jak sprawdzić baterię laptopa?

Data: 2012-06-29 08:27:47
Autor: Tomek
jak sprawdzić baterię laptopa?
Czy bateria w lapku (tu konkrenie dell vostro 1520) ma ogniwa podłączone bezpośrednio do złącza, czy może potrzeba wysterować np. jakiegoś mosfeta, żeby podała napięcie na styki?
Mam taką, gdzie pomiędzy każdymi dwoma stykami jest ładne 0V i po wyjęciu kabla zasilającego komputer chodzi przez <1s. W innej z kolei pojawia się napięcie rzędu 2V - ale laptop chodzi na niej przez jakiś czas. Zastanawiam się na ile taka bateria jest "inteliegntna".

Data: 2012-06-29 15:50:20
Autor: m4rkiz
"Tomek" <x@y.z> wrote in message news:4fed4ae0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
Czy bateria w lapku (tu konkrenie dell vostro 1520) ma ogniwa podłączone bezpośrednio do złącza,

zazwyczaj tak, z reguly daleko od siebie

czy może potrzeba wysterować np. jakiegoś mosfeta, żeby podała napięcie na styki?

zawyczaj nie

[...]

otworz i sprawdz, sama sie nie naprawi a jezeli sie nie laduje to i tak
niewielki z niej pozytek

jak sprawdzić baterię laptopa?