jej likwidacja i
likwidacja banku centralnego prowadziłaby raczej do wzrostu rezerw
gotówkowych banków a nie do ich zmniejszenia.

Data: 2010-08-28 13:56:32
Autor: Jan Werbiński
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:815f80c6-fa7e-44f8-91af-6245a334e8fbl20g2000yqe.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -

U jednych tak, a u drugich totalnej jazdy po bandzie i rozrzutno¶ci.

Data: 2010-08-28 14:25:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"Jan Werbiński" 4c78f99c$0$27045$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Moim zdaniem uczciwy zawsze chętnie podda się kontroli, za¶ złodziej
będzie jej zawsze unikał. Ja, gdy jeszcze miałem zarabiaj±c± firmę,
bardzo chętnie udostępniłem kontrolerom swoje ,,księgi''. Inni wtedy
(za przeproszeniem) srali w gacie. :)

Diabli wiedz±, do czego doprowadziłby brak kontroli nad bankami w Polsce.
Na pewno wcze¶niej czy póĽniej mieliby¶my pieni±dz taki, jak za Gierka.
Niby SKOKi to żadne banki, ale tylko z definicji nie s± bankami. Za jaki¶
czas (gdyby Kaczki l±dowały nie na PiSuarze a i w parlamencie rz±dziłaby
także PiS -- niepodzielnie, jak zamierzała) mieliby¶my wycinanie banków
i wstawianie w ich miejsce SKOSKów. Oczywi¶cie żadnego euro by nie było
w tym kraju, chyba że obok polskiej waluty.

Piszę o Gierku nie dlatego, że Olejnik wyci±gnęła w Supra¶lu (Kaczyński
był wówczas w Supra¶lu, Olejnik -- nie) pro¶bę pozostałego Kaczyńskiego
o poparcie jego (Kaczyńskiego) kandydatury w ostatnich wyborach prezydenckich
przez Gierka i Gierka zwolenników, ale dlatego, że warto¶ć złotówki za
czasów Gierka pamiętam.

-=-

Słoneczko osuszyło ł±ki i trawy -- czas na opuszczenie budynku
i udanie się na ,,łono natury''.

Postscriptum: Boże!! Dzięki Ci za pomoc, której mi udzielasz od lat
              w wojnie z arcykapłanami Jana Pawła II, ale mam jednak
pro¶bę -- czy mógłby¶ nieco przyspieszyć? :) Czy mógłby¶ odrobaczyć
to społeczeństwo tak, jak kiedy¶ odrobaczyłe¶ za czasów wła¶nie Gierka,
Kani, Jaruzelskiego i im podobnych?... Przysięgam Ci uroczy¶cie, że
je¶li kolejny raz uczynisz mnie bogatym (gdy jeżdżę, przypominam sobie
te czasy, gdy nie wiedziałem, po co ludzie oszczędzaj±, skoro szmalu
jest zawsze za dużo) nie będę nikogo wspierał, nikomu nie będę dawał,
nie będę stawiał ,,filozofii'' nad rozs±dkiem... Wiem, że tak Ci
przysięgałem wielokrotnie, zanim mnie obdarowałe¶ bogactwami, po
czym jak debil zasilałem konta ,,Ko¶cioła'', za co mnie surowo
(nie mówię, że zbyt surowo -- nie chcę, aby¶ mi pokazał, że jednak
można surowiej) ukarałe¶, ale daj mi szansę kolejny raz!!!! Nawet
wówczas, gdy Ozorowski by umierał z głodu na moich oczach -- nie
nakarmię go, ale ode¶lę go do Anglii. :)

Data: 2010-08-28 19:47:34
Autor: Krzysztof Halasa
jak sie skonczy3 SKOK na nadzĂłr SKOK-Ăłw?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

Moim zdaniem uczciwy zawsze chętnie podda się kontroli, zaś złodziej
będzie jej zawsze unikał.

Stalin (albo ktos podobny) twierdzil nieco inaczej.

Ja, gdy jeszcze miałem zarabiającą firmę,
bardzo chętnie udostępniłem kontrolerom swoje ,,księgi''. Inni wtedy
(za przeproszeniem) srali w gacie. :)

Musiales miec te ksiegi bardzo... krotkie. Wtedy to rzeczywiscie zaden
problem. Ale jesli ktos ma przychody np. nie 5kzl miesiecznie od dwoch
platnikow, tylko np. 500 kzl albo 5 Mzl itd. od 200 platnikow, to nie ma
takiej sily, by nie dalo sie czegos znalezc. Nawet gdyby mu sam minister
finansow robil za ksiegowego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-28 22:59:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"Krzysztof Halasa" m3wrrazl1l.fsf@intrepid.localdomain

Moim zdaniem uczciwy zawsze chętnie podda się kontroli, za¶ złodziej
będzie jej zawsze unikał.

Stalin (albo ktos podobny) twierdzil nieco inaczej.

   Stalin to kto¶ na miarę wieku!
   Oto m±ż stanu, oto wódz!

Gdy włóczyłem się wczoraj po zespole pokamedulskim, my¶lałem o tej
wła¶nie piosence. :)

Ja, gdy jeszcze miałem zarabiaj±c± firmę,
bardzo chętnie udostępniłem kontrolerom swoje ,,księgi''. Inni wtedy
(za przeproszeniem) srali w gacie. :)

Wła¶nie wróciłem z objazdu ;) -- od razu usiadłem na pasie. ;)

[...]

Wła¶nie u mnę znaleĽli płyn do mycia okien o nazwie Windows i nie wiedzieli,
co z tym fantem uczynić -- płyn albowiem zasilała ,,ulgę'' budowlan± z pułapem
minimalnym i gdyby ów płyn został zakwestionowany, cała ulga by została także
zakwestionowana i musiałbym nieĽle dopłacić Fiskusowi.

Długo¶ć ksi±g nie ma znaczenia. Znaczenie ma staranno¶ć? Też nie.
Kontrolerzy zwykle nie szukali (nie wiem, jak jest teraz) dziury w całym.
Należało nie być zuchwałym do przesady. Z tak zwanego życia:

 -- Ten zegarek trzeba odrzucić.
 -- Dlaczego?
 -- Bo ten akurat podatnik pytał nas o to, czy
    może odliczyć taki zegarek i odpowiedzieli¶my mu, że nie może.
 -- Ależ on ten zegarek kupił swojemu pracownikowi, aby ten nie spóĽniał się do pracy.
 -- Co pani powie. A nam chwalił się tym zegarkiem, pokazywał, że to on go nosi (choć
    pracownikowi też by nie mógł kupić) i twierdził, że ma nas w dupie. :)
 -- ???
 -- Powiedział, że odliczy i gówno mu zrobimy. :)
 -- No, to co innego. :)
 -- No wła¶nie. Zegarek do korekty. :)

Nie aż tak drastycznie było? Jako¶ tak. :)

A ta korekta, to podatki od zegarka plus ustawowe odsetki
za nieterminowe zapłacenie -- nie jakie¶ kamienowanie czy
topienie z kamieniem młyńskim u szyi.

Inna rozmowa (nieliteralnie oddana oczywi¶cie) wygl±dał jako¶ tak:

 -- To ja odliczę te zeszyty od podstawy!!!
 -- Proszę bardzo!
 -- Choć wcale nie do podwyższania zarobku s± mi potrzebne.
 -- Ma pan takie prawo.
 -- I nie macie nic przeciwko?!
 -- O to chodzi (nie tylko w Polsce, ale wszędzie)
    aby zachęcać ludzi do zarabiania pieniędzy.
    Kto zarabia, zwykle nie kradnie i nie żyje kosztem
    społeczeństwa, dlatego ma prawo do tak zwanego odliczania.
    Lepiej jest wtedy, gdy ludzie zarabiaj± i ,,odliczaj±'' (czyli
    zgłaszaj± zarobki i płaca podatki dochodowe) niż wtedy, gdy
    ukrywaj± zarobki w ogóle i ci±gn± zyski z zasiłków...

