Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jak to jest z dieslami?

jak to jest z dieslami?

Data: 2011-04-25 20:45:49
Autor: aro333
jak to jest z dieslami?
Ok  może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się po  20 latach jezdzenia  benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego najslabszego 90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do chwili rozgrzania? Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w sama podlogę,a może nie przekraczać pewnych obrotów? No i to nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc powiedzmy kapelusznikowato  np do 120km/h  przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich dystansach nonstop.

Data: 2011-04-25 22:04:14
Autor: Marek Dyjor
jak to jest z dieslami?
aro333 wrote:
Ok  może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się
po  20 latach jezdzenia  benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego
najslabszego 90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do
chwili rozgrzania? Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w
sama podlogę,a może nie przekraczać pewnych obrotów? No i to
nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc powiedzmy kapelusznikowato  np do
120km/h  przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno
zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich
przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich
dystansach nonstop.

masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie przekraczas 2000 i juz jest oki.

Data: 2011-04-26 12:50:16
Autor: Robson
jak to jest z dieslami?
W dniu 2011-04-25 22:04, Marek Dyjor pisze:
aro333 wrote:
Ok może odłuzmy te spory, mowie na poważnie. Wlasnie przesiadam się
po 20 latach jezdzenia benzyniakami na diselka 1,9 TDI ale tego
najslabszego 90KM. Wiec tak na poważnie , co to znaczy nie pałować do
chwili rozgrzania? Rozumiem że nie wciskac pedału przyspieszenia w
sama podlogę,a może nie przekraczać pewnych obrotów? No i to
nieszczęsne studzenie - Czy jezdząc powiedzmy kapelusznikowato np do
120km/h przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno
zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich
przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich
dystansach nonstop.

masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie
przekraczas 2000 i juz jest oki.

Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.

R

Data: 2011-04-26 04:19:05
Autor: Czarek Daniluk
jak to jest z dieslami?
On 26 Kwi, 12:50, Robson <rob...@z.pl> wrote:

> masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie
> przekraczas 2000 i juz jest oki.

Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.

R

TDI 90KM wolnossące - ooo jakaś nowa  teoria ??

Pozdrawiam !

Data: 2011-04-26 17:16:36
Autor: Artur Maśląg
jak to jest z dieslami?
W dniu 2011-04-26 13:19, Czarek Daniluk pisze:
On 26 Kwi, 12:50, Robson<rob...@z.pl>  wrote:

masz obrotomierz? jak masz to schodzisz na niskie przez jakis czas nie
przekraczas 2000 i juz jest oki.

Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.

TDI 90KM wolnossące - ooo jakaś nowa  teoria ??

Nie przypominam sobie takiego rozwiązania w 1.9, ale tutaj można się
wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć...

Data: 2011-04-26 20:07:47
Autor: aro333
jak to jest z dieslami?
Zgadza sie , to nie wolnossacy ale z turbina i chyba nawet ze zmienną geometrią łopatek. W tym momencie nie mam jeszcze tego silnika ale to Octavia z 2005 roku, modelowo 2006 Tour. Wolnossaki to sdi

Data: 2011-04-26 13:08:27
Autor: Iksinski
jak to jest z dieslami?

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:ip6819$d6u$1news.onet.pl...

Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.

Po co wypowiadasz się o czymś, o czym nie masz pojęcia?

Pozdrawiam
X

Data: 2011-04-26 13:16:47
Autor: CeSaR
jak to jest z dieslami?
Po co? Napisał, że silnik 90Km, czyli wolnossący.

Wolnossący to SDI chyba.
W TDI turbina jest. I zaczyna się od 90 koni właśnie.

C

Data: 2011-04-25 22:55:56
Autor: Maciej Browarczyk
jak to jest z dieslami?
W dniu 2011-04-25 20:45, aro333 pisze:

[cut]

Nie pałować to znaczy nie przekraczać OKOŁO 2200-2300 obrotów/min. Piszę około, bo to nie apteka, po prostu nie masz go dociskać od razu w opór. Co do studzenia to po prostu ZAPOBIEGAWCZO po każdej trasie/ostrzejszej jeździe pozostaw silnik na jałowym biegu na minutę lub dwie, to starczy w zupełności, nie ma co przesadzać z postojami po nie wiadomo ile minut, przesada w żadną stronę nie jest wskazana.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-26 00:10:24
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Mon, 25 Apr 2011 20:45:49 +0200, aro333 napisał(a):

powiedzmy kapelusznikowato  np do 120km/h  przy powiedzmy 150km przejechanych, turbinka też jest mocno zagotowana? A jak jest przy naprawdę krótkich wolnych miejskich przejazdach?Wiem wiem disel nie powinien byc ganiany na krótkich dystansach nonstop.

