jak to jest z ekonomią

Data: 2009-10-19 09:51:27
Autor: olob kowalski
jak to jest z ekonomią
jak to się dzieje że polacy (kilka milionów) codziennie rano wstają do "pracy" a mimo wszystko dług polski z dnia na dzień rośnie?
czyżby władza nie wiedziała co to zarządzanie?
czyżby doradcy ekonomiczni nie wiedzieli co to zarządzanie?
czy może te kilka milionów "pracujących" jest tak wielkimi debilami że nie zdają sobie sprawy że z ich "pracy" rosną tylko długi?

Data: 2009-10-19 12:03:22
Autor: XXL
jak to jest z ekonomią
DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał(a): Przeciez to proste jak budowa cepa. Wydaje sie wiecej niz sie zarabia. Tak samo wyglada sprawa z panstwem jak i przecietnym Kowalskim. Kowalski sie ciagle zadluza kupujac na kredyt mieszkanie, dom, samochod, plazme, pralke itd. I mimo, ze chodzi do roboty i splaca kredyt to zadluzenie ciagle rosnie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Życie na kredyt jest tendencją ogólnoświatową i trwa od kilkudziesięciu lat.
Polska nie jest wcale w czołówce najbardziej zadłużonych krajów.
Zadłużają się budżety państw (również tych najbogatszych jak USA czy Niemcy) i
zadłużają się obywatele tych państw.
Zasadniczym powodem takiego modelu życia współczesnych społeczeństw jest
GIGANTYCZNA NADPRODUKCJA i niewiarygodnie pobudzona konsumpcja, która znacznie
przekracza potrzeby człowieka współczesnego.

Ale to temat rzeka, zahaczający o filozofię, etykę itp.

Data: 2009-10-19 12:22:18
Autor: olob kowalski
jak to jest z ekonomią
 XXL <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- --

[...]

ciekawi mnie tylko jak obecni kredytodawcy będą egzekwować swoje udzielone kredyty to będzie niezła zabawa coś mi się zdaje

Data: 2009-10-19 14:44:47
Autor: NY
jak to jest z ekonomią

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hbhllq$qf3$1inews.gazeta.pl...

ciekawi mnie tylko jak obecni kredytodawcy będą egzekwować swoje udzielone
kredyty to będzie niezła zabawa coś mi się zdaje

nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...

NY

Data: 2009-10-19 13:27:02
Autor: olob kowalski
jak to jest z ekonomią
NY <alprivWYTNIJTO@onet.eu> napisał(a):

> [...]

udzielone
> kredyty to będzie niezła zabawa coś mi się zdaje

nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...

a co jak długi nie będą miały pokrycia w dobrach materialnych?

Data: 2009-10-19 15:44:12
Autor: games
jak to jest z ekonomią
olob kowalski pisze:
[...]

To zrobi sie to co Balcerowicz Napedzi sie Hiperinflacje a pozniej denominacje.

Data: 2009-10-19 14:00:18
Autor: olob kowalski
jak to jest z ekonomią
games <games@games.home.pl> napisał(a):
olob kowalski pisze:
> NY <alprivWYTNIJTO@onet.eu> napisał(a): > >> Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w >> wiadomości news:hbhllq$qf3$1inews.gazeta.pl...

tak można się bawic z ciemnym społeczeństwem przy długu wewnętrznym ale co przy dlugu zewnętrznym zagranicznym :)

Data: 2009-10-19 16:00:36
Autor: totus
jak to jest z ekonomią
games wrote:

To zrobi sie to co Balcerowicz Napedzi sie Hiperinflacje a pozniej
denominacje.

A to jakaś nowinka historyczna. Balcerowicz napędził hiperinflację. Tutaj po raz pierwszy opublikowałeś to odkrycie? Koniecznie musisz to rozpowszechnić. Laury Cię nie ominą. Już jesteś bogaty jak masz prawa autorskie do takich odkryć. Gratuluję.

Data: 2009-10-19 15:45:01
Autor: Jerzy Olszewski
jak to jest z ekonomią
NY pisze:

nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...

Jednych przejmą za długi, a innych, być może tych , co swoje wartości humanistyczne czerpią z innych źródeł, za krótki :)))

Prawda Skippy ?

Data: 2009-10-19 18:39:05
Autor: skippy
jak to jest z ekonomią

Użytkownik "Jerzy Olszewski"

Jednych przejmą za długi, a innych, być może tych , co swoje wartości humanistyczne czerpią z innych źródeł, za krótki :)))

Prawda Skippy ?

Nie wiem, nie ogarniam głębi tego stwierdzenia.
Może innych za Express Wieczorny.

Data: 2009-10-19 19:15:08
Autor: Fidelio
jak to jest z ekonomią
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hbhkia$m5s$1inews.gazeta.pl...
[...]

W sumie, who cares, w końcu to tylko elektroniczne zapisy księgowe, zadłużmy się na maks i żyjmy na maks, raz się żyje ;-)

Data: 2009-10-19 19:25:32
Autor: george
jak to jest z ekonomią

"Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> wrote in message news:hbi6qu$hig$1news.onet.pl...
[...]

