Data: 2011-04-25 20:45:49 | |
Autor: aro333 | |
jak to jest z dieslami? | |
Ok może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się po 20 latach jezdzenia benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego najslabszego 90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do chwili rozgrzania? Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w sama podlogę,a może nie przekraczać pewnych obrotów? No i to nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc powiedzmy kapelusznikowato np do 120km/h przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich dystansach nonstop.
|
|
Data: 2011-04-25 22:04:14 | |
Autor: Marek Dyjor | |
jak to jest z dieslami? | |
aro333 wrote:
Ok może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie przekraczas 2000 i juz jest oki. |
|
Data: 2011-04-26 12:50:16 | |
Autor: Robson | |
jak to jest z dieslami? | |
W dniu 2011-04-25 22:04, Marek Dyjor pisze:
aro333 wrote: Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący. R |
|
Data: 2011-04-26 04:19:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
jak to jest z dieslami? | |
On 26 Kwi, 12:50, Robson <rob...@z.pl> wrote:
> masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie TDI 90KM wolnossące - ooo jakaś nowa teoria ?? Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-04-26 17:16:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jak to jest z dieslami? | |
W dniu 2011-04-26 13:19, Czarek Daniluk pisze:
On 26 Kwi, 12:50, Robson<rob...@z.pl> wrote: Nie przypominam sobie takiego rozwiązania w 1.9, ale tutaj można się wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć... |
|
Data: 2011-04-26 20:07:47 | |
Autor: aro333 | |
jak to jest z dieslami? | |
Zgadza sie , to nie wolnossacy ale z turbina i chyba nawet ze zmienną geometrią łopatek. W tym momencie nie mam jeszcze tego silnika ale to Octavia z 2005 roku, modelowo 2006 Tour. Wolnossaki to sdi
|
|
Data: 2011-04-26 13:08:27 | |
Autor: Iksinski | |
jak to jest z dieslami? | |
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:ip6819$d6u$1news.onet.pl... Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący. Po co wypowiadasz się o czymś, o czym nie masz pojęcia? Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-04-26 13:16:47 | |
Autor: CeSaR | |
jak to jest z dieslami? | |
Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący. Wolnossący to SDI chyba. W TDI turbina jest. I zaczyna się od 90 koni właśnie. C |
|
Data: 2011-04-25 22:55:56 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
jak to jest z dieslami? | |
W dniu 2011-04-25 20:45, aro333 pisze:
[cut] Nie pałować to znaczy nie przekraczać OKOŁO 2200-2300 obrotów/min. Piszę około, bo to nie apteka, po prostu nie masz go dociskać od razu w opór. Co do studzenia to po prostu ZAPOBIEGAWCZO po każdej trasie/ostrzejszej jeździe pozostaw silnik na jałowym biegu na minutę lub dwie, to starczy w zupełności, nie ma co przesadzać z postojami po nie wiadomo ile minut, przesada w żadną stronę nie jest wskazana. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-04-26 00:10:24 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Mon, 25 Apr 2011 20:45:49 +0200, aro333 napisał(a):
powiedzmy kapelusznikowato np do 120km/h przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich dystansach nonstop. Nagrzewanie się turbiny to kwestia kilkudziesięciu sekund, więc długość nie ma znaczenia za bardzo. Studzenie takoż samo. W praktyce po prostu trzeba pamiętać, że ostatnie 2-3 minuty jazdy trzeba zrobić bez mocnego gazu, a po zatrzymaniu odczekac jeszcze kilkadziesiąt sekund i wystarczy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-26 23:35:08 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Niech zgadnę: sami teoretycy?
BTW jeszcze kilka lat temu autami z TD na ON jeździli tylko sami "zapaleńcy" technologi (tacy jak ja hehe), a w ciągu tych kilku latek - widzę - ci sami "eksperci moto-moto" którzy zapewniali, że "tylko benzynka... bo cudnie bzyka jak wchodzi na obroty itd... itp..." stali się już _nagle_ "największymi znawcami" _praktycznego_ użytkowania silników diesla z turbinami. Czyli wszystko w normie: polskie jaja grają i furkają na maksa. ;) Bez urazy, offfkorzzz. PS: podpinam się ~przypadkowo. PPS: do autora tematu: NIE MA W OGÓLE TAKIEGO TEMATU. -- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QJMDw$0IYmike.oldfield.org.pl... Nagrzewanie się turbiny to kwestia kilkudziesięciu sekund, więc długość nie |
|
Data: 2011-04-27 00:26:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Tue, 26 Apr 2011 23:35:08 +0200, cbnet napisał(a):
Niech zgadnę: sami teoretycy? Pudło, Berlingo HDI 1.6. Z turbiną, oczywiście. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-27 08:31:31 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Jeździłem HDI od 2003 roku przez 6 lat.
Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat? Miałeś choć w ręku jakiś manual auta, albo silnika z turbiną (np HDI)? BTW mogę wystawić taki na ftp, to się PODSZKOLICIE deczko... bo parcie na wiedzę jest ogromne ostatnio jak widzę. ;) -- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QJzXp$0JCmike.oldfield.org.pl... Pudło, Berlingo HDI 1.6. Z turbiną, oczywiście. |
|
Data: 2011-04-26 23:51:30 | |
Autor: tippyland | |
jak to jest z dieslami? | |
Co w przypadku, gdy samochod ma duza mase, silnik to 2.5 TDI ze
stosunkowo nieduza moca i przy zmianie biegu z 3 na 4 potrzebuje min. 2500-2800obr/min. Do tego jest wyjazd z posesji bezposrednio na droge krajowa, ktora od razu idzie w gore przez dlugie wzniesienie i spokojna jazda na niskich obrotach przez pierwsze km. odpada. Co lepsze, zylowac zimny silnik do tych 2500-2800obr/min, tak by kulturalnie zmienic bieg, czy tez nie przekraczac tych 2000obr/min i zmieniac bieg na wyzszy, przy czym jest to zdecydowanie za malo dla wyzszego biegu. Silnik dusi sie, czuc duze naprezenia na skrzynie, panewki, itd.? |
|
Data: 2011-04-27 09:27:10 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Generalnie silniki diesla (w tym td) pracuja na wolniejszych obrotach
niz benzyniaki oraz - poniewaz sa bardziej wydajne - generuja mniej ciepla niz silniki benzynowe w tych samych warunkach. Praktycznie jedyne zalecenie dla silnika diesle'a z turbina - jakie znam - to "rozgrzanie" na nizszych obrotach (2000-2500 rpm) przez 2-3 minuty po starcie (jesli byl zimny). Przy czym w tym celu np w korku czasem zaleca sie wlaczenie urzadzen auta (na te kilka minut) aby bardziej obciazyc uklad napedowy przez co silnik szybciej sie rozgrzeje (klima, ogrzewanie szyby, radio... itp). [IMHO lekka przesada.] W takiej sytuacji jak pytasz to bym go z minute-dwie "pogrzal" przed ruszeniem, dajac mu np na 10-15 sekund 2500-3000 rpm co np 10-15 sekund (3-4 razy). Nie dluzej. Jak wskaznik temperatury odbije - mozna jechac 2500-2800 rpm bez problemu. IMHO. -- CB Uzytkownik "tippyland" <tippyland@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f6444cc9-a07a-4916-be0b-b36c7867e713e26g2000vbz.googlegroups.com... Co w przypadku, gdy samochod ma duza mase, silnik to 2.5 TDI ze |
|
Data: 2011-04-27 22:44:39 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Wed, 27 Apr 2011 08:31:31 +0200, cbnet napisał(a):
Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat? Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi samochodu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-28 01:27:12 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz.
-- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QKYF5$0JPmike.oldfield.org.pl... Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi |
|
Data: 2011-04-28 13:55:57 | |
Autor: Hektor | |
jak to jest z dieslami? | |
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał
W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz. Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek? ZK |
|
Data: 2011-04-28 14:05:19 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Nie wszyscy.
Ja odpisuję bez wydziwianek. Przecież. -- CB Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:ipbkkf$c34$1inews.gazeta.pl... Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek? |
|
Data: 2011-04-28 21:53:45 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:05:19 +0200, cbnet napisał(a):
Nie wszyscy. Bo to zakłóca naturalny ciąg czytania Dlaczego? Należy odpisywać pod cytatem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-28 22:09:53 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby
dla każdego z was pisanie na grupie dyskusyjnej gdzie "wszyscy" wpisują swoje wiadomości od samej góry, bez wciskania się pomiędzy fragmenty innych tekstów. Część z was prawdopodobnie by to zabiło, jak mniemam. Na pewno. ;) -- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QL83r$0JWmike.oldfield.org.pl... Bo to zakłóca naturalny ciąg czytania |
|
Data: 2011-04-28 21:20:48 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:09:53 +0200, cbnet napisał(a):
Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby Nie, po prostu większość z nas nie pchała by się na grupę z tak elementarnym brakiem kultury. Tu jest usenet i podstawową i odwieczną (w sensie - od początku istnienia usenetu) zasadą kultury jest odpisywanie pod przyciętym cytatem. Dostosuj się, albo wyjdź. Gdziekolwiek, choćby na te twoje wiejskie grupy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-04-28 23:01:42 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Brak już chętnych, aby się pokłócić?