Nagrzewanie się turbiny to kwestia kilkudziesięciu sekund, więc długość nie
ma znaczenia za bardzo. Studzenie takoż samo. W praktyce po prostu trzeba pamiętać, że ostatnie 2-3 minuty jazdy trzeba
zrobić bez mocnego gazu, a po zatrzymaniu odczekac jeszcze kilkadziesiąt
sekund i wystarczy. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-26 23:35:08
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Niech zgadnę: sami teoretycy?


BTW jeszcze kilka lat temu autami z TD na ON jeździli tylko sami
"zapaleńcy" technologi (tacy jak ja hehe), a w ciągu tych kilku latek
- widzę - ci sami "eksperci moto-moto" którzy zapewniali, że "tylko
benzynka... bo cudnie bzyka jak wchodzi na obroty itd... itp..." stali się
już _nagle_ "największymi znawcami" _praktycznego_ użytkowania
silników diesla z turbinami.
Czyli wszystko w normie: polskie jaja grają i furkają na maksa. ;)


Bez urazy, offfkorzzz.


PS: podpinam się ~przypadkowo.

PPS: do autora tematu: NIE MA W OGÓLE TAKIEGO TEMATU.

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QJMDw$0IYmike.oldfield.org.pl...

Nagrzewanie się turbiny to kwestia kilkudziesięciu sekund, więc długość nie
ma znaczenia za bardzo. Studzenie takoż samo.
W praktyce po prostu trzeba pamiętać, że ostatnie 2-3 minuty jazdy trzeba
zrobić bez mocnego gazu, a po zatrzymaniu odczekac jeszcze kilkadziesiąt
sekund i wystarczy.

Data: 2011-04-27 00:26:18
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Tue, 26 Apr 2011 23:35:08 +0200, cbnet napisał(a):

Niech zgadnę: sami teoretycy?


Pudło, Berlingo HDI 1.6. Z turbiną, oczywiście.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-27 08:31:31
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Jeździłem HDI od 2003 roku przez 6 lat.

Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat?
Miałeś choć w ręku jakiś manual auta, albo silnika z turbiną (np HDI)?


BTW mogę wystawić taki na ftp, to się PODSZKOLICIE deczko...
bo parcie na wiedzę jest ogromne ostatnio jak widzę. ;)

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QJzXp$0JCmike.oldfield.org.pl...

Pudło, Berlingo HDI 1.6. Z turbiną, oczywiście.

Data: 2011-04-26 23:51:30
Autor: tippyland
jak to jest z dieslami?
Co w przypadku, gdy samochod ma duza mase, silnik to 2.5 TDI ze
stosunkowo nieduza moca i przy zmianie biegu z 3 na 4 potrzebuje min.
2500-2800obr/min. Do tego jest wyjazd z posesji bezposrednio na droge
krajowa, ktora od razu idzie w gore przez dlugie wzniesienie i
spokojna jazda na niskich obrotach przez pierwsze km. odpada.

Co lepsze, zylowac zimny silnik do tych 2500-2800obr/min, tak by
kulturalnie zmienic bieg, czy tez nie przekraczac tych 2000obr/min i
zmieniac bieg na wyzszy, przy czym jest to zdecydowanie za malo dla
wyzszego biegu. Silnik dusi sie, czuc duze naprezenia na skrzynie,
panewki, itd.?

Data: 2011-04-27 09:27:10
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Generalnie silniki diesla (w tym td) pracuja na wolniejszych obrotach
niz benzyniaki oraz - poniewaz sa bardziej wydajne - generuja mniej
ciepla niz silniki benzynowe w tych samych warunkach.

Praktycznie jedyne zalecenie dla silnika diesle'a z turbina - jakie znam
- to "rozgrzanie" na nizszych obrotach (2000-2500 rpm) przez 2-3
minuty po starcie (jesli byl zimny).
Przy czym w tym celu np w korku czasem zaleca sie wlaczenie
urzadzen auta (na te kilka minut) aby bardziej obciazyc uklad napedowy
przez co silnik szybciej sie rozgrzeje (klima, ogrzewanie szyby, radio... itp).
[IMHO lekka przesada.]


W takiej sytuacji jak pytasz to bym go z minute-dwie "pogrzal" przed
ruszeniem, dajac mu np na 10-15 sekund 2500-3000 rpm co np 10-15
sekund (3-4 razy). Nie dluzej.
Jak wskaznik temperatury odbije - mozna jechac 2500-2800 rpm bez
problemu.