Prawnik, którego radziłem się kiedy¶ w sprawie ,,wci±gnięcia samochodu do
firmy'' zaproponował mi, abym co jaki¶ czas nie wliczał faktury za paliwo
czy naprawy w koszty, je¶li mam wiele samochodów ,,firmowych'', żadnego
,,prywatnego'' i nie potrafię wykazać, że ten ,,firmowy'' jest mi do
czegokolwiek w firmie potrzebny. Natomiast urzędnicy nieraz daj± do
zrozumienia, że możliwo¶ć odliczania bierze się wła¶nie z potrzeby
promowania prowadzenia działalno¶ci gospodarczej. :)

-=-

Nie wiem, jak dzisiaj kontrolerzy podchodz± do pełnienia swoich obowi±zków,
ale słyszałem, że trzeba mocno się starać, aby im podpa¶ć. :) Wiele osób mi
opowiadało, że kontrole s± prowadzone spokojnie, bez szukania sensacji
i zazwyczaj kończ± się dobrze dla kontrolowanego.

-=-

IMO na razie urzędników niskiego szczebla (nie prezydentów czy im podobnych)
mamy w Polsce dobrych. Podobnie rzecz się ma z policjantami czy strażnikami
miejskimi lub innymi umundurowanymi.

-=-

BTW mundurowych -- lubię obławy i łapanki, w czasie których sprawdzana
jest trzeĽwo¶ć narodu. :) Lubię w ogóle zdrowo prowadzone kontrole. :)
I chwała Bogu, że kontrolerów (policjantów czy urzędników) szkoli się
wła¶nie tak, że służ± społeczeństwu, zamiast je dobijać. :)

-=-

Wła¶nie dowiedziałem się, że na terenie parku wigierskiego muszę mieć
kartę wstępu czy jak się to zowie. Nawet pracowniczka tegoż parku zauważyła,
że te karty to ¶wietny pomysł na zniechęcanie ludzi do przyjeżdżanie tutaj. :)
I oczywi¶cie dała mi do zrozumienia, że raczej nie każdy ;) tak± kartę ma przy
sobie. ;) (i strażnik może, ale ***nie musi*** ukarać tego, kogo złapie bez
tej karty) Pamiętam powstawanie tego parku -- sięga ono czasów PRLi (czasy
bezbiustnej Marleny Franko z Suwałk) i chyba ów park powstawał wła¶nie w sposób
komunistyczny, czyli wrogi społeczeństwu. :) Na szczę¶cie istniej± jakie¶ konflikty
prawne, dzięki którym poruszanie się po drogach gminnych czy państwowych nie może być
zabronione tym, którym brakuje tych kart. :)

Ale wła¶nie okolice Wigier to durnota z czasów komuny.
Dzi¶ odwiedziłem te miejsce, gdzie dwadzie¶cia lat temu byłem z Marlen±
i jej znajomymi. (Słupie) Wła¶nie wtedy opowiadała mi o tym, że trudno
zgadn±ć, co będzie po powstaniu tego parku. :)

-=-

Wracaj±c do Stalina i piosenki...

 http://teksty.org/Jacek_Kaczmarski,Jałta

 ¦wiat wolny ¶więcił potem tryumf
 Opustoszały nagle fronty
 W kwiatach już prezydenta grób
 A tam transporty i transporty

 Czerwony ¶wit się z nocy budzi
 Z woli wyborców odszedł Churchill
 A tam transporty żywych ludzi
 A tam obozy długiej ¶mierci

Ruscy (Białorusini, Ukraińcy i inni) płacili polskim królom podatki, ale
gdy byli napadani przez Moskali czy Turków -- ginęli bez otrzymania pomocy,
gdyż Rzeczypospolita zwoływała pospolite ruszenie opieszale. Gdy ruski
wojewoda przylgn±ł zbyt mocno (bo wiar±) do Rzeczypospolitej Obojga
Narodów, Kozacy i chłopi buntowali się i szukali pomocy Moskwy,
widz±c w niej (jakże niem±drze) ostoję swojej (jakże innej od
moskiewskiej) religii i swojego (wcale nie rosyjskiego) języka,
co osłabiło ów organizm państwowy do tego stopnia, że
rozpadł się i przestał istnieć na ponad sto lat.

Gdy po I wojnie ¶wiatowej wrócił do istnienia, ponownie panowie polscy
zdradzili tych, którzy walczyli o wspóln± ojczyznę -- ponoć dlatego,
aby nie budować im ich własnego państwa z ich własnymi (innymi niż
rzymskokatolicka)  religiami i ich własnymi językami...

W nagrodę ;) kilkana¶cie lat po odzyskaniu wolno¶ci, Polacy stracili
j± i podzielili los swoich s±siadów -- Białorusinów, Ukraińców...

-=-

Ten, kto pobiera podatki, staje się sług± tego, kto je płaci.
M±dry urzędnik (policjant także) wie o tym. Głupi (jak arcykapłan
Ozorowski na przykład -- toż kapłani żyj± tylko z tego, co dostan±
w jałmużnie, bo sami nie nadaj± się do jakiejkolwiek pracy, je¶li
nie liczyć garstki tych, którzy maj± jakie¶ prawdziwe wykształcenie)
mówi -- mnie Bóg daje, więc jestem wielki!!!!

Je¶li kto¶ pobiera podatki, ale stawia się nad tym, kto je płaci -- musi
wywołać tym tak zwany gniew Boży, bo taka postawa woła o pomstę do Nieba. :)

Im więcej będzie m±drych urzędników (którym woda sodowa do głowy nie uderzy)
tym lepiej i dla nich, i dla płac±cych podatki. :) Społeczeństwa Zachodu
broni± się przed głupot± pobieraj±cych podatki skutecznie. Polacy dopiero
raczkuj± w tych sprawach.

Ja na przemiany w Polsce nie narzekam -- id± w dobrym kierunku.
Narzekam teraz na szybko¶ć, z jak± Bóg porz±dkuje ten kraj.
Z tak± opieszało¶ci±, nie tylko posiwieję, czekaj±c
na odsiecz Bosk±, ale wyłysieję zupełnie. :)

-=-

Miłej nocki, miłych kontroli...

Data: 2010-08-28 13:00:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzĂłr SKOK-Ăłw?
Jan Werbiński pisze:

Im mniej wolności dla banków kreujących pieniądze, tym lepiej.
Jestem natomiast za całkowitą wolnością i brakiem ścisłej kontroli dla
banków obracających wyłącznie fizycznym złotem, kruszcami itp, np
udzielającymi kredytu w fizycznym złocie. :-)

Po pierwsze: brak kontroli mógłby doprowadzić do "Nie mamy Pańskiego złota i co nam Pan zrobi?". Po drugie: banki obracające fizycznym złotem - w tym przyjmujące depozyty w złocie i udzielające kredytów w złocie - potrafiłby tak samo wykreoweać złoto, jak nasze banki kreują złotówki.

--
MiCHA

Data: 2010-08-28 13:55:43
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:i5aq90$fqq$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński pisze:

[...]

Przecież napisałem że udzielającym kredytu w fizycznym złocie, a nie papierowym.
--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-08-28 14:03:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jan Werbiński pisze:

[...]

No w fizycznym. Kowalski deponuje 1kg fizycznego złota, a oni ten 1kg fizycznego złota fizycznie dają Nowakowi jako fizyczny kredyt. Przy okazji wykreowali 1kg papierowego złota dla Kowalskiego, ale Kowalski o tym nie wie. A skoro nie ma kontroli, to... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-29 11:05:20
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:i5atv2$rpd$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński pisze:

[...]

Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski ma iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

Data: 2010-08-29 11:36:45
Autor: Kamil Jońca
Jan Werbiński <jan@traalala.bez.mai.la> writes:

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:i5atv2$rpd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeszcze raz powtórzę. Wył±cznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski
ma i¶ć na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

Tylko,  że w takiej sytuacji przestałby być bankiem, a trochę większym
Kowalskim pożyczaj±cym Nowakowi złoto.
KJ

COBOL:
        Completely Over and Beyond reason Or Logic.

