Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   jak slizga sie sprzeglo

jak slizga sie sprzeglo

Data: 2010-06-29 22:31:49
Autor: freedoman
jak slizga sie sprzeglo
Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi sie delikatnie slizgac sprzeglo. Wydaje mi sie ze obroty silnika rosna niewspolmiernie ze wzrostem predkosci.
Przy nizszych predkosciach jest to w ogole niewyczuwalne. Moge zbijac biegi do przyblokowania tylnego kola, moge tez bezproblemowo przelaczajac I -> II spowodowac jego uslizg. (oczywiscie nie o to chodzi i tak nie jezdze, ale dla testu zrobilem takie proby). Ruszanie z "impetem" tez nie sprawia zadnych problemow i w tym czasie nie zauwazylem zeby sprzeglo sie slizgalo - chodzi ostro.
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?

Nigdy nie mialem problemow ze sprzeglem w 2oo wiec nie mam doswiadczenia.
Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz".
Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero 12kkm.



freedoman

Data: 2010-06-30 00:08:22
Autor: Karambol
jak slizga sie sprzeglo


"freedoman" <no@spam.pl> wrote in message news:4c2a5838$0$2600$65785112news.neostrada.pl...
Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i
stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi
sie delikatnie slizgac sprzeglo. Wydaje mi sie ze obroty silnika rosna
niewspolmiernie ze wzrostem predkosci.
Przy nizszych predkosciach jest to w ogole niewyczuwalne. Moge zbijac biegi
do przyblokowania tylnego kola, moge tez bezproblemowo przelaczajac I -> II
spowodowac jego uslizg. (oczywiscie nie o to chodzi i tak nie jezdze, ale
dla testu zrobilem takie proby). Ruszanie z "impetem" tez nie sprawia
zadnych problemow i w tym czasie nie zauwazylem zeby sprzeglo sie slizgalo -
chodzi ostro.
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach
niz np przy ruszaniu?

Nigdy nie mialem problemow ze sprzeglem w 2oo wiec nie mam doswiadczenia.
Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz".
Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero
12kkm.

Jesli masz takie wrazenie to moze tak byc. Nie wiem czym jezdzisz ale w singlu masz wlasnie takie samo odczucie, szczegolnie na wysokim biegu przy malej predkosci - odkrecasz, obroty rosna a kopa ni ma..


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://www.youtube.com/user/MarcinKabat
http://www.youtube.com/user/luckykabatpl

Data: 2010-06-30 09:55:55
Autor: juhass
jak slizga sie sprzeglo
freedoman pisze:
Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?


W sumie chyba niema reguły. Np u mnie jest dokładnie odwrotnie niż u Ciebie- przy wysokich prędkościach wszystko jest w porządku, natomiast często zdarza się uślizg, gdy moto wchodzi na "górkę" momentu obrotowego- występuje wtedy wyraźne "zerwanie" sprzęgła, szczególnie gdy olej jest zimny.
Pozostaje raczej rozebrać toto i pomierzyć, pooglądać. Roboty niema za dużo ale wiem doskonale jak się chce- szczególnie przy okazyjnie występującym problemie i w środku sezonu. ;)


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2010-06-30 10:31:31
Autor: Vir
jak slizga sie sprzeglo

Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?


Moje suche sprzęgło zaczęło się ślizgać właśnie przy większych prędkościach i w okolicy max momentu obrotowego, czyli 130-140 i rura na 4-ce. Na początku wydawało mi się, że kapeć się ślizga, ale mam na to za mało koników. Przy ruszaniu sprzęgło trzymało na mur.

--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

Data: 2010-06-30 13:37:52
Autor: Karambol
jak slizga sie sprzeglo


"Vir" <agentmarek@onet.pl> wrote in message news:i0evcu$vb6$1news.onet.pl...

Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach niz np przy ruszaniu?


Moje suche sprzęgło zaczęło się ślizgać właśnie przy większych prędkościach i w okolicy max momentu obrotowego, czyli 130-140 i rura na 4-ce. Na początku wydawało mi się, że kapeć się ślizga, ale mam na to za mało koników. Przy ruszaniu sprzęgło trzymało na mur.


W duzym, mocnym singlu moc oddawana jest inaczej niz w cywilizowanych maszynach - albo jedziesz za wolno i musisz zredukowac albo masz pelen ciag.
Dlatego mowie, ze w singlu najbardziej czuc slizgajace sie sprzeglo jadac wolno na wysokim biegu, w takim silniku i w takiej sytuacji zawsze masz 80-90% max momentu. Ale zasada ze moment zrywa sprzeglo jest taka sama:)


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://www.youtube.com/user/MarcinKabat
http://www.youtube.com/user/luckykabatpl

Data: 2010-07-01 19:25:15
Autor: Szwed
jak slizga sie sprzeglo
Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:31:49 +0200, freedoman napisał(a):

Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi sie delikatnie slizgac sprzeglo.

Też tak miałem. Najpierw przy wysokich predkościach, a potem przy coraz
niższych. Trzeba było wymienic tarcze, przekładki, sprężyny.
A przekładki do Aprilii zdobic to miesiąc czekania ;)

pozdr
Szwed

jak slizga sie sprzeglo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona