jak sprawdzic ilosc calkowitej pamieci oraz wolnej pamieci RAM w komorce

Data: 2010-05-03 13:30:09
Autor: R.M.
jak sprawdzic ilosc calkowitej pamieci oraz wolnej pamieci RAM w komorce
Witam,
Poszukuje jakiego zestawienia, ktora umozliwi porownywanie dostepnej pamieci w telefonach komorkowych glownie chodzi o samsunga ...

znalazlem strone
http://www.jbenchmark.com/result.jsp

niestety dla noki e52
http://www.jbenchmark.com/phonedetails.jsp?benchmark=jvm&D=Nokia%20E52&testgroup=null

wychodzi ze pamieci jest 131072 - 371968 (adaptive or dynamic) , czyli ok 400kB, co jest malo prawdopodobne poniewaz nokia na swojej stronie
http://www.forum.nokia.com/devices/E51/ podaje ze pamieci wolnej jest 50MB

dlatego uwazam ze wyniki dla samsunga (jesli chodzi o ilosc pamieci RAM) rowniez beda przeklamane ...

czy orientujecie sie, czy jest gdzies strona w internecie, ktora zwiera liste telefonow samsunga i ich wielkosc pamieci RAM (glownie chodzi mi o monte)

pozdrawiam,
R.M.

Data: 2010-05-03 11:40:15
Autor: Jakub Danecki
R.M. wrote:
Poszukuje jakiego zestawienia, ktora umozliwi porownywanie dostepnej
pamieci w telefonach komorkowych glownie chodzi o samsunga ...

Strasznie mylisz pojecia. Powiedz napierw, po co ci to.

Calkowita wielkosc RAM masz w specyfikacji producenta - najpewniejsze
zródlo to ich specs. Baza w miare godna zaufania (ale tez nei zawsze)
jest gsmarena + krzyzowe sprawdzenie na wikipedii i stronie producenta.

Wolna (nie przedzielona przez OS) pamiec RAM... no cóz, w wiekszosci
telefonów (w zasadzie wszystkich tzw "bezsystemowych") nie sprawdzisz, bo
nikt i nic (w znaczeniu software/UI uzytkownika) nie ma do takiej
informacji dostepu.
A jak piszesz o midletach, to z poziomu aplikacji mozesz jedynie
dowiedziec sie, ile maszyna wirtualna javy oferuje pamieci danej
aplikacji - ale zwykle nie ma do zadnego zwiazku z iloscia dostepnej
pamieci RAM samego urzadzenia - co zauwazyles w Nokii. W e52 musisz
napisac aplikacje natywna dla Symbiana, zeby dowiedziec sie ile jest
wolnego RAMu.

A Samsung Monte ma (wg google) 128 MB ramu.

rgrds,
Jakub

Data: 2010-05-03 13:57:23
Autor: R.M.
On 05/03/2010 01:40 PM, Jakub Danecki wrote:
A Samsung Monte ma (wg google) 128 MB ramu.

mozesz podac link? czy to jest sprawdzona informacja?

Data: 2010-05-03 12:34:15
Autor: Jakub Danecki
R.M. wrote:
On 05/03/2010 01:40 PM, Jakub Danecki wrote:
> A Samsung Monte ma (wg google) 128 MB ramu.
mozesz podac link?

www.google.com - pytanie "samsung monty ram"

czy to jest sprawdzona informacja?

To nie bylo na stronie Samsunga, wiec odpowiedz brzmi "jak wszystko w
Internecie". Ale ciagle nie wiem na cholere ta informacja: przeciez i tak
nie ma do tej pamieci dostepu, bo to jest wlasny OS Samsunga.

Jakub

Data: 2010-05-03 17:02:03
Autor: R.M.
On 05/03/2010 02:34 PM, Jakub Danecki wrote:
To nie bylo na stronie Samsunga, wiec odpowiedz brzmi "jak wszystko w
Internecie". Ale ciagle nie wiem na cholere ta informacja: przeciez i tak
nie ma do tej pamieci dostepu, bo to jest wlasny OS Samsunga

ale przydalby sie specyfikacja JSR, ktora umozliwialaby pobieranie, nie tylko dostepnej pamieci dla konkretnej aplikacji, ale rowniez dla calego systemu

Data: 2010-05-04 15:41:18
Autor: Jakub Danecki
R.M. wrote:
ale przydalby sie specyfikacja JSR, ktora umozliwialaby pobieranie, nie
tylko dostepnej pamieci dla konkretnej aplikacji, ale rowniez dla
calego systemu

Rozumiem, ze dla przyjemnosci programisty? :)

Jakub

Data: 2010-05-03 13:38:45
Autor: Jingiel
[...]

chyba najlepsza strona    samsunga :)))))))))))))
http://www.samsung.com/pl/news/newsRead.do?news_seq=17908&page=1

Jingiel

Data: 2010-05-03 13:45:16
Autor: R.M.
On 05/03/2010 01:38 PM, Jingiel wrote:

[...]

powiedz mi, w ktorym miejscu na tej stronie jest mowa o pamiec RAM, ja widze tylko NAND Flash

Data: 2010-05-03 13:42:44
Autor: R.M.
On 05/03/2010 01:30 PM, R.M. wrote:
[...]

male sprostowanie, dla nokia e52 nokia nie podaje ilosci pamieci ram, podaje dla e51

http://jbenchmark.com/phonedetails.jsp?benchmark=jvm&D=Nokia%20E51&testgroup=null

ale wychodzi na to samo - rowniez bardzo duza roznica...

jak sprawdzic ilosc calkowitej pamieci oraz wolnej pamieci RAM w komorce