Data: 2010-08-29 13:53:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"Kamil "Jońca"" 8739txbw0i.fsf@alfa.kjonca

Tylko,  że w takiej sytuacji przestałby być bankiem, a trochę
większym Kowalskim pożyczaj±cym Nowakowi złoto.

Więc Twoim zdaniem oparcie pieni±dza o złoto jest... Hm... Trudne?
(niemożliwe)

Moim zdaniem złoto nie ma magicznej mocy, nie można go przetopić
na chleb czy mandarynki lub samochody czy domy, więc nie może być
pieni±dzem. Pieni±dz taki, jaki mamy, czyli swoista ułuda, jest
jedynym wyj¶ciem. Być może tak uważam z uwagi na swój wiek (XXI),
ale naprawdę nie widzę możliwo¶ci powi±zania pieni±dza z jakimkolwiek
dobrem materialnym -- czy to złotem, czy rop± naftow± -- o ileż bardziej
potrzebn± w życiu codziennym, czy choćby z produkcj±.

Pieni±dz powinien chyba odzwierciedlać ogólny stan państwa
i być swoist± obligacj± -- częstokroć pozbawion± pokrycia. :)

Oczywi¶cie i państwo powinno być państwem, a nie (jak ma to
miejsce w Polsce) przykrywk± dla różnorakiego złodziejstwa. :)

-=-

Gdy dolar miał być dodrukowany, nie tylko nie stracił na warto¶ci
w Polsce, ale zyskał -- i to pokazuje, że gwarancj± stabilno¶ci
dla Polaka jest gospodarka USA, nie za¶ gospodarka polska. (co
chyba nie dziwi zbyt mocno)

-=-

Ogólnie jednak ani na pieni±dzu, ani lataniu nie znam się. :)
Uważam jednak, że oparcie waluty polskiej o złoto (czy miedĽ
b±dĽ srebro albo i platynę) jest... Hm... No... Głupot±. :)
Natomiast takie oparcie (o dobra typu ropa naftowa czy złoto)
waluty kraju rozchwianego do niemożliwo¶ci jest wręcz konieczne.
Czy Polskę to czeka? -- trudno zgadn±ć. Być może tak. A być może
kolejny raz Polska utraci status państwa i będziemy mieli tu
(w tym kraju) wprawdzie euro zamiast złotówki, ale i język
niemiecki w urzędach, i prawo niemieckie... :)

--
749*.8=599,2 749*.6=449,4 450-600 to (60-80)% .                         .                         .               749        .
 VV  sztach . Ventolinem                                                u               .     .                 . 739  .      26

Data: 2010-08-29 20:58:12
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jan Werbiński pisze:

[...]

A skąd ma wziąć? Bank to instytucja, która pożycza od jednych i udziela kredytów innym. Jakby bank miał pożyczać wyłącznie swoje, to nie byłby bankiem, tylko właśnie - Kowalskim. (A wtedy Nowak - jakby był odpowiednio obrotny - mógłby sam stać się bankiem.)

--
MiCHA

Data: 2010-08-30 09:40:44
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:i5eak5$h4v$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński pisze:

[...]

Z tego samego źródła, co kapitał założycielski.

Data: 2010-08-30 14:15:01
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jan Werbiński pisze:

[...]

No dobra. Bank ma swój fizyczny założycielski kilogram złota i poożycza go Nowakowi. Teraz Nowak ma fizyczny kilogram złota. Co może z tym kologramem zrobić? Może np. fizycznie wnieść go jako swój wkład do kapitału zakładowego... drugiego banku. Nadal uważasz, że nie ma tu kreacji złota? :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-30 23:48:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"Przemyslaw Kwiatkowski" i5g7c7$pe3$1@inews.gazeta.pl

No dobra. Bank ma swój fizyczny założycielski kilogram złota
i poożycza go Nowakowi. Teraz Nowak ma fizyczny kilogram złota.
Co może z tym kologramem zrobić? Może np. fizycznie wnie¶ć go
jako swój wkład do kapitału zakładowego... drugiego banku. Nadal
uważasz, że nie ma tu kreacji złota? :-)

Zapewne wcze¶niej czy póĽniej złoto ciężkie zostanie zast±pione
złotem lekkim (papierow± obligacj± podpart± złotem wła¶ciwym)
i dojdzie do kreacji pieni±dza, a zatem i kreacji złota... ;)