IMHO.

--
CB


Uzytkownik "tippyland" <tippyland@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f6444cc9-a07a-4916-be0b-b36c7867e713e26g2000vbz.googlegroups.com...
Co w przypadku, gdy samochod ma duza mase, silnik to 2.5 TDI ze
stosunkowo nieduza moca i przy zmianie biegu z 3 na 4 potrzebuje min.
2500-2800obr/min. Do tego jest wyjazd z posesji bezposrednio na droge
krajowa, ktora od razu idzie w gore przez dlugie wzniesienie i
spokojna jazda na niskich obrotach przez pierwsze km. odpada.

Co lepsze, zylowac zimny silnik do tych 2500-2800obr/min, tak by
kulturalnie zmienic bieg, czy tez nie przekraczac tych 2000obr/min i
zmieniac bieg na wyzszy, przy czym jest to zdecydowanie za malo dla
wyzszego biegu. Silnik dusi sie, czuc duze naprezenia na skrzynie,
panewki, itd.?

Data: 2011-04-27 22:44:39
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Wed, 27 Apr 2011 08:31:31 +0200, cbnet napisał(a):

Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat?
Miałeś choć w ręku jakiś manual auta, albo silnika z turbiną (np HDI)?

Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi
samochodu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-28 01:27:12
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz.

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QKYF5$0JPmike.oldfield.org.pl...

Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi
samochodu.

Data: 2011-04-28 13:55:57
Autor: Hektor
jak to jest z dieslami?
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał

W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz.

Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek?

ZK

Data: 2011-04-28 14:05:19
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Nie wszyscy.
Ja odpisuję bez wydziwianek.
Przecież.

--
CB


Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:ipbkkf$c34$1inews.gazeta.pl...

Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek?

Data: 2011-04-28 21:53:45
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:05:19 +0200, cbnet napisał(a):

Nie wszyscy.
Ja odpisuję bez wydziwianek.
Przecież.

Bo to zakłóca naturalny ciąg czytania
Dlaczego?
Należy odpisywać pod cytatem. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-28 22:09:53
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby
dla każdego z was pisanie na grupie dyskusyjnej gdzie
"wszyscy" wpisują swoje wiadomości od samej góry,
bez wciskania się pomiędzy fragmenty innych tekstów.

Część z was prawdopodobnie by to zabiło, jak mniemam.
Na pewno. ;)

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QL83r$0JWmike.oldfield.org.pl...

Bo to zakłóca naturalny ciąg czytania
Dlaczego?
Należy odpisywać pod cytatem.

Data: 2011-04-28 21:20:48
Autor: Waldek Godel
jak to jest z dieslami?
Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:09:53 +0200, cbnet napisał(a):

Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby
dla każdego z was pisanie na grupie dyskusyjnej gdzie
"wszyscy" wpisują swoje wiadomości od samej góry,
bez wciskania się pomiędzy fragmenty innych tekstów.

Część z was prawdopodobnie by to zabiło, jak mniemam.
Na pewno. ;)

Nie, po prostu większość z nas nie pchała by się na grupę z tak
elementarnym brakiem kultury. Tu jest usenet i podstawową i odwieczną (w sensie - od początku istnienia
usenetu) zasadą kultury jest odpisywanie pod przyciętym cytatem. Dostosuj się, albo wyjdź. Gdziekolwiek, choćby na te twoje wiejskie grupy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-04-28 23:01:42
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Brak już chętnych, aby się pokłócić?

Na mnie to nie licz.
O wiele za prymitywny wydajesz się, jak dla mnie. ;)

Spadaj.

--
CB


Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1mf7a7s6zbu0e$.dlglepper.institute.com...

Nie, po prostu większość z nas nie pchała by się na grupę z tak
elementarnym brakiem kultury.
Tu jest usenet i podstawową i odwieczną (w sensie - od początku istnienia
usenetu) zasadą kultury jest odpisywanie pod przyciętym cytatem.
Dostosuj się, albo wyjdź. Gdziekolwiek, choćby na te twoje wiejskie grupy.

Data: 2011-04-29 00:37:16
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:09:53 +0200, cbnet napisał(a):

Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby
dla każdego z was pisanie na grupie dyskusyjnej gdzie
"wszyscy" wpisują swoje wiadomości od samej góry,
bez wciskania się pomiędzy fragmenty innych tekstów.

Istotnie, pisanie na grupie dla debili byłoby dla mnie wstrząsem. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-29 08:34:56
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Na grupach dla debili łatwo wejść w role "eksperta".
A to chyba twoja "etatowa" rola na wielu grupach.

