jak tego używać (USB)

Data: 2015-12-17 17:48:45
Autor: platformowe głupki
jak tego używać (USB)
http://allegro.pl/737-markowy-hub-rozdzielacz-10x-usb-quer-zasilacz-i5651351096.html

to cos ma zasilacz 5V 1A, jak się tego używa? nie chcę nic popalić przy okazji więc wolę zapytać zanim podłączę...

Data: 2015-12-17 18:00:40
Autor: platformowe głupki
jak tego używać (USB)
mam tez drugiego huba bez zasilacza, czy dla bezpieczeństwa (chodzi o nie upalenie portu w lapku) mogę podłączyć do lapka ten hub usb bez zasilacza, a do niego dopiero ten z zasilaczem? jak się sfajczy to port ocaleje?

Data: 2015-12-18 22:17:01
Autor: JaNus
jak tego używać (USB)
http://allegro.pl/737-markowy-hub-rozdzielacz-10x-usb-quer-zasilacz-i5651351096.html

Coś nie do końca jasne, co on "umie". W ogóle opis jest jakiś mylący, bo przykładowo na zdjęciu widać że hub ma 10 gniazdek Wy. natomiast w opisie czytam:
"Hub wyposażony jest w dodatkowe cztery porty USB, co zwiększa jego wielofunkcyjność." — co się razem jakoś nie zszywa! No chyba że nie chodziło o to że "wyposażony" jest hub, ale... zasilacz? Który dzięki temu można używać jako ładowarkę, bez podłączania huba, i odpalania kompa?

A poza tym chociaż to ustrojstwa ma zasilacz, to nic już na temat jego mocy, no a to chyba może być ważne, jeśli ktoś chciałby podłączyć do niego chociaż jedną koparkę bitcoinów. No i chyba do tego on służy, aby kopać? bo do innych zastosowań to aż 10 (14?) gniazdek USB to raczej potrzebne nie jest.

to cos ma zasilacz 5V 1A,

A to ci ciekawostka,teoria spiskowa n.t. kol. PO-gÅ‚. wydaje siÄ™ potwierdzać! No bo sÄ…d on wziÄ…Å‚ owe 5V/1A  - w podlinkowanym ogÅ‚oszeniu nie ma o tym ani mru-mru!

jak się tego używa? nie chcę nic popalić
przy okazji więc wolę zapytać zanim podłączę...

Wiesz (od innych TW?) jaką ma to-to moc, a nie wiesz, czy nie spali czegoś na We~ lub Wy~jściu?

> mam tez drugiego huba bez zasilacza, czy dla bezpieczeństwa
> (chodzi o nie upalenie portu w lapku)

Tak z ciekawości: a po co Ci hub, wprawdzie z zasilaniem, ale przy tym najwyraźniej pasywny, aż na 10 gniazd - akurat do laptopa? Bo do kopania kryptowaluty to chyba raczej lepiej użyć PC biurkowego? No ale może chodzić o to, że lapek na stałe zasilany z 230 będzie chyba nieco mniej żarł prądu niż PC-et. A jego moc obliczeniowa i tak do kopania używana nie będzie, bo te specjalizowane układy (ASIC) robią to o całe *kilka_rzędów_wielkości* szybciej, niż najlepsze nawet CPU!

> mogę podłączyć do lapka ten hub usb
> bez zasilacza, a do niego dopiero ten z zasilaczem?
> jak siÄ™ sfajczy to port ocaleje?

No przecież huby raczej żadnych bezpieczników (zazwyczaj) nie mają, dlatego podpięcie tak szeregowo nie za bardzo może zabezpieczyć. Ale jeśli ma Ci to dać jakieś tam poczucie bezpieczeństwa, no i ten dodatkowy hub poniewiera się w szufladzie bezrobotny, to go użyj.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-19 19:54:38
Autor: platformowe głupki
jak tego używać (USB)
coś Kolega Szanowny ściemnia, co to jest hub pasywny? w USB do jednego gniazda może być podpięte jedno urządzenie, więc jakiś scalak być musi...

Data: 2015-12-19 19:55:08
Autor: platformowe głupki
jak tego używać (USB)
nie rozumiem jaką funkcje pełni ten zasilacz, może wepnę go bez zasilacza i zobaczę co sie stanie...

Data: 2015-12-19 12:42:57
Autor: TurboPascal
jak tego u¿ywaæ (USB)
W dniu 18 grudnia 2015 22:17:04 u¿ytkownik JaNus napisa³:
to cos ma zasilacz 5V 1A,
A to ci ciekawostka, teoria spiskowa n.t. kol. PO-g³. wydaje siê potwierdzaæ! No bo sk±d on wzi±³ owe 5V/1A  - w podlinkowanym og³oszeniu nie ma o tym ani mru-mru!

Identyczny wyrób proponuje tak¿e wielu innych - daj± przynajmniej lepsze zdjêcie. W powiêkszeniu mo¿na wyra¼nie odczytaæ: 5V/1A.

W dniu 19 grudnia 2015 19:55:10 u¿ytkownik platformowe g³upki napisa³:
nie rozumiem jak± funkcje pe³ni ten zasilacz, mo¿e wepnê go bez zasilacza i zobaczê co siê stanie...

