jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?

Data: 2019-06-17 08:39:15
Autor: tch
jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?
Wytłumaczy mi ktoś taką zagadkę?

1) przelew w USD wysłany z banku w USA do Alior Banku dociera na konto jeszcze tego samego dnia

2) przelew w USD wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

3) przelew w EUR wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

Jak te przelewy w EUR i USD wysyłane są po Polsce? Zaprzęgiem? Gołębiem? Listonosz w torbie niesie z banku do banku? Pytam, bo wydawałoby się, że mamy XXI wiek, wszelkie informacje są przesyłane drogą cyfrową - lecz najwyraźniej nie te o przelewach walutowych?

Data: 2019-06-17 08:49:20
Autor: Dawid Rutkowski
jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?
Jak Ci dojdzie do getoutu to przelej z powrotem do aliora, będziesz mógł coś porównać.
Albo w ogóle czep się getoutu, to nie jest poważny bank w żadnej kwestii.

A swoją drogą getout jeszcze obsługuje dolary? Idea przestała tak z głupia frant, bez słowa wytłumaczenia, dlaczego.

Data: 2019-06-17 18:38:08
Autor: J.F.
Użytkownik  tch@virtall.com napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c978abb1-50fd-4e9e-afd6-67a6255d7d00@googlegroups.com...
Wytłumaczy mi ktoś taką zagadkę
1) przelew w USD wysłany z banku w USA do Alior Banku dociera na konto jeszcze tego samego dnia

Swift ?

2) przelew w USD wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

A wysylales Swiftem ?

3) przelew w EUR wysłany z polskiego Alior Banku, około godziny 5 rano w piątek, wysłany do polskiego Getin Banku, nie jest w stanie dotrzeć do poniedziałkowego wieczoru

SEPA ?
To chyba dosc dziwne.

A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

[...]

Przelewy złotowkowe ida Elixirem lub tym szybkim - jesli zaplacisz.
Dla euro Elixir tez dziala.

Ale dolary ... kto wie, jesli nie zaplaciles za swift, to moze i listonoszem :-)

J.

Data: 2019-06-17 17:24:30
Autor: japanizer
On Tuesday, June 18, 2019 at 1:40:14 AM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]

SEPA ?
To chyba dosc dziwne.

A moze po prostu Getin waluty dlugo ksieguje ?

USD wysłane oczywiście SWIFTEM.

EUR wysłane SEPA.

W dalszym ciągu nie doszły na konto.

Data: 2019-06-18 01:27:10
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 02:24:31 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> To chyba dosc dziwne.

USD wysłane oczywiście SWIFTEM.

EUR wysłane SEPA.

W dalszym ciągu nie doszły na konto.

"Kto getoutu używa, od getoutu obrywa".
Jak SEPA to powinno być w opcji pilne, czyli D+1. Inna sprawa, kiedy z aliora wyszło, ale tu bym raczej przyczyn nie szukał, kilkukrotnie przelewałem z IKA do N26 i dochodziło w D+1.

SWIFT USD to inna sprawa, z licznika bodajże można pilne lub zwykłe, ekspresu chyba nie, więc powinno być D+1 lub D+2.

A ten SWIFT USD z USA do IKA to nie był przypadkiem express? Darmo dają?

Ale getout to getout, wszystko się może zdarzyć, więc przygotuj się na reklamację ;P

Data: 2019-06-17 20:00:15
Autor: Jan
W dniu 17.06.2019 o 17:39, tch@virtall.com pisze:
[...]

Przelew w euro z polskiego banku do innego polskiego banku idzie za pośrednictwem banku zagranicznego.
Nie wiem dlaczego ale tak jest

Data: 2019-06-17 23:25:38
Autor: RobertS
W dniu 2019-06-17 o 20:00, Jan pisze:

Przelew w euro z polskiego banku do innego polskiego banku idzie za pośrednictwem banku zagranicznego.
Nie wiem dlaczego ale tak jest

bo te banki ze sobą nie współpracują, potrzebny jest bank korespondent obydwu ww.

RobertS

Data: 2019-06-18 01:22:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:25:39 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

> Nie wiem dlaczego ale tak jest

bo te banki ze sobą nie współpracują, potrzebny jest bank korespondent obydwu ww.

Bogatemu nie zabronisz wysyłania euro SWIFTem, ciekawe, ile zapłacił za ten przelew i ile czekał...
Tzn. unia zabroniła SWIFTu między krajami EOG w opcji innej niż SHA (a na pewno zabroniła OUR) - więc coś tam mu jednak zabronią.
Ale trzeba naprawdę się postarać, żeby taki numer zrobić.

W SEPA nie ma czegoś takiego że "banki ze sobą współpracują" lub nie oraz pojęcia banku-korespondenta.
Chyba że mówimy o takich popierdółkach jak np. VW, który nie uczestniczył w TARGET2 i wszystkie przelewy walutowe przyjmował via ING - nawet kodu SWIFT nie miał, podawało się kod ING (ale konto w VW).

Data: 2019-06-17 22:40:20
Autor: cef
W dniu 2019-06-17 o 17:39, tch@virtall.com pisze:
[...]

USD nie przelewam, ale EUR między bankami w Polsce w trybie zwykłym
chodzi w terminie D+1 czyli uznanie u odbiorcy będzie teoretycznie
następnego dnia roboczego po dniu złożenia - gdy spełnia warunki SEPA.
Godzina wysłania nie ma żadnego znaczenia - czy składałem
dyspozycję rano czy wieczorem i tak dochodził następnego dnia.
Ten dzień zwłoki pewnie na spełnienie jakichś warunków związanych z obrotem
walutowym, ale technicznie nie wiem czego to  dotyczy w dobie powszechnej elektroniki
skoro są przelewy ekspresowe w ten sam dzień (ekstra płatne)
Kiedyś jak jeszcze nie było SEPA, to potrafił krajowy iść D+2
a z Niemiec mi przychodziły D+1.
Jeśli przelew wysłany w piątek z Aliora nie dotarł do Getinu
do wieczora w poniedziałek, to może były klikniete jakieś inne opcje
wydłużające czas do D+2.

jak to jest z czasami przelewów (walutowych)?