Moim zdaniem obecny pieni±dz jest zbyt mocnym (za mało chwiejnym)
wynalazkiem, aby można było wynaleĽć lepszy sposób porachunków
międzyludzkich. :)

--
  749*.8=600 749*.6=450 450-600 to (60-80)% .                         .                         .               749        .
[...]
E  29  01  03   .  07    101112        17    20    VV .    2728    31 .            08              16VV         700
F28      02      06  08         .    16          VV23          29     m sierpień       1011      15  VV         685   2324      2829

Data: 2010-09-03 06:44:04
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:i5g7c7$pe3$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński pisze:

[...]

To musisz kombinować tak, żeby nie było kreacji.
A jak się już dłużej nie da, jak w temacie, to należy zapewnić NADZÓR. :-)))

Data: 2010-09-03 08:29:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jan Werbiński pisze:

[...]

kredytĂłw w
złocie - potrafiłby tak samo wykreoweać złoto, jak nasze banki
kreujÄ…
złotówki.

[...]

:-)))

Przecież dyskusja zaczęła się od postulatu, że ma nie być nadzoru...
A poza tym - każda działalność bankowa, polegająca na udzielaniu kredytów, prowadzi do kreacji środka płatniczego - niezależnie czy są to złotówki, złoto, czy cokolwiek innego. Żeby kreacji nie było, trzebaby zabronić pożyczania.

--
MiCHA

Data: 2010-09-03 09:26:04
Autor: Jan Werbiński
Jan Werbiński pisze:

[...]

Propozycję braku nadzoru poparłem pod pewnymi warunkami. W razie ich niespełnienia uważam za słuszne nadzór. Jeżeli warunki są trudne lub niemożliwe do spełnienia, to chyba jest oczywiste co z tego wynika?

Data: 2010-09-04 17:20:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?

"Przemyslaw Kwiatkowski" i5q4kj$27l$1@inews.gazeta.pl

A poza tym - każda działalno¶ć bankowa, polegaj±ca na udzielaniu
kredytów, prowadzi do kreacji ¶rodka płatniczego - niezależnie
czy s± to złotówki, złoto, czy cokolwiek innego. Żeby kreacji
nie było, trzebaby zabronić pożyczania.

Nie każda. Je¶li Ci pożyczę to, co mam, to niczego nie skreuję. :)

Problem w tym, że Ty to, co ode mnie pożyczysz, wpłacisz gdzie¶
(nawet może i do mnie) a ten kto¶ (komu wpłaciłe¶ -- może
sprzedawca samochodu) z tego pożyczy (poprzez bank -- być
może) komu¶ (być może nawet mnie)...

Mam 100 złotych [monet] więc mogę Ci pożyczyć 90 złotych...
Ty to wpłacasz (poprzez sprzedawcę samochodu na przykład)
do innego banku, który pożycza komu¶ z tego 89 złotych...

Ty spłacisz dla mnie 90, kto¶ spłaci sprzedawcy samochodu
89 i mamy rozmnożenie pieni±dza -- o ile Ty spłacisz,
tamten spłaci itd... A na tych 90 się nie kończy
pożyczanie rozmnożonej (w advansie ;) -- in spe) stówki...

-=-

Do kreacji dochodzi wtedy, gdy bank pożycza pieni±dze, które jeszcze
nie istniej±. ;) (istniej± jako debet, jako zadłużenie, jako powinno¶ć,
nie za¶ zawsze wtedy, gdy występuj± jako kredyt)

-=-

Gdy Ci w efekcie zaufania (kredyt to zaufanie) pożyczę komputer -- skreuję co¶? Nie. :)

Data: 2010-09-04 17:49:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Mogę jednak liczyć na to, że mi oddasz z odsetkami, gdyż komputer umożliwi Ci zarobienie?
Mogę liczyć na to, że oddasz mi komputer z lepszym procesorem? ;)

Data: 2010-09-04 21:27:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Nie każda. Jeśli Ci pożyczę to, co mam, to niczego nie skreuję. :)

Skreujesz w takim samym sensie, w jakim następuje kreacja pieniądza - wszak fizycznie nie następuje dodruk gotówki (ani doprodukowanie złota). Całkowita ilość fizycznych jednostek pieniężnych nie ulega zmianie.
Jak zaczniemy od 1kg złota i przepuścimy go przez ciąg kredytów i depozytów, to możemy wykreować w zasadzie dowolnie dużo papierowego złota. Ale jak to wszystko podliczymy, uwzględniając prosty fakt, że +1 na jednym rachunku oznacza automatycznie -1 na innym, to w efekcie wyjdzie, że w sumie "istnieje" tylko 1kg złota. :-)

Gdy Ci w efekcie zaufania (kredyt to zaufanie) poĹĽyczÄ™ komputer --
skreujÄ™ coĹ›? Nie. :)

W tym momencie jeszcze nie. Ale jak ja go komuś pożyczę, to skreuję papierowy komputer. Fizycznie na świecie nadal będzie istniał tylko jeden komputer (tak jak 1 kg złota), ale będą już aż dwie osoby, którym "ktoś jest winny komputer" i dwie, które "są komuś winne komputer". :-)
Oczywiście komputer jest niepodzielny i jednoznacznie identyfikowalny (w odróżnieniu od dwóch identycznych kilogramów złota, które są... no identyczne), więc przykład kreacji jest mało ciekawy i niewiele z niego wynika. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-09-03 17:58:11
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-08-29 11:05, Jan Werbiński pisze:

Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski
ma iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

A co widzisz uczciwego by jakies tam RPA murzynskie kreowało pieniadze z niczego ?

Data: 2010-09-03 21:26:02
Autor: Jarek Andrzejewski
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
On Fri, 03 Sep 2010 17:58:11 +0200, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

[...]

Znaj proporcj±, mocim panie :-)
210 ton wyprodukowane przez RPA w 2010 roku to piku¶ przy
"wypłukiwaniu pieniędzy z powietrza". Nasz POlski dług przyrósł w 2009
roku o ponad 72 mld złotych, co przy cenie 125 zł/gram daje 576 ton.

Wolę już złoto z murzyńskiego RPA niż radosne wydawanie złotówek w
"czwarty sposób" w białej Polsce.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-04 15:58:34
Autor: Jan Werbiński
jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:kfi2861m1igiocv094kchmr94ajgfqljrd4ax.com...
wrote:

[...]

Ja o złocie, a Ty o pieni±dzach...
Nie mylmy dwóch różnych systemów. ;-)

Data: 2010-08-28 17:39:39
Autor: bastek72
jak się skończył SKOK nanadzór SKOK-ów?
ustawa nie weszla (?) w ĹĽycie. Czy cos sie zmienilo? czy jest juz nowa ustawa i nadzor KNF nad
> skokami?

Chyba obecny prezydent może j± wyciagn±c z trybunału.

Wiem, że pismaki tak pisz±, ale to chyba jest proceduralnie
niemożliwe. Ot, tak sobie wzi±ć i "wyci±gn±ć"?

Lech K. nie uczynił to jako brat Jarosława, osoba prywatna,
ale jako prezydent, jako konstytucyjny organ państwowy.

Mogę wnerwić się na kolegę, napisać pozew do s±du, a potem
pozew wycofać i sprawy nie ma. Ale organ władzy państwowej
może ot tak sobie wycofać?

Data: 2010-08-28 19:57:22
Autor: Mithos
W dniu 2010-08-28 17:39, bastek72@onet.pl pisze:
Wiem, że pismaki tak pisz±, ale to chyba jest proceduralnie
niemożliwe. Ot, tak sobie wzi±ć i "wyci±gn±ć"?

Zgodnie z art. 31 ustawy o TK :
    2. Wnioskodawca może do rozpoczęcia rozprawy wycofać wniosek, pytanie prawne albo skargę.

Zgodnie z art. 39 ww. ustawy :
    1. Trybunał umarza na posiedzeniu niejawnym postępowanie:
           2) na skutek cofnięcia wniosku, pytania prawnego albo skargi konstytucyjnej.

