jak szybko zdiagnozowac twardy dysk?

Data: 2010-01-22 17:49:27
Autor: ToMasz
jak szybko zdiagnozowac twardy dysk?
witam

Raid (soft-raid) który ma już chyba z 10 lat zaczą sie sypac. Format
dysków (bez bad sektorów) pomógł na 3 miesiace... i znowu problemy ze
startem, znikające pliki itp. Po wymianie dysku -komp działa 100% OK.
chciałbym teraz jakoś sprawdzić stan dysków, moze chociaż jeden bedzie
sia nadawał na przerośnietego pendriva. problem jak to sprawdzić - bez
żadnych napraw - uszkodzony leci do kosza, dobry ma ostatnią szanse.

Pozdrawiam

ToMasz

Data: 2010-01-22 19:11:54
Autor: Grzegorz Prędki
ToMasz pisze:
[...]

Programem sciagnietym ze strony producenta dyskow. Jestes pewien, ze to dyski a nie np. konczacy sie zasilacz?

Data: 2010-01-22 20:44:09
Autor: ToMasz
Grzegorz Prędki pisze:
ToMasz pisze:
[...]

segate.
Po podłączeniu dysku do komputera, startuje, uruchamia windowsa wywala
BSOD i reseruje sie.
Seatools ( porgram diagnostyczny) for dos, prawidłowo wykrywa dyski
sprawdza, testuje z rezultatem 100% ok.

Raz udało sie uruchomic windowsa z podłączonym dyskiem. odczyt
s.m.a.r.t-a dał rezultat - fail! tzn. nie: parametr1- costam parametr2
costam, tylko: smart- fail. manager magazynów czy jak go tam zwą,
pokazał 2 partycje(faktycznie nie ma partycji) po 30 i 200giga, a dysk
ma zaledwie 80....

ToMasz

Data: 2010-01-22 22:25:46
Autor: Feromon

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hjcjc5$cvh$1news.interia.pl...
[...]

Po 10 latach pora wymienić na nowe. Koszt sprawdzania niewart sprawdzania.
I nie gwarantuje NICZEGO. Podobnie jak zakup nowego. Może umrzeć w 10 minut
po zainstalowanieu. MTBF to statystyka jedynie...

Feromon

Data: 2010-01-22 23:07:44
Autor: Nathan
W dniu 2010-01-22 17:49, ToMasz pisze:
[...]

MHDD, ale nie jestem pewien czy warto. Dysk swoje zrobił.
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2010-01-23 08:39:45
Autor: ToMasz
Nathan pisze:
[...]

na mhdd naprowadzał mnnie google, ale o ile wiem to ruski program i
polecany do naprawy dysku. JA wiem ze te dyski to kiszka, ale o ile
jeden padł (były w raid0) to wydłubiemy z dzieckiem niego magnesy, a
drugi? JEst stary, ale to nie powód zeby go wyśmietnikować. albo rzobie
z niego pendriva (80gb!) albo sprzedam na allegro za 15zł.

Czy mógłbyś mi w maksymalnym zarysie napisać czy Mhdd nada sie do testu
bez napraw i jak to zrobic?

ToMasz

Data: 2010-01-23 19:32:12
Autor: Nathan
W dniu 2010-01-23 08:39, ToMasz pisze:
Nathan pisze:

[...]

Zobacz tu. Jest opcja testowania:
http://forum.idg.pl/odzyskiwanie_i_ochrona_danych-f208-mhdd_faq-t132280.html#entry1113739

Data: 2010-01-24 00:09:42
Autor: MAR
> [...]

> [...]
sia nadawał na przerośnietego pendriva. problem jak to sprawdzić - bez

10 lat ? To te dyski mają po kilka GB, takie pendrivy nowe kosztują kilkadziesiąt zł.

--
Mar

jak szybko zdiagnozowac twardy dysk?