jak to jest z przedawnieniem spraw spadkowych

Data: 2010-08-18 20:31:29
Autor: Johnson
jak to jest z przedawnieniem spraw spadkowych
MZ pisze:

Wg mojej wiedzy wszelkie roszczenia się zdążyły poprzedawniać.

Jak ktoś jest właścicielem czegoś to nie może być mowy o przedawnieniu (art. 220 kc).

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2010-08-18 20:36:25
Autor: MZ
W dniu 2010-08-18 20:31, Johnson pisze:
MZ pisze:

Wg mojej wiedzy wszelkie roszczenia się zdążyły poprzedawniać.

Jak ktoś jest właścicielem czegoś to nie może być mowy o przedawnieniu
(art. 220 kc).

Ale czego on jest właścicielem? Przecież nie mieszkania lokatorskiego
(które się nie dziedziczy) a co do wkładu to 20 lat temu wszyscy zgodnie
uznali że głównym lokatorem została siostra nr 1, pod warunkiem
dożywocia dla matki. I to ta siostra nr 1 uzupełniła wkład żeby móc
wykupić mieszkanie. Więc co on może w tej chwili wywalczyć?

--
MZ

Data: 2010-08-18 20:39:55
Autor: Johnson
MZ pisze:

Wg mojej wiedzy wszelkie roszczenia się zdążyły poprzedawniać.

Jak ktoś jest właścicielem czegoś to nie może być mowy o przedawnieniu
(art. 220 kc).

Ale czego on jest właścicielem?

A skąd mam wiedzieć? Wróżką nie jestem :)
Mówię tylko że argument z przedawnieniem jest fatalny.

Data: 2010-08-18 20:55:33
Autor: MZ
W dniu 2010-08-18 20:39, Johnson pisze:
MZ pisze:
Ale czego on jest właścicielem?

A skąd mam wiedzieć? Wróżką nie jestem :)
Mówię tylko że argument z przedawnieniem jest fatalny.

Sorry, ale nadal nie rozumiem czemu fatalny. Wiem że nikt nie jest
wróżką :) więc spróbuję doprecyzować. Chodzić może o ewentualne
dziedziczenie części wkładu mieszkaniowego (1/4, według ówczesnych
przepisów zdaje się, kwoty pieniężnej, nie prawa do mieszkania). Dlatego
mówienie o "właścicielu" chyba nie jest właściwe. Wkład został
uzupełniony przez córkę nr 1, która zgodnie z prawem spółdzielczym 20
lat temu została głównym lokatorem (więc jakby właścicielką całości
wkładu) i 16 lat temu mieszkanie zostało przez nią wykupione.
Przypominam, że 20 lat temu rodzeństwo i matka doszli do porozumienia,
że to właśnie córka nr 1 ma zachować mieszkanie, bo córka nr 2 ma swoje
mieszkanie, a syn dostał książeczkę mieszkaniową z dużym wkładem (którą
zresztą ma do dziś, bo nie chciało mu się do tej pory starać o
mieszkanie na jej podstawie).

W grę mógłby wchodzić zachówek, ale żądanie się przedawnia po 3 latach,
więc jest przedawnione. Wobec tego przedawnienie chyba jednak nie jest
najgorszym argumentem.

--
MZ

Data: 2010-08-18 21:43:23
Autor: Johnson
MZ pisze:

Sorry, ale nadal nie rozumiem czemu fatalny.

Trudno.

W grę mógłby wchodzić zachówek, ale żądanie się przedawnia po 3 latach,
więc jest przedawnione. Wobec tego przedawnienie chyba jednak nie jest
najgorszym argumentem.

Przecież napisałeś że to sprawa o dział spadku a nie o żaden zachowek. Jak będzie - a jak rozumiem nie jest - sprawa o zachowek to przedawnienie jest OK.

Jak zwykle nie można się tu spodziewać spójnego stan faktycznego.

Data: 2010-08-18 22:05:34
Autor: MZ
W dniu 2010-08-18 21:43, Johnson pisze:

[...]

Pisałem że wniosek o stwierdzenie nabycia spadku jak najbardziej można
uznać, natomiast reszta żądań jest bezzasadna. Tak czy siak dzięki za
komentarz, i tak pewnie skończy się wzięciem papugi z papierem:)
Chciałbym ich tylko jakoś ukierunkować.

MZ

jak to jest z przedawnieniem spraw spadkowych