Poza tym musiałbyś spikać inglisz, a nie wyglądasz mi na takiego.

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3QLChY$0Jdmike.oldfield.org.pl...

Istotnie, pisanie na grupie dla debili byłoby dla mnie wstrząsem.

Data: 2011-04-29 18:53:07
Autor: Adam Płaszczyca
jak to jest z dieslami?
Dnia Fri, 29 Apr 2011 08:34:56 +0200, cbnet napisał(a):

Na grupach dla debili łatwo wejść w role "eksperta".
A to chyba twoja "etatowa" rola na wielu grupach.
Poza tym musiałbyś spikać inglisz, a nie wyglądasz mi na takiego.

Oh, really? Maybe youshould recognise yourself as a moron?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-29 23:01:03
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Ryli, ryli.

And don't judge other by yourself.
Malignant troll with a little brow.

--
CB


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3QLh0z$0Jnmike.oldfield.org.pl...

Oh, really? Maybe youshould recognise yourself as a moron?

Data: 2011-05-01 11:28:21
Autor: jarek d.
jak to jest z dieslami?

Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:ipchmo$2i4j$1news.mm.pl...
Wyobrażam sobie jakim intelektualnym wstrząsem byłoby
dla każdego z was pisanie na grupie dyskusyjnej gdzie
"wszyscy" wpisują swoje wiadomości od samej góry,
bez wciskania się pomiędzy fragmenty innych tekstów.

Część z was prawdopodobnie by to zabiło, jak mniemam.
Na pewno. ;)

A, tak w skrócie, co chcesz udowodnić pisząc w sposób inny, niż zwyczajowo
przyjęty?
Bo to, że jesteś chamem (bluzgi spersonaliowane) już każdy z nas wie.

Dla łatwiejszego zrozumienia tego, co robisz polecam poszukanie na grupach
postów niejakiej "stokrotki" wraz z jej nowom ortografjom. Spróbuj poczytać -
może zrozumiesz :)

jarek d.

Data: 2011-05-01 13:54:38
Autor: Waldek Godel
jak to jest z dieslami?
Dnia Sun, 1 May 2011 11:28:21 +0200, jarek d. napisał(a):

Dla łatwiejszego zrozumienia tego, co robisz polecam poszukanie na grupach
postów niejakiej "stokrotki" wraz z jej nowom ortografjom. Spróbuj poczytać -
może zrozumiesz :)

Chyba popełniasz zasadniczy błąd logiczny oczekując zrozumienia. W zasadzie
sam taki popełniłem, zakładając, że z czasem mu inteligencji przybędzie -
bo ten toppostujący burak atakował swego czasu alt.pl.voip gdzie pokazywał
podobne gejzery kultury osobistej i znajomości netykiety, aż został
kompletnie olany i sobie poszedł. Jak widać, niestety, nic się nie
zmieniło, beton raz wlany do pustego łba pozostanie tam na zawsze. Pozostaje olać i nie karmić, tak i jak tego drugiego toppostującego
śmiecia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-05-01 23:32:30
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Odzywasz się do mnie startując z insynuacjami personalnymi.
Jeśli odpowiem ci - jak każdemu tobie podobnemu - w tym samym
tonie, to będzie to mój "dowód" na to, że masz rację.
A zatem OK, masz rację. :)

A teraz już spiedalaj, kretynie.


PS: mam nadzieje, że zadowolony. ;)

--
CB




Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomości news:ipj96u$es7$1news.onet.pl...

A, tak w skrócie, co chcesz udowodnić pisząc w sposób inny, niż zwyczajowo
przyjęty?
Bo to, że jesteś chamem (bluzgi spersonaliowane) już każdy z nas wie.

Data: 2011-05-02 17:49:40
Autor: jarek d.
jak to jest z dieslami?

Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ipkjli$2u77$1news.mm.pl...
Odzywasz się do mnie startując z insynuacjami personalnymi.
Jeśli odpowiem ci - jak każdemu tobie podobnemu - w tym samym
tonie, to będzie to mój "dowód" na to, że masz rację.
A zatem OK, masz rację. :)

A teraz już spiedalaj, kretynie.


PS: mam nadzieje, że zadowolony. ;)

Jednak nie zrozumiesz.
Żegnam i do wora.

jarek d.

Data: 2011-05-02 18:17:06
Autor: cbnet
jak to jest z dieslami?
Oczywiście jak zwykle masz rację.
Dziękuję.

Krzyzyk na drogę.

--
CB


Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomości news:ipmjqp$sdj$1news.onet.pl...

Jednak nie zrozumiesz.
Żegnam i do wora.

jak to jest z dieslami?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona