jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke

Data: 2010-09-20 00:00:16
Autor: Dariusz Zygmunt
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
W niedziela, 19 wrze¶nia 2010 10:24, Michal Brzozowski wyraził następujac± opinię:

Mam tu jedna fotke ptaka na tle nieba i nie mam zbyt dobrego pomyslu
jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane wszelkie
wskazowki.
http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg
 Z pocz±tku byłem przekonany, że rzeczywi¶cie nie da się tego zdjęcia skadrować, ale po zastanowieniu się doszedłem do takiego wniosku: http://czat.homelinux.net/kondor.jpg  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-09-24 10:20:16
Autor: Michal Brzozowski
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
On Sep 20, 12:00 am, Dariusz Zygmunt
<darek_spam_na_Madagas...@czat.homelinux.net> wrote:
> [...]

> wskazowki.
>http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg

Z pocz±tku byłem przekonany, że rzeczywi¶cie nie da się tego zdjęcia

Dzięki wszystkim za pomysły. Jeszcze jedna fotka nastrecza mi
trudnosci:

http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg

Pozdro,
Michał

Data: 2010-09-24 21:33:13
Autor: Dariusz Zygmunt
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
W pi±tek, 24 wrze¶nia 2010 19:20, Michal Brzozowski wyraził następujac± opinię:

... Jeszcze jedna fotka nastrecza mi trudnosci:
http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg
 IMHO nie kadruj, je¶li przytniesz symetrycznie to utniesz cień, je¶li skadrujesz niesymetrycznie to "ciężar" narciarki przeważy zdjęcie, proporcje błękitu do bieli też s± OK.  Co najwyżej przytnij minimalnie u dołu żeby zlikwidować czarn± linię przy wiechciu trawy.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2010-09-27 15:15:48
Autor: John Smith
Michal Brzozowski napisał(a):
Dzięki wszystkim za pomysły. Jeszcze jedna fotka nastrecza mi
trudnosci:

http://www.extremic.com/miki/murzynka.jpg

Ja bym obci±ł 15% od dołu, 20% od góry i 35% od lewej.
Tak, żeby zostawić trzy obiekty po przek±tnej: osobę, cień i ¶lady.

--
Mirek

Data: 2010-10-02 05:02:40
Autor: nb
jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke
at Mon 20 of Sep 2010 00:00, Dariusz Zygmunt wrote:

W niedziela, 19 września 2010 10:24, Michal Brzozowski wyraził
następujacą opinię:

Mam tu jedna fotke ptaka na tle nieba i nie mam zbyt dobrego pomyslu
jak ja skadrowac, zeby sie dobrze prezentowala. Mile widziane
wszelkie wskazowki.
http://www.extremic.com/miki/kondor.jpg
 Z poczÄ…tku byĹ‚em przekonany, ĹĽe rzeczywiĹ›cie nie da siÄ™ tego zdjÄ™cia
skadrować, ale po zastanowieniu się doszedłem do takiego wniosku:
http://czat.homelinux.net/kondor.jpg

Zgadzam się, że nie trzeba kadrować. Ale da się.
To tak jak z małżem - można polać cytryna, ale nie trzeba.

Oryginał ma piękne niedomówienie na temat tego,
co ten ptak właściwie robi - lata, wlatuje czy wylatuje.
Jest zupełnie apolityczny, a jednocześnie bardzo ptasi :-)

A powracajÄ…c do cytryny i abstrahujÄ…c od kadrowania
w sensie dosłownym:
 http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kondor_nb2.jpg

Zaznaczam, że to to jedynie przykład granic spekulacji.
I nie jest to kadrowanie a raczej fotomontaĹĽ.
Realnie (prywatnie!!!) maksymalna zmiana to najwyĹĽej to:
 http://nb.homeunix.org/tmp/photo/kondor_nb3.jpg

--
nb

jak skadrowac te fotke - prosba o wskazowke