jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke

Data: 2010-09-19 01:24:55
Autor: Michal Brzozowski
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
Witam,

Mam tu jedna fotke ptaka na tle nieba i nie mam zbyt dobrego pomyslu
jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane wszelkie
wskazowki.

http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg

Pozdro,
Michal

Data: 2010-09-19 12:23:21
Autor: m0w
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
Tej fotki nie da sie dobrze skadrowac.
Mozna by ja uratowac przesuwajac ksiezyc sporo w prawo i nieco w dól.
W okolice konca skrzydla ptaka (tylko nie za nisko).
Nie wiem tylko, czy to dla ciebie dozwolony manewr.

Pózniej dopiero ciachnac cale to niebieskie niepotrzebne (ze spora winieta zreszta)

Data: 2010-09-19 13:07:46
Autor: marek augustynski
[...]

Tego zdjęcia nie trzeba kadrować.

marek

Data: 2010-09-19 23:19:24
Autor: romek76
[...]

Jestem tego samego zdania; nie da sie skadrowac tego zdjecia.

Data: 2010-09-20 00:00:16
Autor: Dariusz Zygmunt
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
W niedziela, 19 wrze¶nia 2010 10:24, Michal Brzozowski wyraził następujac± opinię:

 Z pocz±tku byłem przekonany, że rzeczywi¶cie nie da się tego zdjęcia skadrować, ale po zastanowieniu się doszedłem do takiego wniosku: http://czat.homelinux.net/kondor.jpg  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-09-24 10:20:16
Autor: Michal Brzozowski
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
On Sep 20, 12:00 am, Dariusz Zygmunt
<darek_spam_na_Madagas...@czat.homelinux.net> wrote:
> [...]

> wskazowki.
>http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg

Z pocz±tku byłem przekonany, że rzeczywi¶cie nie da się tego zdjęcia

Dzięki wszystkim za pomysły. Jeszcze jedna fotka nastrecza mi
trudnosci:

http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg

Pozdro,
Michał

Data: 2010-09-24 21:33:13
Autor: Dariusz Zygmunt
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
W pi±tek, 24 wrze¶nia 2010 19:20, Michal Brzozowski wyraził następujac± opinię:

... Jeszcze jedna fotka nastrecza mi trudnosci:
http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg
 IMHO nie kadruj, je¶li przytniesz symetrycznie to utniesz cień, je¶li skadrujesz niesymetrycznie to "ciężar" narciarki przeważy zdjęcie, proporcje błękitu do bieli też s± OK.  Co najwyżej przytnij minimalnie u dołu żeby zlikwidować czarn± linię przy wiechciu trawy.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-09-27 15:15:48
Autor: John Smith
Michal Brzozowski napisał(a):
Dzięki wszystkim za pomysły. Jeszcze jedna fotka nastrecza mi
trudnosci:

http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg

Ja bym obci±ł 15% od dołu, 20% od góry i 35% od lewej.
Tak, żeby zostawić trzy obiekty po przek±tnej: osobę, cień i ¶lady.

--
Mirek

Data: 2010-10-02 05:02:40
Autor: nb
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
at Mon 20 of Sep 2010 00:00, Dariusz Zygmunt wrote:

W niedziela, 19 września 2010 10:24, Michal Brzozowski wyraził
następujacą opinię:

Mam tu jedna fotke ptaka na tle nieba i nie mam zbyt dobrego pomyslu
jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane
wszelkie wskazowki.
http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg
 Z poczÄ…tku byĹ‚em przekonany, ĹĽe rzeczywiĹ›cie nie da siÄ™ tego zdjÄ™cia
skadrować, ale po zastanowieniu się doszedłem do takiego wniosku:
http://czat.homelinux.net/kondor.jpg

Zgadzam się, że nie trzeba kadrować. Ale da się.
To tak jak z małżem - można polać cytryna, ale nie trzeba.

Oryginał ma piękne niedomówienie na temat tego,
co ten ptak właściwie robi - lata, wlatuje czy wylatuje.
Jest zupełnie apolityczny, a jednocześnie bardzo ptasi :-)

A powracajÄ…c do cytryny i abstrahujÄ…c od kadrowania
w sensie dosłownym:
 http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kondor_nb2.jpg

Zaznaczam, że to to jedynie przykład granic spekulacji.
I nie jest to kadrowanie a raczej fotomontaĹĽ.
Realnie (prywatnie!!!) maksymalna zmiana to najwyĹĽej to:
 http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kondor_nb3.jpg

--
nb

Data: 2010-09-20 19:55:42
Autor: hermar
Michal Brzozowski wrote:

Mam tu jedna fotke ptaka na tle nieba i nie mam zbyt dobrego pomyslu
jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane wszelkie
wskazowki.

Dac do kwadratu, wypasiona winiete, podpis wierszem pisany
i masz gwarantowanego TOPa na takim plfoto.com na przyklad ; )

--
www.marcinhernik.com

Data: 2010-09-21 09:08:36
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-20 19:55, hermar pisze:
Michal Brzozowski wrote:

[...]

Nie zapomnij usunąć kolor i dorzucić ziarno.

A.

Data: 2010-09-25 21:29:34
Autor: __Maciek
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
Sun, 19 Sep 2010 01:24:55 -0700 (PDT) Michal Brzozowski
<rusolis@poczta.fm> napisał:

jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane wszelkie
wskazowki.

http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg

Ja bym kadrował mniej więcej tak:
http://maciek100.boo.pl/inne/kondor_k.jpg

Data: 2010-10-02 05:11:14
Autor: nb

<rusolis@poczta.fm> napisał:

[...]

WyglÄ…da identycznie, jak moja pierwsza przerĂłbka. Jednak tutaj jest zdecydowanie za ciasno z lewej strony.
Tak, z lewej, tej luĹşniejszej.

--
nb

Data: 2010-10-06 21:16:03
Autor: __Maciek
Sat, 02 Oct 2010 05:11:14 +0200 nb <nobody@nowhere.net> napisał:

Ja bym kadrował mniej więcej tak:
http://maciek100.boo.pl/inne/kondor_k.jpg

Wygl±da identycznie, jak moja pierwsza przeróbka. Jednak tutaj jest zdecydowanie za ciasno z lewej strony.
Tak, z lewej, tej luĽniejszej.

Wystarczy. Nie zawsze musi być/da się zrobić idealnie.

jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke