jak sprawdzić stan procesora

1 Data: Październik 31 2009 15:01:43
Autor: buła
jak sprawdzić stan procesora
Witam,

w wyniku moich kombinacji przy komputerze (próbowałem założyć chłodzenie na chipset płyty głównej-niestety jest on bardzo blisko procesora i musiałem się naszarpać)
przestał się on uruchamiać.

Wymieniłem płytę główną na Gigabyte GA-EP31-DS3L.
Niestety jedyna różnica to ta,że na ekranie widzę teraz zamiast czarnego ekranu logo Gigabyte (wentylatory tak jak chodziły nadal chodzą).
Zastanawiam się czy nie jest to czasem sprawką procesora.
Na tej płycie przy jego gnieździe znajdują się diody, jednak jedyna informacja jaka znajduje się w instrukcji to :"The number of lighted LED's indicates the CPU loading.The higher the CPU loading , the more the number of lighted LED's".
Diody świecą się wszystkie, ale część na czerwono,część na zielono.

Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora? Gdzie szukać przyczyny niesprawności komputera?

2 Data: Październik 31 2009 17:04:17
Autor: Wiktor S.
Re: jak sprawdzić stan procesora
buła wrote:
[...]

Upewnij się, czy płyta jest sprawna wkładając na pewno dobry procesor.

Gdzie szukać przyczyny niesprawności komputera?

Z opisanej historii należy wnioskować uszkodzenie procesora.

--
Azarien

3 Data: Listopad 01 2009 17:07:31
Autor: Bernard
Wiktor S. wrote:
buła wrote:
[...]

No pewnie, logo na ekranie wyświetla się przecież samo...

;)

4 Data: Listopad 03 2009 20:30:33
Autor: Wiktor S.
[...]

Jeśl komputer się zawiesza tuż po jego wyświetleniu, to nadal może być procesor :-)

--
Azarien

5 Data: Listopad 03 2009 23:26:31
Autor: Animka
Wiktor S. pisze:
[...]

Albo kontroler dysków pada.

--
animka

6 Data: Listopad 04 2009 16:56:12
Autor: Wiktor S.
[...]

Na dwóch płytach głównych jednocześnie?

--
Azarien

7 Data: Październik 31 2009 17:30:16
Autor: qwerty
Użytkownik "buła" <odczapy@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hchgk7$60q$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora? Gdzie szukać przyczyny niesprawności komputera?

Musiałeś bardzo postarać się, aby uszkodzić procesor na LGA775.

8 Data: Październik 31 2009 17:47:42
Autor: Nateysz
Re: jak sprawdzić stan procesora
Musiałeś bardzo postarać się, aby uszkodzić procesor na LGA775.

Cóż, miałem na nim ogromne chłodzenie,a ponadto kombinowałem przy zakładaniu
wentylatorka na chipset.

Może coś źle podpiąłem (mówię m.in. o szpilkach do podłączenia panelu przedniego).

jak sprawdzić stan procesora