--
Mithos

Data: 2010-08-28 21:54:54
Autor: bastek72
> [...]

    1. Trybunał umarza na posiedzeniu niejawnym postępowanie:
           2) na skutek cofnięcia wniosku, pytania prawnego albo skargi konstytucyjnej.

je¶li tak brzmi± przepisy, wystarczy wycofać wniosek, złożyć
autograf pod uchwał± sejmow± i prawo (po odpowiednim vacatio
legis zacznie obowi±zywać)

Data: 2010-08-28 23:58:25
Autor: Maciej Bojko
On Sat, 28 Aug 2010 17:39:39 +0200, bastek72@onet.pl wrote:

> [...]

Wiem, że pismaki tak pisz±, ale to chyba jest proceduralnie
niemożliwe. Ot, tak sobie wzi±ć i "wyci±gn±ć"?

Jasne. Tak np. pierwszy premier IV RP, Kazio Marcinkiewicz, zrobił z konstytucyjn± skarg± poprzednika w sprawie górniczych emerytur. RPO
Janusz Kochanowski wycofał skargę swojego poprzednika w sprawie
przepełnionych więzień. Ale wiemy to od pismaków, więc kto wie, pewnie
nieprawda.

Mogę wnerwić się na kolegę, napisać pozew do s±du, a potem
pozew wycofać i sprawy nie ma. Ale organ władzy państwowej
może ot tak sobie wycofać?

A dlaczego "organ" miałby być inaczej traktowany?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-08-29 07:54:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak się skończył SKOK nanadzór SKOK-ów?

"Maciej Bojko" nd1j76dpailb4qalv10nv82012g768v0ck@4ax.com

[...]

Za jaki¶ czas Polacy będ± wychwalali Boga za l±dowanie pod Smoleńskiem.
Ja kiedy¶ także kwestionowałem niektóre wyroki Boskie, ale z czasem
poj±łem, że Bóg wie, co robi -- a zabijanie przystoi temu, kto daje
życie, czego nie uczono na lekcjach religii. Gdy PiS wyl±dował nie
tam, gdzie zamierzał, wiedziałem, że po prostu dla dobra ludzi
należało tak post±pić. :)

Wkrótce po mnie :) podobnie powiedzieli arcykapłani i kapłani -- nie
należy mieć do Boga pretensji, ale przyj±ć to, co daje. :)

Data: 2010-08-29 09:39:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jak się skończył SKOK nanadzór SKOK-ów?

"Eneuel Leszek Ciszewski" i5csok$iu6$1@inews.gazeta.pl

[...]

+ życie, czego mnie uczono na lekcjach religii. Gdy PiS wyl±dował nie
tam, gdzie zamierzał, wiedziałem, że po prostu dla dobra ludzi
należało tak post±pić. :)

Uczono mnie, że Bóg jest cierpliwy i wyrozumiały, ale gdy jaki¶ człowiek
zagraża integralno¶ci ¶wiata -- po prostu Bóg takiego człowieka zabija tak,
jak zabił (odpędził od drzewa życia) pierwszych ludzi, gdy ci naruszyli
Jego zakaz, czyli ,,posilili się'' owocem z drzewa wiedzy złego i dobrego.

-=-

Jedna literka 'm' -- tak wiele zmienia w tre¶ci. :)

Czego **mnie** uczono. A uczono wytrwale i cierpliwie, niejako przewiduj±c,
iż dzieci buntować się mogę przeciwko ,,okrucieństwu'' :) Boga. PóĽniej tę
naukę zapomniałem, gdyż przybył nowy pasterz, krzywi±cy naukę rzymskokatolick±,
ale na szczę¶cie Bóg daje nowych nauczycieli, którzy zauważaj±, że miłosierdzie
trzeba okazać także tym, którzy chc± porz±dnie żyć, a nie tylko tym, którzy chc±
żyć w niezgodzie z Bogiem.

-=-

Wracaj±c do kontroli -- oby jak najmniej było w tym kraju miejsc wyjętych
spod kontroli.

jak się skończył SKOK na nadzór SKOK-ów?