Zasilacz jest potrzebny wy³±cznie wtedy, gdy chcemy pod³±czyæ urz±dzenie o wiêkszej mocy. Np. podgrzewacz do kawy lub zwn. dysk 2.5'. Takie dyski maj± czêsto tzw. kabel Y, dziêki którym mog± czerpaæ zasilanie jednocze¶nie z dwóch gniazd. Hub pasywny USB 2.0 dostaje z komputera tylko pó³ ampera, które musi rozdzieliæ na wszystkie wyj¶cia.

Na zdrowy rozs±dek huby aktywne po pod³±czeniu zwn. zasilacza zapewniaj± chyba separacjê linii 5V od 5V w komputerze. Tak wiêc ¿adne zwarcie czy "spalenie" na pewno nie grozi.

Data: 2015-12-20 14:19:23
Autor: JaNus
jak tego używać (USB)
W dniu 2015-12-19 o 21:42, TurboPascal pisze:

W dniu 19 grudnia 2015 19:55:10 użytkownik platformowe głupki
napisał:
nie rozumiem jaką funkcje pełni ten zasilacz, może wepnę go bez
zasilacza i zobaczÄ™ co siÄ™ stanie...

Zasilacz jest potrzebny wyłącznie wtedy, gdy chcemy podłączyć
urządzenie o większej mocy. Np. podgrzewacz do kawy lub zwn. dysk
2.5'. Takie dyski mają często tzw. kabel Y, dzięki którym mogą
czerpać zasilanie jednocześnie z dwóch gniazd. Hub pasywny USB 2.0
dostaje z komputera tylko pół ampera, które musi rozdzielić na
wszystkie wyjścia.

Na zdrowy rozsądek huby aktywne po podłączeniu zwn. zasilacza
zapewniają chyba separację linii 5V od 5V w komputerze. Tak więc
żadne zwarcie czy "spalenie" na pewno nie grozi.

To jeszcze dorzucę pewną ciekawostkę nt. użycia huba. Jeden z domowych komputerów, o dziwo z tych nowszych, miewa kłopoty z odczytem pendraka: raportuje bowiem, że pen jest pusty. Chociaż inne kompy widzą tam zawartość beż żadnych zgrzytów. Gdy po raz kolejny nie mogłem nic odczytać, to podpiąłem pena przez huba, i... Polam! wsjo widna...
Odczytuje bez żadnych kłopotów.
Doprecyzuję: hub, pasywny, bez żadnego zasilacza, i przy tym nie jest obciążony żadnymi innymi urządzeniami. Zarówno on, jak też pen, i hub - wszystko w standardzie USB-2
Inne objawy wykazują podobieństwo do baaardzo już dawnej metody "zapisywania słabych bitów", bowiem PC-et ma też czasem kłopoty z odczytaniem *niektórych* plików zapisanych przez innego kompa (z sieci domowej) na penie wpiętym do rutera. Część plików widzi, a części - nie! Jakby ich tam wcale nie było. Pomimo tego, że komp który je zapisał - widzi, i czyta bez kłopotów. Dziwne zaprawdę.

Zetknął się ktoś z Was z tym, aby pendrak był czytany w jednej maszynie, a inna czytać go nie umiała?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-21 20:51:12
Autor: Animka
jak tego używać (USB)

napisał:
[...]

Wejdź we wlaściwości tego pendriwa i zobaczysz, że uprawnień nie masz.
Możesz sobie udostępnić, a te nieznane (nieaktualne w innym komputerze) usunąć.

--
animka

Data: 2015-12-22 00:05:30
Autor: JaNus
jak tego używać (USB)
W dniu 2015-12-21 o 20:51, Animka pisze:

[...]

Nie, to nie ten numer. Pen żadnych szczególnych "ustawień" nie ma, nie jest chroniony, i dotąd wszystko było OK.
No ale gdy tak sobie wymieniamy poglÄ…dy, to w miÄ™dzyczasie zdążyÅ‚em go jednak odczytać, pomogÅ‚o podÅ‚Ä…czenie go poprzez... hub! Bo bezpoÅ›rednio to byÅ‚ gÅ‚uchy i cicho-ciemny  ;)

Przeniosłem zawartość na innego pena, a tego "wierzgającego" postanowiłem sformatować. Ustawiłem mu "pełny" (nie-przyspieszony) format, NTFS, sektory po 1024, i... sz-szu!
Ale po jakichś 2 kwadransach Winda wyświetliła, że operacji nie mogła dokończyć. Czy to oznacza, że pen nadaje się już tylko do śmietnika (utylizacji)? Mam w tym względzie o tyle wątpliwości, że pomimo tego komunikatu - daje się wejść do niego, i nawet zapisać, po czym odczytać plik. No ale jakichś newralgicznych danych to już mu nie powierzę! Jednak w związku z tym, że "da się", to tak się zastanawiam, czy gdy próba zapisania pliku nastąpi w "obszarze błędów" - to pojawi się jakiś komunikat ostrzegawczy?

Miał ktoś z Was podobne problemy, i tak wierzgające peny? Tak, czy siak, spróbuję go jeszcze sformatować, tak ze 3 nieudane próby - to sobie potem odpuszczę...

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-21 02:50:44
Autor: RadoslawF
jak tego używać (USB)
[...]

A kiedy chcemy podłączyć całe stado urządzeń o typowym poborze
prÄ…du to nie potrzeba zasilacza ?
Dla przypomnienia, przykładowy hub umożliwia wpięcie dodatkowych
dziewięciu urządzeń do jednego gniazda w komputerze. :-)

Pozdrawiam

jak tego używać (USB)