jak sprawdzic kontroler hdd

Data: 2011-09-12 03:55:42
Autor: kesser
jak sprawdzic kontroler hdd
Witam
Wasnie padl mi dysk w ibm t43 tzn. w biodie go nie ma i nie startuje
system. Odpalilem Mint'a z plyty cd(stad brak PL znaczkow :-)).
W trakcie startu systemu pokazal bledy error 16 kontrolera ata1.
Pytanie brzmi czy mozna wykluczyc inne elementy i zalozyc, ze to 100%
dysk?
Jak to ewentualnie sprawdzic bez drugiego dysku(nie chce isc w
koszty)? (wizyta w serwisie chwilowo odpada organizacyjnie, a komp
potrzebny)

Data: 2011-09-12 12:17:05
Autor: DooMiniK
On 12/09/2011 11:55, kesser wrote:
[...]

Np. wyciągnąć dysk twardy i podłączyć do innego komputera (przejściówka
IDE/SATA na USB), przeskanować. Koszt na Allegro ok. 25zł + wysyłka
(chociaż nie wiem, czy masz czas 2-3 dni czekać na kabelek).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-09-12 05:54:03
Autor: kesser
On 12 Wrz, 11:17, DooMiniK <bachusmalpapostpl> wrote:
> [...]

> Jak to ewentualnie sprawdzic bez drugiego dysku(nie chce isc w
> koszty)? (wizyta w serwisie chwilowo odpada organizacyjnie, a komp

Np. wyci±gn±ć dysk twardy i podł±czyć do innego komputera (przej¶ciówka
[...]

Chyba jednak dysk i klania sie serwis bo jak czytam, ze jest toto
lotek z doborem dyskw do tych lapkow to wole dac do serwisu niech sie
bawia.

jak sprawdzic kontroler hdd