jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupow ać samochód?

Data: 2014-07-01 23:10:25
Autor: anacron
jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupow ać samochód?
W dniu 25.06.2014 12:07, BartekK pisze:
Jest opcja zakupu auta. Kombi bez-kratkowe, bez vat-1 itd wystarczy i
taki ma być...
Zakładam że nie będzie vat-26 składanego, bo może się zdarzyć że raz na
2 tygodnie zdarzy się żona pojedzie na zakupy, albo raz na 2 lata
pojedziemy na wakacje - to nie warte to kopania się z koniem/z US...
Koszt zakupu pojazdu (używanego) powiedzmy 100 tys zł brutto. Możliwość
uzyskania faktury vat na zakup.

Jak teraz opłaca się to zrobić? Jak to się powinno zrobić?
Zakup na DG, 50% vat (50% z 23tys = 11.5tys) i 50% (50tys zl) ceny
zakupu w koszty, w dodatku amortyzowane przez 3 lata?

Przy sprzedaży tego auta - np za 3 lata - będzie do oddania już 100%
vatu ze sprzedazy, czyli np sprzedając za 50tys, będzie 11.5tys vatu do
oddania (czyli wychodzimy na zero całkowite). Plus dochodowy z
pozostałej kwoty...

Niestety. Ale właściwie w czym problem, koszty i tak przerzucasz na
klientów. Tych wszystkich miałczących o tym, że to, że cokolwiek możesz
odliczyć to grzech i jawne oszustwo (z tym, że oni tego nie rozumieją).

Znajomy mi tu radzi, że zakup "prywatnie" a potem jakieś kombinacje w
użyczenia na cele prowadzenia działalnosci "jak wynajem" i koszt
"własnego wynajmu" w całości lub w 50% w koszty (ale to jakaś karkołomna
konstrukcja)...

A ja Ci radzę leassing z pierwszą wpłatą i kwotą wykupu w wielkości
raty, z tym, że na końcu odkupujesz auto jako prywatna osoba i
sprzedajesz też jako osoba prywatna. Należy się dobra wódka.

anacron

Data: 2014-07-03 09:28:32
Autor: BartekK
W dniu 2014-07-01 23:10, anacron pisze:
A ja Ci radzę leassing z pierwszą wpłatą i kwotą wykupu w wielkości
raty, z tym, że na końcu odkupujesz auto jako prywatna osoba i
sprzedajesz też jako osoba prywatna. Należy się dobra wódka.
Wódka szkodzi bo zawiera akcyzę ;)
Mam alergię na leasingi i inne bankowe mecyje, może dlatego że "robię w tym fachu" ;) Auto moje ma być moje, tak bym mógł z nim zrobić co chcę, a nie pytać się leasingu, czy aby na ukrainę mogę wyjechać albo zrobić swap silnika ;)

Data: 2014-07-04 09:51:53
Autor: anacron
W dniu 03.07.2014 09:28, BartekK pisze:
[...]

A ja się o nic nie pytam poza zgodą na wypłatę odszkodowania przy
naprawie z polisy. Nie pytam, bo nie muszę, więc nie wiem, o co Ci
chodzi. Leassing mam w WBK

--
anacron

Data: 2014-07-04 10:18:56
Autor: dddddddd
W dniu 2014-07-04 09:51, anacron pisze:
[...]

ja tam się nie znam bo leasingu nigdy nie miałem, ale na zdrowy rozum - nie twoje auto, więc jak chcesz wywiercić dziurę na antenę CB to musisz zapytać właściciela, jak chcesz pożyczyć auto żonie czy naprawić u Wieśka w warsztacie to też musisz tą kwestię z właścicielem dogadać (może masz dogadane przy podpisaniu umowy?)

Łukasz

Data: 2014-07-04 10:53:56
Autor: Pete
W dniu 2014-07-04 10:18, dddddddd pisze:
[...]

I przede wszystkim wszystkie czynności wymagające później wizyty w urzędzie (aktualizacja danych pojazdu w DR):
1. montaż haka
2. montaż LPG
3. założenie kratki
4. wywalenie kratki.

itepe
za każą taką usługę leasingodawca kasuje odpowiednią prowizję.

--
Pete

Data: 2014-07-04 14:27:06
Autor: BartekK
W dniu 2014-07-04 10:53, Pete pisze:
[...]

Albo np "odpowiedź o tym, kto jest użytkownikiem pojazdu, na zapytanie uprawnionego organu" (czyli każde zapytanie straży miejskiej, fotoradaru czy innego dziadostwa) - 50zł netto.

Data: 2014-07-04 13:20:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Jul 2014, anacron wrote:

W dniu 03.07.2014 09:28, BartekK pisze:
Mam alergi na leasingi [...]
a nie pyta si leasingu, czy aby na ukrain mog wyjecha albo zrobi swap silnika ;)

A ja si o nic nie pytam poza zgod na wypat odszkodowania przy
naprawie z polisy. Nie pytam, bo nie musz,

  Moesz pro publico bono wskaza link do OWU, w ktrym "pozwalaj
na wszystko"?
  Bo to w t stron dziaa, nie na odwrt.
  Leasingobiorca "prawie na wszystko" potrzebuje zgody z mocy przepisw,
poza "uywaniem i pobieraniem poytkw w sposb ujty w umowie".
  KC art.709 z indeksami.
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6602,20090101,umowa-leasingu.html
  709[10], 709[12], to konkretnie "swap silnika" czy poyczenie szwagrowi,
o czym zdaje si wspomniano.

  W to e nie pytasz akurat wierz, chyba kademu zdarzyo si naruszy
przepisy prawa :> (tudzie umowy), ale to nie znaczy, e Ci wolno.

wic nie wiem, o co Ci chodzi. Leassing mam w WBK

  Tu?
http://leasing24.pl/oferta/leasing-samochodow-osobowych-i-dostawczych/leasing-samochodow-osobowych-i-dostawczych.html#tab_jak_zamowic

  Na dzie dobry, nie widz OWU :D
  "tajne/poufne pan podpisze na miejscu"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-07 11:08:21
Autor: BartekK
jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupow ać samochód?
  Możesz pro publico bono wskazać link do OWU, w którym "pozwalają
na wszystko"?
  Bo to w tę stronę działa, nie na odwrót.
  Leasingobiorca "prawie na wszystko" potrzebuje zgody z mocy przepisów,
poza "używaniem i pobieraniem pożytków w sposób ujęty w umowie".
  KC art.709 z indeksami.
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6602,20090101,umowa-leasingu.html

  709[10], 709[12], to konkretnie "swap silnika" czy pożyczenie szwagrowi,
o czym zdaje się wspomniano.

  W to że nie pytasz akurat wierzę, chyba każdemu zdarzyło się naruszyć
przepisy prawa :> (tudzież umowy), ale to nie znaczy, że Ci wolno.
Otóż to. Wiele osób "nie przejmuje się", bo przecież bank auta nie ogląda co tydzień ,a potem się je wykupi i też spokój. Ale dopiero ciekawe rzeczy znajduje (lub odpowiednio interpretuje) bank w swoim OWU, gdy np wystąpi jakaś poważna szkoda (już nie mówiąc że całkowita) w trakcie trwania leasingu, albo inne zdarzenie losowe (odpukać, np śmierć leasingobiorcy lub inna niewypłacalność).

Data: 2014-07-03 21:57:01
Autor: Gotfryd Smolik news
jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupow ać samochód?
On Tue, 1 Jul 2014, anacron wrote:

Niestety. Ale waciwie w czym problem, koszty i tak przerzucasz na
klientw. Tych wszystkich miaczcych o tym, e to, e cokolwiek moesz
odliczy to grzech i jawne oszustwo (z tym, e oni tego nie rozumiej).

  Z tym jest jeszcze gorzej.
  Przekada si to mianowicie na brak zrozumienia, e nadmierne
opodatkowanie przekada si na brak chtnych do prowadzenia DG,
a to z kolei przekada si na brak moliwoci przebierania
w ofertach pracy.
  Na co to ostatnie si przekada, to ju wiedz.

pzdr, Gotfryd

jak teraz (po 2014.04.01) opłaca się kupow ać samochód?