jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?

Data: 2019-06-17 18:38:08
Autor: J.F.
jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?
Użytkownik  tch@virtall.com napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c978abb1-50fd-4e9e-afd6-67a6255d7d00@googlegroups.com...
Wytłumaczy mi ktoś taką zagadkę
1) przelew w USD wysłany z banku w USA do Alior Banku dociera na konto jeszcze tego samego dnia

Swift ?

2) przelew w USD wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

A wysylales Swiftem ?

3) przelew w EUR wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

SEPA ?
To chyba dosc dziwne.

A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

Jak te przelewy w EUR i USD wysyłane są po Polsce? Zaprzęgiem? Gołębiem? Listonosz w torbie niesie z banku do banku?
Pytam, bo wydawałoby się, że mamy XXI wiek, wszelkie informacje są przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o przelewach walutowych?

Przelewy złotowkowe ida Elixirem lub tym szybkim - jesli zaplacisz.
Dla euro Elixir tez dziala.

Ale dolary ... kto wie, jesli nie zaplaciles za swift, to moze i listonoszem :-)

J.

Data: 2019-06-17 17:24:30
Autor: japanizer
On Tuesday, June 18, 2019 at 1:40:14 AM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]

SEPA ?
To chyba dosc dziwne.

A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

USD wysłane oczywiście SWIFTEM.

EUR wysłane SEPA.

W dalszym ciągu nie doszły na konto.

Data: 2019-06-18 01:27:10
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 02:24:31 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> To chyba dosc dziwne.

USD wysłane oczywiście SWIFTEM.

EUR wysłane SEPA.

W dalszym ciągu nie doszły na konto.

"Kto getoutu używa, od getoutu obrywa".
Jak SEPA to powinno być w opcji pilne, czyli D+1. Inna sprawa, kiedy z aliora wyszło, ale tu bym raczej przyczyn nie szukał, kilkukrotnie przelewałem z IKA do N26 i dochodziło w D+1.

SWIFT USD to inna sprawa, z licznika bodajże można pilne lub zwykłe, ekspresu chyba nie, więc powinno być D+1 lub D+2.

A ten SWIFT USD z USA do IKA to nie był przypadkiem express? Darmo dają?

Ale getout to getout, wszystko się może zdarzyć, więc przygotuj się na reklamację ;P

jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?