Data: 2010-07-22 14:10:48 | |
Autor: news.mm.pl | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
Jak taki regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?nie da się. ponadto może masz już altek sterowany przez komp? |
|
Data: 2010-07-22 14:32:13 | |
Autor: P_ablo | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
Użytkownik "news.mm.pl" <brum@zaxxx.pl> napisał w wiadomości news:i29ckc$2ifl$1news.mm.pl...
Jak taki regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?nie da się. to jest dokladnie taki tylko z literka B na koncu: http://allegro.pl/item1144767755_nowy_alternator_passat_golf_jetta_tiguan_audi_180a.html wtyczka z 2 pinami + gruby przewod do ladowania Sam regler w IC kosztuje ok 150 zl ale szkoda kupowac jesli podniete bedzie jakies uzwojenie w altku. -- Picasso |
|
Data: 2010-07-22 15:08:04 | |
Autor: news.mm.pl | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
Sam regler w IC kosztuje ok 150 zl ale szkoda kupowac jesli podniete bedzie jakies uzwojenie w altku.ano mozę być. najlepiej dac fachmanowi ale jezeli sprawne będą uzwojenia i diody prostownicze - a to możesz sprawdzić miernikiem to pozostanie ci regulator napięcia i tylko tak ,drogą eliminacji mozesz go sprawdzić. aha jeszcze szczotki wizualnie. jeżeli dasz altek do dobrego elektryka to mają tam specjalny stól probierczy - napęd i obciążenie - sprawdzą ci altek przed montażem. żeby nie byo za latwo: ostatnio wymieniem caly altek - (regulator by 2 x droższy niż używka na allegro) a okazalo się że jeden z przewodów w komorze silnika mial przetartą izolacje i zwiera do masy - wtedy spadalo napięcie i palila lampka ladowania ;-) |
|
Data: 2010-07-22 16:18:53 | |
Autor: P_ablo | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
Użytkownik "news.mm.pl" <brum@zaxxx.pl> napisał w wiadomości news:i29fvo$16oc$1news.mm.pl...
Sam regler w IC kosztuje ok 150 zl ale szkoda kupowac jesli podniete bedzie jakies uzwojenie w altku.ano mozę być. Wiec tak :) Po odpiecu od instalacji grubego przewodu alternatora (wiem wiem diody moga strzelic...) z alternatora wychodzi 13 a na wyzszych obrotach 13,2. Na obu cienkich przewodach jest 11,8 w momencie kiedy na aku jest 12,5... Na moment zrobilem drobne zwarcie przewodem idacym od alternatora i przez kilkanascie s wychodzilo z niego 14 v. Zakladam wiec, ze winowajca bedzie jednak regulator... -- Picasso |
|
Data: 2010-07-23 23:13:28 | |
Autor: ToMasz | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
P_ablo pisze:
(...) Wiec tak :) jedziesz po bandzie. jak na jałowm kablu kręcącego alternatora masz 12-14V to padło jeszcze coś. Czy możesz go wyjąć i rozebrać? powinno być w nim 6 dużych diod i 3 mniejsze, - sprawdź je. To niestety moze wymagać odlutowania ich końcówek. Sam alternator mozesz sprawdzić tak: jeśli w osi wirnika jest "Wejście" na imbus, zapnij w imadło, podłącz do akumulatora (prąd musi być = 0) rozkęć go za pomocą wiertarki (zamiast wiertła bit-imbus) i podłącz płaską baterie jako źródło prądu w stojanie. jak wiertarka zacznie się męczyć, i pojawi sie prąd ładowania - alternator jest OK. ToMasz |
|
Data: 2010-07-22 17:37:52 | |
Autor: J.F. | |
jak sprawdzic regulator napiecia? | |
Użytkownik "news.mm.pl" <brum@zaxxx.pl> napisał
Jak taki regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?nie da się. A tam sie nie da. No, samego multimetra to nie, trzeba jeszcze zasilacz regulowany 12-15V. Albo np akumulator i prostownik. Z tym ze w takim ukladzie to regulator podejrzewalbym na koncu. Skoro nie laduje, to raczej cos innego zawinilo. A uwaga ogolna .. pojedziesz do warsztatu, wsadza ci regenerowany, zaplacisz 500zl, ale za godzine mozesz odjechac. Zaczniesz kombinowac, to zaplacisz 400zl za zajmowanie kanalu :-) Ech, nie ma jak sierra, szkoda ze tego juz nie robia :-) J. |