"tylko kurwa gdyby nie te raty"

http://www.youtube.com/watch?v=HkcB1E__1XU

george

Data: 2009-10-20 07:55:09
Autor: Anatol
jak to jest z ekonomią

Użytkownik "olob kowalski" <bolo1975.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbhcqv$nd9$1inews.gazeta.pl...

jak to się dzieje że polacy (kilka milionów) codziennie rano wstają
do "pracy" a mimo wszystko dług polski z dnia na dzień rośnie?

Bo funkcjonuje ogólnie znany deficyt budżetowy państwa, samorządów, ZUSu, szpitali czy funduszu drogowego. Dług może rosnąć także bez deficytu z powodu różnic kursowych czy odsetek .

czyżby władza nie wiedziała co to zarządzanie?
czyżby doradcy ekonomiczni nie wiedzieli co to zarządzanie?

Czy ZUS ma wstrzymać wypłatę należnych emerytur i rent a szpitale przyjmowanie pacjentów z powodu deficytu ? Budowa i remonty infrastruktury na kredyt nie jest natomiast gorsze niż finansowanie kredytem inwestycji prywatnych.

Anatol

Data: 2009-10-20 13:04:06
Autor: olob kowalski
jak to jest z ekonomią
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

> [...]

Bo funkcjonuje ogólnie znany deficyt budżetowy państwa, samorządów, ZUSu, szpitali czy funduszu drogowego. Dług może rosnąć także bez deficytu z powodu różnic kursowych czy odsetek .

ale deficyt to większe wydatki w stosunku do wytworzonych i sprzedanych dóbr a to znaczy że świadomie żyjemy na kredyt czyli świadomie jesteśmy leniwi lub świadomie chcemy mieć gadźety które nas zadłużają z czystej próżności

> [...]

Czy ZUS ma wstrzymać wypłatę należnych emerytur i rent a szpitale przyjmowanie pacjentów z powodu deficytu ? Budowa i remonty infrastruktury na kredyt nie jest natomiast gorsze niż finansowanie kredytem inwestycji prywatnych.

a co myslisz że tak się nie stanie że przestaną nam pożyczać jako państwu? zobacz kraje nadbałtyckie tygrysy bez zębów :)
zabawne że ludzie są tacy bezmyślni i mają NADZIEJĘ (matkę głupoli) że będzie dobrze

Data: 2009-10-20 22:32:23
Autor: skippy
jak to jest z ekonomią

Użytkownik "olob kowalski"

zobacz kraje nadbałtyckie tygrysy bez zębów :)

Kiedy bezmyslnie rozdawali byli "przykładem".
Teraz jak wskutek tego cierpią i zabierają, to się nimi straszy.
Zapomnij o takich gospodarkach jako porównywalnych przykładach.

Data: 2009-10-22 16:05:54
Autor: gm
jak to jest z ekonomią
@olob i skippy:

Długi publiczne:
Litwy - 15,6% PKB (2008), 25,2% PKB (2004)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/lh.html

Łotwy - 15,4% PKB (2008), 11,8% PKB (2004)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/lg.html

Estonii - 4,8% PKB (2008), 5,4% PKB (2004)
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/en.html

O takiej relacji długu do PKB jaki ma choćby Litwa możemy pomarzyć. To nie nadmierne zadłużanie się pogrążyło te kraje, lecz ogólny spadek konsumpcji na świecie. Prędzej czy później (raczej prędzej) kraje te wrócą na ścieżkę szybkiego rozwoju, a my nadal będziemy w ogonie i Europy i reszty Świata.

Data: 2009-10-22 21:49:05
Autor: Zbyszek
jak to jest z ekonomią
Dnia 20-10-2009 o 22:32:23 skippy <a@nie.ma> napisał(a):

Użytkownik "olob kowalski"

[...]

skippy, to troche nie tak. Litwa rozwijała się szybko, ale po pierwsze to  mały kraj, stosunkowo mało zamozny,
łatwy do ataku, po drugie przywiązali się najpierw do dolara, potem do  euro (zmiana wywolała szok)
i nie było bufora w postaci fluktuacji kursu. Bardzo poważnym ciosem jest  spadek w budownictwie,
które - procentowo - było chyba bardziej rozbuchane niż gdziekolwiek.  Istotnym elementem wydaje sie tez eksport,
choć może nie najwazniejszym - litewski to głownie oleje, chemia, środki  transportu.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-10-22 19:55:36
Autor: kc
jak to jest z ekonomią
Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał(a):
> Użytkownik "olob kowalski"
łatwy do ataku, po drugie przywiązali się najpierw do dolara, potem do  euro (zmiana wywolała szok)
i nie było bufora w postaci fluktuacji kursu.

To Litwa ma Euro? Po cichu chyba wprowadzili, nawet NBP o tym nie wie.

kc

Data: 2009-10-22 22:42:33
Autor: Zbyszek
jak to jest z ekonomią
Dnia 22-10-2009 o 21:55:36  kc <kc59@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

To Litwa ma Euro? Po cichu chyba wprowadzili, nawet NBP o tym nie wie.

zamiast wymądrzać sie siegnij nieco poza strony NBP. Litwa miała przyjąć  euro w 2007 roku,
ale nie wyszło to.  I zobacz wykres EUR LTL może zajarzysz co to  usztywnienie.

--
Pozdrawiam,
Z.

jak to jest z ekonomią