Na mnie to nie licz. O wiele za prymitywny wydajesz się, jak dla mnie. ;) Spadaj. -- CB Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1mf7a7s6zbu0e$.dlglepper.institute.com... Nie, po prostu większość z nas nie pchała by się na grupę z tak |
|
Data: 2011-04-29 00:37:16 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:09:53 +0200, cbnet napisał(a):
Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby Istotnie, pisanie na grupie dla debili byłoby dla mnie wstrząsem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-29 08:34:56 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Na grupach dla debili łatwo wejść w role "eksperta".
A to chyba twoja "etatowa" rola na wielu grupach. Poza tym musiałbyś spikać inglisz, a nie wyglądasz mi na takiego. -- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QLChY$0Jdmike.oldfield.org.pl... Istotnie, pisanie na grupie dla debili byłoby dla mnie wstrząsem. |
|
Data: 2011-04-29 18:53:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Fri, 29 Apr 2011 08:34:56 +0200, cbnet napisał(a):
Na grupach dla debili łatwo wejść w role "eksperta". Oh, really? Maybe youshould recognise yourself as a moron? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-04-29 23:01:03 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Ryli, ryli.
And don't judge other by yourself. Malignant troll with a little brow. -- CB Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QLh0z$0Jnmike.oldfield.org.pl... Oh, really? Maybe youshould recognise yourself as a moron? |
|
Data: 2011-05-01 11:28:21 | |
Autor: jarek d. | |
jak to jest z dieslami? | |
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ipchmo$2i4j$1news.mm.pl... Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby A, tak w skrócie, co chcesz udowodnić pisząc w sposób inny, niż zwyczajowo przyjęty? Bo to, że jesteś chamem (bluzgi spersonaliowane) już każdy z nas wie. Dla łatwiejszego zrozumienia tego, co robisz polecam poszukanie na grupach postów niejakiej "stokrotki" wraz z jej nowom ortografjom. Spróbuj poczytać - może zrozumiesz :) jarek d. |
|
Data: 2011-05-01 13:54:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
jak to jest z dieslami? | |
Dnia Sun, 1 May 2011 11:28:21 +0200, jarek d. napisał(a):
Dla łatwiejszego zrozumienia tego, co robisz polecam poszukanie na grupach Chyba popełniasz zasadniczy błąd logiczny oczekując zrozumienia. W zasadzie sam taki popełniłem, zakładając, że z czasem mu inteligencji przybędzie - bo ten toppostujący burak atakował swego czasu alt.pl.voip gdzie pokazywał podobne gejzery kultury osobistej i znajomości netykiety, aż został kompletnie olany i sobie poszedł. Jak widać, niestety, nic się nie zmieniło, beton raz wlany do pustego łba pozostanie tam na zawsze. Pozostaje olać i nie karmić, tak i jak tego drugiego toppostującego śmiecia. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-05-01 23:32:30 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Odzywasz się do mnie startując z insynuacjami personalnymi.
Jeśli odpowiem ci - jak każdemu tobie podobnemu - w tym samym tonie, to będzie to mój "dowód" na to, że masz rację. A zatem OK, masz rację. :) A teraz już spiedalaj, kretynie. PS: mam nadzieje, że zadowolony. ;) -- CB Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomości news:ipj96u$es7$1news.onet.pl... A, tak w skrócie, co chcesz udowodnić pisząc w sposób inny, niż zwyczajowo |
|
Data: 2011-05-02 17:49:40 | |
Autor: jarek d. | |
jak to jest z dieslami? | |
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ipkjli$2u77$1news.mm.pl... Odzywasz się do mnie startując z insynuacjami personalnymi. Jednak nie zrozumiesz. Żegnam i do wora. jarek d. |
|
Data: 2011-05-02 18:17:06 | |
Autor: cbnet | |
jak to jest z dieslami? | |
Oczywiście jak zwykle masz rację.
Dziękuję. Krzyzyk na drogę. -- CB Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomości news:ipmjqp$sdj$1news.onet.pl... Jednak nie zrozumiesz. |
|