jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę bez umowy?

Data: 2009-08-07 17:19:28
Autor: Jotte
jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę bez umowy?
W wiadomości news:h5geln$fdb$1news.onet.pl Czeresniak <darek1980@op.pl>
pisze:

Zatrudniłem się na okres próbny trzech miesięcy po okresie próbnym pracodawca potwierdził ustnie chęć przedłużenia umowy
Niemożliwe. 3 miesiące to najdłuższy czas umowy na okres próbny, zatem nie można jej przedłużyć.

i się zgodziłem, jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymałem umowy.
Całkowity okres zatrudnienia u tego pracodawcy to siedem miesięcy.
Czyli pracujesz bez pisemnej umowy 4 miesiące.
To frajerstwo, by nie rzec gorzej.
Nie wpadło ci wcześniej do głowy zarządać na piśmie przedłożenia umowy?

Jak skutecznie wypowiedzieć taką "umowę" o pracę?
Wskutek ciężkiego naruszenia obowiązków pracodawcy (art. 29 §2 KP) rozwiązujesz stosunek pracy w trybie art. 55 §1^1 KP (należy się odszkodowanie).
Złożyłbym skargę do PIPy i ew. pozew do sądu pracy aby ustalił istnienie stosunku pracy (i dołożył oszustowi), aby nie stracić odszkodowania i składek ubezpieczeniowych (bo może nie płacił).

--
Jotte

jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę bez umowy?